گواهی تمکن مالی

گواهی تمکن مالی چیست؟ میزان و نحوه اخذ آن چگونه است؟ نمونه گواهی تمکن مالی

برای سفر به بعضی از کشورها و اخذ پذیرش برخی از دانشگاه‌ها ارائه تاییدیه بانک مبنی بر اینکه فرد از شرایط مالی مناسب و قابل قبولی برای دریافت ویزا آن کشور برخوردار است، ضروری می‌باشد.
این تاییدیه که گواهی تمکن مالی (به انگلیسی: Certificate of Financial Ability) خوانده می شود و توسط بانک (معمولا تمامی شعب آن) صادر می‌شود، سندی معتبر و رسمی است که موجودی انواع حساب‌های فرد و نرخ برابری آن به ارز مورد نظر فرد (معمولا دلار و یورو) در آن درج می‌شود. این گواهی معمولاً بنا به درخواست متقاضی به دو یا چند زبان ارائه می‌شود و در صورتی که بانک تنها به زبان فارسی آنها را صادر کند، باید به صورت رسمی ترجمه شوند.
به واقع این گواهی نشان می دهد که فرد در حال حاضر چه مقدار سرمایه در حساب خود داشته و میزان ورود و خروج ارز به آن حساب از 6 ماهه گذشته تا کنون، به چه اندازه بوده است.

مدارکی که برای دریافت گواهی تمکن مالی مورد نیاز است

  1. اصل کارت ملی متقاضی
  2.  اصل/کپی پاسپورت متقاضی
  3.  اصل وکالت‌نامه نماینده قانونی درصورت وکالت به غیر
  4.  فرم تکمیل شده درخواست صدور گواهی تمکن مالی

مواردی که در هنگام صدور گواهی تمکن مالی باید مورد توجه قرار بگیرند:

  • گواهی تمکن در سربرگ مخصوص بانکی صادر شده باشد.
  • گواهی بانک به نام شخص اقدام کننده باشد. اگر فرد متقاضی متاهل باشد، می‌توان گواهی را به نام همسرش نیز صادر نمود.
  • اطلاعات تماس بانک مانند آدرس پستی، شماره تماس و آدرس ایمیل در گواهی ذکر شده باشد.
  • شماره حساب در آن به صورت دقیق درج شده باشد.
  • تاریخ افتتاح حساب در آن ذکر شود که باید حداقل ۶ ماه از آن گذشته باشد.
  • موجودی حساب در روزی که گواهی صادر می شود، دقیقا درج شود.

نمونه ای از یک گواهی تمکن مالی صادر شده

نمونه گواهی تمکن مالی
نمونه گواهی تمکن مالی

مبلغ گواهی تمکن برای کشورهای مختلف جهت تحصیل چقدر است؟

شرایط درخواست ویزای تحصیلی باید به گونه ای باشد که شما ثابت کنید مبلغ کافی برای هزینه های زندگی و تحصیل در کشور انتخابی را دارید. پس حتما بررسی کنید که میانگین هزینه های کشور مورد نظر به همراه هزینه های تحصیل چه مبلغی می شود و بر اساس مدت زمان تحصیل خود گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی به سفارت ارائه کنید.

نرخ تبدیل ارز ریال به دلار برای تمکن مالی چقدر است؟

نرخ دلار برای ارایه گواهی تمکن مالی توسط بانک ها با نرخ ارز دولتی محاسبه می گردد اما باید دقت نمایید که اکثر سفارتخانه ها از نرخ واقعی و آزاد ارز اطلاع دارند. در نتیجه توصیه می گردد حتما میزان ریالی موجود در حساب بانکی خود را برابر با ارز آزاد قرار دهید. در واقع به عنوان مثال اگر گواهی تمکن 5 هزار دلاری از شما خواسته می شود و این مبلغ با ارز دولتی 4200 تومانی معادل 21 میلیون تومان می شود شما لازم است مبلغ 115 میلیون تومان در حساب بانکی خود قرار دهید. چرا که با ارز آزاد 23 هزار تومانی مبلغ 5 هزار دلار معادل 115 میلیون تومان خواهد شد. در این حالت شما از بانک گواهی تمکن مالی 27 هزار دلاری با ارز دولتی دریافت خواهید کرد و به سفارت نشان خواهید داد.( اعداد به عنوان مثال وارد شده اند و نرخ دولتی و آزاد را در سایت ها چک نمایید.)

آپدیت جدید: با توجه به صدور بخشنامه های جدید، بانک ها به تازگی گواهی تمکن مالی را با ارز آزاد و نرخ واقعی بازار صادر می نمایند و کمتر بانکی با نرخ دولتی گواهی تمکن مالی را صادر می نماید.

نمونه تمکن مالی بانک مسکن

نمونه گواهی تمکن مالی
نمونه گواهی تمکن مالی

میزان تمکن مالی برای کانادا

این کشور با توجه به وجود ملیت های مختلف و شرایط مناسب اقتصادی و دانشگاهی، هر ساله تعداد زیادی متقاضی دارد که برخی کاری و برخی تحصیلی می باشند. به طور میانگین هزینه تحصیل در این کشور 15 هزار دلار کانادا تخمین زده شده است، البته این مبلغ با توجه به شهریه  موسسات آموزشی مختلف و دانشگاه ها متفاوت است، علاوه بر این، هزینه ی مخارج زندگی  برای هر فرد هم به این مبلغ اضافه می شود که برای هر یک نفر 10000 دلار می باشد.

گواهی تمکن برای ویزای تحصیلی کانادا بسیار مهم است، حتی شما برای درخواست ویزای کانادا باید مدرکی به اسم کاور لتر داشته باشید که در آن به صورت مفصل مسائل مالی خود را در نظر گرفته باشید و نشان دهید متوجه تمامی هزینه هایتان هستید و برای آن برنامه ریزی کرده اید. یکی از مهم ترین دلایلی که آفیسر ویزای کانادای شما را ریجکت می کند همین نکته است که شما نمی توانید او را قانع کنید که قادر هستید از پس هزینه های خود بربیایید. بنابراین محاسبه دقیق تمکن مالی برای ویزای کانادا بسیار مهم است.

برای محاسبه تمکن مالی کانادا شما باید مجموع پول های موجودتان از مجموع پول های مورد نیازتان بیشتر باشد:

پول موجود: فاندی که از دانشگاه دریافت می کنید + موجودی حساب بانکی شما + درآمدهای جاری که در حین تحصیل خواهید داشت

پول مورد نیاز: هزینه سالیانه زندگی + هزینه سالیانه شهریه = X + 20% بالاتر از مجموع

بیشتر بخوانید:  بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) آلمان 2024 چیست؟ + شرایط و مدارک

برای تخمین هزینه های زندگی بهتر است دقیق عمل کنید و از تخمین های سایت دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید استفاده کنید. هزینه شهریه دانشگاه هم که به صورت دقیق حتما در سایت دانشگاه در دسترس هست، حتی می توانید به مسئول کمیته ثبت نام و شهریه دانشگاه هم ایمیل بزنید تا میزان دقیق شهریه یک سال را بدانید و مطابق با مبالغ به روز هزینه هایتان را محاسبه کنید.

یکی از نکات مهم برای ارائه تمکن مالی، منطقی بودن تمکن شماست، به طور مثال شما ممکن است یک میزان تمکن خیلی بالایی را گزارش دهید بدون اینکه منابع این دارایی ها را ذکر کنید، این موضوع آفیسر را قانع نمی کند بنابراین همیشه تلاش کنید منابع دارایی خودتان را ذکر کنید، مثلا مدارکی چون فیش حقوقی، پروانه کار، جواز کسب، قراردادهای کاری، سندد فروش خانه و ماشین و … را به عنوان منابع دارایی خودتان نشان دهید.

گردش مالی 4 ماهه سفارت کانادا

سایت سفارت کانادا در خصوص تمکن مالی اعلام کرده است که شما باید یک گردش حساب چهار ماهه نشان دهید یعنی حداقل چهار ماه قبل اینکه درخواست گواهی تمکن داده باشید پول باید داخل حساب شما باشد. بانک در تمکن چهار ماهه به شما معدل حساب و مانده را ارائه می کند. اگر اختلاف معدل و مانده خیلی زیاد باشد یعنی شما پول را به صورت یکجا وارد حساب کرده اید بنابراین حتما باید برای آن منبع مالی ذکر کنید، مثلا فروش خانه یا ماشین را مطرح کنید. اما مانده و میانگین شما به هم نزدیک باشند یعنی پول شما در این دوره تمکن چهار ماهه داخل حساب بوده و مشکلی از جهت ارائه منابع مالی ندارید. اگر هم بانک شما معدل حساب به شما نمی دهد باید ریزگردش حساب تان را بگیرید تا نشان دهید چه مدت و چه میزان پول در حساب شما بوده است.

بانک های داخل  ایران معمولا به دو شکل به شما تمکن مالی می دهند:

  1. ریز گردش حساب: تعدادی از بانک ها مبالغ و تاریخ واریز و برداشت را به شما ارائه می دهند. این موضوع برای این است که شما ثابت کنید اصل پول خود را در روزهای آخر در حساب خود واریز نکردید.
  2. بدون ریز گردش حساب: این دسته از بانک ها فقط موجودی روز قبل تان را نمایش می دهند. که خود به سه دسته تقسیم می شوند:

الف) نمایش موجودی + میانگین حساب + کل ورودی و خروجی حساب در 6 ماه اخیر

بانک های صادرات و تجارت این مدل تمکن را به شما ارائه می دهند.

ب) نمایش موجودی + کل ورودی و خروجی حساب در 6 ماه اخیر

بانک های مسکن، ملت، رفاه و پاسارگاد این مدل تمکن را به شما ارائه می دهند.

ج) نمایش موجودی

بانک های سپه، شهر و قوامین این مدل تمکن را به شما ارائه می دهند.

میزان تمکن مالی ویزای شینگن اروپا

داشتن ویزای شینگن باعث می شود شما بتوانید به کشور های عضو پیمان اروپا بروید که این کشور ها عبارتند از: فرانسه، ایسلند، آلمان، سوئد، اسپانیا، اتریش، نروژ، هلند، یونان، فنلاند، ایتالیا، پرتغال، بلژیک، لوگزامبورگ و دانمارک.

وجود دانشگاه های معتبر و قدیمی جهان نظیر: دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج و رشته های بسیار متنوع این دانشگاه ها، انگلیس را به یکی دیگر از مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی کرده اما باید توجه داشت هزینه زندگی در انگلیس در مقایسه با سایر کشور های اروپایی مانند اسپانیا و پرتغال بالا می باشد به گونه ای که لندن پایتخت این کشور، جزو گران ترین پایتخت ها در جهان است. برای دریافت ویزای انگلیس لازم است علاوه بر داشتن تمکن مالی، دعوت یکی از بستگان، گردش حساب و تاریخچه سفر به این کشور را داشته باشید  و حداقل میزان تمکن مالی برای این کشور 15180 پوند می باشد.

میزان تمکن مالی برای استرالیا

طبیعت بکر این کشور و وجود و مخارج به نسبت معقول زندگی در استرالیا باعث جذب گردشگران و دانشجویان زیادی به این کشور شده است .هزینه زندگی در این کشور تقریبا برابر است با 50 هزار دلار استرالیا برای یک سال است که دانشجو می بایست این مبلغ را به همراه 2500 دلار هزینه در حساب خود داشته باشد.

میزان تمکن مالی برای چین

اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از کشور های آسیایی را داشته باشید چین جزو گزینه های مناسب برای شما خواهد بود چرا که وجود صنعت گردشگری قوی، تولیدات گسترده و اقتصاد مناسب این کشور و وجود سیستم آموزشی غنی چین را به یکی از مقاصد محبوب دانشجویی به خصوص برای ایرانیان کرده است. با وجود آن که هزینه های زندگی در چین به نسبت سایر کشور های آسیایی بالاتر می باشد  اما در قیاس با کشور های اروپایی هزینه ها بسیار کم تر و مقرون به صرفه تر است.

برای دریافت ویزای تحصیلی از این کشور علاوه بر داشتن سایر شرایط و مدارک لازم، نیاز است شما گواهی تمکن مالی و گردش حساب داشته باشید و حداقل میزان تمکن مالی شما 38 هزار دلار باشد، اگر هزینه ای معادل یک سال پرداخت شهریه دانشگاه خود را نیز علاوه بر حداقل هزینه ای که ذکر شد داشته باشید بهتر است.

میزان تمکن مالی ترکیه

یکی دیگر از کشور های آسیایی که مقصد دانشجویان ایرانی است ترکیه می باشد، هزینه زندگی در این کشور نیز به نسبت سایر کشور های آسیایی بالا است. اخذ ویزای این کشور برای دانشجویان و سایر اقشاری که توان اثبات مالی را داشته باشند راحت است و اگر فرد بتواند مبلغی حدود 6000 دلار برای خود در حساب بانکی داشته باشد که بیان گر استطاعت وی جهت تامین مخارج زندگی به مدت یک سال در ترکیه است، به راحتی می تواند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کند.

میزان تمکن مالی ژاپن

این کشور یکی از کشور های موفق به لحاظ صنعتی و اقتصادی در آسیا و در جهان است. سیستم آموزشی ژاپن یکی از قوی ترین سیستم های آموزش عالی در آسیا می باشد و استقبال این کشور از نیرو ها و متخصصین خارجی باعث شده جزو گزینه های دانشجویان سراسر جهان به ویژه دانشجویان ایرانی باشد. پس از آماده کردن سایر مدارک لازم، فرد متقاضی باید گواهی تمکن مالی به میزان 12 هزار دلار در حساب داشته باشد. بهتر است اگر تاریخچه ی سفر قبلی به این کشور وجود داشته است اثبات شود ولی برای دریافت ویزا الزامی نیست.

بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

میزان تمکن مالی سنگاپور

سواحل بسیار زیبای سنگاپور و وجود دانشگاه های بسیار معتبر در این کشور که در لیست دانشگاه های خوب جهان قرار دارد این کشور را نیز به یکی دیگر از کشور های محبوب آسیایی برای تحصیل و اقامت تبدیل کرده است. زبان تدریس دوره های مختلف در این کشور انگلیسی می باشد و مانند سایر کشور های دیگر نیازی به یاد گرفتن زبان دیگر نیست. رشته های موفق در این کشور بسیار زیاد است که در رده بندی رشته های جهان هم درخشان اند. فرد برای آن که بتواند ویزای تحصیلی این کشو را دریافت کند می بایست مبلغی حدود 10 هزار دلار + شهریه دانشگاه مقصد در حساب خود به عنوان تمکن مالی داشته باشد و گردش حساب خود را نیز ارائه دهد.

در انتها باید اشاره کنیم مبالغ ذکر شده ممکن است تغییر کند و برخی از کشور ها هم برای ملل متفاوت میزان متفاوتی از تمکن مالی را تعیین می کنند.

دریافت گواهی تمکن از بانک ملی

مشتریان بانک ملی می‌توانند با مراجعه به سامانه بام، درخواست خود برای صدور گواهی تمکن مالی را ثبت کنند. این سامانه پس از ثبت درخواست، یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه و ارائه‌ی کد پیگیری، گواهی خود را به‌صورت مهرشده تحویل بگیرید. البته بانک ملی برای صدور این گواهی‌نامه از شما کارمزد دریافت می‌کند. گواهی تمکن مالی بانک ملی به ارزهای دلار آمریکا، دلار کانادا، دلار استرالیا، پوند و یورو قابل صدور است.

دریافت گواهی تمکن از بانک سامان

بانک سامان نیز از اوایل سال ۱۳۹۸ گزینه صدور آنلاین گواهی تمکن مالی را به وب‌سایت خود اضافه کرده و مشتریان این بانک می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک سامان، مراحل دریافت گواهی خود را پشت‌سر بگذارند. مشتریان پس از تعیین شعبه‌ی موردنظر برای صدور گواهی، به‌طور حضوری به بانک مراجعه کرده و گواهی مهرشده را دریافت می‌کنند.

هرگز گواهی تمکن مالی جعلی ارایه ننمایید.

لطفا سفارت را ساده فرض نکنید. مطمئن باشید که این مدرک شما به راحتی برای سفارت قابل استعلام می باشد. در نظر داشته باشید اگر به توصیه برخی افراد ناشی این کار را انجام دهید باید ریسک این کار را هم بپذیرید، چند مورد از عواقبی که برای شما می تواند داشه باشد شامل:

  • پیگیری قضایی و قانونی که احتمالا با عواقب آن آشنایی دارید
  • رد شدن درخواست ویزای شما و سوختن زمان و هزینه
  • بلاک شدن شما به مدت 5 تا 10 سال از درخواست ویزای مجدد
  • خراب شدن سابقه شما و بی اعتمادی سفارت حتی پس از گذراندن این دوره

نکات مهم پیرامون گواهی تمکن مالی

  •  نیازی نیست مقدار پول موجود در حسابتان، مقدار خیلی بیشتری از آنچه که توسط دانشگاه تعیین شده است، باشد. اما برای اطمینان بهتر است که اندکی بیشتر باشد.
  • هرچند که اگر پول یک روز قبل از اخذ گواهی تمکن به حساب ریخته شود، مشکلی به وجود نمی آید، اما بهتر است که پول از 6 ماه قبل در حساب باشد تا نشانی از تمکن حقیقی مالی باشد. 
  • می توان از فردای روزی که گواهی را دریافت کرد، پول را از حساب خارج کرد، اما توصیه می شود که تا زمان صدور ویزا، ب مبلغ دست زده نشود.
  • معمولا بانک های خصوصی با بروکراسی اداری ساده تری اقدام به صدور گواهی تمکن می نمایند.
  • بسیاری از دانشگاه ها و سفارتخانه ها ارائه پرینت مبالغ ورودی و خروجی به حساب را الزامی نمی دانند.
  • گواهی تمکن مالی می تواند از حسابی کسی غیر از فرد متقاضی اخذ شود (مثلا پدر یا مادر)؛ در این صورت اما ارائه تعهدنامه محضری معمولا الزامی تلقی می شود. (همچنین سفارتخانه باید توجیه شود که چرا احیانا فردی غیر از پدر یا مادر شخص حاضر است که پشتوانه مالی متقاضی شود.)
  • توصیه می شود که گواهی تمکن مالی حتما از بانکی شناخته شده اخذ شود.
  • ارائه اسکن گواهی از طریق ایمیل به دانشگاه مورد نظر کفایت می کند.
  • مبلغ گواهی تمکن به میزان خرج پیش بینی شده در طی یک سال تحصیلی فرد متقاضی است. بنابراین، بسته به هزینه هایی مثل شهریه تحصیلی، مسکن، رفت و آمد و … مبلغ گواهی متغیر می شود. به طور مثال به طور میانگین گواهی تمکن حدود 15 هزار دلاری برای متقاضیان تحصیل در کشور کانادا و 8.500 یورویی برای متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا در نظر گرفته می شود. (توجه داشته باشید که کلیه دانشگاه ها  فرمی به اسم Financial Affidavit دارند که در آن مبلغ دقیق گواهی ذکر می شود.)
  • تاریخ اعتبار گواهی های تمکن بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت بوده و معمولا تا سقف شش ماه مورد قبول هستند.
  • توجه داشته باشید که تنها پول نقد برای ارائه گواهی تمکن مالی قابل قبول تلقی شده و مدارکی مثل سند خانه، خودرو و … نمی توانند جایگزین آن شوند!
  • خبر خوش اینکه افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند، به اندازه مبلغ همان بورسیه تحصیلی، از ارائه گواهی تمکن معاف می شوند. (فرضا اگر بورسیه تحصیلی 5 هزار یورویی به فرد تعلق گرفته و دانشگاه ارائه گواهی 9 هزار یورویی را الزامی ذکر کرده باشد، شخص ملزم به ارائه گواهی 4 هزار یورویی خواهد بود.) پس بدیهیه که اشخاص بهره مند از وضعیت ” فول فاند ” معاف از پرداخت هرگونه گواهی تمکن مالی ای می باشند!

سوالات متداول در رابطه با گواهی تمکن مالی

تفاوت تمکن مالی با گردش حساب چه می باشد؟

در صورتی که می‎‌خواهید برای ویزای یک کشور اقدام کنید، مدارک را حتما دقیق مورد بررسی قرار دهید چراکه بعضی کشورها برای صدور ویزا، نامه تمکن مالی می‌خواهند و بعضی دیگر از کشورها گردش حساب می‌خواهند. گردش حساب یک پرینت از حساب است که با توجه به درخواست سفارت و یا مشتری می‌تواند دارای تعداد و یا تاریخ شروع و پایان متفاوتی باشد ولی تمکن مالی فقط میزان توانایی مالی فرد را مشخص می‌کند. در هردوی نامه تمکن و گردش حساب، میزای موجودی فعلی ذکر می‌گردد. نامه تمکن فقط یک برگه A4 است ولی گردش حساب در چندین برگه ارائه می‌گردد. زبان هردو هم می‌تواند به فارسی باشد و هم به انگلیسی.

4.6/5 - (73 امتیاز)

47 پرسش و پاسخ

  • سلام وقتتون بخیر
    ممنون از توضیحاتتون برای گردش حساب و خوابیدن پول در سپرده حالا به هر زمانی حساب فقط باید ریالی بدشه یا میشه با حساب ارزی بانک هم گردش حساب ایجاد کرد؟

  • سلام برای تمکن مالی ویزای F4 حتما باید نامه بانک داشته باشیم یا تمکن از طرف برادر سیتیزن آمریکا کافیه؟

  • سلام
    ببخشید برای بلژیک که گفته تمکن مالی درماه ۶۶۰یورو برای یک سال میتونیم یه حساب داشته باشیم که ۶۶۰ یورو توش باشه و تا یک سال اصلا بهش دست نزنیم.

  • درود بر شما،
    بنده برای دوره زبان ترکی استامبولی در ترکیه اقدام کردم و ثبت نام کردم. برای نشان دادن تمکن مالی برای یکسال به سفارت چه میزان باید در حساب بانکی من موجود باشد.
    سپاسگزارم

  • سلام
    برای نامه تمکن مالی بانک مسکن نرخ دلار کانادا رو چند در نظر میگیرن؟ امروز دلار کانادا 38000 تومان هست

  • سلام وقت بخیر
    من برای سفارت آمریکا نیاز هست که 6100 دلار تمکن نشون بدم. توی نامه I-20 منبع این پول رو خانواده زدم. الان پول توی حساب خودم باشه و از بانک تمکن بگیرم اوکی هست یا باید حتما توی حساب پدر یا مادرم باشه؟

    • سلام بله می تونید از حساب خودتون هم نشون بدید
      اما بهتر بود به دانشگاه می گفتید که به جای خانواده براتون سلف فاند میزدن

  • سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون .سوالی داشتم .برای شروع ترم جولای در کشور استرالیا آیا هنوز وقت هست چون هنوز شهریه رو پرداخت نکردم البته تمام کارها رو انجام دادیم

    • سلام وقت بخیر
      تا چند روز قبل از وقت سفارت نامه تمکن مالی معتبره ؟؟؟ یا حتما باید روز قبلش باشه ؟
      ممنون

        • فاصله یک تا دو ماه خیلی زیاده. لطفا دقیق‌تر بفرمایید اعتبار تمکن برای سفارت امریکا چند روز هست ؟ یک ماه یا دو‌ماه ؟؟

  • وقتی نامه تمکن مالی رو گرفتیم میتونیم پول رو از حساب برداریم یا اینکه باید چند مدت صبر کنیم تا افیسر نامه تمکن و حساب رو چک کنه تا بتونیم به حساب دست بزنیم؟

    • سلام برمیدارید اونا به حساب های بانکی دسترسی ندارن که چک کنند

  • سلام خسته نباشید من خواهرم بورسیه ی دانشگاه گرفته از چین، پرزیدنشال فول فاند. نامه ی ویزاش اومده jw202 و یه نامه هم دانشگاه زده که تایید کرده که ایشون فول فانده
    باز هم نیاز به تمکن مالی داره برای سفارت؟ یا نیازی نیست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام وقتتون بخیر
      خیر نیازی ندارند اما بهتره به اندازه هزینه سه ماه اولشون یک مقدار گواهی تمکن نشون بدن که تا پول فاند واریز میشه ایشون می تونن از پس هزینه ها بربیاند

  • من و همسرم برای مستر نروژ اقدام میکنیم چون همرشته هستیم در صدد هستیم که هردو جداگانه ادمیشن بگیریم،
    سوال من اینه که تمکن مالی برای افراد متاهل دوبرابر حساب میشه؟ منظورم اینه که نمیشه مبلغی که گفتن رو یک بار در حساب خودم و یکبار در حساب همسرم بذاریم و نامه ی تمکن بگیریم؟

    • سلام اگر همراه هم اقدام کنید باید گواهی تمکن یکبار به اندازه متاهلی ارایه کنید
      و اگر دوبار جداگانه اقدام کنید برای هر شخص جداگانه گواهی رو ارایه میکنید که میشه دوبار به حساب ها واریز کرد

  • سلام
    مبلغی که به عنوان تمکن مالی توی حسابمون داریم، بعد از گرفتن ویزا تا چه مدت باید توی حساب بمونه؟

    • سلام نیازی به موندن در حساب نیست.باید یکبار در حساب باشد و پرینیت بگیرید و به سفارت نشان دهید و بعد آن دیگر نیازی نیست

  • درود. از ملک به عنوان تمکن مالی میشه استفاده کرد واینکه اگر این امکان هست برای کدام کشورها؟

  • سلام آیا این پول در حساب دانشگاه های خارج بلوکه میشه یا فقط باید نشون بدیم که تمکن مالی داریم؟

    • سلام، خیر ربطی به دانشگاه خارجی نداره.پول شما در حساب بانکی شما هست در بانک های ایرانی

  • با سلام. ممنون ازاطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار می دید. میخواستم بپرسم که من دانشجوی روان شناسی دانشگاه ازاد میتونم بورسیه کشور اتریش بشم?معدلم ۱۹/۱۰ الان ترم ۵هستم. دبیر رسمی ا پ لیسانس زبان عربی دانشگاه فرهنگیان هم دارم. سن ۲۷سال. چه کشورهای دیگه ای رو پیشنهاد میکنید?

    • سلام خسته نباشيد
      توصیه میکنم از مشاوره تلفنی با کارشناسان ما استفاده کنید تا ضمن بررسی رزومه تون اطلاعات کافی برای بورسیه و پذیرش رو در اختیار تون بذارند و پاسخگو سوالات تون باشند

      می تونید از طریق لینک زیر وقت مشاوره رزرو کنید
      https://boursieplus.ir/product/tel/

      • سلام ،اگر تمکن مالی رو برحسب دلار دولتی نشون بدیم مشکل پیش میاد امکان داره رد کنن؟؟ باید حتما دلار آزاد باشه؟

  • با سلام و روز بخیر
    آیا تمکن مالی مطابق با سال های تحصیل در حسابمون باشه، به عنوان مثال ایتالیا تمکن ۸۵۰۰ یورو برای یک سال تعیین کرده، برای دو سال ارشد باید ۱۷۰۰۰ یورو در حسابمون داشته باشیم؟یا همه ی کشور ها تمکن مالی یک ساله میخوان؟

  • سلام
    کشورهایی مثل نروژ که تحصیلات دانشگاهی رایگان هست بازهم نیازی به تکمن مالی هست یا خیر؟

    • سلام چون هزینه زندگی رو باید خودتون بپردازید بله نیاز دارد

  • سایت نیلگام به من گفت حتی اگر فول فاند هم باشید باز نیاز به تمکن مالی هست و من تنها امیدم فول فانده چون پدرم یه کارگره و خودمم در حال حاضر یه کارمند وقتی اخر مقاله گفتید فول فاند هیچگونه تمکن مالی نمیخاد ذوق کردم اما تو اون سایت که پرسیدم خورد تو ذوقم

    • سلام خیر اشتباه گفتن
      اگر فول فاند باشید هیچ گواهی مالی نیاز نخواهید داشت

      • چقدر عالی > یه سوال دیگه از خدمتتون دارم جای خوندم که اگر فول فاند باشیم از پرداخت اپلیکیشن فی معافیم. درسته؟

        • خیر اپلیکیشن فی قبل از اقدام برای بورسیه و گرفتن فاند باید پرداخت شود.

  • با سلام و تشکر از مقالات آموزنده ای که در سایت قرار می دهید،
    آیا این موضوع صحت دارد که شخص متقاضی باید دو گواهی تمکن مالی را برای پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور آماده کند که یکی برای خود دانشگاه و دیگری برای ارائه به سفارت خواهد بود؟ و همانطور که در این مقاله آمده گواهی تمکن مالی ای که به دانشگاه ارائه می شود اثبات می نماید فرد متقاضی تحصیل در کشور مدنظر توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را به مدت ۱ سال دارد. سوال این جاست که گواهی تمکن مالی که باید به سفارت ارائه شود باید دارای چه شرایطی باشد؟ و این که با توجه به این که اشخاص بهره مند از وضعیت ”فول فاند” معاف از پرداخت هرگونه گواهی تمکن مالی ای می باشند، پس چرا یکی از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی مواردی نظیر نامه پذیرش از موسسات آموزشی، مدرک تحصیلی نامعتبر، و ”عدم ارائه تمکن مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مدنظر” می باشد؟؟؟

  • سلام
    اگر فول فاند پذیرش بگیرم و همسرم همراهم باشه اونوقت چطور میشه؟

  • من هم کمک مالی برا بورسیه تحصیلی میخواهم لطفاً راهنمایی کنید..ممنون

    • با سلام
      میتونید از طریق کانال تلگرامی ما که لینک های مربوط به اون در وبسایت وجود داره، با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید

    • سلام ایا این مبالغ ثابته یا هر چند سال یه بار تغییر می‌کنه ؟ چون من ۵۰۰۰ یورو برای اروپا شنیده بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.