پیدا کردن استاد

یافتن استاد


چگونه استاد مناسب خودمان را برای اپلای و اخذ پذیرش پیدا کنیم؟

اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارید می بایست همان زمان که در فکر آماده شدن برای رزومه خود هستید به فکر پیدا کردن استاد دانشگاه ها در رشته مربوط به خود باشید؛ شما برای مهاجرت تحصیلی نیاز دارید تا از لحاظ مالی ساپورت شوید و برای این ساپورت مالی نیاز به گواهی تمکن مالی دارید و شخصی یا نهادی باید تضمین کند که شما توانایی تامین هزینه های دانشگاه و زندگی در کشور مدنظر را دارید. اما یکی دیگر از راه های آن این است که بتوانید بورسیه فول فاند دریافت کنید، در این صورت دانشگاه مقصد تمامی هزینه های شما را حتی ممکن است هزینه بلیت هواپیمای شما را پرداخت کند و از بیمه درمانی مخصوص دانشجویان هم می توانید استفاده کنید

علاوه بر رزومه قوی تحصیلی که شامل: نمرات بالا در مقاطع قبلی، تحصیل در دانشگاه ها معتبر، نمره زبان بالا، کارهای پژوهشی و مقالات معتبر مرتبط با رشته تحصیلی عامل دیگری که شانس شما را برای دریافت فاند افزایش می دهد، مکاتبه با اساتید دانشگاه ها می باشد و اگر بتوانید در مکاتبه خود با اساتید متقاعد شان کنید که مهارت ها و دانش کافی برای همکاری با آن ها را دارید و برنامه ای مشخص برای ادامه ی تحصیل دارید، احتمال آن که درخواست شما قبول شود بسیار بالا است.

برخی اساتید گرنت های بالایی دارند که می توانند صرف هزینه هایی برای دانشگاه  مانند: تجهیزات آزمایشگاهی، خرید منابع علمی و یا تحقیقات کنند در این میان برخی از این هزینه ها صرف ارائه فاند به دانشجویان بین المللی مستعد می شود و همین نکته است که اهمیت پیدا کردن و مکاتبه با استاد های مختلف را پر رنگ می کند.

شما عزیزان می توانید با استفاده از پکیج آموزشی مکاتبه با استاد، تمامی فرایند اخذ بورسیه از طریق مکاتبه با استاد با توسط خود در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. توصیه میکنم حتما این دوره آموزشی ما را که توسط جناب آقای بابایی که تهیه و تدارک دیده شده است را تهیه کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن فرایند مکاتبه را به صورت اصولی و صحیح شروع نمایید. ( روی این لینک کلیک کنید)

شیوه پیدا کردن استاد

روش های مختلف برای پیدا کردن استاد

کمک از اساتید داخلی و افراد با تجربه: ساده ترین شیوه پیدا کردن استاد، مشورت گرفتن از اساتید داخلی و یا افراد با تجربه در رشته ی تحصیلی خودتان است چرا که برخی از این اساتید داخلی ممکن است خودشان در خارج از کشور تحصیل کرده باشند و با دانشگاه ها و استاد های آن جا در ارتباط باشند و یا حتی در غیر این صورت به علت تجربه بسیار در نوشتن مقالات متعدد بتوانند اساتید مناسبی را برای حیطه مورد علاقه ی شما معرفی کنند. در ضمن این نکته را فراموش نکنید که اگر قصد ادامه تحصیل در رشته ای غیر رشته ی خودتان دارید یا مایل هستید گرایش خود را عوض کنید حتما قبل از اقدام به یافتن اساتید در حیطه رشته یا گرایش جدید انتخابی مقاله ای معتبر داشته باشید زیرا برای برخی از اساتید مهم است که شما تجربه علمی در کدام حیطه ها را دارید.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

جست و جو در مقالات مختلف: این بار که مقاله ای در حیطه مورد علاقه و رشته خود می خوانید به اسامی نویسندگان آن دقت کنید در این صورت به راحتی می توانید اساتید مختلف را که در یک حیطه قویا در حال فعالیت علمی پژوهشی هستند پیدا کنید. شما می توانید رزومه دقیق تر نویسنده مورد نظر را در سایت گوگل اسکالر سرچ کنید تا بتوانید اطلاعات دقیق تری از وی پیدا کنید و شاخص علمی او را با بقیه مقایسه کنید.

سایت ها و پایگاه های علمی: یکی دیگر از راه های خوب برای پیدا کردن استاد موردنظر، جست و جو در پایگاه هایی چون: academia.edu یا گوگل اسکالر و ریسرچ گیت است. از جمله امکانات این پایگاه ها دسته بندی فیلد های مختلف است که شما با انتخاب یکی از آن ها می توانید فهرستی از اساتید و مقالات مختلف را داشته باشید و مطلع شوید هر استاد بیشتر در چه حیطه ای مشغول به فعالیت است.

وب سایت دانشگاه ها: یکی دیگر از روش های پیدا کردن استاد جست و جو در وب سایت دانشگاه های مختلف است. این که بدانید کدام دانشگاه های مناسب بررسی هستند می توانید به رتبه بندی کیو اس که یک نظام رتبه بندی معتبر جهانی است مراجعه کنید و ترتیب دانشگاه ها را بررسی کنید و سپس به وب سایت دانشگاه مورد نظر رفته و رزومه اساتید را از آن جا مطالعه کنید تا بدین طریق بتوانید استاد مناسب برای مکاتبه را انتخاب و به او ایمیل بزنید.

بعد از آن که لیستی از اساتید مختلف برای مکاتبه یافتید چگونگی مکاتبه شما با اساتید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

نحوه پیدا کردن استاد

نکات مهم برای مکانبه با اساتید

  • محتوای ایمیلی که به اساتید می فرستید بسیار مهم است. در ایمیلی که به اساتید می فرستید می بایست از مهارت ها و سابقه تحصیلی خود به روشنی صحبت کنید و باید بتوانید استاد را متقاعد کنید که فرد مناسبی برای دریافت فاند هستید اما در این موضوع از اغراق و بیان چیزی که فرای دانسته های شما باشد بپرهیزید.
  • از آن جا که اساتید وقت بسیار محدودی برای بررسی هزاران ایمیل دریافتی خود دارند بهتر است در عین حال که موارد ضروری و مهم را مطرح می کنید از بیان حواشی بپرهیزید در غیر این صورت ارسال یک ایمیل طولانی حتی شانس خواندن آن توسط استاد را کم می کند.
  • یک متن مشخص و یکسان برای همه اساتید لیست خود استفاده نکنید، لازم است با توجه به اندک شناختی که استاد دارید ادبیات ایمیل خود را طوری تنظیم کنید که وی راغب همکاری با شما در حیطه ی مربوطه باشد.
  • بدیهی است که رعایت موارد نگارشی و دستورات گرامری بسیار مهم است. اگر در نوشتن مهارت ندارید می توانید از یک شخص متخصص کمک بگیرید زیرا ایمیلی از دانشجویی که ادعا دارد از توانایی علمی خوبی برخودار است بهتر است عاری از غلط های رایج باشد. همچنین می توانید از خدمت نگارش متن ایمیل مکاتباتی تیم بورسیه پلاس استفاده نمایید.
  • چناچه بعد از ارسال ایمیل بعد از مدتی مثلا دو هفته، پاسخی دریافت نکردید که با توجه به حجم وظایف اساتید امری طبیعی به شمار می آید، مجددا ایمیلی برای یادآوری بررسی ایمیل قبلی تان بفرستید.
  • در ایمیل خود می توانید به شناحت نسبی تان از استاد مربوطه به صورت خلاصه و در حدد دو سه جمله بنویسید.
  • به هیچ عنوان از فرمت ایمیل های آماده در اینترنت استفاده نکنید که این خود گواه عدم خلاقیت و جدی بودن شما در کار و هدفتان است.
  • تحت هیچ عنوان در ایمیل ارسالی حرفی از قصدتان مربوط به اقامت دائم در کشور مدنظر نزنید زیرا در این صورت تصور می شود قصد شما صرفا مهاجرت به کشوری دیگر است و هدف تحصیلی شما کم رنگ است اما در صورت فارغ التحصیلی اگر شغل مناسب و مرتبط پیدا کردید همان زمان اقدام به انجام امور مربوطه کنید.
  • متن ایمیل خود را چندبار بخوانید و برای چند نفر از افراد با تجربه بفرستید تا آن را بررسی کنند و نظرشان را بیان کنند، زیرا گاهی شما تصور می کنید ایمیل مناسبی آماده کرده اید حال آن که از دید شخصی دیگر این طور نیست و نیاز به اصلاحاتی اساسی دارد چه از لحاظ محتوا و موارد ذکر شده و همان طور که اشاره شد از منظر نگارشی و گرامری.
بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف
4.5/5 - (29 امتیاز)

4 پرسش و پاسخ

  • با سلام میخوام دکتری رو در یکی از دانشگاههای آمریکا یا اروپا که تحصیل رایگان هست و بورسیه داره تحصیل کنم معدل کارشناسی طراحی صنعتی ۱۷:۵۴و ارشد مواد و متالوژی فعلا ۱۶:۷۲هست من مسلط به کامپیوتر، تریدی مکس، اتوکد ،حسابداری هستم و مجرد هستم لطفا راهنمایی کنید چطوری اپلای کنم برای اساتید اونجا

    • سلام می تونید از مشاوره تلفنی با کارشناسان ما استفاده بفرماید از طریق سایت وقت مشاوره رزرو بفرمایید.

  • سلام،
    مجید مهرپرور هستم دانشجوی دکتری در رشته کشاورزی زراعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، امتحان جامع و زبان را سپری کرده ام و در مرحله نوشتن پایانانه هستم.
    علاوه تخصص در رشته خودم که تمام مقاطق تحصیلی در رشته کشاورزی زراعت تحصیل کردم ،حدود ۹ سال بعنوان مدیر عامل و کارشناس شرکت خصوصی با موضوع طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار فعالیت داسته ام و بیشتر از هزار هکتار از اراضی مناطق استان کردستان شهرستان سقز طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار کار کردم.
    همچنین ۱۳ سال بعنوان کار شناس کشاو رزی در بانک کشاورزی سابقه فعالیت دارم و انواع طرحهای کوچک و بزرگ در زمینه های مختلف مربوط به کشاورزی و صنایع تبدیلی کار کردم.
    همچنین انگیزه بسیار زیادی برای تحقیق و کار در رشته کشاورزی را دارم.
    لذا خواستار گدراندن دوره تخصصی مطالعاتی و تحصیلی در یکی از دانشگاه اروپا را دارم

    • سلام خسته نباشید می تونید از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید تا راهنمایی جامع و دقیقی کارشناسان مون براتون ارایه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.