لینکدین

لینکدین linkedin چیست و تاثیر آن بر فرآیند اپلای چه می باشد؟ + آموزش ساخت حساب کاربری لینکدین

امروزه نقش شبکه های اجتماعی و کاربرد آن در زندگی روزمره امری انکار ناپذیر است. فضای مجازی و ظهور شبکه های جدید به سرعت در حال گسترش است و لازم است که به همین تناسب ما نیز آگاهی خود را نسبت به انواع شبکه ها افزایش داده و با آشنایی بیشتر بهتر بتوانیم جهت رسیدن به مقاصد خود از آن بهره بگیریم . از جمله این شبکه های اجتماعی مفید لینکدین و ریسرچ گیت می باشند. ما در این نوشتار قصد داریم شما را با لینکدین ، قابلیت های آن ، تاثیر آن بر اپلای و سایر مطالب پیرامون آن آشنا نماییم.

لینکدین چیست ؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که به منظور بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. هم چنین لیندکین این قابلیت را فراهم کرده است تا کاربران این شبکه اجتماعی بتوانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند. می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. گذشته از این شما در این شبکه اجتماعی محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید.

لینکدین از چه قسمت هایی تشکیل شده است ؟

  •  Home: قسمت خانه که در آن آخرین پست ها و اخبارهایی که توسط کاربران و گروه ها قرار داده می شود را نشان می دهد. شما می توانید به دو صورت قسمت Home را تنظیم کنید که نمایش داده شود: نمایش آخرین فعالیت های هر کاربر که چه پست هایی را قرار داده است، با چه افرادی ارتباط دوستی برقرار داده است و چه عکس هایی نیز لایک کرده است یا براساس بهترین پست ها که کاربران زیادی آن را لایک کرده یا کامنت گذاشته اند.
  • Profile: پروفایل که شامل اطلاعات شخصی شما مانند عکس، خلاصه ای از خودتان، رزومه کاری، مدارکی که دریافت کرده اید، زبان هایی که بلد هستید که به صورت بخش بندی قرار گرفته است.
  •  My network: در این بخش می توانید افرادی را که از نظر تخصص شبیه شما می باشند را پیدا کنید و به آن ها درخواست ارتباط دهید. همچنین می توانید دوستان خود را مشاهده کنید و براساس حروف الفبا یا افرادی به تازگی به لیست شما اضافه شده اند، فیلتر و مشاهده نمایید.
  •  Jobs: در این بخش تمامی شغل های و فعالیت هایی را که براساس شغل شما، تجربیات شما و موقعیت پیشنهاد می شود. همچنین می توانید درخواست کار شرکت خود را از قسمت post a job قرار بدهید.
  •  Messaging: شامل تمام پیام هایی است که شما به دیگران ارسال کرده اید یا برای شما ارسال شده است.
  •  Notifications: در نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که نسبت به صفحه شما افتاده است را متوجه شوید مثلا کسی شما را ایندورس کرده باشد، پست جدیدی قرار داده است، پست های شما را لایک کرده یا به اشتراک گذاشته اند و غیره.
  •  search: لینکدین قوی ترین جستجو را بین بقیه شبکه ها دارد و به شما اجازه می دهد بسته به ویژگی های خاص، نتایج مورد نظر خود را سریعا بدست بیاورید.
بیشتر بخوانید:  همه چیز در رابطه با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

استفاده از لینکدین چه قابلیت ها و فوایدی دارد؟

  •  توسعه شغل و بازاریابی: شما می توانید پست های سایت خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید واین به برند شدن سایت شما کمک فراوانی می کند .
  • امکان ارتباط با دوستان قدیمی : یکی از قابلیت هایی که لینکدین فراهم کرده است این است که شما می توانید با سرچ در آن دوستان مدرسه ، آشنایان قدیمی و افراد مورد علاقه خود که سالهاست از آن ها خبری ندارید را پیدا نمایید . این قضیه بسیار هیجان انگیز است و می تواند برای مخاطبان جذاب باشد .
  •  شناخته شدن در حوزه کسب و کارها : با توجه به فعالیت و رزومه هایی که قرار داده اید، دیگر شرکت ها یا افرادی که به دنبال تخصص شبیه شما هستند، شما را نیز پیدا کنند و از این رو بتوانید با آن ها همکاری نمایید.
  •  ارتباط با متخصصین : در لینکدین گروه های زیادی وجود دارد که هر کدام هدف مخصوص به خود را دارند. شما می توانید با پیدا کردن این گروه ها و فعالیت در آنها با متخصصین حوزه کاری خود آشنا شوید و با آنها در ارتباط باشید.
  • پیدا کردن شغل : لینکدین مکان مناسبی برای پیدا کردن شغل است . البته برای اینکه بتوانید شغل خود را سریعتر پیدا کنید، باید پروفایل خود را حرفه ای نمایید. بعضی از شرکت ها در پست های خود آگهی استخدام قرار می دهند و می توانید برای آن ها رزومه خود را ارسال نمایید.
  •  استفاده از کمک های دیگران در صورت بروز مشکلات شغلی و تخصصی : اگر شما در زمینه تخصص خود به مشکلاتی بر بخورید، لینکدین بهترین شبکه است که می توانید در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسید.
  •  ارتباط با شرکت های دیگر : تمامی شرکت ها دارای صفحه یا پروفایل خصوصی برای خود هستند. شما می توانید با عضویت در صفحه آن ها یا اضافه کردن اکانت آن ها به دوستان خود، با آن ها در ارتباط باشید و از نحوه فعالیت آن ها در لینکدین آگاه شوید.

آیا لینکدین در اپلای نیز تاثیر گذار است ؟

یکی از قابلیت های مفید و شگفت انگیز لیندکین تاثیری است که بر اپلای می گذارد . دانشجویانی که به دنبال فرایند اپلای و کسب رزومه هستند باید بدانند که لینکدین بهترین و مناسب ترین بستر برای تحقق چنین هدفی است . لینکدین به عنوان یک ابزار به شما کمک می‌کند تا تمامی فعالیت‌های خود در طول حرفه خود را در آن ثبت کنید. و از این طریق شما با کمک لینکدین یک رزومه آنلاین برای خود ایجاد کرده اید . در زیر به مهم ترین قابلیت های لینکدین در زمینه تاثیر گذاری بر اپلای اشاره می نماییم :

  •  لینکدین به شما کمک می کند تا جدیدترین آگهی‌ها و بورسیه های تحصیلی همراه با فاند را در دنیا پیدا کنید
  •  لینکدین امکان ارتباط با دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف را برای شما فراهم می کندد
  •  پیدا کردن پوزیشن شغلی مناسب
  • پیدا کردن اساتید متخصص در رشته تحصیلی خود
  •  پیدا کردن موقعیت‌های کارآموزی در شرکت‌های مختلف
  •  ساخت گروه های مختلف آموزشی
  •  می توانید مهارت‌های دوستان خود را از طریق گزینه Endorse تایید کنید و در مورد پروفایل‌های یکدیگر اظهار نظر کنید.
  •  به نمایش گذاشتن دستاورد ها و قابلیت های خود
  •  ایجاد یک رزومه خوب و فعال در زمینه اپلای

چگونه حساب کاربری خود را فعال نماییم ؟

فعال کردن پروفایل

پروفایل Linkedin، در واقع رزومه کاری شماست، پس بهتر است پروفایل کاربری خود را تا جای ممکن کامل کنید تا هر فردی که پروفایل شما را مشاهده می‌کند، بتواند با سوابق تحصیلی و شغلی شما آشنا شود. پس از آنکه در لینکدین ثبت نام کردید ( این لینک) ، وارد حساب کاربری خود شوید. در این قسمت Linkedin از شما می‌خواهد اطلاعات خود را به طور کامل وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، محل کار فعلی، عکس، علایق و توضیحاتی مختصری درباره خودتان است.
لینکدین

بیشتر بخوانید:  معرفي دانشگاه آكسفورد و شرايط تحصيل در اين دانشگاه

توجه داشته باشید که هرچه پروفایل شما کامل تر باشد این برای شما امتیاز بالاتری دارد . البته این امتیازات برای دیگران نمایش داده نمی‌شود، اما باعث می شود که پروفایل‌تان در نتایج جستجوی بیشتری به کاربران نمایش داده شود .

URL پروفایل لینکدین خود را شخصی سازی کنید .

لینکدین این امکان را برای شما فراهم کرده است که برای پروفایل صفحات خود، یک URL انحصاری انتخاب کنید؛ پس از این فرصت استفاده کنید و نام خود را در آدرس لینکدین بیاورید. برای انجام این کار ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Edit Public Profile را انتخاب کنید و از طریق Customize Your Public Profile URL آدرس سایت خود را تغییر دهید. برای صفحه شرکتی خود هم می‌توانید آدرسی انتخاب کنید که با دیگر شبکه‌های اجتماعی‌تان هماهنگ باشد. به این ترتیب کاربران می‌توانند به راحتی صفحه شرکت شما را پیدا کنند. در قدم‌های بعدی می‌توانید پروفایل لینکدین خود را به سایت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی‌تان متصل کنید.

سعی کنید مقالات خود را منتشر کنید

نوشتن مقاله در لینکدین باعث می‌شود کاربران بهتر با شما و فعالیت‌تان آشنا شوند. بهتر است مقالات‌تان در رابطه با حوزه فعالیت‌تان باشند. پس تا حد امکان از به اشتراک گذاشتن مطالب غیر تخصصی پرهیز کنید. همانطور که در بالا گفتیم، Linkedin با دیگر شبکه‌های اجتماعی متفاوت است.
بهتر است ، هر روز مطلبی را در صفحه لینکدین شرکت خود به اشتراک بگذارید. هم چنین هر چند وقت یکبار در Linkedin شخصی خود، یک مقاله بنویسید و کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را به وب‌سایت‌تان لینک کنید. این کار نه تنها به افزایش ترافیک سایتتان کمک می‌کند، بلکه برای سئو سایت‌تان نیز مفید است.

در گروه‌های لینکدین فعالیت نمایید

لینکدین امکان عضویت در گروه های مختلف را برای شما فراهم کرده است . عضویت و فعالیت در این گروه‌ها به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر تجارت خود را به دیگران معرفی کنید. پس پیشنهاد می شود در چند گروه مرتبط با حوزۀ فعالیت خود عضو شوید و در آنجا در زمینه کاری خود با دیگران گفتگو کنید.

پیدا کردن افراد مختلف و آشنا شدن با آن ها

برای پیدا کردن افراد مختلف می بایست به منو My Network وارد شوید. با ورود به این بخش لیستی نا متناهی از افراد مختلف در اختیارتان قرار می گیرد که ممکن است از نگاه کاری، شباهت بسیاری به شما داشته باشند. کافیست کمی وقت بگذارید و پروفایل افراد مختلف را بررسی کنید و در صورت تمایل با کلیک روی گزینه Connect، آن ها را به جمع کانکشن های خود اضافه کنید. بیشتر افرادی که در لینکدین هستند افراد حرفه ای اند و ارتباط برقرار کردن با آن ها در پیشرفقت کاری شما موثر خواهد بود .

  • در انتها اگر نیاز به آماده سازی یک رزومه آنلاین در لینکدین به صورت حرفه ای و آکادمیک دارید، می توانید از خدمات مجموعه بورسیه پلاس در زمینه آماده سازی رزومه ( این لینک) استفاده نمایید و کار نگارش و آماده سازی رزومه تحصیلی خود را به کارشناسان ما بسپارید.
4.7/5 - (60 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.