بورسیه دولت چین

معرفی کامل بورسیه فول فاند دولت چین برای دانشجویان خارجی

ماجراجویی تحصیلی خود را با معتبرترین و پرطرفدارترین بورسیه تحصیلی دولت چین 2022 شروع کنید. در این مقاله ما به طور مفصل بورسیه تحصیلی 2022 دولت چین ، مزایای آن و روش درخواست به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد. این بورسیه تحصیلی قصد دارد آموزش، فرهنگ، تجارت، مبادلات در آموزش و سیاست، همکاری و تفاهم متقابل بین سایر کشورها و چین را ارتقا بخشد. دانشجویان خارجی از تمام کشورهای جهان واجد شرایط درخواست این بورسیه هستند. این بورسیه جهت تحصیل در دانشگاه های مختلف چین و رشته های مختلف این دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارایه شده است.

بورسیه تحصیلی دولت چین نیاز به ارسال تفاضا آنلاین در پرتال CSC دارد. پس از آن داوطلب باید به دانشگاه منتخب مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را به همراه فرم درخواست بورسیه تحصیلی CSC برای دانشگاه ارسال کند.

معرفی بورسیه دولت چین در سال 2022-2023 توسط وزارت علوم ایران

با عنایت به برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت چین و پیرو مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همتایان دولت چین، با اعطای تعدادی بورس متقابل در رشته‌های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ موافقت نموده است.

بر همین اساس و بنا به سیاست های اعطایی بورس دولت جمهوری اسلامی ایران علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی :

https://Campuschina.org

نسبت به ثبت‌نام اولیه در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) اقدام نمایند.

شایان ذکر است پس‌ از ثبت‌نام در سامانه فوق‌الذکر، ضروری‌ است، متقاضیان از طریق سامانه اطلاع‌‌‌رسانی اداره‌کل‌ بورس و اعزام دانشجویان نسبت به ثبت‌نام در سامانه جامع امور دانشجویان )سامانه سجاد (Portal.saorg.ir – ، و ثبت درخواست بورسیه تحصیلی دولت‌های خارجی، تا پایان وقت اداری مورخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ اقدام نمایند‌. جهت مشاهده اطلاعیه دولت ایران بر روی این لینک کلیک کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی دولت چین 2022

در زیر حداقل شرایط لازم برای بورسیه تحصیلی دولت چین 2022 آورده شده است:

  • دانشجویی با ملیت غیر چینی باشید.
  • بورسیه تحصیلی دیگری را که دولت چین یا هر یک از هیئت های نمایندگی صادر کرده است ، در اختیار نداشته باشید.

حداقل سن مورد نیاز:

  • دانشجویان کارشناسی نباید بیش از 25 سال داشته باشند .
  • برای دوره کارشناسی ارشد محدودیت سنی 35 سال است.
  • برای تحیل در مقطع دکتری ، محدودیت سنی 40 سال است.

حداقل معیارهای لازم صلاحیت علمی:

  • ارایه گواهی دبیرستان یا معادل آن برای دانشجویان مقطع کارشناسی
  • دارا بودن مدرک کارشناسی برای کارشناسی ارشد
  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد برای دکتری
بیشتر بخوانید:  ویزا 476 استرالیا چیست و چگونه می توان برای آن تقاضا داد؟

مزایای بورسیه تحصیلی دولت چین 2022

بورسیه تحصیلی دولت چین 2022 مزایای زیر را برای دریافت کننده فراهم می کند:

  • بورسیه تحصیلی CSC نوع A هزینه های ثبت نام ، اقامت (در یک محل اقامت دانشگاه در یک اتاق مشترک با شخص دیگری) ، بیمه درمانی اولیه و کمک هزینه ماهیانه برای هزینه های شخصی را شامل می شود (بین 2500 تا 3500 یوان در ماه ، به ترتیب تقریباً 350 و 500 دلار). این بورسیه ها توسط سفارتخانه های چین در سراسر دنیا ارایه می گردد.
  • بورسیه تحصیلی CSC نوع B همان بورسیه تحصیلی نوع A را شامل می شود ، اما این بورسیه از طریق دانشگاه ها ارایه می شود برخلاف نوع A که توسط سفارت ارایه می گردد.
  • بورسیه تحصیلی CSC نوع C نوع دیگری بورسیه تحصیلی جزئی با مزایای اندک است.

بورسیه تحصیلی CSC نوع A از جذابیت بیشتری برخوردار است ، بنابراین به دلیل تقاضای زیاد ، رقابتی تر است. اگر توانایی پرداخت هزینه زندگی را دارید ، بهتر است برای بورسیه تحصیلی CSC نوع B یا C اقدام کنید زیرا به راحتی دریافت آن امکان پذیر است.

بورسیه دولت چین

چگونه می توان برای بورسیه تحصیلی دولت چین 2022 اقدام کرد؟

در زیر به سادگی فرآیند درخواست برای این بورسیه شرح داده شده است که به شما کمک می کند تا برای بورسیه تحصیلی دولت چین 2022 اقدام کنید:

  1. مهلت درخواست: مهلت درخواست بورسیه تحصیلی CSC معمولاً از ژانویه ( دی ماه) تا آوریل ( اردیبهشت) هر سال است. بعضی از آژانس ها یا دانشگاه های مجاز مهلت های مختلفی دارند. شما باید آخرین مهلت دانشگاه های مورد نظر خود را بررسی کنید.
  2. درخواست بورسیه CSC ابتدا باید بصورت آنلاین (به انگلیسی یا چینی) تکمیل شود.( این لینک)  اگر می خواهید برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید ، حساب های پرتال CSC جداگانه ایجاد کنید.
  3. در ابتدای فرم درخواست آنلاین ، از شما خواسته می شود که بورس تحصیلی را با توجه به بودجه آن (A ، B یا C) و تعداد آژانس یا دانشگاه مجاز انتخاب کنید. کد مورد نیاز برای بورسیه نوع A برای دانشجویان ایرانی کد سفارت چین در تهران می باشد که شماره آن 3641 می باشد و در بخش
  4. پس از تکمیل تمام اطلاعات در پرتال آنلاین بورسیه تحصیلی دولت چین ، باید مدارک مورد نیاز را در قالب PDF ضمیمه کنید (لیست در زیر آورده شده است).
  5. دانشگاه چینی و دوره مدنظر را در اینجا انتخاب کنید.
  6. بررسی کنید آیا دانشگاه چینی مورد نظر شما نیاز به یک تقاضا آنلاین برای پذیرش همراه با تقاضا بورسیه تحصیلی دولت چین دارد یا خیر.
  7. اگر آن دانشگاه به یک تقاضا آنلاین نیاز دارد ، پس این تقاضا را در وب سایت آن دانشگاه ارسال کنید و تقاضا بورسیه تحصیلی دولت چین خود را ضمیمه کنید.
  8. 2 مجموعه اسناد تهیه کنید (لیستی که در زیر آورده شده است) و آنها را به آدرس دانشگاه ارسال کنید.
  9. نتایج از اواسط ماه ژوئیه در همان صفحه برنامه منتشر می شود. از آن لحظه ، نهادها شروع به توزیع اسناد و مدارک لازم برای پردازش ویزای تحصیل در کشور مبدا داوطلبان می کنند.
بیشتر بخوانید:  توصیه نامه (Recommendation) چیست؟ آموزش نگارش توصیه نامه + نمونه توصیه نامه

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی دولت چین 2022

  • فرم درخواست تکمیل شده: پس از ثبت نام در صفحه رسمی بورسیه های تحصیلی دولت چین ، آن را پیدا خواهید کرد.
  • ریزنمرات و مدارک تحصیلی مورد تایید رسمی
  •  فرم رسمی پزشکی یا فرم معاینه فیزیکی خارجی. شما باید کپی این فرم را که توسط پزشک پر شده است ضمیمه کنید. مطمئن شوید که فرم توسط پزشک امضا شده باشد و دارای مهر رسمی از بیمارستان یا مرکز پزشکی محل کار شما باشد. حداقل یک مهر باید در بالای عکس کارت قبلاً ضمیمه شده باشد. فرم های بالاتر از 6 ماه از تاریخ درخواست پذیرفته نمی شوند.
  • رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی یا چینی: شما می توانید سندی را که حاوی اطلاعاتی درباره تخصص و علایق تحصیلی شما است ضمیمه کنید یا آن را مستقیماً در قسمت مربوط به فرم درخواست پر کنید (فضا بسیار کوتاه است ، توصیه می کنم این اطلاعات را در یک سند پیوست ضمیمه کنید).
  • دو توصیه نامه از آخرین اساتید دانشگاه شما به زبان انگلیسی یا به زبان چینی نوشته شده است.
  • در صورتی که قصد دارید به زبان چینی در این کشور تحصیل کنید، نیازی به ارایه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد و دولت چین برای شما به مدت دوسال کلاس های زبان چینی به رایگان ارایه می نماید.
  •  TOEFL یا IELTS Diploma اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید و بومی کشور انگلیسی زبان نیستید: حداقل نمرات هر دو مدرک توسط هر دانشگاه برای هر نوع دوره مشخص می شود. اگر گواهینامه آیلتس ندارید ، می توانید یک گواهینامه ساده ارائه دهید مبنی بر اینکه آخرین مدرک تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس شده است. به آن گواهی مهارت انگلیسی می گویند.
  • استادی پلن
  • کپی پاسپورت
  • اگر برای دوره هایی که اقدام می کنید به زبان چینی تدریس می شوند، ارایه مدرک HSK (سطح زبان چینی) الزامی می باشد.
  •  یکی دیگر از مدارک مهم اما اختیاری ، نامه قبولی (پذیرش)  صادر شده توسط اساتید دانشگاه چینی است که می خواهید در آن پذیرش کنید. برخی از دانشگاه ها متقاضیانی که نامه پذیرش از استاد چینی را دارند، ترجیح داده می شوند و برخی از دانشگاه ها هیچگونه نامه قبولی ندارند اما اگر نامه قبولی داشته باشید نماد خوبی برای شماست. اگر متقاضی دانشگاه هستید که سهمیه محدودی از کرسی ها را در اختیار داشته باشید ، نامه پذیرش را نیز امتحان کنید ، ترجیح داده می شوید. اگر متقاضی دانشگاه یا دانشگاه های دارای رتبه بالا هستید ، باید نامه پذیرش را امتحان کنید ، در این صورت ترجیح داده می شوید. برای دریافت نامه پذیرش باید با اساتید چینی مکاتبه کنید.
  •  سایر مدارک : اگر مقالات تحقیقاتی یا تمایز دیگری دارید ، باید آنها را ضمیمه کنید.

نکته: جهت اطلاعات بیشتر می توانید به این سایت مراجعه نمایید

 

آموزش ویدیویی اپلای برای بورسیه فول فاند دولتی چین در سال 2022

http://youtu.be/IRd26f7HPD4
3.6/5 - (126 امتیاز)

82 پرسش و پاسخ

  • سلام
    شما توضیحی در مورد ثبتنام در ساماانه ی سجاد ندادین ولی تو سایت سجاد اپشنی تحت عنوان ثبت نام برای بورسیه سی اس سی چین مطرح شده.
    ایا لازمه که اونجا هم ثبت نام کنیم؟؟؟؟
    درضمن ددلاینش تو سامانه سجاد تا 25 دی هست. لطفا تا قبل از اتاما ددلاین پاسخ بدین
    ممنون

  • سلام ،کی مهلت تقاضای بورسیه دولت چین تمام میشود،و اینکه باید با لب‌تاپ یا کامپیوتر اپلای کنی یا با گوشی میشود.

  • سلام
    من دیپلم رشته علوم انسانی با معدل ۱۹ رو دارم مدرک زبان ندارم ولیhsk6 دارم
    به نظرتون شانس گرفتن بورسیه با این شرایط چقدره؟

  • سلام خسته نباشید
    ببخشید این بورسیه بلیط رفت به چین برای شرع تحصیل در ابتدا هم پوشش میدهد؟؟

  • سلام و درود، ممنون از مطالب خوبتون خواستم سوال کنم که برای این بورسیه برای ارسال مدرک باید تمام توصیه نامه ها دیجیتالی باشه؟و اینکه برای ترجمه باید حتما دارلترجمه برویم؟؟

      • سلام ،فرم رسمی پزشک یا‌معاینه رو از کجا پیدا‌کنیم ،هر چی‌ میگردم‌نمیتونم پیدا کنم ،ممنون میشم جواب بدید

        • سلام باید در فراخوان یا سایت شون بگردید
          متاسفانه ما هم دسترسی نداریم

  • سلام وقت بخیر برای بورسیه فول فاند دولت چین در صورت پذیرفته شدن 100 درصد و بطور حتم مصاحبه از طریق ویچت یا اسکایپ انجام میشه یا خیر؟کسی رو میشناسید تو این زمینه به ما کمک کنه.متشکرم از سایت خوبتون

    • سلام وقتتون بخیر
      بله طبق گفته خودشون از این دو روش است
      اما بهشون می تونید ایمیل بزنید و بپرسید

  • سلام وقت بخیر من فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نفت در مقطع لیسانس با معدل 17.55 که در طول چهار سال تحصیلی دانشجو الف بودم میخواستم برای فوق لیسانس بورسیه فول فاند بگیرم در حال حاضر25 سالمه و اینکه در حال گذروندن مدرک زبانم ایا امکانش هست بدون مدرک زبان فعلا ثبت نام کرد و بعد مدرک زبان ارائه داد و شانس قبولی چقدر هست.ضمنا برخی لینکها کار نمیکنه

      • ممنونم از پاسخگویی شما ایا ثبت نام بورسیه چین ثبت نام شروع شده؟ بعضی سایتها گفتن از دی ماه تا فروردین اما اون بالا نوشتین تا پایان دی ماه؟

          • سلام وقت بخیر شما توی ویدیوی اموزشی که برای ثبت نام بورسیه فول فاند منتشر کردید گفتید اگه بعد از ثبت نام گزینه submit خاموش باشه یعنی ثبت نام هنوز شروع نشده من چک کردم اون گزینه وجود داشت و حتی میتونی بعدش یه پرینت بگیری…بعضی سایتها میگن از برج ۱۰ تا ۲و بعضیا میگن از برج ۷تا اواخر ۱۰.اگه خودتون یه چک بکنید متوجه میشید

    • ببخشید برای بورسیه سی اس سی تایپ a
      ایا باید مدارک را به سفارت چین داخل ایران پست کنیم

    • سلام ببخشید شما این بورسیه رو قبول شدید اگه قبول شدید من چند تا سوال دارم اگه میشه بهم جواب بدید

  • سلام
    خسته نباشید
    من توی هنرستان رشته ی شبکه و نرم افزار که همون کامپیوتره رو خوندم اما کنکور ندادم و دانشگاه نرفتم اما میخوام برای رشته ی گرافیک کامیپوتری تو مقطع کارشناسی بورسیه بگیرم.
    میشه فقط دوره های این رشته رو توی آموزشگاه های معتبر بیرون بگذرونم و مدرک HSK هم بگیرم و برای بورسیه اقدام کنم؟ یا باید حتما برای رشته ی خودم اقدام کنم؟

    • سلام باید رشته مرتبط با رشته تحصیلی تون اقدام کنید تا شانس بیشتری داشنه باشید

  • من این ویدیو رو کامل دیدم باید از همین لینکایی که توی سایتتون هست ثبتنام کنیم که فعال نیست… بعد شما جواب سوال منو ندادید نزدیکترین بورسیه جز این که فول فاند باشه تاریخش کی هست

    • خب ددلاین امسال بورسیه گذشته باز جدید بیاد باز میشه و می تونید تقاضا بدید
      بورسیه های مختلفی میزنیم و همه شو که حفظ نمی کنیم در کانال تلگرام مون یا با استفاده از سرچ های سایت بررسی بفرمایید

  • چرا لینک های ثبتنام از کار افتاده؟ من با چند تا دستگاه تست کزدم کار نمیکنه… نزدیکترین بورسیه برای کشور چین تاریخش کی هست؟ برای دکتری

  • سلام و درود
    من فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه تهران هستم.
    8 مقاله داخلی و 2 مقاله ISI دارم، نمره آیلتس 7 هم دارم. مدرک HSK 3 رو هم فعلا دارم فقط مشکلی که هست اینه که چون بالای 35 سال سن دارم نمی تونم برای دوره های پست دکترا در کشور چین اقدام کنم و برای همین تمایل دارم که برای یک دکتری مجدد در کشور چین اقدام کنم. به نظر شما آیا داشتن مدرک دکتری، باعث ریجکت شدن من میشه اگه بخوام برای بورس CSC اقدام کنم؟ ممنون می شم اگه راهنمایی کنید

  • سلام و عرض ادب
    برای ثبت نام توی این بورسیه آیا امکانش هست که به جای پاسپورت با تذکره ثبت نام کرد به دلیل مشکلاتی هست تا وقتی که بشه ثبت نام کرد

  • سلام وقتتون بخیر
    این بورسی که معرفی شده و ما در سامانه سجاد پیش میریم ایا ما رو مکلف به خدمت میکنه دوباره اخر تحصیل؟ 🙁

    • سلام تعهداتی اگر باشه در خود سامانه براتون مشخص میکنند

  • ببخشید احتمال دریافت بورسیه فول فاند کارشناسی با hsk6 و مدرک ایلتس ۷ زیاده؟.
    متاسفانه موسسات میگن فول فاند در مقطع کارشناسی نیست…. برای همین می پرسم که البته به نظرم درست نمیگن

  • سلام ممنون میشم راهنمایی نمایید.
    آیا بنده ۲۲ ساله با معدل ۱۸.۳ مقطع کارشناسی رشته ی مدیریت دولتی دانشگاه فردوسی مشهد و با دو مقاله ی کنفرانسی(ISC ) و باتوجه به سطح زبانم و اینکه دو ماهی حداقل وقت است آیلتس ۶ را هم میگیرم .آیا شانس بالایی برای دریافت بورسیه فول فاند(نوعA) در مقطع ارشد رشته ی مدیریت بازرگانی دارم؟ و آیا اول باید در دانشگاه مقصد پذیرش گرفت و بعد برای بورسیه اقدام کرد و یا نیازی به اقدام مستقیم در سایت دانشگاه نیست و فقط باید در سایت خود ccs اقدام کنیم .ممنون میشم راهنمایی کنید .سپاس

    • سلام وقتتون بخیر
      شانس افراد رو نمیشه تخمین زد چرا کع بورسیه رقابتی است و نامشخص است شرایط رقبا شما. خیر نیازی به دریافت پذیرش در ابتدا ندارید و ابتدا لازم است از طریق سامانه اقدام کنید. برخی از دانشگاه نیاز به ثبت تقاضا به صورت مجزا در سایت شون دارید که این اطلاعات رو باید در سایت خود دانشگاه چک بفرمایید

  • سلام ممنون از پاسخگوییتون. داخل پرتال csc و بورسیه نوع آ رشته رو زده بود و دانشگاه های خوبی هم داشتند اما همه میگن که باید hsk5داشته باشی و فول فاندی وجود نداره شاید استانی و دانشگاهی پارشال فاند بدن، میخواستم بدونم واقعا اینجوریه؟ یا میشه فاند رو گرفت و قبل ورود به دانشگاه دوره زبان چینی رو گذروند

    • و اینکه درسته که وزارت علوم اجازه نمیده از طریق سفارت و با بورسیه رشته های علوم پزشکی خوند؟

      • سلام وقت بخیر با توجه به اینکه در حال حاضر ایلتس لغو شده ،بورسیه فول فاند چین تافل هوم ادیشن رو قبول دارن یا فقط تافل سنتر؟

    • سلام خیر به حرف بقیه چرا گوش میدید وقتی سایت دولت چین خودش اطلاعیه زده و همه نکات رو گفته؟؟
      خب برید مطالعه بفرمایید جای حرف بقیه.

  • سلام وقتتون بخیر من با مدرک hsk2و ریز نمرات عالی و نامه قبولی در دانشگاه علوم تجربی ایران میتونم چند درصد امید داشته باشم که بورسیه نوع آ رو برای پرستاری بگیرم ؟ ۲۰ساله هستم .چون همه میگن از طریق پرستاری و اینجور رشته ها ،فول فاند نمیشه گرفت

    • سلام ممنون رزومه خوبی دارید و شانس تونم زیاد است اما در مورد رشته ها بهتره برید داخل پرتال ببینید این رشته ها رو دارند یا خیر

      • سلام منظور شما از این جمله چیه؟
        2 مجموعه اسناد تهیه کنید (لیستی که در زیر آورده شده است) و آنها را به آدرس دانشگاه ارسال کنید.
        یعنی در بورسیه نوع A از مدارکی که بهش اشاره کردید ۲ سری آماده کنیم و پست کنیم!؟ مثلا اگر دوسه تا دانشگاه مدنظرمونه چی!؟ برای هر دانشگاه جدا ۲ سری از مدارک پست کنیم؟

        • سلام ، برای ثبت نام در پرتال دو سری مدرک برای هر تعداد دانشگاه کافی هست

          • باید پست کنیم یا منظور اپلود در سایت هستش؟
            منظوراز دوسری مدرک یعنی مثلا دو تا استادی پلن؟ دو تا انگیزه نامه؟ و…

          • بسته به هر دانشگاه شرایط شون متفاوت است و باید برای دانشگاه ارسال کنید. در سایت دانشگاه مقصد تون چک کنید این شرایط رو

          • برای بورسیه مقطع کارشناسی فقط کارنامه دبیرستان و مدرک زبان لازمه؟

      • سلام! من مدرک سطح چهار زبان چینی رو دارم،کسی هست که کمکم کنه برای مقطع لیسانس در کشور چین بورسیه بگیرم؟ممنون.

  • سلام خسته نباشید آیا برای بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت مالی نیازی به ارائه مدرک و ریزنمرات زبان انگلیسی وجودداره یا فقط نمره ی آیلتس موردنیازه؟؟؟

    • سلام برای همه بورسیه ها ارایه مدرک تحصیلی و ریزنمرات ضروری می باشد و همچنین دارا بودن مدرک زبان انگلیسی

  • سلام وقت بخیر.بنده برای مقطع ارشد رشته مهندسی پزشکی میخوام اقدام کنم و میخواستم بدونم با توجه به اینکه الان فارق التحصیل هم شدم در مقطع کارشناسی ،ارایه مقاله برای اخذ بورس لازمه یا نه؟

    • سلام برای مقطع کارشناسی توقعی نیست از دانشجویان که مقاله داشته باشند.

  • درود
    آیا من میتونم بورسیه دوره زبان چینی بشم و یک سال زبان چینی بخونم در چین و بعد از اون وارد دانشگاه چین در رشته خودم بشم؟

  • درود عذر خواهی میکنم آیا بورس چین از طریق سفارت وحود دارد
    و یا اینکه ما میتونیم بورسیه یک ساله دوره چین رو بگیریم و بعد از تموم شدن اون در رشته خودمون رو چین تحصیل کنیم

    • سلام خسته نباشيد همونطور كه در دستورالعمل اين بورسيه اومده از طريق سفارت نميشه اقدام كرد.
      بورسيه هايي كه داده ميشه عموما براي طي كردن كل دوران اون مقطع مي باشد و به صورت جداگانه نيست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.