بورسیه ترکیه

معرفی بورسیه ترکیه 2024 (ترکیه بورسلاری)، آموزش رایگان ثبت نام و مشاهده نتایج

آیا مشتاق تحصیل رایگان در ترکیه هستید؟ دانش‌اندوزی در بهترین دانشگاه‌های دنیا و در ایده‌آل ترین شرایط، آرزوی هر جوینده علمی است. اما گاهی موانع مالی و عامل دیگر برای تحقق این امر مزاحمت ایجاد می‌کند. در این مطلب شما را با بورسیه رایگان و قابل دسترس در کشور ترکیه آشنا خواهیم کرد.

بورسیه تحصیلی ترکیه 2024

بورسیه تحصیلی ترکیه ، یک برنامه بورسیه بین‌المللی است که از طرف دولت ترکیه اهدا می‌شود. بورسیه اهدایی در این برنامه، برای دانش آموزان و دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای دوره تحصیلات تکمیلی می‌باشد. هدف این بورسیه، ارتقا فهم متقابل با کشورهای دیگر و همکاری در دانش جهانی با رویکرد مردم محوری است.

علاقه‌مندان می‌بایست از واجد شرایط بودن خود جهت درخواست برنامه بورسیه، اطمینان حاصل کنند و همچنین مطمئن باشند که تمامی مدارک کامل شده خود را برای ثبت درخواست بورسیه ترکیه دارند. لازم به ذکر است، سن علاقه‌مندان، بسیار حایز اهمیت می‌باشد.
کشور ترکیه هر ساله این بورسیه را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و دوره های تحقیقاتی به تمام کشورها به جز اتباع ترکیه اهدا می‌کند. برای درخواست‌های برنامه مقطع لیسانس، کسب 70 درصد امتیاز لازم است. برای درخواست برنامه مقطع فوق لیسانس و دکتری، کسب 75 درصد امتیاز اجباری می‌باشد. برنامه‌های کالج‌های پزشکی نیازمند کسب 90 درصد امتیاز است. ( این امتیاز بندی به افراد اعلام نمی شود و توسط خود کمیته داوری ترکیه بورسلاری محاسبه می شود) اگر فرد درخواست کننده شهروند ترکیه باشد یا قبلا شهروند آن بوده باشد، نمی‌تواند برای این برنامه اقدام کند. دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می‌کنند، نمی‌توانند برای این بورسیه اقدام نمایند. دانشجویان انتخاب شده می‌بایست مدارکشان را هر زمان خواسته شد، نشان دهند.

جهت مشاهده لیست رشته های ارایه شده در این بورسیه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

*همچنین جهت اخذ مشاوره تلفنی اختصاصی با کارشناسان بورسیه پلاس در رابطه با این بورسیه می توانید از طریق این لینک نسبت به اخذ وقت مشاوره اقدام نموده و سوالات و ابهامات خود را از کارشناسان بورسیه پلاس بپرسید.

ثبت نام بورسیه ترکیه توسط کارشناسان بورسیه پلاس

مجموعه بورسیه پلاس با استفاده از بهترین کارشناسان (که خود نیز برگزیده این بورسیه هستند) قادر است تا ثبت نام شما عزیزان را در بورسیه دولتی ترکیه 2024 با بالاترین دقت و کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. جهت ثبت سفارش خود این لینک را کلیک کنید.

مهم‌ترین مزایای بورسیه دولت ترکیه

  • اسکان رایگان: اقامت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها کاملا رایگان است. البته کسانی که تمایل به اقامت در مکان دیگری جز خوابگاه را دارند، باید هزینه را از جیب خود پرداخت نمایند.
  • عدم پرداخت شهریه: افراد پذیرفته شده در این بورسیه هیچ‌گونه شهریه‌ای به دانشگاه پرداخت نخواهند کرد.
  • بیمه درمانی: از زمانی که تحصیل دانشجو در ترکیه شروع شود، تمامی هزینه‌های درمانی وی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرد. این مورد را می‌توانید جز یکی از مهم‌ترین خدمات تحصیل در این کشور لحاظ کنید.
  • هزینه سفر: بلیط ورود یا خروج دانشجو از ترکیه بر عهده دولت این کشور است. چنانچه دانشجو خودش بلیط را تهیه نماید؛ مبلغ به حساب آن استرداد می‌شود.
  • پرداخت حقوق ماهیانه: مبلغ 3500 لیر ترکیه برای مقطع کارشناسی و مبلغ 5000 لیر ترکیه برای مقطع کارشناسی ارشد و مبلغ 65000 لیر ترکیه برای مقطع دکتری و پرداخت 8 هزار لیر ماهیانه برای دوره های تحقیقاتی ( با توجه به کاهش ارزش لیر، در سال جدید نرخ های جدید اعلام شده است)

مدت زمان تحصیل در هر دوره

بورسیه ترکیه برای هر دوره تحصیلی یک مدت زمان مشخصی دارد که در طی این مدت باید تحصیل خود را به پایان برسانید:

  • مقطع کارشناسی: یک سال دوره آموزش زبان ترکی + 4 تا 6 سال تحصیل در مقطع کارشناسی
  • مقطع کارشناسی ارشد: یک سال دوره آموزش زبان ترکی + 2 سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • مقطع دکتری : یک سال دوره آموزش زبان ترکی + 4 سال تحصیل در مقطع  دکتری
  • دوره های پژوهشی: 3 تا 12 ماه دوره تحقیقاتی

ویژگی های بورسیه دولتی ترکیه برای سال 2024

همجواری و نزدیکی کشور ترکیه باعث شده در بین دانشجویان ایرانی محبوبیت خاصی پیدا کند. علاوه بر آن‌، قرابت فرهنگی عمیق ایران و ترکیه زندگی را برای ایرانیان راحت‌تر می‌نمایید تا با فکری آسوده به ادامه تحصیل و توفیق درسی نائل شوند.

 یادگیری زبان ترکی

دانشجویانی که برای دریافت بورسیه دولتی کشور ترکیه انتخاب می شوند، باید یک دوره یکساله یادگیری زبان ترکی را نیز سپری کنند. پس همگی دانشجویان طی یک دوره اجباری یکسال، زبان ترکی را آموزش خواهند دید. البته یادگیری این زبان، افراد را برای سازگاری محیطی و مراوده‌های اجتماعی و فرهنگی انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

نکات

  1.  دوره یادگیری این زبان به هیچ‌ وجه کمتر یا بیشتر نمی‌شود.
  2.  دوره یادگیری زبان ترکی برای آن دسته از افرادی است که تسلطی به این زبان ندارند.
  3. اگر به سطح C1 زبان ترکی برسید، نیازی به گذراندن این دوره ندارید.

عوامل موثر در اپلای بورسیه دولتی ترکیه در مقاطع گوناگون

برای آن‌ که بتوانید در این کشور تحصیل کنید و از بورسیه استفاده کنید باید کارنامه قابل قبولی از خود منعکس کنید. ملاک انتخاب بورسیه‌ های تحصیلی ترکیه به شرح زیر است:

  • رزومه و معدل متقاضی CGPA (میانگین نمرات در یک ترم)
  • انگیزه نامه
  • نمره آزمون های بین المللی در صورت وجود (GRE, GMAT, DELF, YDS, YÖS) داشتن این مدارک شانس قبولی شما را افزایش خواهد داد.

چه افرادی می‌توانند برای این بورسیه اقدام کنند؟

در حال حاضر باید فارغ التحصیل باشید یا در صورتی که در حال حاضر هنوز فارغ تحصیل نشده اید، باید تا قبل از آگوست 2022 فارغ تحصیل شوید.

محدودیت های سنی این بورسیه

  • برای مقطع کارشناسی باید زیر 21 سال سن داشته باشید.
  • برای مقطع کارشناسی ارشد زیر 30 سال سن باید داشته باشید.
  • برای کسب بورسیه مقطع دکتری، زیر 35 سال سن داشته باشید.
  • برای دوره های تحقیقاتی باید زیر 50 سال سن داشته باشید.

نکته: کسانی که شهروند ترکیه هستند و یا در حال دریافت حق شهروندی هستند، نمی‌توانند برای این برنامه بورسیه اقدام نمایند. همچنین کسانی که در حال حاضر در حال تحصیل در ترکیه هستند، نیز نمی‌توانند برای آن اقدام نمایند. دانشجویان انتخاب شده باید مدارک درخواست شده را ارسال نمایند، در غیر این صورت، اجازه تحصیل نخواهد داشت.

برنامه بورسیه ترکیه برای تمام شهروندی از سراسر دنیاست که حایز شرایط گفته شده باشند.

حداقل معدل مورد نیاز برای بورسیه

  • حداقل معدل برای دوره کارشناسی 14 می باشد. ( معدل مقطع دیپلم اهمیت دارد)
  • حداقل معدل برای دوره کارشناسی ارشد 15 می باشد.
  • حداقل معدل برای دکتری 15 می باشد.
  • حداقل  برای رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی 18 می باشد.
بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

مدارک مورد نیاز برای بورسیه دولتی ترکیه 

  • مدرک شناسایی یا گذرنامه معتبر ( گواهی صادر شده توسط مقامات رسمی کشورتان که شما را شناسایی می کنند، مانند شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی وگواهی ثبت تولد)
  • عکس جدید از داوطلب ( عکس پرسنلی که در شش ماه گذشته گرفته شده باشد و خطوط صورت شما را بصورت بارز نشان دهد)
  • کارنامه شرکت در آزمون کنکور برای داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند (اختیاری)
  • اسکن تمامی ریزنمرات و مدارک تحصیلی از تمامی مقاطع تحصیلی که گذارنده اید. (نسبت به سطح بورسیه ای که ثبت نام نموده اید، ارائه ریز نمرات درس هایی که درمقطع قبلی گذرانده اید، (سه سال آخر دبیرستان برای متقاضیانی که قصد شرکت در مقطع کارشناسی را دارند و اگر قصد تقاضا برای کارشناسی ارشد را دارید، علاوه بر مدارک مقطع دبیرستان، مدارک مقطع کارشناسی نیز نیاز است و همینطور برای مقطع دکتری اگر قصد دارید، ارایه مدارک دبیرستان و کارشناسی و ارشد نیاز است.) )
  • نمره آزمون‌های بین‌المللی (مانند GRE, GMAT, DELF, YDS, YÖS و…) ( در صورت نیاز دانشگاه و برنامه انتخاب شده لازم است)
  • نمره آزمون های زبان مانند آیلتس یا تافل (در صورت نیاز دانشگاه و برنامه انتخاب شده لازم است.)
  • ارایه توصیه نامه ( اختیاری است)
  • ریسرچ پروپوزال (برای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد)
  • ارایه انگیزه نامه
  • ارایه رزومه

*ریزنمرات ارایه شده می تواند به صورت غیر رسمی باشد اما اسکرین شات از ریزنمرات و کپی ریزنمرات غیر رسمی، تاثیر منفی در فرایند بررسی درخواست شما خواهد داشت.

توجه: حتی الامکان مدارک به ترکی استانبولی و یا انگلیسی باشند، به خصوص  گواهی و ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی . اجباری در ترجمه مدارک نیست اما تجربه نشان داده مدارکی که ترجمه شده ارسال شده شانس بسیار بیشتری در گرفتن بورسیه دارند.

بیشتر رشته ها در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی آموزش داده می شوند. با این حال ، برخی از گروه ها و دانشگاه ها رشته هایی را به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر ارائه می دهند. داوطلبانی که مایل به تحصیل در این رشته ها هستند برای اثبات مهارت زبان خود (تافل و سایر گواهینامه های معادل آن) باید مدرک زبان معتبر بین المللی داشته باشند. اکثر این برنامه ها به نمرات آزمون پذیرش بین المللی مانند GRE ، GMAT ، SAT و غیره نیاز دارند. داوطلبان می توانند هنگام انتخاب رشته ها در سیستم برنامه ، زبان تدریس را بررسی کنند.

شرایط دوره های تحقیقاتی ترکیه بورسلاری

ترکیه بورسلاری دوره های تحقیقاتی کوتاه مدت را نیز برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک دکتری (PHD) دارا می باشند یا دانشجو مقطع دکتری هستند نیز ارایه می کند. ( باید دکتری خود را به اتمام رسانیده باشید یا در مرحله دفاع باشید)

جهت تقاضا و شرکت در بورسیه دوره های تحقیقاتی ترکیه بورسلاری شما باید یک نامه تایید یا یک دعوت نامه (official Acceptance / Invitation Letter ) از دانشگاه های ترکیه را ارایه نمایید. برای دریافت این نامه تایید باید به صورت مستقیم با دانشگاه های ترکیه در ارتباط باشید و نامه تایید رسمی از دانشگاه های ترکیه را بدست آورده باشید.

جهت تقاضا برای دوره های تحقیقاتی از تاریخ 6 ژانویه تا 30 مارس 10 فروردین مهلت دارید.

شرایط بورسیه ترکیه

بورسیه مشترک بانک توسعه اسلامی و دولت ترکیه در سال 2024

اطلاعیه جدید:مطابق تصویر زیر از سال 2022 بورسیه دولت ترکیه یا همان ترکیه بورسلاری و بورسیه مشترک بانک توسعه اسلامی و دولت ترکیه نیاز به ثبت نام جداگانه ندارند و شما در طی ثبت نام برای بورسیه دولت ترکیه برای بورسیه مشترک بانک توسعه و دولت ترکیه می توانید اقدام کنید. برای این کار لازم است پس از انتخاب رشته در سامانه ترکیه بورسلاری برای این بورسیه نیز گزینه درخواست را زده و همزمان برای هر دو بورسیه تقاضا خود را به ثبت برسانید.

بورسیه مشترک بانک توسعه اسلامی و ترکیه

نحوه اقدام برای بورسیه دولتی ترکیه

درخواست کنندگان بورسیه تحصیلی ترکیه ، هر ساله پیش از 20 فوریه به صورت آنلاین دعوت می‌شوند. شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق سیستم پذیرش درخواست بورسیه اقدام نمایید. جهت دریافت این بورسیه، تمام مدارک مهم خود که خواسته شده است را آماده کنید. داوطلب می‌بایست صحت مدارک را تایید کند.

شما باید تمام اطلاعات خواسته شده را پر کنید. قبل از ثبت اطلاعات، دستورالعمل را کامل مطالعه نمایید. آخرین زمان ثبت درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه 20 فوریه هر سال است. بهتر است که ثبت اطلاعات را پیش از این تاریخ انجام دهید. به خاطر داشته باشد که درخواست برای این بورسیه تحصیلی رایگان می‌باشد و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی ندارید. نتایج پذیرش یا عدم پذیرش در این بورسیه تحصیلی نیز معمولا از طریق ایمیل اطلاع رسانی می شود.

زمان ثبت نام برای بورسیه ترکیه 2024

  • تاریخ آغاز ثبت نام: 20 دی ماه هر سال
  • آخرین مهلت ثبت نام: 1 اسفند ماه هر سال
  • ارزیابی مدارک ارسالی: ماه های مارس، آوریل و می هرسال
  • زمان مصاحبه: ژوئن و جولای هرسال
  • اعلام نتایج : اوایل آگوست هرسال
  • سفر به ترکیه : سپتامبر هر سال

زمان بندی دقیق این بورسیه را در این لینک می توانید مشاهده نمایید.

آزمون کتبی بورسیه دولت ترکیه در سال 2024

یک آزمون عددی 30 سوالی شامل سوالات ریاضی، هندسه و منطق برای داوطلبان مقطع کارشناسی قبل از مصاحبه حضوری که توسط هیات های ریاست جمهوری انجام می شود، برگزار می شود.

آزمون های انجام شده قبل از مصاحبه بیشتر برای ارزیابی داوطلبان متقاضی در رشته های علوم بهداشتی، علوم و مهندسی و علوم اجتماعی برگزار می شود. نتایج از میان سایر متقاضیان داخل این رشته ارزیابی می‌شود.

این آزمون شامل سوالاتی خواهد بود که نیاز به توضیح دارند که به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه خواهد شد و سوالاتی که نیاز به ترجمه ندارند. از آنجایی که منابع انگلیسی به طور مکرر در دوره های پایه در زمینه بهداشت، علوم و مهندسی در برنامه های کارشناسی در ترکیه و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان استفاده می شود، از داوطلبانی که در این رشته ها شرکت می کنند، انتظار می رود سطح زبان انگلیسی کافی برای درک مطلب را نشان دهند. و به سوالات آزمون پاسخ دهید.

علیرغم اینکه آزمون ها برنامه های آموزشی کشور را در نظر می گیرند، سؤالات این آزمون با توجه به این که دوره تحصیلی در ترکیه مطابق با موضوعاتی که داوطلبان مقطع کارشناسی در ترکیه باید با آن آشنا باشند، تدوین شده است.

مصاحبه حضوری در همان روز برگزاری آزمون و در نوبت صبح و بعدازظهر انجام خواهد شد. داوطلبان پس از دریافت دعوتنامه به مصاحبه از زمان آزمون و مصاحبه خود مطلع خواهند شد.

داوطلبان برای تکمیل آزمون 30 سوالی 60 دقیقه فرصت خواهند داشت.

  • جهت دانلود نمونه سوالات می توانید به این لینک مراجعه نمایید.
  • جهت دانلود پاسخ نامه کلیدی این سوالات به این لینک مراجعه کنید.

نکته : در کشورهایی مانند افغانستان و سودان، که درخواست‌ها فراوان است، ریاست جمهوری ممکن است بسته به تعداد متقاضیان، 80 تا 100 سؤال ترتیب دهد.

متن اطلاعیه دولت ترکیه در مورد این آزمون را نیز در این لینک می توانید مشاهده نمایید.

شرایط مصاحبه بورسیه ترکیه 

برگزیدگان دور اول از طریق ایمیل دعوت به مصاحبه خواهند شد. مطابق تصویر زیر ایمیل برای افراد ارسال می گردد:

نتایج بورسیه ترکیه

مصاحبه ها معمولاً 15-30 دقیقه طول می کشد و در قالب زیر انجام می شود:

  1. خوش آمد گویی و مقدمه
  2. بررسی مدارک
  3. انگیزه نامزد برای اقدام برای این بورسیه
  4.  دانش علمی و اهداف شغلی
  5.  پایان و سوال از کمیته
بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

توجه کنید که در مصاحبه انتخاب شدن یا نشدن شما مشخص نخواهد شد و تا روز اعلام نتیجه نامعلوم است.

توجه: داوطلبانی که برای مصاحبه انتخاب می شوند ، اگر هنوز فارغ التحصیل نشده اند ، باید کلیه ریز نمرات ، مدارک و گواهی های تا هر سالی را که تحصیل کرده اند ، به همراه داشته باشند.

فرایند ثبت نام بورسیه ترکیه در سال 2024

مرحله اول

باید وارد سایت دولت ترکیه (این لینک) شوید. و صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. باید اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق وارد کرده و دکمه save را بزنید.

ثبت نام بورسیه ترکیه

مرحله دوم

پس از زدن دکمه save صفحه زیر برای شما نشان داده خواهد شد و ایمیلی به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد که باید ایمل خود را چک کرده و لینک داخل آن ایمیل را کلیک کرده و ایمیل خود را تایید نمایید.

ثبت نام بورسیه ترکیه

مرحله سوم

پس از تایید ایمیل خود وارد صفحه ورود مانند عکس زیر خواهید شد. ایمیل و پسورد خود را جهت ورود باید وارد نمایید و گزینه Login را کلیک نمایید.

ثبت نام بورسیه ترکیه

مرحله چهارم

در این مرحله وارد پرتال خود در سایت ترکیه بورسلاری خواهید شد و می  توانید با انتخاب زبان فارسی مراحل ثبت نام را به صورت ساده با زبان فارسی طی نمایید.

ثبت نام بورسیه ترکیه

مرحله آخر

پس از فارسی شدن زبان پرتال می توانید مطابق دستورالعمل های این سایت اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

ثبت نام بورسیه ترکیه

فرایند انتخاب افراد برای بورسیه ترکیه

  • ارزیابی اولیه: تمام افراد بر اساس معیارهای اساسی مانند حداقل نمرات علمی ، محدودیت سنی ، مدارک مورد نیاز و غیره بررسی می شوند.
  • لیست کوتاه: فرم تقاضا داوطلبان واجد شرایط توسط کمیته های متخصص بر اساس مجموعه گسترده ای از معیارها از جمله وضعیت علمی ، شرایط قبلی ، علایق تحصیلی ، اهداف شغلی ، ثبات انتخاب ها ، شفافیت انگیزه نامه ، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و … با دقت بررسی می شود. پس از آن لیستی از نامزدهای واجد شرایط برای مصاحبه در لیست کوتاه قرار می گیرد.
  • مصاحبه: نامزدهای انتخاب شده در لیست کوتاه که بیش از 100 کشور می باشند توسط کمیته های مصاحبه، از جمله اساتید دانشگاه و کارشناسان مورد مصاحبه قرار می گیرند.
  • انتخاب: در این مرحله نتایج مصاحبه ها به کمیته ای به نام کمیته انتخاب ارسال می گردد که بعد از آن نتایج نهایی افراد برگزیده اعلام می گردد.

نتایج اولیه بورسیه ترکیه 2023 اعلام شد

نتایج اولیه بورسیه دولت ترکیه جهت دعوت به مصاحبه در سال 2023 در اردیبهشت 1402 اعلام گردید. جهت مشاهده نتایج باید به پورتال دولت ترکیه ( این لینک) مراجعه نمایید و با وارد کردن یوزر و پسورد خود وارد بخش کاربری خود شوید و از نتیجه مطلع گردید.

توجه نمایید که در صورت برگزیده شدن شما تاریخ دعوت به مصاحبه برای شما ارایه خواهد شد و اگر در صورت اعلام نتایج نهایی و عدم تغییر پورتال کاربری شما و عدم ارسال ایمیل دعوت به مصاحبه تقریبا به معنی عدم قبولی شما در این بورسیه می باشد( گرچه توصیه میگردد چند روزی صبر نمایید و ممکن است به صورت تدریجی نتایج اعلام گردد و با کمی تاخیر نتایج برای شما ارسال شود.)

نتایح بورسیه ترکیه

در صورتی قبول در مرحله اول و دعوت به مصاحبه تاریخ و زمان مصاحبه به شما در پورتال اعلام می گردد مطابق تصویر زیر:

نتایج بورسیه ترکیه
تیک سبز رنگ شرکت خواهم کرد را نیز حتما بزنید.

جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد این بورسیه می توانید این فایل و این فایل  را دانلود و مطالعه نمایید.

سوالات متداول بورسیه دولت ترکیه

+ همچنین به سایر سوالات متداول شما در مورد بورسیه دولت ترکیه در این لینک پاسخ داده شده است.

بورسیه ترکیه 2024 (ترکیه بورسلاری) چیست؟

بورسیه تحصیلی ترکیه ، یک برنامه بورسیه بین‌المللی است که از طرف دولت ترکیه اهدا می‌شود. بورسیه اهدایی در این برنامه، برای دانش آموزان و دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای دوره تحصیلات تکمیلی می‌باشد. هدف این بورسیه، ارتقا فهم متقابل با کشورهای دیگر و همکاری در دانش جهانی با رویکرد مردم محوری است.

مزایای بورسیه دولت ترکیه چیست؟

اسکان رایگان: اقامت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها کاملا رایگان است. البته کسانی که تمایل به اقامت در مکان دیگری جز خوابگاه را دارند، باید هزینه را از جیب خود پرداخت نمایند.
عدم پرداخت شهریه: افراد پذیرفته شده در این بورسیه هیچ‌گونه شهریه‌ای به دانشگاه پرداخت نخواهند کرد.
بیمه درمانی: از زمانی که تحصیل دانشجو در ترکیه شروع شود، تمامی هزینه‌های درمانی وی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرد. این مورد را می‌توانید جز یکی از مهم‌ترین خدمات تحصیل در این کشور لحاظ کنید.
هزینه سفر: بلیط ورود یا خروج دانشجو از ترکیه بر عهده دولت این کشور است. چنانچه دانشجو خودش بلیط را تهیه نماید؛ مبلغ به حساب آن استرداد می‌شود.
پرداخت حقوق ماهیانه: مبلغ 3500 لیر ترکیه برای مقطع کارشناسی و مبلغ 5000 لیر ترکیه برای مقطع کارشناسی ارشد و مبلغ 65000 لیر ترکیه برای مقطع دکتری و پرداخت 8 هزار لیر ماهیانه برای دوره های تحقیقاتی

معدل مورد نیاز برای بورسیه چقدر است؟

حداقل معدل برای دوره کارشناسی 14 می باشد. ( معدل مقطع دیپلم اهمیت دارد)
حداقل معدل برای دوره کارشناسی ارشد 15 می باشد.
حداقل معدل برای دکتری 15 می باشد.
حداقل  برای رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی 18 می باشد

شرایط مصاحبه بورسیه ترکیه چیست؟

مصاحبه ها معمولاً 15-30 دقیقه طول می کشد و در قالب زیر انجام می شود:
خوش آمد گویی و مقدمه
بررسی مدارک
انگیزه نامزد برای اقدام برای این بورسیه
 دانش علمی و اهداف شغلی
 پایان و سوال از کمیته

 هزینه ثبت نام چقدر می باشد؟

ثبت نام در این بورسیه از طرف دولت ترکیه کاملا رایگان می باشد

تعداد انتخاب ها در انتخاب رشته بورسیه چند عدد می باشد؟

هر متقاضی ۱۲ انتخاب دارد . متقاضی می تواند از بین رشته های مختلف در دانشگاه های موجود انتخاب های خود را انجام دهد. بهتر است انتخاب های خود را از یک گروه رشته ای انجام دهید و یا اینکه چیدمان رشته ها به هم مرتبط باشند چرا که این کار شانس اخذ بورسیه را بالاتر خواهد برد.

آیا در زمان ثبت نام نیاز به ترجمه مدارک می باشد؟

در زمان ثبت نام نیازی به ترجمه مدارک نمی باشد اما در صورت قبولی باید ترجمه شود. تنها در صورتی که قصد اپلای برای مقطع دکتری را دارا هستید، نیاز می باشد تا مدارک تحصیلی خود را مانند ریزنمرات و مدرک فارغ تحصیلی را به زبان انگلیسی یا ترکی بارگزاری کنید.

آیا امکان ادامه تحصیل به زبان غیر از ترکی وجود دارد؟

بله. در بیشتر دانشگاه های ترکیه زبان آموزش ترکی استانبولی است و تعدادی از آنها به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی رشته ها را ارائه می دهند. در صورت گرفتن پذیرش به زبان های دیگر داشتن مدارک معتبر بین الملل الزامیست.

آشنا به زبان ترکی نمی باشم آیا نقص در پذیرش می شود؟

خیر. متقاضیان نیازی برای ارائه مدارک زبان ترکی استانبولی نمی باشند. بورسیه شامل یکسال تحصیل زبان ترکی هم می شود.

در کجا زبان ترکی را آموزش خواهم دید؟

آموزش زبان ترکی استانبولی یا در دانشگاهی که بورسیه شدید یا در مؤسسه ای نزدیک دانشگاه و اگر مقدور نبود در شهر دیگری غیر از شهری که پذیرفته شدید.

آیا اگر من در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کنم باز هم باید دوره زبان ترکی را بگذرانم؟

بله. برای تمام دانشجویان خارجی پذیرش شده گذراندن یکسال آموزش زبان ترکی الزامیست.

دانشگاهی که میخواهم در آنجا تحصیل کنم مدارکی مانند مدارک زبان TOEFL- IELTS و یا آزمونهای GRE-GMAT- ALES را نیاز دارند. آیا باید هنگام درخواست بورسیه این مدارک را هم ارائه کنم؟

بله. به هنگام انتخاب دانشگاه انگلیسی زبان ارائه مدارک الزامیست.

منبع: https://grantunity.com/turkey-scholarship/

3.1/5 - (100 امتیاز)

315 پرسش و پاسخ

  • سلام.
    ببخشید من با لیسانس طراحی لیسانس میتونم در ارشد مارکتینگ یا مدیریت کسب و کار شرکت کنم؟
    اصلا میشه ارشد غیرمرتبط شرکت کرد؟
    لطفا اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.

  • سلام وقت بخیر
    ببخشید من یه عکس از دیپلمم گرفتم همون رو پی دی اف کنم مشکلی نداره یا باید اسکن بشه؟(چون اصل دیپلم رو تحویل دانشگاه دادم و دیگه تحویل نمیدن تا سال اینده)
    و برای ریز نمرات که از مدرسه می گیریم باید چند تا مهر داشته باشه تا بتونیم آپلود کنیم ؟ خیلی ممنونم

  • سلام وقت خوش.برای توصیه نامه اساتید برای مقطع کارشناسی.چند تا توصیه نامه از اساتید کافیه؟ یدونه کفایت می کنه؟ ممنونم

  • سلام وقت بخیر تو رو خدا این سوال منو جواب بدید دستتون درد نکنه
    کسی که سال بعد گواهی موقت میگیره و داخل گواهی موقت مینویسن ارزش ترجمه نداره نمیتونه ثبت نام کنه؟؟؟؟ یعنی دانشگاه مقصد هم اونو قبول نمیکنه

  • سلام وقت بخیر
    کسی که هنوز فارغ التحصیل نشده و سال بعد گواهی موقت میگیره می‌تونه ثبت نام کنه؟ اصل مدرک بعد از پذیرفته شدن اجباریه؟ چون گرفتن اصل مدرک یکی دو سال طول می‌کشه
    ممنون میشم توضیح بدید

  • سلام وقتتون بخیر.ببخشید من دانشجوی مقطع کارشناسی ام اما می خوام برای کارشناسی مجدد تو ترکیه بورسلاری شرکت کنم.من مدرک اصل دیپلمم تو دبیرستانه ولی بهم تحویل نمیدن. میشه جای اون مدرک گواهی موقت دیپلم رو آپلود کنم؟وهمچنین ریز نمرات رو؟ یا باید اصلی باشه؟و اینکه به مهر جایی نیاز داره یا خیر. خیلی ممنونم

  • سلام تو رو خدا جوابمو بدین برای ترکیه بورسلاری مقطع لیسانس بخوام اقدام کنم باید مدارکمو که شامل پاسپورت و دیپلم و ریز نمرات هستش رو به صورت ترجمه به زبان ترکی استانبولی آپلود کنم ؟ نمیشه همون فارسی باشه؟و اصلا کدوم مدارک رو باید ترجمه کنم اگه باید ترجمه بشه.

      • سلام وقتتان بخیر
        توصیه نامه باید چند خط و به چه زبانی باشه؟
        اگر به زبان فارسی باشه مشکلی نیست؟

  • سلام علیکم وقتتون بخیر
    خب شما گفتید که اگر همه انتخاب رشته ها در یک زمینه باشه یا حداقل همسو باهم شانس قبولی بالاتر میره.
    سوال بنده اینه که ایا انتخاب دانشگاه یا تریتب انخاب دانشگاه مثلا اول یکی از دانشگاه های انکارا باشه بعد استانبول بعد ازمیر و …. در شنانس قبولیم تاثیری داره یا انتخاب دانشگاه مهم نیست و ظرفیت هاشون برابره
    با تشکر از سایت فوق العاده تون

  • سلام وقت بخیر
    کسانی که سال آخر دبیرستان (دوازدهم) هستند با گواهی اشتغال به تحصیل و ریزنمرات دو سال دهم و یازدهم میتوانند ثبت نام کنند؟

  • سلام
    امسال قصد دارم برای دکتری در بورسه شرکت کنم مدارک کارشناسی و ارشدم به صورت رسمی ترجمه شده‌اند ولی مدرک دیپلم خیر.
    آیا نیاز دارم حتما مدرک دیپلم رو هم ترجمه کنم؟

  • سلام من درحال تحصیل اواخر دوره کارشناسی کامپیوتر هستم
    چه زمانی خوبه که اقدام به ثبت نام کنم؟ در حین تحصیل یا بعداز اتمام تحصیل؟

  • سلام
    اگر کسی برای رشته پزشکی یا دندون اقدام کنه،در صورت قبولی اولیه،قبل مصاحبه ازش ازمون کتبی میگیرن؟
    رشته های علوم بهداشتی شامل چی میشه؟

      • برای ثبت نام اصل مدارک فارغ‌التحصیلی لازمه یا گواهی موقت پایان تحصیلات کفایت میکنه ؟؟

          • با توجه به فرایند آزاد سازی مدارک دانشگاه های روزانه که خیلی زمان‌بر و هزینه بره در نهایت باید مدارک اصل رو بارگذاری کنیم ؟؟!

  • سلام این بورسیه برای امسال وقتش تموم شد؟ میگفتن تا انتهای اسفنده؟
    ترکیه بورسلاری.

  • سلام وقتتون بخیر من این بورسیه رو ثبت نام کردم ولی قسمت reference information نمیدونم باید اسم چه شخصیو بنویسم اخه من دیپلمم هنوز استادی نداشتم که بخوام معرفیش کنم میشه راهنماییم کنین

  • سلام وقتتون بخیر
    انگیزه نامه رو میشه جدا بنویسیم و بعد آپلود کنیم ؟ یا اینکه باید توی خود سایت نوشته بشه ؟
    ابتدای انگیزه نامه باید خطاب به دانشگاه یاشخص خاصی خاصی متن رو شروع کنیم؟ میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    • سلام
      بله باید در بخش مربوط به خودش جایگذاری کنید
      خیر نیازی نیست نسبت به جایی باشه

  • سلام
    من مدرک دیپلم و ریزنمرات دبیرستانم ترجمه شده هست ولی مدارک مقطع راهنماییم ترجمه نیست
    مشکلی نداره که مدارک دبیرستان ترجمه شده آپلود کنم مدارک راهنمایی فارسی آپلود کنم ؟ بنظرتون تأثیر داره روی قبول نشدن؟ اگه خیلی تأثیر داره اونارم بدم ترجمه

  • سلام اگر در حال تحصیل ارشد باشیم ممکنه برای ارشد اقدام کنیم؟ بعد اگه بخواهیم اینکار رو بکنیم نباید مطرح کنیم که در حال تحصیل ارشد هستیم یا اشکالی نداره؟

  • سلام اگه سابقه ی کاری خیلی کم باشه مثلا دوهفته ، علت کم بودن سابقه ی کاری ، قرار گرفتن در مسیر یک استخدامی دیگه بوده باشه ، اگر این سابقه ی کم را در سایت بورسیه ترکیه بارگذاری کنیم کمیته ارزیابی به دلیل کم بودن مدت سابقه ، به ما نمره منفی میدن یا اینکه ارزش کار میاد پایین ؟

  • سلام وقت شما بخیر.
    بعد از سابمیت:نوشتخ EVALUATION AWAITING
    و دایره ش زرد با علامت تعجب هست. یعنی سابمیت کامل شده و باید متظر نتایج بمونم؟

  • سلام من لیسانس روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶.۸۲ هستم دارای سابقه کار مرتبط با رشته و سنم هم ۲۸ و دارای مدرک İCDL , ترک زبان قشقایی آیا احتمال بورسیه شدن در مقطع فوق لیسانس ترکیه را دارم ؟

  • سلام من در قسمت تحصیلات پیدا نمیکنم مهندسی کامپیوتر را لطف میکنین راهنمایی کنین حتی و قسمت پیدا نکردم هم میزنم نمیاره

  • سلام
    من با رتبه اول و معدل الف از دانشگاه تبریز در رشته ریاضیات و کاربردها فارغ‌التحصیل شده ام و برای مقطع ارشد ثبت نام کردم(ریاضی محض) .

    با توجه به تجربیات شما شانس قبولی من تا چه حد است؟میشه گفت قبولم؟
    لطفا جواب بدید من خیلی استرس دارم.

  • سلام
    برای بورسیه هایی که نیاز به ترجمه مدارک دارند ولی اشاره نکردن که مهر دادگستری مورد نیاز است یا نه
    آیا میتونیم خودمون ترجمه و اپلود کنیم یا اینکه باید مهر مترجم را داشته باشد؟

  • سلام
    من همه ی مراحل رو رفتم و به صفحه اپلیکیشن رسیدم ولی اونجا نمیتونم چیزی رو به لیست اضافه کنم. باید از طریق سایت خود دانشگاه اپلای کنم تا اضافه بشه؟ در این صورت چندتا از دانشگاه ها رو هم سر زدم ولی ثبت نام برای پاییز 2023 هنوز شروع نشده. لطفا راهنمایی میفرمایید.

    • سلام یکبار آموزش تصویری یا ویدیویی مونو در سایت یا یوتیوب ببینید

  • با سلام وقت بخیر
    تو ویدیو گفته بودید که وقتی اطلاعات را پر کنید و موقع ددلاین باشد در صفحه اصلی بورسیه ها را نشان میدهد
    الان برای من بورسیه وجود ندارد و الان هم زمان بورسلاری است
    چه کار باید بکنم؟

    • سلام الان داریم برای همه ثبت نام میکنیم و درسته
      شما احتمالا اشتباهی انجام دادید

  • سلام وقت بخير، ستون اطلاعات تحصيلات (ليسانس و ارشد) بخش دپارتمان رشته منو تو ليست نداره، حتى روى (در ليست پيدا نكردم) كليك كردم رشته مورد نظر رو تایپ کردم، اضافه نشد! ارور میده خواستم بدونم بايد چيكار كنم؟

  • میشه لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم از تو سایت خود این بورسیه، لیست رشته هایی که برای ارشد روانشناسی ارائه میدن رو ببینم؟

      • در لیست رشته های قابل ارائه حقوق هستش اما در قسمتی که میخوایم از طریق سایت ثبت نام انجام بدیم فقط شیمی رو میاره

  • سلام وقت بخیر من سوالی که دارم اینه نوشتین ریز نمرات غیر رسمی هم میشه بعد اسکرین شات و کپی تاثیر منفی داره الان ریز نمرات رو باید بریم از وزارت علوم بگیریم یعنی؟یا همین از دانشگاه؟بعدش بدیم ترجمه بعد چجوری بار گذاری کنیم به صورت اسکن شده که تاثیر منفی نداشته باشه؟

    • سلام از سایت خود دانشگاه تون بردارید ترجمه کنید بهتره
      اسکن کنید
      منظور اسکن از سایت دانشگاه هست که نکنید

  • سلام وقت بخیر من فروردین 35 ساله میشم میتونم برای دکترا اقدام کنم ؟!

  • سلام وقتتون بخیر، ببخشید از کجا لیست دانشگاه ها رو ببینم و اینکه مثلا میشه با دیپلم تجربی رشته زبانی یا کامپیوتری ثبت نام کرد؟

    • سلام پس از ثبت نام تون در سامانه لیست رشته ها براتون نمایش داده خواهد شد

  • سلام وقت بخیر
    در صورت قبولی نهایی در بورسیه اگه به هر دلیلی از تحصیل منصرف بشیم حالا یا قبل از شروع کلاسها یا حین کلاسها آیا باید هزینه ای برای انصراف پرداخت کنیم؟

  • سلام وقتتون بخیر. با معدل کل دیپلم 19.70 . شانس برای دریافت ترکیه بورسلاری برای رشته پزشکی چقدر هست ؟

  • سلام وقت بخیر من امروز ثبت نام کردم قسمت انگیزه نامه نوشته بود به هر زبانی که راحت تر میتونین خودتون رو توصیف کنین بنویسی و فقط برای دکترا باید ترکی یا انگلیسی باشه
    من به فارسی نوشتم مشکلی پیش نمیاد؟

    • سلام وقت بخیر معدل دیپلمم ۱۵ برای رشته ی پزشکی ترکیه بورسلاری اقدام کنم امکان قبولی دارم ؟شرایط سنی داره تاچندساله برای رشته ی پزشکی ؟

  • سلام وقتتون بخیر
    من معدل دیپلمم بالای 19 هست
    و میخوام بدونم برای مدیریت بازرگانی هم بورسیه ای وجود داره؟
    ممنون از پاسخگوییتون❤️

    • سلام خواهش میکنم برای تمامی رشته های تحصیلی ارایه شده است

  • فرمودین ریزنمرات به صورت اسکرین شات نباشه یعنی اگه اسکن شده بارگزاری کنیم مورد قبول نیست؟

  • سلام
    فقط با آیلس ۷.۵ و GPA 3.70انسانی به علاوه فعالیت های هنری شانس پذیرفته شدن وجودداره؟

      • باتوجه به اینکه معمولا کسب نمره SAT مشخصی جزوه شرایطه اپلای بورسیه هست ، دانشگاههایی وجود داره که بدون SAT دریافت بورسیه مقدور باشه ؟

  • با سلام می خوام برای مقطع ارشد حقوق اقدام کنم اما تحصیلم تا تاریخ دی ماه امسال طول می کشه، می تونم امسال ثبت نام کنم؟

      • توی بخش شایستگی ها این مورد نوشته شده (Graduates or those who will graduate at the end of the current academic year (before August 2022)).
        اگر شما می فرمایید بله چرا اینجا نوشته تا قبل مرداد 2022 باید فارغ التحصیل شده باشید. ممنون میشم این مورد رو توضیح بدید.(مجدد عرض کنم من در دی 1401 یعنی ژانویه 2023 فارغ التحصیل می شم)

    • سلام خسته نباشید،شرط معدل 14 برای دیپلم منظور معدل کتبی دیپلم یا معدل کل دیپلم?

  • سلام وقت بخیر ببخشید معدل دیپلم مهمه یا معدل کل دیپلم چون معدل دیپلمم ۱۹/۹۳ هست ولی معدل کلم ۱۷/۸۶ هست با کدوم میتونم اقدام بکنم ؟

    • دوستان وقت خودتون رو با این بورسیه ترکیه هدر ندید چون عمدتاً به سوریه و افغانستان بنا به ملاحظات سیاسی اختصاص می‌دهند من امسال با معدل بالای 19وداشتن مدرک آیلتس و دانش آموز تیزهوشان وسایر مدارکی که ارسال کردم وتو روز مصاحبه بیش از0 5%سوالات آزمون را کتبی رو که جواب دادم چون خودشون حین مصاحبه نتیجه آزمون کتبی رو که پیش از مصاحبه میگیرن برای شخص میگن تازه اونم رشته انسانی قبول نشدم بیخود وقت وعمر خودتون رو تباه نکنین از من گفتن بود

      • خیلی ها امسال قبول شدند و از طرف ما نیز دندانپزشکی قبول شدند.
        چنین چیزی نیست دوست عزیز

  • سلام امکانش هست رشته ها رو متفاوت انتخاب کنیم یا همه اش باید یه رشته در دانشگاه های مختلف باشد؟

  • با سلام
    اگر در مقطع دکتری قبول شویم ولی بورسیه بهتری در آمریکا قبول شویم و یک سال در ترکیه گذرانده باشیم و انصراف دهیم بایستی مبلغ دریافتی در طول یکسال بورسیه برگردونیم یا خیر؟

  • با عرض سلام.اگه یکی ترکی مسلط باشه و نخواد دوره ی یک ساله ی آموزش ترکی رو بگذرونه،باید چطوری ثابت کنه که به ترکی مسلطه؟
    خودمون مستقل باید آزمون زبان بدیم؟یا خودشون آزمون میگیرن؟
    ممنون

    • سلام وقت بخیر برای ارشد مجدد چه در این بورس و یا سایر بورس ها از ارشد قبلی حرف بزنیم یا نه ؟؟؟فقط کارشناسی رو مطرح کنیم برخی میگن امکان پذیرش شما کم میشه ممنون میشم پاسخ بدید

      • سلام برای این بورسیه که اصلا نمیشه بگید چون نمیذاره دیگه برای ارشد تقاضا بدید

  • سلام وقت بخیر ببخشید من امسال دوازدهم هستم میخوام بعد پایان امتحانات ترم اول برا تحصیل پزشکی برا ترکیه بورسلاری اقدام بکنم خواستم بدونم گواهی اشتغال به تحصیل و نمرات دهم یازدهم مهمه یا فقط نمرات ترم اول دوازدهم ؟

      • سلام خسته نباشید
        می خواستم برای مقطع لیسانس اقدام کنم
        معدل دهم یازدهمم بالا هستش
        به زبان ترکی هم تسلط دارم تا سطحc1
        امسال به دلایلی نمره دوازدهم کمتر از چهارده بود
        ملاک معدل کل دیپلم هست یا معدل کتبی دیپلم؟
        اگر معدل کتبی ملاک با ترمیم نمره میشه کاری کرد یا نه؟!

      • سلام،من امسال پشت کنکوریم،آیا مدرسه برگه اشتغال به تحصیل میده؟ و اگر نباشه نمیشه شرکت کرد؟

  • با عرض سلام
    دانشجوی ارشد،حین تحصیل هم می تواند ثبت نام کند؟(سال آخر تحصیل)
    امکان قبولی دارد؟ یا این که حتما درسش موقع ثبت نام تموم شد باشه؟
    ممنون

  • سلام چرا برای من میاد نتایج در حال انتظار مگه نمیگین اعلام شده پس چرا واسم زده awaiting هنو ؟؟؟؟

  • باسلام و وقت بخیر.
    ببخشید مطمئن هستید که نتایج اعلام نشده؟ پس چرا بعضی سایت ها نوشتن اعلام شده و حتی بعضی از دوستان میگن نتیجه ی من اومده؟ حتی میگن اونایی که توی پروفایلشون نوشته درحال بررسی اما ایمیل دریافت نکرده اند هم رد شدن.
    خواهش میکنم جواب بدین.

  • سلام وقت بخیر. در صورت قبولی در بورسیه، وقتی شروع به یادگیری زبان می کنیم(دوره حاضرلیک) هم اون حقوق ماهانه و خوابگاه رو داریم؟ یا هزینه های این یکسال با خودمون هست؟

  • سلام وقت شما بخیر محل آزمون کتبی ,که قبل مصاحبه هست کجاست ؟ مکانی رو برای آزمون مشخص کردن؟

    • سلام در همین سایت نوشته شده، قسمت آزمون کتبی رو بار دیگر با دقت مطالعه کنید.
      محل ازمون محلی است که قراره مصاحبه بدید

  • با سلام
    ببخشید، سوالات یعنی تستی و تشریحی هستن یا که تنها تستسترون هستن
    منظور از logic دروس منطقی هست که توی علوم انسانی هست یا که نه سوالات تست هوش هست

  • سلام…. وقت بخیر…. این آزمونی که گفتید برای دوره کارشناسی است دیگه درسته؟ برای ورود به دوره دکتری که آزمون نداره؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

  • ببخشید من اصلا ازین مقاله متوجه نشدم بالاخره اون ازمونیکه میگن ۳۰ سوال داره کی و کجا برگزار میشه؟ چطور اطلاع رسانی میشه؟ برای بورسیه پزشکی هم این آزمون وجود داره؟

    • نوشته که روز برگزاری مصاحبه
      با دقت مطالعه بفرمایید یا به سایت دولت ترکیه مراجعه کنید که لینک اونم درج شده

    • در متن اطلاعیه گفتن که بیشتر برای کدوم رشته ها ازمون ملاک است اما احتمالا از همه خواهند گرفت.

  • سلام وقت بخیر
    در مورد آزمون حضوری اگه نتونیم نمره خوبی بگیریم چی میشه؟ اخه ما منطق و هوش نخوندیم در رشته هامون

  • سلام
    ترجمه مدارک در ثبت نام میشه بدون مهر دادگستری و وزارت خونه و دارالترجمه باشه، و خود شخص ترجمه بکنه؟

  • با سلام
    خسته نباشید
    میخواستم بدونم‌برای ترجمه مدارک آیا نیاز به تایید دادگستری و وزارت خارجه هست یا نه

    • سلام
      برای مرحله اول ضروری نیست ولی برای سفارت و بعد از پذیرش ضروری هست
      در مورد مهر وزارت امور خارجه ممکنه متناسب با کشور ها فرق کنه بعضی ها بخواهند بعضی ها خیر

  • سلام برای بورسیه ترکیه مقطع دکتری در صورتی که ارشد رو تموم کرده باشیم ولی مدرک آن را نگرفته باشیم باید مدرک لیسانس رو ترجمه و آپلود کرد؟
    و مصاحبه ای که انجام میشه به چه زبانی است؟

    • سلام
      مصاحبه میتونه انگلیسی ، ترکی یا فارسی باشه و در مورد مدارک برای دکتری هم ارشد هم کارشناسی هم دبیرستان رو باید بارگزاری کنید

    • ببخشید ،من دانشگاهی که میخوام تافل ibt ۶۵ به بالا میخواد ،ومن بعد عید آزمون میدم میتونم بهشون ایمیل بزنم و بگم که مدرک زبانم را تا اون موقع میفرستم؟

  • سلام وقت بخیر، برای مقطع ارشد نیاز به ریسرچ پروپوزال هست؟
    و اگه بله باید انگلیسی باشه؟!(چون موقع ثبت انگیزه نامه میگه باید کل اطلاعات وارد بشه برای ریسرچ پروپوزال)
    برای مقطع ارشد نمرات دیپلم چقد مهم هستش؟! و نمرات اول دبیرستان تا سوم دبیرستان میشه؟!(نظام قدیم)
    و باید ریزنمرات حتما ترجمه بشه؟!

    • سلام ، مطلبی که تو اطلاعیه ترکیه بورسلاری اومده برای ارشد نیاز به ریسرچ پروپوزال نداره و تاثیر دیپلم برای ارشد کم هست و شامل سه سال پایانی میشه
      ترجمه شده باشه بهتره و ضروری نیست

      • و اینکه نمیشه بدون تکمیل ریسرچ پروپوزال در مقطع ارشد درخواست داد، خطای ریکوایرد فیلد میده!
        چی بنویسیم تو فیلد ها؟!
        و اینکه اگه بنویسیم باید حتما تو مقطع ارشد تو اون زمینه فعالیت کنیم؟!

          • Dear Candidate This section is mandatory for candidates who will apply for master’s and doctorate education. An explanation is requested about the area where you plan to work. In this section, your knowledge about the field you want to study and your ability to express yourself are evaluated. Best Regards
            پاسخ ایمیلی که ترکیه بورسلاری فرستادن به عنوان کامنت اینجا شیر میکنم تا دوستان مشکلی پیش نیاد براشون.

      • سلام ببخشید یه سوال دیگه داشتم.
        برای ترجمه غیر رسمی فقط دروس تخصصی کافیه؟یا دروس عمومی هم باید ترجمه بشه؟

  • سلام ببخشید برای اپلای دکتری فرمودید ریسرچ پروپوزال بنویسیم ولی من چندتا رشته انتخاب میکنم چجوری باید بنویسم برای هرکدوم از رشته ها جدا واصلا منظورتون از ریسرچ پروپوزال چیه؟

    • وقتی بورسیه هستید اجازه کار ندارید دیگه
      بورسیه فول فاند است

  • سلام من میخوام رشته گرافیک گرایش visual art انتخاب کنم ولی گرایش رو پیدا نکردم داخل مقطع کارشناسی ارشد گرایش هوش مصنوعی هم پیدا نکردم .گرایشارو کلا نشون نمیده باید رشته اصلی رو انتخاب کنیم فقط؟

    • سلام
      اگر گرایش تونو نشون نمیده، پس رشته اصلی یا نزدیک ترین گرایش تونو انتخاب بفرمایید.

  • سلام من به علت مشکل سربازی نمیتونم مدارک تحصیلی رو به زبان انگلیسی ترجمه کنم چون برا ترجمه رسمی نیاز به کد تایید تحصلی است به نظرتون این شانس من رو پایین نمیاره؟

  • سلام من میخوام طراحی مد در مقطع کارشناسی بخونم توی قسمت رشته ها Design (Graphic Design, Industrial Design, Fashion, Textile)
    اینو دیدم
    باید برای انتخاب رشته این گزینه رو بزنم؟؟

  • سلام. ممنونم از توضیح کاملتون. اگر اسم و فامیلی ما کلا سه بخش باشه مثل امین رستمی گهرآبادی ( اسم فرضی)، رستمی رو در قسمت میدل نیم مینویسیم هنگام ثبت نام یا نه رستمی گهرآبادی رو یه جا در قسمت لست نیم.

  • با سلام معدل مورد نیاز سال اخر هست(معدل سال دوازدهم-معدل دیپلم) یا سه سال اخر(معدل کل دیپلم)؟

  • سلام روز بخیر.
    من مدرک زبان ندارم. اگه برای بورسیه ترکیه قبول بشم و تو کلاس های زبان انگلیسی دانشگاه شرکت کنم هزینه این کلاس ها رو باید خودمون بدیم؟
    ممنون

    • سلام ممنون
      برای شما دوره زبان ترکی به رایگان گذاشته می شود و دوره زبان انگلیسی گذاشته نمی شود.

    • سلام وقتتون بخیر ببخشید بره فرصت مطالعاتی هم بورس میدن میشه اقدام کرد؟

      • سلام بله اطلاعیه های اون جداگانه در سایت شون درج میشه که باید چک بفرمایید

  • سلام، وقتتون بخیر.
    عذر میخوام با مدرک کارشناسی معدل 17.50 و ارشد 17.80 (پایان نامه با درجه عالی و نمره 19.70) هر دو مقطع دانشگاه دولتی تراز اول (اصفهان) همراه با 3 مقاله ژورنالی و 3 مقاله کنفرانسی، مقام های علمی و احکام ورزشی متعدد در مسابقات کشوری، استانی و شهری (بیش از 10 تا)، مهارت انگلیسی در حد بی 1 و قابل ارتقا تا ماه های آتی، سوابق حضور در کنفرانس ها و ورکشاپ های متعدد و تسلط کامل به مهارت های عمومی رایانه و نرم افزارهای گرافیکی، داشتن دو توصیه نامه (در صورت نیاز بیشتر هم میشه گرفت) و نهایتا عضویت علمی در دو نهاد غیردولتی مرتبط با رشته، شانس نسبتا خوب برای پذیرش دکتری دارم؟ با سپاس

  • سلام وقت بخیر بنده تازه ۲۲ ساله شدم و گذرنامه هم داره و در حال خواندن لیسانسم می توانم برای لیسانس اقدام کنم ؟

  • سلام در قسمت تحصیلات دبیرستان، اسم مدرسه رو چه فارسی و چه انگلیسی وارد میکنیم موقع ذخیره اطلاعات خطا میده. گزینه other رو هم که انتخاب میکنیم قبول نمیکنه. اسم بقیه مدارس رو هم که میزنیم قبول نمیکنه. لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

      • نمیتونم اطلاعات وارد شده رو ذخیره کنم. به مرحله بعد هم نمیتونم برم

        • اموزش شو در یوتیوب مون گذاشتیم مرحله به مرحله حتما ببینید

          • سلام. اون آموزش رو من چند بار دیدم. تو اون آموزش گفتید که اگه مدرسه رو پیدا نکردید گزینه OTHER رو بزنید. من اسم مدرسه رو پیدا کردم اما قبول نمیکنه و گزینه OTHER رو هم زدم باز قبول نمیکنه. یعنی کنارش یک علامت ضربدر قرمز میاد.

          • سلام همانطور که در آموزش دیدید مشکلی نداشت همه موارد و اطلاعات شو حتما دوباره چک کنید تا مشکل رفع شود

  • سلام وقتتون بخیر
    من سال اخردبیرستانم، معدل یازدهمم 19.27 ، به زبان های انگلیسی(دیپلم انگلیسی دارم)، فرانسوی ( سطح c1)، ترکی استانبولی و ایتالیایی تسلط دارم.
    یه کتاب به زبان فرانسوی نوشتم و یه کتاب دیگه م هم در حال چاپه.
    سابقه ورزشی هم داشتم دان دو کمر مشکی تکواندو
    شانسم برای بورسیه پزشکی دانشگاه های دولتی چقدره؟

  • سلام مدرک دانشگاه های ترکیه توی کشور های اروپایی و آمریکا و … اعتبار داره؟

  • سلام وقت بخیر
    ببخشید شرایط بورسیه شدن در دانشگاه استابول ترکیه با مدرک دیپلم بدون دادن کنکور چی هستش؟
    من در حال حاضر دوازدهم تجربی هستم و باید چیکار کنم تا بورسیه بشم؟
    🙏🏻
    میخواستم بدونم که من هنوز مدرک دیپلمم رو نگرفتم میتونم بورسیه درخواست کنم؟ و اینکه باید قبل از ثبت نام بورسیه آزمون تومر و Yos رو داد؟

    • سلام ممنون برای هر دانشگاه اگر بورسیه حاصی دارند باید به سایت دانشگاه مراجعه فرمایید و اطلاعات شو مطالعه کنید.
      برای بورسیع ترکیه نیز در همین صفحه اطلاعات بسیار جامعی قرار داده شده است که می توانید مطالعه کنید.
      برای این بورسیه تا قبل از دریافت مدرک دیپلم نیز می توانید برای آن اقدام نمایید.
      خیر نیازی به ارایه ازمونی ندارید

  • سلام من امسال دوازدهم هستم و می خواستم برای بورسیه رشته پزشکی و دندون پزشکی اقدام کنم و سوالم اینه که من می تونم امسال با اینکه دبیرستانم تموم نشده درخواست بدم و اینکه برای آزمون یوس چطور حتما باید توی آزمون شرکت کرده باشیم که بتونیم برای بورسیه پزشکی اقدام کنیم آخه آزمون فروردین به بعد برگزار میشه و بعد از اتمام زمان درخواست برای بورسیه هست و برای شرکت توی آزمون یوس حتما باید دیپلممون رو گرفته باشیم؟

  • سلام وقت بخیر
    بنده ۱۷ سال سن دارم ، و در حال حاضر درحال تحصیل در سال یازدهم تجربی هستم
    میخواستم ببینم میتونم برای ثبت نام بورسیه ترکیه اقدام کنم ؟

  • سلام وقت بخیر من ۲۵ سالمه زبان ترکی در سطح تا B2 رفتم ولی آزمون تومر رو مدرکش ندارم و اینکه معدل کارشناسی ۱۸/۳۲بوده چندین تا لوح تقدیر دارم و اینکه من کارشناسی ناپیوسته بودم و هردوکنکور(کاردانی کارشناسی) رتبه من ۲ رقمی شده احتمال قبولی من به نظر شما چند درصد هستش من قصد دارم برای کارشناسی‌ارشد در رشته مهندسی محیط زیست دانشگاه ترکیه تحصیل کنم اگر قبول شم برای مصاحبه حضوری باید به ترکیه برم؟

    • سلام بورسیه رقابتی است و مشخص نمیشه شانس شما.
      خیر در تهران می توانید مصاحبه بدید.

  • سلام خسته نباشید. ببخشید من فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه امام رضا هستم. من بهمن ۹۸ با معدل ۱۶ فارغ التحصیل شدم. سطح زبان انگلیسی من A2 است و مدرک زبان هم ندارم. دو تا توصیه نامه هم از مدیرگروه و استاد راهنمای رشته خودم دارم. زبان برنامه نویسی c++ هم بلدم و دارم آموزش مینویسم. میخواستم از شما بپرسم که شانس من برای بورسیه ترکیه چقدر هست؟
    لوح تقدیرهایی که تو دوران راهنمایی و متوسطه گرفتیم ، برای بورسیه تاثیر داره یا خیر؟
    با تشکر

    • سلام وقتتون بخیر
      بورسیه رقابتی است و نمی توان شانس فردی رو تخمین زد. توصیه میکنیم در بورسیه شرکت کنید و شانس تونو امتحان کنید.

  • سلام من میخواستم بدونم که برای گرفتن بورس ترکیه امتحان میگیره یا نه؟ و اینکه تو این سایت گفته بودن مصاحبه میشه درسته یانه ؟ اگه مصاحبه بشه چه چیز هایی از شخص داوطلب میپرسن؟ و اینکه من میخواستم رشته دندان پزشکی رو انتخاب کنم بای مدرک زبان داشته باشم؟ زبانم در حد معمولی هست و به زبان ترکی تسلط دارم

    • سلام خیر امتحانی ندارند.
      بله مصاحبه دارد.
      لایو مونو در یوتیوب ببینید تا در مورد مصاحبه اطلاعات کافی را بدست بیارید.
      مدرک زبان داشتند امتیازی است و اجباری نیست.

  • سلام وقتتون بخیر من میخواستم برای مقطع کارشناسی ارشد برای بورسیه ثبت نام کنم در رشته ی بهداشت حرفه ای. میخواستم بدونم داشتن پروپوزال الزامیه؟ چون من پروپوزالی ندارم. ممنون میشم جواب بدید

    • سلام امسال گذشته موعدش و بايد صبر كنيد تا اطلاعيه سال بعد بياد و مشخص بشه.

  • سلام اگر در این بورسیه دولتی ترکیه قبول بشیم
    چقدر هزینه باید صرف کرد تا به طور کامل در ترکیه مستقر شویم و تحصیل کنیم ؟

  • سلام دوست عزیز من 19 سالمه و پشت کنکوری ام میخوام برای بورسیه پرستاری ترکیه اقدام کنم معدلم دیپلمم 16 هستش یکم هم ترکی بلدم ولی مدرکc1 رو ندارم زبانمم خوبه ولی باز مدرکشو ندارم برای بورسیه باید حتما ازمون یوس بدم؟ و با توجه به اینکه معدلم بالا نیست بورس میشم؟
    اگه توی ازمون 1 دانشگاه شرکت کنیم نمیتونیم توی چند تای دیگه شرکت کنیم؟
    اینکه میگید یوس 1یا2 سال اعتبار دارد یعنی بعد این تایم پولی میشه؟
    و برای شرکت در ازمون باید بریم ترکیه امتحان بدیم اگه نخوایم انلاین بدیم توی سفارت چه میدونم کنسول گری نمیشه؟

  • با سلام من در بورسیه ترکیه مقطع کارشناسی با موفقیت ثبت نام کردم و خلاصه ثبت نام و pdf هم داده برام .الان که سایت رو نگاه می کنم در صفحه اصلی یه منوی ثبت نام هست که وقتی بازش می کنم این پیام رو میده مدارک کارشناسی و ارشد و دکترای شما موجود نیست برای ادامه پذیرش مدارک خود را وارد کنید، آیا برای همه این پیام میاد، علتش چیه ؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  • سلام من اطلاعاتمو وارد کردم بعد الان میگه باید گواهی اشتغال به تحصیلم رو بزارم و من اونو با مدارک دبیرستانم گذاشتم چون هنوز فارغ التحصیل نشدم ولی بازم قبول نمیکنه سایت که انتخاب کنم دانشگاه رو و نمیدونم کجا باید انگیزه نامه رو آپلود کنم

  • سلام وقتتون بخیر برای ثبت نام درسایت مدرک دیپلم رو در Middle school و مدرک پیش دانشگاهی رو در high school باید وارد کرد ؟ یا بالعکس؟

  • عرض سلام و وقت بخیر
    من در سایت بورسلاری ثبت نام کردم و پیام awaiting evaluation داده ولی ایمیلی واسم نیومده. از کجا بدونم ثبت نامم با موفقیت انجام شده؟ ممنون از شما.

  • سلام من ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه امیرکبیر هستم و معدل لیسانس و ارشدم 16/5 است. همچنین 1 مقاله ای اس ای با ایمپکت 5 و یک مقاله کنفرانس بین المللی دارم. چندین دوره مختلف مرتبط با رشته ام به همراه مدرک دریافت کرده ام. بیشتر از 5 سال سابقه کار دارم و 30 ساله هستم. مدرک آیلتس هم دارم. واسه دکتر ی میخواستم اقدام کنم ولی همه دانشگاه ها زبان ترکی است. ایا من می تونم اقدام کنم با توجه به اینکه فرمودین 1 سال آموزش زبان ترکی هم دارند؟ یعنی به این منظور است اگر پذیرفته شدیم 1 سال باید زبان ترکی بخونیم و بعد وارد دانشگاه شویم؟

  • سلام.وقتتون بخیر.ممنون از مطالب خوبتون.
    من برای ارشد میخواستم اقدام کنم و 24سالمه ولی ریز نمرات دبیرستانم رو ندارم و مدرسه هم منحل شده، من باید چیکار کنم؟میتونم همینو ب عنوان دلیل بنویسم و ریز نمرات نزارم؟
    من ترم اخر ارشد صنایع غذایی دانشگاه ازادم.معدل کارشناسیم15.95 و درسای تخصصیم تقریبا همه بالای 15 نمرم.دوره های فتوشاپ و ایلاستریتور و کورل و متلب و اندنوت وspss رو هم گذروندم (نوشتنش تاثیری توی قبولی داره؟) نمرات ارشدم هم بالاست.ریز نمرات ارشدم رو هم بزارم؟شانس قبولی رو بیشتر میکنه؟
    یک سال هم سابقه کار توی بخش تحقیق و توسعه ی شرکت دارویی رو دارم.زبان انگلیسیم متوسطه/المانی رم در حد b1بلدم ولی ازمون ندادم/ترکی رو هم در حدa2بلدم ولی مدرکی براش ندارم.به دوتا ساز هم مسلطم(گیتار/کاخن) تاثیری داره اصلا نوشتنش؟
    به نظرتون شانسی برای قبولی دارم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سلام برای دبیرستان نمراتش ضروری است و باید از اداره اموزش و پرورش تون بگیرید
      شانس تونم نمیشه تخمین زد ثبت نام کنید و شانس تونو امتحان کنید حتما

      • سلام وقتتوت بخیر ایا ترجمه مدارک و توصیه نامه امتیاز داره یا نه و اینکه ضروری هستش یا نه؟ من دیپلم فنی حرفه ایی دارم و گویا در رشته ی طراحی لباس تا مقطع کاردانی هستش ایا میتونم رشته های دیگه انتخاب کنم تجدبی یا ریاضی؟

  • باعرض و سلام خسته نباشید به اساتید گرامی
    میخواستم برای بورسیه مقطع دکترا اقدام کنم
    کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش آ.پ.ابتدایی با معدل ۱۸.۶۸
    کارشناسی علوم تربیتی گرایش آ.پ.ابتدایی با معدل ۱۷.۷۰
    کاردانی ریاضی محضم دارم.
    بغیر از سابقه تحصیلی مدارک رسمی مربیگری کاراته،داوری
    کاراته درجه ممتاز ملی و احکام قهرمانی و گواهی های فنی رو دارم.
    آیا توی sop وcv باید این مدارک ورزشی رو بنویسم؟
    آیا میتونم باشگاه کاراته واسه خودم اونجا باز کنم؟
    آیا موقع تحصیل میتونم تدریس دوره ابتدایی رو داشته باشم؟
    آیا المپیادهای ورزشی برگزار میکنن؟

  • سلام خسته نباشید میخواستم بدونم با دیپلم معدل ۱۷.۵ رتبه کارشناسی ۹۷۵ رشته حقوق معدل کارشناسی ۱۵.۵ چند سال سابقه کار مرتبط و دارای یه مقاله ISI و یه مقاله عملی پژوهشی داخلی هستم خودم تورکم و تا حد زیادی استانبولی بلدم منتها فعلا مدرک اش ندارم با شرایط فعلی امکان اخذ بورسیه مقطع ارشد برا رشته خودم میسر یا خیر؟

  • با عرض سلامت خدمت شما
    در صورت امکان بفرمایین تاریخ شروع و اتمام دبیرستان رادر سایت ترکیه بورسلاری چطور مشخص می کنیم؟ از اول دبیرستان تا اخذ دیپلم یا تا اخذ پیش دانشگاهی؟ ممنون ازتون.

  • سلام خسته نباشین من کارنامه کنکور ارشدمو میخواستم تو سیستم قرار بدم سوالم اینه آیا رتبه در کنکور ارشد جزو دستاوردهای مقطع کارشناسی محسوب میشه یا ارشد؟ چون در دوران کارشناسی کنکور دادم ولی از مقطع ارشد پذیرفته شدم. ممنونم.

    • سلام برای هر مقطعی که قصد دارید اپلای کنید جز افتخارات مقطع قبلی بذارید

      • ممنون از پاسختون. ولی متاسفانه سیستم برای قرار دادن کارنامه کنکور کارشناسی و ارشد جایی نذاشته. میشه بفرمایین تو کدوم پارت سیستم کارنامه کنکورو وارد کنیم؟ ممنون.

  • سلام روز بخیر
    ببخشید من دیپلمم ریاضی فیزیکه ولی تو قسمت انتخاب نوع دیپلم فقط گزینه های زیر موجوده. من کدومو باید بزنم؟ با تشکر
    science/natural science
    math&literature
    (general(no education field

  • سلام وقت بخیر من رشته ام در مقطع دکترا فقط سه تا گزینه انتخاب داره. آیا میتونم رشته های مرتبط رو هم انتخاب کنم یا شانس قبولی ام رو کم میکنه؟ لطف میکنید اگه راهنماییم کنید.

    • سلام خسته نباشید
      اگر نزدیک بهم هستند و میشه در انگیزه نامه تون پوششون بدید انتخاب کنید

  • سلام
    من تمام وبسایت اصلی این بورسیه رو زیر و رو کردم و جایی ندیدم توصیه نامه بخوان برای هیچ مقطعی.
    حتی بهشون ایمیل زدم و گفتن توصیه نامه و سی وی و SOP اختیاریه. لطفا اصلاح کنید

    • سلام در قسمت اخر هنگام انتخاب رشته لازم است. هم انگیزه نامه هم رزومه.
      توصیه نامه هم اختیاری است دقت کنید بدون اینا عملا شانسی ندارید پس چندان نیز اختیاری نیست.

  • اگر انگیزه نامه رو از شما بگیریم باید تو سایت اپلود کنیم؟کدام قسمت؟

    • در بخش اخر پرتال سه سوال ازتون پرسیده می شود که باید انگیزه نامه را انجا کپی کنید

      • سلام خسته نباشید، من امسال 21 سال شدم میخواستم ببینم میشه برای بورس کارشناسی ترکیه اقدام کرد؟ آخه تو سایت گفته بودید باید زیر21سال باشیم، میخواستم ببینم تو سن 21سال هم میشه یا حتما باید زیر 21 باشه؟

  • ریزنمرات به صورت pdf اپلود میکنم خطا میده!!! چجوری باید فایل مدارکمو اپلود کنم؟

  • سلام ببخشید من دوازدهم هستم و تازه امتحانات ترم یکم تموم شده میتونم ریز نمرات این دوازده سال تا ترم یکم رو ترجمه کنم تا بتونم مراحل اولیه رو طی کنم؟

  • سلام من متولد 79 تیر هستم و معدل دیپلم نظام قدیم 18.8 دارم و در حال حاضر مشغول به تحصیل در بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم زشکی بجنوردم و چند تا مقام ورزشی و گواهی نامه دوره ای دارم و منطقه محرومم و چندین زبانوبلدم / 5 تا / البته گواهی نامه زبان ندارم ولی میتونم تا سال بعدداین موقع ها برلی یوس اقدام کنم . نظرتون چیه من برای دندونو دارو اقدام کنم بهتره و نتیجه داره یا پیراپزشکیا؟؟

  • سلام، بورسیه ترکیه شامل رشته علوم ازمایشگاهی مقطع کارشناسی میشه؟ اگه هست لطف می کنید اسم انگلیسیشو داخل دفترچه ای که ترکیه بورس لاری برای رشته ها گذاشته بگید؟

    • سلام برای مشاهده لیست رشته ها باید به پرتال برید و مرحله اول ثبت نام تونو انجام بدید.

    • سلام ببخشید در شرایط دانشگاه نوشته باید فارغ التحصیل دبیرستان باشیم من چندماه دیگه فارغ التحصیل میشم آیا میتونم الان درخواست بدم؟ و اینکه میتونم چند دانشگاه رو انتخاب کنم؟یعنی محدودیت برای انتخاب چقدره؟

      • سلام بله با گواهی اشتغال به تحصیل میشه و 12 تا انتخاب رشته دارید.

        • برای ریز نمرات دبیرستان من الان ریزنمرات رو گرفتم باید برم آموزش پرورش مهر و امضا کنن بعد ترجمه کنم یا همینطوری ترجمه کنم؟

  • سلام ادمين هاي عزيز خسته نباشيد
    واسه اپلود مدارك نميشه چندتا فايل سلكت كرد و ترجمه ريز نمرات چند صفحس
    چه كنيم؟
    اسكن فارسي ر آپلود كنيم؟

    • سلام همگی را در قالب یک فایل پی دی اف قرار بدید و اپلود کنید.

  • سلام وقت بخیر.
    ممنون از اطلاعات و سایت خوبتون
    برای بورسیه ترکیه حتما باید ترجمه مدارک دبیرستان و پیش دانشگاهی و ریزنمرات آنها در مرحله ثبت نام داشته باشیم؟ من ترجمه رسمی کارشناسی و ارشد را دارم ولی دبیرستان را ندارم. آیا وجودش الزامی هست در مراحل اولیه؟
    اگر الزامی است ترجمه دارالترجمه کافی هست یا حتما باید مهر داشته باشند؟

  • با سلام و عرض ادب
    ببخشید رشته من حقوق هستش.
    می تونم تو ترکیه رشته حقوق رو ادامه بدم در مقطع کارشناسی ارشد
    و اینکه ILES 1 رو دارم و معدلمم 17 هستش…
    و 2تا توصیه نامه از اساتید هیئت علمی هم دارم.
    به نظرتون شانسم چطوره؟

  • سلام
    من در سایت ثبت نام کردم و همه اطلاعات را دادم ولی الان که میام اپلای کنک مدام میزنه باید اول قسمت فعالیت های اجتماعیم رو کامل کنم و خوب کامل هست هم جوایز و گواهینامه هارو اپلود کردم هم کار داوطلبانمو وارد کردم اما باز بعدش روباره گیر میده
    حالا من چیکار باید بکنم ؟چه کاریو دارم اشتباه انجام میدم

  • سلام وقت بخیر بنده ثبت نام گردم منتها ایمیلی ک باید بیاد نمیاد برام
    قسمت midelnameرو خالی گذاشتم ممکنه از اون باشه؟
    ممنون

    • سلام اگر سایت نوشت که بهتون ایمیل زدیم باید پوشه اسپم یا هرزه نامه رو هم چک کنید.

  • سلام وقت بخیر. هنرهای تجسمی و طراحی هم شامل این بورس میشن؟

  • سلام
    من توی اون سایت ثبت نام کردم ولی هنوز ایمیلی از طرف سایت دریافت نکردم که بتونم تایید کنم. مشکل از اطلاعات من بوده یا اینکه طول میکشه تا ایمیل فرستاده بشه؟

  • سلام…چطوری میشه میتونیم لیست رشته ها و دانشگاه ها رو ببینیم؟
    یا اصلا امکانش نیست و خودشون انتخاب میکنن؟

    • سلام هنگام ثبت نام بعد از تکمیل مدارک و ثبت اولیه اطلاعات لیست رشته های مرتبط با شما را نشان می دهد.

  • سلام وقت بخیر
    چطور میتونم بفهمم تو کدوم رشته ها و دانشگاه ها شانس قبولی بیشتری رو دارم با توجه به رزومه ای که دارم

    • سلام ممنون
      متاسفانه اصلا قابل تشخيص نيست. چون رقابتي هست.

  • سلام خسته نباشید، زبان رشته تحصیلی تو ارشد ترکی استانبولی هستش یا نه انگلیسی هم میشه؟؟

  • با سلام وتشکر ببخشید من ترک قشقایی ایرانم وزبان ترکی رو مسلط هستم هرچند که یکم ترکی استامبولی با زبان ما فقط یکم فرق داده ولی مفهومش رو میفهمم بعد تو شرایط ثبت نام میتونم بنویسم من ترکم وایا کمکی میکنه ؟؟؟؟؟؟

    • سلام می تونید در رزومه تون بنویسید اما باید ترکی استانبولی بلد باشید حتما و یا دوره شو بگذرونید

    • سلام خسته نباشید بله قطعا بی تاثیر نیست و می تونه تا حدی کمک کنه

  • سلام ،24 سالمه و ترم سوم دانشگاه سراسری هستم،مقطع کارشناسی،معدل تا الان 17،مسلط به زبان ترکیه،آیا من میتونم برا ادامه تحصیل،در خواست بورس کنم در مقطع کارشناسی؟مدرک زبان ندارم.

      • سلام وقتتون بخیر من ترم سه رشته حقوق دانشگاه الزهرا هستم رتبه کنکورمم ۸۹۴ بود معدلم هر سه سال دبیرستانمم بالای ۱۹ بود ، معدل دو ترم دانشگاهمم بالای ۱۸ و خورده ای بوده … زبان انگلیسی هم در حال یادگیری هستم چند ترمه … به نظرتون برای این بورسیه هیچ شانسی ندارم؟

        • سلام خسته نباشید برای مقطع کارشناسی ارشد قطعا شانس خواهید داشت بعد از فارغ تحصیلی

        • بله زده بود تو اطلاعیه برای کارشناسی زیر ۲۱ سال دیگه منم ۱۹ سالمه 🤔 یعنی چند ترم رو در ایران گذرونده باشی نمیشه؟

          • اگر شرایط سنی شو دارید می تونید اقدام کنید و مشکلی نیست

  • سلام خسته نباشید ممنون بابت توضیحات تون
    آیا برای مقطع ارشد بخواهم بورسیه بشم هم باید معدل دیپلم رو داشته باشم یا معدل دوره کارشناسی
    و این که سایت ثبتنام رو اگه بگید ممنون میشم

    • سلام خسته نباشید
      برای مقطع ارشد باید معدل کارشناسی رو داشته باشید.

      • باسلام
        آزمون کتبی ۳۰ سوالی چقدر اهمیت داره تو پروسه پذیرش؟
        و اینکه برای آمادگی چه کتابی باید بخونیم؟

  • سلام. من متولد1376 هستم میخواستم برای مقطع کارشناسی طراحی صنعتی اقدام کنم. ایا سن ملاکه؟

      • سلام،
        من کارشناسی عمران هستم برای ارشد میخواستم ثبت نام کنم و سوالم اینه ک من مدرک زبان ندارم و معدل کارشناسیم هم 16 هستش و زبان ترکی هم کامل بلدم، ایا شانسی برا قبولی من وجود داره یا خیر؟؟!

      • سلام خسته نباشین وقتتون بخیر. من رشته ی دبیرستانم تجربی بوده معدل راهنماییم ۲۰ و معدل دیپلمم ۱۹/۴۴ بوده ..الان هم دانشجوی پرستاری دانشگاه ازادم مدرک زبان ندارم اما تقریبا به انگلیسی مسلط هستم . و بیست سالمه . ایا شانسی برای بورسیه پزشکی ۲۰۲۲ دارم؟!

      • باسلام
        آزمون کتبی ۳۰ سوالی چقدر اهمیت داره تو پروسه پذیرش؟
        برای آمادگی چه کتابی بخونیم؟

  • سلام من ۱۶ سالم هست و تو مقطع دوازدهم مشغول به تحصیلم . سوم دبستان رو جهشی خوندم به همین دلیل یک سال از بقیه کوچیک ترم ، معدل راهنماییم ۱۹ و معدل دوسال اول دبیرستانم ۱۷.۹۵ هست ؛ البته امسال افزایش میدم . به زبان انگلیسی کامل مسلط هستم و برای آزمون آیلتس ثبت نام کردم ، در حال یاد گرفتن زبان ترکی هم هستم ، مدرک های آموزشگاهی معتبر زیادی هم از سطح پایین تا بالاترین سطح زبان انگلیسی دارم ، یک مدرک آرایشگری هم از qal انگلیس دارم . شانسم برای قبولی توی رشته های تاپ چقدر هست ؟ رشته های پیرا پزشکی چطور ؟

  • سلام خسته نباشید.من متولد بهمن 1377 هستم میخواستم بدونم میتونم برای بورسیه ی کارشناسی اقدام کنم؟و اینکه این بورسیه شامل رشته های مربوط به طراحی لباس و مدیریت مد هم میشه؟مدرک زبان نداشتن خیلی شانس رو کاهش میده؟مدرک خاصی ندارم ولی انگلیسی در حد متوسط و ترکی در حد پایه میدونم و حرف میزنم.ممنون میشم پاسخگو باشید

    • سلام شامل همه رشته ها میشه اما بدون مدرک زبان شانس تون در رقابت بسیار پایین

  • سلام وقت بخیر ، سلام وقت بخیر ، معدل دیپلم من ۱۷.۹۵ آیا شانس قبولی در رشته فیزیوتراپی یا رشته زبان را از طریق بورس فول فاند در مقطع کارشناسی دارم ؟ و اینکه داشتن مدرک تافل و یا آیلتس الزامی هست؟ و چطور میشه رزمه قوی تری داشت؟

    • سلام خسته نباشید بله بورسیه های مثل ترکیه یا بورسیه استانی شدنی هست
      مدرک زبان لازمه و با معدل خوب میشه رزومه رو برای مقطع کارشناسی بهتر کرد.

    • سلام ممنون از کاملترین توضیح مربوط به ترکیه بورسلاری،من معدل پیش دانشگاهیم ۱۹.۲۰ و دیپلم هم۱۹.۶۴هست.مدرک زبان انگلیسی ندارم.(زبانم خ خوبه با اینحال)اول اینکه شانس امو امتحان کنم بنظرتون برای درخواست رشته داروسازی؟و شما چه کاری برای افزایش احتمال قبولی پیشنهاد میکنین؟(مثلادولینگو؟)بعد من چندجا خوندم که اگ لوح تقدیری دارین هم خوبه بذارید،از مسابقات ریاضی و فیزیک که استانی برگزار میشد دوتا لوح دارم که امضای رئیس اموزش پرورش استانی که ما ساکنیم رو داره،این ازهمون لوح های مدنظرشونه یا خیر؟

      • سلام خسته نباشید ممنون از شما
        بله می تونید امتحان کنید اما بدون مدرک زبان شانس تون کمه
        بله میشه لوح های تقدریر تونو قرار بدید

        • با سلام و احترام
          یعنی اگر در حال حاضر پروفایل ما در حالت awaiting result باشه و هیچ زمانی برای مصاحبه اعلام نشده باشه رد شدیم؟

          • خیر بعد از اعلام رسمی و دعوت سایرین به مصاحبه اگر دعوت نشدید در اون زمان بله

          • سلام وقت بخیر
            من ارشد حقوق دارم میتونم دوباره برای ارشد رشته دیگه ای اقدام کنم؟؟

        • ببخشید من الان ۱۹ سالمه
          معدل ۱۸ رتبه زیر ۵۰۰ کنکور
          فقط مدرک زبان ندارم ولی سطح B1 زبان انگلیسی هستم میتونم اقدام کنم درصد قبولیم وجود داره
          علوم انسانی رشته حقوق

          • سلام بله درصد نمیشه گفت اما شانس نسبتا خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.