تاثیر مقاله بر اپلای

آیا چاپ مقاله ISI در اخذ پذیرش تحصیلی، اپلای و فاند تاثیر داره؟

امروزه، اپلای و بهره گیری از بورسیه تحصیلی به یکی از مهم ترین دغدغه و رویای دانشجویان تبدیل شده‌است. آن ها به دنبال این هستند تا با روش هایی شانس پذیرش تحصیلی خود در دانشگاه های مطرح خارجی را بالا برده و بتوانند بورسیه تحصیلی اخذ نمایند. درکنار نمره زبان و معدل نگارش نیز از بسزایی در برخوردار است. داشتن یک مقاله در یک ژورنال معتبر می تواند رزومه فرد را تقویت نموده و مویدی بر قدرت تحقیقی و پژوهشگری شخص باشد. تاثیر و اهمین مقاله بر فرایند اپلای امری بدیهی است منتهی با توجه به مقطع مدنظر شما برای تحصیل شرایط و ضوابط خاص خود را می‌طلبد. ما در این نوشتار قصد داریم شما را با اهمیت مقاله بر فرایند اپلای و مطالب پیرامون آن آشنا نمائیم. پس اگر به دنبال آگاهی از مراحل اپلای و روش های تسهیل این فرایند مهم هستید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

جالب است بدانید دانشگاه های مطرح دنیا در CV و رزومه دریافتی از دانشجو، مقاله ISI را در نظر گرفته و بنابراین نقش تاثیرگذاری در فرایند اپلای برای اینگونه مقالات قائل هستند. اگر قصد نوشتن مقاله برای اپلای و پذیرش در دانشگاه خارجی را دارید توصیه می کنیم به نیازها و برنامه های پژوهشی دانشگاه مقصد خود نگاهی داشته و براساس آن محور پژوهشی خود را ترسیم نمایید. همچنین برای مقاله نویسی سعی کنید با نظریات علمی روز و نوآوری های رشته خود آشنا بوده چرا که رعایت این موارد و توجه به آنان در پژوهش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

تاثیر مقاله بر اپلای در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

اگر شما قصد پذیرش در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه خارجی را دارید خیلی نگران مقاله نباشید چراکه معمولا پذیرش در این دوره ها براساس سوابق تحصیلی و نمرات و رزومه دانشجو یا دانش‌آموز صورت می‌گیرد و بسیاری از دانشجویان نیز امکان نوشتن مقاله را نداشته اند. لکن اگر توانستید مقاله‌ای در یک ژورنال ISI چاپ کنید، آسوده خاطر باشید که از خیلی از متقاضیان اپلای پیشی گرفته و این تلاش امتیاز مثبت و تاثیرگذاری برای شما محسوب خواهد شد.

اگر قصد دارید برای مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یک دانشگاه خارجی پذیرفته شوید سعی کنید نمرات عالی کسب نموده و سوابق تحصیلی خود را تقویت کنید. همچنین کسب نمره بالا در آزمون های زبان تافل و آیلتس نیز تاثیرگذار است.  بنابراین توصیه می‌شود پس از طی این مراحل، قدم بعدی شما نگارش مقاله باشد.

تاثیر مقاله بر اپلای

 تاثیر مقاله بر اپلای در دوره دکتری

اگرچه داشتن مقاله برای پذیرش دکتری اجباری نیست و دانشگاهی نمی‌تواند صرفا به این دلیل شما را رد نماید لکن اهمیت داشتن مقاله برای پذیرش در این مقطع بسیار مهم تر است و نگارش مقاله رزومه شما را تکمیل می‌نماید. امکان دارد که شما بتوانید با نوشتن یک یا چند مقاله خوب در مجلات معتبر و با ایمپکت یا تعداد رفرنس‌های بالا، ضعف‌هایی مانند معدل پایین یا نمره زبان نه چندان بالای خود را جبران نمائید. حتی نوشتن یک مقاله و چاپ در ژورنال معتبر درصورتی که مرتبط با حوزه تحقیقاتی استاد مدنظر در دانشگاه مقصد شما باشد در امکان پذیرش تان تاثیر بسزایی خواهد داشت و شانس اپلای شما را بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید:  کارآموزی حقوقی بانک جهانی در واشنگتن آمریکا

نقش تعداد مقالات بر تاثیر مقاله بر اپلای

یکی از سوالاتی که معمولا ذهن دانشجویان را درگیر می‌کند این است که آیا چاپ مقالات زیاد با کیفیت پایین تاثیرگذار تر است یا داشتن یک مقاله با کیفیت بالا؟ در پاسخ به این دغدغه باید اذعان داشت که قطعا کیفیت کار برای اساتید تصمیم گیرنده مهم تر است و داشتن مقالات متعدد بدون کیفیت شانس شما جهت پذیرش را بالا نمی‌برد. اگر قصد نوشتن مقاله دارید، بهتر است تمرکز خود را روی نگارش یک مقاله قوی بگذارید که بتوانید آن را در یک ژورنال معتبر و با رتبه خوب به چاپ برسانید. برای چاپ یک مقاله زمان کمتری منتظر چاپ مقاله تان می‌مانید.

تاثیر مقاله بر اپلای

نقش زمان‌ چاپ مقالات بر تاثیر مقاله بر اپلای

زمانی که به پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال ها اختصاص می‌یاید معمولا طولانی است و ممکن است از 2 ماه تا 8 ماه طول بکشد. براین اساس وقت گذاشتن روی نوشتن مقالات مختلف و منتظر ماندن برای پذیرش شدن مقالات در ژورنال‌ها زمان زیادی از شما خواهد گرفت و انجام چنین کاری ریسک محسوب می‌شود. اگر بخواهید زمانتان را صرف نگارش و چاپ مقالات مختلف برای پذیرش در دانشگاه‌ خارجی کنید، بسیاری از فرصت‌هایتان را از دست خواهید داد و ممکن است سایر قابلیت ها چون سن مناسب برای شانس اپلای را از شما سلب نماید. جالب است بدانید هر ساله دانشجویان زیادی بدون داشتن مقاله ژورنالی معتبر و یا با داشتن یک عدد مقاله معتبر در دانشگاه‌های خارجی خوبی پذیرش می‌شوند و حتی فاند تحصیلی می‌گیرند و بسیاری از دانشجویان با دارا بودن مقالات متعدد، هنوز نتوانسته اند در یک دانشگاه خارجی پذیرفته شوند.

 نقش ژورنال‌ ها بر تاثیر مقاله بر اپلای

چنانچه قصد دارید اقدام به نگارش یک مقاله پژوهشی نمائید لازم است که یک ژورنال مناسب برای چاپ مقاله‌تان در نظر بگیرید چراکه تاثیر مقاله بر فرایند اپلای درصورتی که مقاله شما در یک مجله معتبر و دارای ارزش علمی پذیرفته و به چاپ رسیده باشد بسیار بیشتر می‌شود. منظور از خوب بودن، پر ارجاع بودن و رتبه بالای ژورنال است.

لازم است بدایند که ژورنال‌ها به چهار دسته Q1 تا Q4 تقسیم‌بندی می‌شوند که در واقع چارک‌های رتبه‌ای ژورنال‌ها هستند. ژورنال‌های دسته Q1، چارک اول یا 25 درصد ژورنال‌های دنیا را که رتبه‌های بالاتری دارند، تشکیل می دهند. به همین ترتیب، ژورنال‌های دسته Q4، 25 درصد ژورنال‌هایی هستند که پایین‌ترین رتبه را دارند.

غالباَ رتبه ژورنال‌ها با تعداد ارجاعات یا ایمپکت فاکتور رابطه تنگانگی دارد. اگر بتوانید مقاله خود را در یکی از ژورنال‌های چارک‌های اول و دوم به چاپ برسانید، اقدام مثبتی در جهت تقویت رزومه و بالا بردن شانس اپلای برداشته اید.

نکته دیگری که می‌تواند میزان اعتبار یک مقاله را تعیین نماید ایمپکت فاکتور یا تعداد ارجاعاتی است که به مقالات ژورنال داده می‌شود. هر چه قدر تعداد ارجاعات به مقالات یک ژورنال بیشتر باشد، ایمپکت فاکتور آن ژورنال بالاتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) آلمان 2024 چیست؟ + شرایط و مدارک

برای این که بتوانید مقاله‌ای بنویسید که در یک ژورنال با رتبه و ایمپکت فاکتور بالا چاپ شود، می‌بایست مقاله ای بنویسید که دارای ایده ای نوآورانه و مناسب بوده و کلیه ضوابط و شرایط پذیرش آن مجله را نیز رعایت کرده باشید.

همچنین تعداد ارجاعاتی که به مقاله شما داده می‌شود؛ در بالابردن اعتبار مقاله شما اهمیت زیادی دارد و رفرنس واقع شدن مطالب شما نشان از ارزش بالای علمی مطالب تان دارد. هر چه قدر زمان بیشتری از انتشار مقاله شما در ژورنال گذشته باشد، شانس رفرنس واقع شدن مقاله شما را بالا می‌برد. جالب است بدانید با استفاده از راهکارهایی می‌توانید ارجاعات به مقاله خود را بالا ببرید. ارائه مقالاتتان در کنفرانس‌ها، تبلیغ مقاله خود در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای مقاله‌تان راه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تعداد ارجاعات مقاله‌تان را بالا ببرید.

تاثیر مقاله بر اپلای

تاثیر موضوع پروژه در اپلای

لازم به ذکر است که اغلب دانشگاه های مطرح دنیا از شما نمیخواهند که قبل ورود به دوره دکتری دقیقا موضوع پروژه خود را انتخاب و اعلام نموده باشید لکن باید بتوانید حوزه مورد علاقه تان را انتخاب کنید و چه بهتر که این انتخاب در راستای توانمندی های قبلی تان باشد. این موضوع شانس پذیرش را بالا برده و به استاد و دانشگاه مقصدتان می‌فهماند که شما بر حوزه مدنظرتان متمرکز و مسلط هستید. اما وقتی پای گرفتن فاند برای پژوهش در میان باشد، تاثیر موضوع پروژه در موفقیت اپلای بسیار مهم تر است چراکه فاند غالبا به پورپوزال های با موضوع دقیق و مشخص داده می‌شود. لذا توصیه می‌شود دانشگاه مدنظر و اولویت های پژوهشی آن را به درستی شناسایی نموده و با زمینه های مورد علاقه و حوزه پژوهشی اساتید آنجا نیز آشنا شوید و سعی کنید پژوهش های خود را در ان حوزه متمرکز سازید. البته این به معنای نادیده گرفتن علایق تان نیست، بلکه بهتر است مرز مشترک علایق و ترندهای روز را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید فقط با کمک مقاله شانس پذیرش در دانشگاه خارجی را بالاببرید؛ توصیه می‌کنیم زمان زیادی جهت مقاله نویسی برای اپلای صرف نمائید. به طور کلی شرایط بورسیه شدن در هر دانشگاه و کشور خارجی متفاوت است. همچنین رشته های بورسیه دار هم از طریق وب سایت دانشگاه های خارجی که قصد پذیرش دانشجوی خارجی دارند همه ساله اعلام می‌شود. بنابراین مطالعه رزومه تحصیلی و تحقیق در وب سایت دانشگاه مقصد به شما در یافتن اطلاعات مناسب و شانس های پذیرش کمک می‌کند. به هرحال توجه داشته باشید که داشتن مقاله در رزومه شما بسیار مفید است و علاوه بر فرایند اپلای در موارد زیر نیز تاثیرگذار است:

  • کمک به یافتن استاد راهنمای معتبر: داشتن مقاله علمی می‌تواند در پاسخ استاد به ایمیل هایتان تاثیرگذار باشد و توجه او را به شما جلب نماید.
  • اثبات توانایی دانشجو در زمینه تحقیقی صورت گرفته و بالابردن شانس او برای برگزیده شدن به عنوان کمک پروژه توسط استاد
  • گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های معتبر خارجی در سراسرجهان
  • امکان دریافت پروژه های تحقیقاتی با درآمد بالا
  • شناخته شدن به عنوان یک کارشناس و صاحب نظر در موضوع مطروحه
  • با توجه به اینکه هر مقاله علمی نمایانگر علاقه دانشجو به حوزه تخصصی و فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی است دانشجویانی که که تحقیقات علمی بیشتر و باکیفیت مطلوبی انجام داده و مقالات علمی بیشتری منتشر کرده باشند شانس پذیرش آن ها بیشتر است.

 

 

 

5/5 - (4 امتیاز)

2 پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.