ارزان ترین کشورها برای تحصیل

ارزان ترین شهر ها


ارزان ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در سال 2024 را بشناسید.

باور داشته باشید یا نه، برای تحصیلات در خارج باید بودجه ای را در نظر بگیرید! با این وجود، هستند کشور هایی که هزینه های اندکی را از دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیلات دریافت می کنند و در این نوشتار قصد معرفی 10 تا از ارزان ترین کشورها دنیا با شرایط مناسب جهت تحصیل را داریم.

10 کشور ارزان دنیا جهت ادامه تحصیل

در مطلب زیر با 10 عدد از همین کشورها (ارزان ترین کشورها برای تحصیل) که شرایط تحصیلی خوبی را از لحاظ هزینه ای برای دانشجویان فراهم کرده اند، آشنا می شویم:

10- نروژ

گرچه تمام کشورهای شمال اروپا به عنوان مقاصد تحصیلی مقرون به صرفه هستند، اما نروژ اولین انتخاب ما ر لیست ارزان ترین کشورها برای تحصیل است، زیرا هم از طریق داخل اتحادیه اروپا و هم خارج از اتحادیه، در دانشگاه‌های عمومی- به جز چند استثنا -تحصیل در آن رایگان است. کشورهای شمال اروپا به دلیل کیفیت بالای زندگی و زیبایی طبیعت خیره کننده‌ای که دارند، شناخته شده هستند و نروژ هم در این زمینه هیچ استثنایی ندارد. یکی دیگر از دلایل انتخاب نروژ، در دسترس بودن برنامه‌های آموزشی انگلیسی در تمام سطوح تحصیلی و همچنین تعداد زیادی از مردم منطقه هستند که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همانطور که دیگر کشورهای اروپایی دارای هزینه بالای زندگی هستند، شما در نروژ در حدود 139680 nok و یا 17200 دلار آمریکا در سال نیاز دارید تا درآمد داشته باشید.

9- تایوان

به سمت آسیا میاییم، در آسیا می توان از تایوان به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل نام برد. به عنوان مثال در دانشگاه ملی تایوان که دانشگاهی پیشرو در این کشور بوده و دارای رتبه 72 در نظام رتبه بندی QS بوده است، هزینه تحصیل برای دانشجویان در مقاطع پایین مثل دوره کارشناسی، در حدود 100920TW یا 3300 دلار آمریکا در سال است. این کشور بیش از 120 دوره آموزش زبان انگلیسی را در بیش از 40 دانشگاه ارائه می‌دهد، به همین دلیل تایوان یکی از مقاصد مورد علاقه برای تحصیل می‌باشد. همچنین در تایوان کیفیت زندگی با هزینه‌های پایین، نسبتا برقرار است. این هزینه‌ها را می‌توان در حدود 88000 یورو یا 2900 دلار آمریکا در سال تخمین زد.

ارزان ترین کشورها برای تحصیل

8- آلمان

که به عنوان سرزمین ایده‌ها شناخته می‌شود، در بین دانشجویان بین‌المللی همچنان در حال بیشتر شهره شدن است و دلیل آن را هم می‌توان به دانشگاه‌های معتبر، هزینه‌های نسبتا پایین و کیفیت بالای زندگی نسبت داد. هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی و دکتری در همه دانشگاه‌های دولتی، به استثنای دانشگاه بادن وورتمبرگ، بسیار پایین است. دانشجویان کارشناسی ارشد که دوره کارشناسی خود را در آلمان انجام نداده‌اند معمولا مبلغی به اندازه 20000 یورو یا 23450 دلار آمریکا در سال پرداخت خواهند کرد، اما ممکن است بتوانند کمک هزینه‌ای را هم در این زمینه دریافت کنند. برای پوشش هزینه‌های زندگی، حداقل 10000 یورو یا 11950 دلار آمریکا در هر سال نیاز دارید، که این مبلغ بسته به نوع و روش زندگی، موقعیت مکانی و عادت های جاری ممکن است فرق کند. در آلمان نیز طیف وسیعی از آموزش‌های زبان انگلیسی مخصوصا در سطح تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند هنر کره جنوبی +AMA در سال 2025 + شرایط، مدارک و نحوه تقاضا

7- فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه برای دانشجویان داخلی و خارجی تا حد زیادی یکسان می‌باشد و به طور مثال برای سال 2019 برای دوره لیسانس در حدود 170 یورو یا 200 دلار در سال تعیین شده و برای اکثر دوره های کارشناسی ارشد 243 یورو در حدود 285 دلار و برای دوره دکتری در حدود 380 یورو یا 445 دلار تخمین زده شده است. هزینه‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای برای کلاس های انتخابی و در مجتمع‌های بزرگ، که خودشان مبالغ را تعیین می‌کنند، بیشتر می‌شود.

آنچه که در مورد تحصیل یک دانشجو در فرانسه آزاردهنده است، هزینه های بالای زندگی به خصوص در شهری به مانند پاریس است که خرج زیادی را به دانشجو تحمیل می کند. اگر شما به زبان فرانسوی مسلط نیستید، می‌توانید در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل کنید. البته باید دقت داشته باشید که اکثر برنامه‌های آموزشی انگلیسی در سطوح تحصیلات تکمیلی در فرانسه برگزار می‌شود.

6- مکزیک

مکزیک یکی از کشورهای پرطرفدار آمریکای لاتین است که با رشد جذب دانشجویان خارجی رو به رو بوده است. هزینه تحصیل دانشجویان بین‌المللی در پایتخت مکزیک، که به عنوان یکی از 100 شهر برتر جهان برای دانشجویان نامگذاری شده است، با سایر شهرهای این کشور به طور کلی متفاوت، اما مقرون به صرفه است و سبب می شود تا این کوشور نیز در لیست ارزان ترین کشورها برای تحصیل جای بگیرد. هزینه زندگی در مکزیک به نسبت پایین است، به این صورت که در پایتخت در حدود 9250 دلار آمریکا و در جاهای دیگر در حدود 6450 دلار آمریکا تخمین زده شده است. گرچه زبان اصلی آموزش اسپانیایی است، ولی دانشگاه‌های مکزیک دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی را برای جذب دانشجوی بیشتر، ارائه می‌دهند.

5- هند

دوباره به آسیا بازمی‌گردیم. هند به عنوان کشوری که دارای تنوع فرهنگی بسیار است، برای دانشجویانی که مایلند با چنین فرهنگ‌هایی آشنا شوند بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. در حالی که در هند بیش از 100 زبان برجسته وجود دارد، ولی در دانشگاه‌های هند زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی برای تحصیلات تکمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه‌های زندگی با استفاده از وسایل رفت و آمد عمومی و سفرهای کوتاه یک طرفه می‌تواند، به بیش از 29 دلار آمریکا در ماه برسد که در مقایسه باسایر کشورها مقرون به صرفه می‌باشد. هزینه‌های تحصیلی بسته به سطح تحصیلات و دانشگاه شما بستگی دارد، اما معمولا در سال هزینه تقریبا 7808 دلار است، و شما به راحتی می‌توانید به راحتی با 4600 دلار در سال زندگی کنید تا هند نیز به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل مطرح شود.

بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

4- آرژانتین

دومین کشور بزرگ در آمریکای جنوبی، آرژانتین با زیبایی طبیعی خیره کننده، با جغرافیایی متنوع است که باعث می‌شود برای دانشجویان علاقه‌مند به ماجراجویی و اکتشاف فضای ایده‌آلی باشد. آرژانتین نیز یکی از امن ترین کشورهای منطقه محسوب می‌شود و دارای فرهنگ سرگرم کننده و هویت ملی پرشور و هیجان است. شما معمولا می‌توانید به صورت رایگان در هر دانشگاه دولتی (عمومی) تحصیل کنید. هزینه تحصیل در موسسات خصوصی در حدود 5100 دلار در سال یا بیشتر می‌شود. برای هزینه‌های زندگی نیز تقریبا به 5000 دلار در سال نیاز دارید و هزینه اجاره منزل نیز در ماه حدود 350 دلار در هر ماه می‌باشد.

3- لهستان

یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای تحصیل (اگر شرایط مالی مساعدی ندارید!) لهستان است. این کشور دارای کیفیت آموزش خوب و فرهنگی غنی برای جستجو و تحقیق است. اگر شما بتوانید لهستانی صحبت کنید، می‌توانید به صورت رایگان در لهستان تحصیل کنید. با این حال بسیاری از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی نیز در لهستان برگزار می‌شود که هزینه آنها در حدود 2000-3000 یورو یا به عبارتی 300 تا 2340 دلار آمریکا در سال تخمین زده می‌شود.

هزینه‌های زندگی در لهستان نیز پایین است، زیرا شما نباید بیشتر از 6600 یورو یا 7700 دلار در طول سال نیاز به خرج کردن پیدا کنید. پایتخت لهستان، ورشو، در رتبه بندی برترین پایتخت ها به عنوان مقرون به صرفه ترین شهرها قرار گرفته است و از نظر دانشگاهی در رتبه بندی QS در رتبه 53 جهانی قرار دارد.

ارزان ترین کشورها برای تحصیل

2- مالزی

بدون شک یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل مالزی است.  پایتخت آن کووالالامپور، یکی از بزرگ ترین مراکز شهری برای پذیرش دانشجویان خارجی است و اکثر دانشجویان در آنجا تنها مبلغی حدود 4500 دلار آمریکا در سال برای زندگی پرداخت می‌کنند. از نظر هزینه تحصیلی، شما به طور متوسط 4000 دلار در هر سال تحصیلی پرداخت می‌کنید، ولی برای برخی از دوره های این هزینه کمتر نیز می‌شود. همچنین مالزی به تعدادی از دانشگاه‌ها، همانند  دانشگاه‌های بین‌المللی ناتینگهام یا دانشگاه موناش استرالیا دانشجو اعزام می‌کند و این امکان را به منظور کسب مدرک معتبر از این موسسات با هزینه کمتر برای دانشجویان فراهم می‌کند.

1- آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی نیز در لیست ارزان ترین کشورها برای تحصیل قرار می‌گیرد. این کشور به دلیل داشتن زیبایی طبیعی، تنوع فرهنگی و تاریخ پر تلاطم و پرهیجانش جز کشورهای مشهور می‌باشد، و می‌توان آن را جز یکی از گزینه های برتر برای دانشجویان دانست. این کشور به نسبت ارزان، با هزینه‌های پایین زندگی و هزینه های پایین تحصیل همراه است. هزینه ها در نقاط مختلف متفاوت می‌باشد، اما به طور متوسط 6000 دلار برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه کیپ تاون (دانشگاه برتر آفریقای جنوبی که براساس رتبه بندی بین‌المللی جز دانشگاه‌های برتر شناخته شده است) تخیمن زده می شود. برای پرداخت هزینه‌های زندگی نیز به چیزی در حدود 10000 دلار آمریکا در سال نیاز خواهد بود.

منبع : سایت تاپ یونی ورسیتی

4.3/5 - (7 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.