فاند های دکتری

فاند تحصیلی


معرفی فاند های تحصیلی دکتری (PHD) از  سراسر دنیا برای دانشجویان ایرانی

چندین راه برای دریافت فاند های دوره دکتری ، که بتوانید برای گذراندن این دوره استفاده کنید، وجود دارد. البته اگر بتوانید منابع مورد نیاز خود را تامین کنید (در این صورت درخواست شما می‌تواند قابل توجه باشد). برخی از دانشجویان برای کاهش هزینه‌های دوره دکتری و اینکه ممکن است پول اضافه‌ای در این دوره در دسترس آنها نباشد، در زمان های آزاد خود مشغول به کار می‌شوند تا درآمدی داشته باشند. با این حال بسیاری از دانشجویان دوره دکتری براساس بورسیه تحصیلی، کمک‌های پژوهشی/تدریس و کمک‌های مالی که برای دانشجویان دوره دکتری در نظر گرفته می‌شود، این دوره را می‌گذرانند.

منابع فاند های دوره دکتری

وزارت آموزش و پرورش در کشور شما و یا در کشور میزبان، نقطه شروع خوبی برای دریافت انواع کمک‌های آموزشی است. همچنین بسیاری از موسسات خیریه و مورد اطمینان وجود دارد که کمکهای خاصی را به برخی از افراد خاص ارائه می‌دهند. برای مثال، بورسیه تحصیلی برای زنان و دانشجویان از کشورهای خاص و یا در حوزه‌های خاصی وجود دارد، که به دانشجویان کمک مالی می‌کنند. حتی برای کمک‌های بیشتر مانند; تهیه مواد غذایی از فروشگاه‌ها، دارو و اقلام مورد نیاز دیگر نیز کمکهایی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

برخی از سازمان‌ها از کارمندانی که در طول خدمت خود مایل به ادامه تحصیل نیز هستند، کمک مالی می‌کند. کارمندانی که برای ادامه تحصیل در دوره دکتری مایل هستند، باید به کارفرمایان خود توضیح دهند که این ادامه تحصیل چه فایده و دلیلی برای آنها دارد.

هنگام درخواست هرگونه بودجه مالی، همیشه درباره مهلت انجام کار و جلوگیری از اتفاقات آینده (پرداخت به موقع و انجام برنامه‌های درخواستی) اطمینان حاصل کنید که می‌توانید برنامه‌های آتی پیش رو را به موقع و مناسب انجام دهید. همچنین ممکن است شما قبل از پیدا کردن یک منبع مالی مناسب تمام مدارک مورد نیاز از جمله مقالات، اظهارات شخصی و مراجع را آماده نمایید سپس به دنبال تامین کننده مالی مناسب باشید.

فاند های دکتری
دکتری

.

در ادامه این متن یک شرح کلی در مورد نحوه اخذ فاندهای دوره دکتری در سراسر جهان ارائه شده است:

فاندهای دکتری در آمریکا

در ایالات متحده، دانشجویان دکتری از استخدام در مراکز خارجی محروم هستند. در عوض آن، دانشگاه ها یک دوره بورسیه تحصیلی را به آنها ارائه می‌دهند. Ivy League و دیگر موسسات معمولا قادر به ارائه این گونه کمک‌های مالی برای دوره دکتری نسبت به دیگر موسسات کوچکتر هستند. دانشجویانی که دوره‌های آنلاین را برعهده می‌گیرند نیز احتمال بیشتری برای دریافت کمک‌های مالی دارند. منبع مالی و بودجه و میزان دریافت آن در بین افراد و دانشگاه‌ها متفاوت است، اما دارای یک نقطه شروع مناسب برای برنامه‌های Fulbright توسط موسسات آموزشی بین‌المللی هستند.

بسیاری از دانشجویان دوره دکتری در آمریکا به عنوان دستیارهای آموزشی یا دستیارهای تحقیقاتی برای پرداخت هزینه‌های خود مشغول به کار می‌شوند. این کارها معمولا به عنوان قرارداد سالانه میان دانشجویان و موسسات ارائه می‌شوند، که اگر دانشجو دارای استاندارهای مشخص دانشگاهی باشد این قراردادها تمدید می‌شود. برخی از موسسات ممکن است از دانشجویان بخواهند که بدون در نظر گرفتن کمک مالی (بدون تعهدات مربوط به تعهدات شغلی) برای آنها کار کنند و یا از کمک‌های ادارات دولتی مانند بنیاد علوم و موسسات ملی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

فاندهای دکتری در کانادا

در کانادا دانشجویان دکتری ممکن است بتوانند در خارج از دانشگاه کار داشته باشند (یا از طریق مشاغل دانشجویی در خود دانشگاه) مشغول به کار شوند، اما برخی از برنامه‌ریزی‌ها به دانشجویان این اجازه را نمی‌دهد که بیش از 10 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه کار کنند، مخصوصا زمانی که بودجه مربوط به phd را دریافت نموده‌اند. دولت کانادا یک وب سایتی را برای بررسی فرصتهای سرمایه‌گذاری ، از جمله هزینه دانشجویی Vanier Canada Graduate Scholarship را در اختیار دانشجویان دکترا قرار می‌دهد.

بورسبه تحصیلی رقابتی شامل افرادی است که توسط شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی (NSERC)، موسسه تحقیقات بهداشت کانادا(CIHR)، شورای پژوهشی علوم اجتماعی و علوم انسانی(SSHRC) و موسسه تحقیقات پیشرفته کانادایی(CIFAR) اداره می‌شود. برخی از دانشگاه‌ها یک دوره بازپرداخت و یا تمدید تحصیل دارند که بخشی از آن معادل کل منابع تحصیلی برای چهارسال اول است.

فاند های دکتری در انگلستان

در انگلستان طیف وسیعی از گزینه‌های مالی برای دانشجویان وجود دارد. بسیاری از دانشگاه‌ها تعداد محدودی از دانشجو و یا حتی دوره‌های تحصیلی محدودی دارند، بنابراین به طور خاص منابع مالی فراوانی برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی وجود دارد. مبلغ ارائه شده می‌تواند شامل هزینه‌های زندگی و یا صرفا هزینه‌های کتابهای درسی و یا حتی صرفا مواد تحقیقاتی باشد.

شورای پژوهشی مستقر در دولت و صندوق اجتماعی اروپا، کمک هزینه‌های مالیاتی را که شامل هزینه‌های تحصیل و کمک تحصیلی در حدود 13000 پوند(21700 دلار) که در سه سال اول با گذشت زمان هرساله بیشتر می‌شود. دانشجویان علمی توسط سازمانها و موسسات خیریه نظیر Cancer Research UK، موسسه تحقیقات سرطان(ICR) و Wellcome Trust که مبلغی در حدود 19000 پوند می‌باشد(31725 دلار) شروع می‌شود و هرساله افزایش می‌یابد(مالیات و بیمه ملی رایگان می‌باشد).

شوراهای تحقیقاتی انگلستان شامل شورای پژوهشی علوم و علوم انسانی (AHRC)، شورای تحقیقات علوم بیوتکنولوژی و علوم زیستی (BBSRC)، شورای تحقیقات علوم مهندسی و علوم فیزیکی(EPSRC)، شورای پژوهشی علوم اقتصادی و اجتماعی(ESRC)، تحقیقات پزشکی شورای پژوهشی(MRC)، شورای پژوهشی زیست شناسی(NERC) و شورای صنایع علمی و فن‌آوری(STFC) جز موسسات حمایت کننده می‌باشند.

بورسیه های تحصیلی در انگلستان

همچنین بورس تحصیلی منطقه‌ای مانند بورس تحصیلی و برنامه‌ی دانشجویان کشورهای مشترک‌المنافع برای تحصیل در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. دانشجویان دکتری در بریتانیا می‌توانند در تدریس شرکت کنند، به عنوان دستیار تحقیق کار کنند و یا سخنرانی‌هایی را در زمینه های کاری خود ارائه دهند.

وام‌های توسعه حرفه‌ای (CDLs) یکی دیگر از راه‌های محبوب برای کمک هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان است. این وامها بین 300 پوند (500 دلار) تا 10000 پوند (16680 دلار آمریکا) است، که از بانکها با نرخ های بهره پایین گرفته می‌شود (با بهره‌ای که دولت طی مطالعات شما پرداخت می‌کند). این راه حل می‌تواند کمک هزینه‌ای برای تحصیل  و همچنین هزینه های زندگی باشد. یک ماه پس از پایان دوره شما باید به پرداخت وام اقدام کنید، با رعایت این قانون که با دوره بازپرداخت و نرخ ثابت ان موافقت شده است.

فاند های دکتری در فرانسه

در فرانسه، وزارت آموزش و تحقیقات مبلغ خاصی را برای تحقیقات که به صورت یک قرارداد کار کوتاه مدت است (بدون مالیات و رایگان) به نام قرارداد دکتری برای افرادی که کاندیدای دکتری هستند، صرفنظر از ملیت آنها، در نظر گرفت. این حاکی از این موضوع است که کاندید مورد نظر برای موسسه ای که در ان دکترا می‌گیرد، مشغول به کار می‌شود. این قرارداد به مدت سه سال و بر طبق قوانین و مقررات کار، از جمله میزان حقوق و فعالیتهای دیگری که ممکن است در ان فعالیت داشته باشد، بسته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) آلمان 2024 چیست؟ + شرایط و مدارک

شما همچنین می‌توانید برای دوره‌های تحصیلی از وزارت امور خارجه فرانسه و یا وزارت تحصیلات عالی (MESR) درخواست کمکهای تحصیلی عالی برای دانشجویان خارجی را درخواست کنید. دانشجوی دکتری در فرانسه می‌تواند برای کمک مالی از یک شرکت تحقیقاتی بخش خصوصی درخواست بدهد، بورس تحصیلی قابل توجهی که شامل کنوانسیون Conventions Industtrielles de Formation par La Recherche(cifre) نیز می‌باشد، شامل بخشهای کمکی هستند. گزینه دیگری که برای بورس تحصیلی مبتنی بر همکاری دانشجویان است که آنها را قادر می‌سازد تا در پروژه تحقیقاتی موسسات مختلف شرکت کنند، دکتری مشترک می‌باشد. طیف وسیعی از پروژه ها و انجمن‌های منطقه‌ای در شهرهای مختلف فرانسه برای تامین بودجه دوره دکتری دست به این کار می‌زنند.

فاند های دوره دکتری در استرالیا و نیوزلند

شهروندان استرالیا هزینه‌ای برای دوره دکتری خود خرج نمی‌کنند، اما از خدمات و هزینه‌های در نظر گرفته شده از موسسات (SSAF) که توسط هر دانشگاه تعیین شده است، دریافت می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی باید هزینه‌های دوره‌ای را پرداخت کنند و یا از بورس تحصیلی مانند Endeavour را برای کمکهای مالی استفاده کنند.

همه دانشجویان دکتری نیوزلند واجد شرایط پرداخت هزینه‌های مشابه به عنوان دانشجویان دکتری می‌باشند. دانشجویان می‌توانند در مورد برنامه‌های تحصیلی اختصاص یافته توسط دانشگاه خود درخواست بدهند و از سرپرستان خود برای مشاوره در مورد طرح‌های تامین مالی و یا از بورس تحصیلی دولتی مانند بورس بین‌المللی دکتری(NZIDRS) استفاده کنند. همچنین درخواستهای مالی خود را می‌توانید از طریق موسسات مالی مانند موسسه MacDiarmid درخواست دهید.

فاند های دوره دکتری در هند

در هند برای دانشجویان دوره دکتری چندین گزینه برای تامین مالی وجود دارد، کمک هزینه تحصیلی و کمک‌های دولت هند، کمک هزینه دولتهای دیگر، بورس تحصیلی از دانشگاه‌ها و بورس تحصیلی توسط سازمان‌های خصوصی و عموی جز این موارد می‌باشد. به عنوان یک مثال، مرکز ملی علوم زیستی(NCBS) کمکهای مالی مستقلی را برای دانشجویان دکتری فراهم می‌کند.

فاندهای دوره دکتری
دکتری

.

فاند های بین‌المللی

اتحادیه اروپا کمکهای مالی را برای ترویج تبادل دانشجویان و کارکنان دانشگاهی در اروپا، مانند برنامه های Eramus+ و جوایز کمیسیون اروپا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه را فراهم می‌سازد. سازمان کشورهای آمریکایی OAS و برنامه ویژه بورس تحصیلی کارائیب SPECAF کمک هزینه تحصیلی کاملی را برای تحصیل در کشورهای عضو این سازمانها در نظر گرفته است.

دانشجویان دکتری

دانشجویان دکتری(مانند دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد پژوهشی) منابع محبوب مالی برا کشورها هستند. آنها نه تنها پول قابل توجهی را به ارمغان می‌آورند بلکه تجربه خوبی را هم در حین تحصیل در کشورهای دیگر کسب می‌کنند. بعضی از برنامه‌ها ممکن است نیاز به نظارت کامل بر روی داوطلبان دکترا در حین تدریس باشد. دانشجویان phd در موضوعات علمی، فن آوری و مهندسی و پزشکیSTEM بیشتر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

اکثر فرصتهای تکمیلی در وب سایت موسسه آورده شده است، اما بعضی از آنها به صورت داخلی در حین اینکه دانشجو در دانشگاه مورد نظر در حال تحصیل می‌‌باشد، ارائه می‌شوند. بورس تحصیلی و برنامه های تحصیلی خارج از کشور به طور مستقیم به دانشجویان توسط سازمانها ارائه نمی‌شود، بلکه به بخشها و سرپرستانی که دانشجویان تحت نظارت آنها کار می‌کنند ارائه داده می‌شود.

شما همچنین می‌توانید یک فرصت مالی مناسبی را که در هیچ تبلیغی عنوان نشده است را از طریق سازمانها، اگر بتوانید یک سرپرست مناسب را شناسایی کنید که تحت تاثیر تجربیات و پیشنهادات تحقیقاتی شما قرار بگیرد، را به دست آورید. ممکن است ان شخص به طور شخصی منابع مالی شما را تامین کرده (حتی از منابع مالی خود یا اداره ای که در آن است) را شناسایی کرده و برای تامین بودجه کارهای تحقیقاتی شما پیشنهاداتی را بیان کند.

منبع : سایت تاپ یونی ورسیتی

5/5 - (2 امتیاز)

1 پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.