اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی (Application Fee) دانشگاه چیست و چگونه پرداخت می شود؟

اگر شماهم قصد پذیرش از دانشگاه و کالج ها را داشته باشید بی شک به اپلیکیشن فی نیاز خواهید داشت. در واقع برای پذیرش در بسیاری از برنامه های دانشگاهی  لازم است که هزینه ای پرداخت شود. برای این کار باید فرم آنلاین اپلیکیشن (Application ) یا همان نامه درخواست پذیرش سایت دانشگاه را پر کرده و پس از آن مبلغ اپلیکیشن فی (Application Fee) را برای دانشگاه پرداخت نمایید. این هزینه برای پوشش هزینه های ارزیابی و طی روند پذیرش در دانشگاه و یا کالج مورد استفاده قرار می گیرند که معمولا تحت عنوان Application Fee  شناخته می شود. پرداخت Application Fee بیشتر از این جهت اهمیت دارد که دانشگاه ها مطمئن شوند فردی را جذب می کنند که نسبت به فرایند پذیرش خود قصد جدی دارد و ثبت نام خود را به طور کامل انجام می دهد .

مبلغ دقیق Application Fee  به دانشگاه و کالجی که برای آن در خواست پذیرش می دهید بستگی دارد اما معمولا بین 50 تا 150 دلار آمریکا می باشند. اپلیکیشن فی معمولاً در آمریکا و کانادا Non-Refundable می باشد، یعنی در صورت رد پرونده شما، پول پرداختی تان باز نمی گردد. نکته قابل توجه این است که هرچه دانشگاهی از نظر سطح علمی بالاتر باشد مبلغ اپلیکیشن فی آن نیز بالاتر خواهد بود. برخی از کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده آمریکا هزینه ای بابت درخواست پذیرش دریافت نمی کنند که از جمله آنها می توان از کالج سن دیگو کالیفرنیا، کالج نورث وست، وزلی کالج، مرکز تکنولوژی فلوریدا، کالج سانتافه، دانشگاه آرورا، دانشگاه لویولا شیکاگو و … نام برد.

مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه های اروپا چقدر است ؟

دانشگاه های اروپا در مقایسه با دانشگاه ها و کالج های ایالات متحده و کانادا Application Fee پایین تری دریافت می کنند. به طور متوسط برای دانشگاه ها و کالج های اروپا بایستی اپلیکیشن فی Application Fee معادل 75 دلار بپردازید. برخی از دانشگاه ها و کالج ها نیز Application Fee دریافت نمی کنند که می توان از TU Munich، University of Vienna، University of Oslo، University of Glasgow و … نام برد.

بیشتر بخوانید:  ویزامتریک چیست و چگونه می توان از آن وقت سفارت گرفت ؟ ( آپدیت 2024)

اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا

دانشگاه ها و کالج  های کانادا در مقایسه با ایالات متحده  Application Fee بالاتری درخواست می کنند. به طوری که برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های کانادا بایستی به طور میانگین Application Fee معادل 95 دلار کانادا بپردازید.

اپلیکیشن فی چیست؟

آیا راهی برای عدم پرداخت Application Fee وجود دارد ؟

  • بسیاری از مدارس درخواستی جهت اجتناب از پرداخت Application Fee را به دانشگاه و کالج مورد نظر شما ارائه می دهند. اما این امر تنها شامل دانش آموزان متقاضی تحصیل در کشور محل زندگی خود خواهد بود.
  • در صورتی که تمایل داشته باشید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور آمریکا و یا پورتوریکو اقدام کنید، نیاز است در آزمون های SAT شرکت کنید. این آزمون حدود 50 دلار هزینه دارد که از طریق ارائه یک درخواست در خصوص عدم توانایی پرداخت از طریق مدرسه می­توانید از پرداخت اپلیکیشن فی Application Fee برای این آزمون ها اجتناب کنید. این مورد نیز منوط به تحصیل در کشور دانشگاه و یا کالج مورد تقاضای شماست.
  • برخی از دانشگاه ها دارای آزمون ورودی می ­باشند که در صورت قبولی در این آزمون ها با نمره ی بالا از پرداخت Application Fee معاف خواهید شد. بنابراین شما می­ توانید از طریق قبولی در آزمون ورودی کالج یا دانشگاه مورد نظر خود از از پرداخت این هزینه اجتناب کنید.
  • برخی کالج ها و دانشگاه ها در صورت ارائه درخواست پذیرش به صورت آنلاین از Application Fee صرفنظر می کنند که این امر در واقع پاداش شما برای صرفه­ جویی در قطع درختان و دردسرهای تشکیل پرونده کاغذی و پردازش کلیه مدارک شماست.
  • برخی از دانشگاه ها و کالج ها به خصوص دانشگاه ها و کالج ها کوچک تر در صورت بازدید از محوطه دانشگاه Application Fee را کاهش می دهند یا از دریافت آن صرف نظر می کنند؛ زیرا آنها این بازدید را نشان از علاقه مندی شما می دانند .
  • در صورتی که بورسیه تحصیلی دریافت کنید و این بورسیه نیز به اندازه ای باشد که بتواند هزینه های کالج یا دانشگاه را به اندازه ی کافی پوشش دهد، از پرداخت Application Fee معاف خواهید شد.
  • برخی اوقات فارغ التحصیلان یک دانشگاه به شکل پشتیبان مالی پرداخت اپلیکیشن فی Application Fee برخی دانشجویان تازه وارد را بر عهده می گیرند.
بیشتر بخوانید:  وثیقه خروج از کشور سربازی سال 1403 ( میزان وثیقه سربازی برای تحصیل در خارج)

توجه داشته باشید که معمولاً پس از سابمیت Application امکان اصلاح اطلاعات آن وجود ندارد، البته به جز پیوست مدارک تکمیلی توسط شما و پر کردن توصیه نامه ها یا Recommendation ها توسط استادها که بعد از سابمیت قابل انجام است. بنابراین پیش از پرداخت Application Fee و Submit اپلیکیشن لازم است از صحت اطلاعات خود و ارسال کامل اطلاعات، اطمینان حاصل نمایید. اطلاعات ارسال شده برای دانشگاه مبنای اصلی سنجش شما برای گرفتن پذیرش دانشگاه می باشد.

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی توسط دانشجویان ایرانی چگونه است؟

با توجه به تحریم بودن ایران و عدم دسترسی ایرانیان به سیستم بانک های جهانی و همچنین دلار و ارزهای خارجی، دانشجویان ایرانی جهت پرداخت هزینه های مربوط به اپلیکیشن فی دانشگاه ها یا سایر پرداخت های بین المللی باید از طریق واسطه نسبت به این پرداخت ها اقدام کنند. شما عزیزان می توانید از طریق دوستان یا آشنایان خود در خارج از کشور نسبت به پرداخت اپلیکیشن فی از طریق کارت های اعتباری آنان اقدام نمایید و یا آنکه از طریق صرافی های ایرانی واسطه مانند تهران پیمنت، شریف ویزا، ایرانی کارت و … هزینه های مربوط به اپلیکیشن فی را پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که جهت اقدام از طریق این صرافی ها باید مبلغی را به عنوان کارمزد به صرافی ها پرداخت نمایید.

همچنین شما عزیزان می توانید در کانال یوتیوب ما آموزش معافیت از پرداخت اپلیکیشن فی را ببینید. جهت مشاهده ابتدا فیلترشکن خود را روشن نموده و روی این لینک کلیک نمایید.

4.2/5 - (10 امتیاز)

2 پرسش و پاسخ

  • به نام خدا سلام وقت شریفتون بخیر. با این هزینه‌های دلار و قیمت فوق العاده بالای اون، بورسیه‌ای وجود نداره که اپلیکیشن فی هم پرداخت کنه؟

    • سلام
      هم میتونید ایمیل بزنید ویو کنند و هم اینکه باید چک کنید
      مثلا ترکیه بورسلاری اپلیکیشن فی نداره
      باید سایت های دانشگاه ها رو چک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.