ویزای دانشجویی آمریکا

ویزا امریکا


ویزای تحصیلی آمریکا در سال 2024 : مراحل، شرایط و نحوه اخذ ویزا + هزینه های ویزا

اگر می‌خواهید در ایالات متحده آمریکا بیش از 6 ماه تحصیل کنید و شهروند آمریکا نیستید، به ویزای دانشجویی این کشور نیاز دارید و نمی توانید با ویزای توریستی برای آن اقدام کنید. ویزاهای تحصیلی آمریکا از جمله ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا می باشند. یعنی شما با گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا اجازه دارید تا پایان مدت تحصیل خود در کشور آمریکا حضور داشته باشید، ولی اجازه اقامت دائم در این کشور را نخواهید داشت و باید پس از اتمام دوره تحصیل درآمریکا را ترک کنید.

درخواست ویزای دانشجویی می‌تواند یک پروسه بسیار طولانی و سخت باشد، چون معمولا جزئیات و ریزه کاری هایی دارد که اگر از آن اطلاعات کافی نداشته باشید می تواند پروسه دریافت ویزای شما را دچار مشکل کند. اما چنانچه با اطلاعات و آگاهی و مشاوره درست وارد این مسیر شوید می توانید این مسیر سخت و پر چالش را به آسانی طی کنید. در این مقاله شما را با انواع، مراحل، مدارک مورد نیاز، هزینه ها و نکات مهم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا آشنا می کنیم.

جهت استفاده از خدمات ویزا تحصیلی تیم کارشناسان بورسیه پلاس، می توانید از طریق این لینک اقدام نمایید. تیم کارشناسان بورسیه پلاس، مجموعه خدمات اخذ ویزا تحصیلی آمریکا را با استفاده از بهترین و مجرب ترین افراد برای شما عزیزان ارایه می کنند. 

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا در سه نوع F ، M و J صادر می‌شود که هریک از این موارد برای شرایط تحصیلی متفاوتی هستند. خود این ویزاها نیز هر کدام در دو نوع 1 و 2 صادر می‌شوند و نوع این ویزاها به شکل عدد در مقابل حرف آن نوشته می‌گردد. عددی که مقابل حروف این نوع از ویزاها می‌آید، نشانگر نسبت فرد استفاده‌کننده از ویزاست. چنانچه ویزا برای خود استفاده کننده از خدمات تحصیلی صادر شده باشد، عدد 1 مقابل حرف ویزای تحصیلی قرار می‌گیرد (به طور مثال F1) و در صورت گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا برای همسر و فرزند متقاضی، عدد 2 مقابل حرف ویزای تحصیلی آن‌ها قرار می‌گیرد (به طور مثال F2). بنابراین شما در اولین قدم باید بدانید کدام یک از این انواع ویزا برای هدف تحصیلی و شرایط شما مناسب است. در ادامه به ارائه توضیحاتی بیشتری در مورد هر یک خواهیم پرداخت.

ویزای F1

 ویزای F1 و یا ویزای دانشجویی آمریکا از معروف ترین ویزاهای تحصیلی آمریکا است. این نوع ویزا برای ورود به دانشگاه ها و کالج های آکادمیک می باشد. بنابراین اگر قصد تحصیل در دانشگاه های مورد تایید سفارت آمریکا به مدت بیشتر از 6 ماه داشته باشید برای این ویزا درخواست دهید. همچنین اگر قصد مهاجرت به همراه خانواده تان را داشته باشید برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود می توانید ویزا F2 را درخواست کنید.

 ویزای M1

 تفاوت این نوع از ویزا با ویزای F1 در این است که اگر شما قصد تحصیل به مدت بیش از 6 ماه در زمینه رشته های فنی و حرفه ای داشته باشید باید این مدل از ویزا را درخواست کنید. لازم به ذکر است برای همسر و فرزند زیر 18سال خود ویزای M2 را باید درخواست دهید.

 ویزای J1

 این نوع از ویزا به ویزای فرصت مطالعاتی معروف است و برای دانشجویانی که به جهت تحقیق و یا تدریس به آمریکا می آیند صادر می شود. مدت این نوع از ویزا بستگی به دوره ای دارد که دانشجو در آن پذیرفته شده است. اما به طور میانگین دانشجو پس از ۲ سال باید خاک آمریکا را ترک کند و اگر قصد ماندن دارد دوباره برای ویزا درخواست دهد. برای همسر و فرزند زیر 18 سال نیز می توان ویزای j2 را دریافت کرد.

ویزای تحصیلی آمریکا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، باید چندین گام مهم و اساسی را به ترتیب طی کنید. در ادامه سعی کردیم این مراحل را به صورت کامل و دقیق توضیح دهیم و شما را نسبت به این فرایند اگاه کنیم با این حال هر چقدر هم این مراحل توضیح داده شود بسته به شرایط شخصی هر شخص، زمان اقدام و نحوه چیدمان و ارسال مدارک شامل پروسه‌های اداری و زمانی افراد نتایج متفاوتی می گیرند و گاهی نیز به دلیل آشنا نبودن با شرایط موجب عدم پذیرش و ریجکت شدن درخواست شما گردد. بنابراین حتما در این زمینه از یک متخصص و مشاور کمک بگیرید.

در ادامه مراحل اخذ ویزای تحصیلی به ترتیب توضیح داده شده است:

  1. دریافت پذیرش از موسسات آموزشی تایید شده توسط SEVP

اولین قدم برای اقدام ویزا این است که شما از دانشگاه های مورد تایید سفارت پذیرش دریافت کنید. بنابراین پروسه ویزا و پیگیری مراحل آن درست وقتی شروع می شود که شما از یک دانشگاه یا یک استاد پذیرش گرفته باشید.

در خصوص ویزای تحصیلی آمریکا شما باید ابتدا در یکی از موسسات آموزشی تایید شده توسط SEVP پذیرش بگیرید. برنامه ساماندهی دانشجویان و گردشگران (Student and Exchange Visitor Program) که به اختصار آن را SEVP می‌نامند، برنامه‌ای است که مسولیت ساماندهی به ورود دانشجویان به کشور آمریکا را به عهده دارد و در هنگام انتخاب موسسه آموزشی و پذیرش گرفتن از آن، باید دقت کنید که این موسسه در لیست مراکز مورد تایید SEVP قرار داشته باشد.

  1. بررسی مهلت پاسخ به آفر و منتظر ماندن برای جواب دانشگاه های دیگر

طبیعتا شما در زمان اپلای برای چندین استاد و دانشگاه اقدام می کنید و ممکن است همزمان با چند استاد و دانشگاه پیش بروید، تا اگر یکی از موارد به مشکل خورد گزینه های خود را کلا از دست ندهید. بنابراین زمانیکه از طرف یک موسسه پاسخ مثبتی دریافت می کنید طبیعی هست مدت زمانی را صبر کنید تا ببینید جواب دیگری دریافت نمی کنید.

بنابراین قدم دوم در اقدام ویزا این است بررسی کنید آفری که به شما پیشنهاد شده است چقدر زمان دارد و شما چقدر مهلت دارید که این درخواست را بپذیرید، همچنین شرایط فاند و بورسیه که دانشگاه به شما می دهد را باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار  دهید تا ببینید پاسخگو شما خواهد بود یا نه. حالا با توجه به مهلت آفری که در دست دارید بهتر است حدود یک هفته تا ده روز منتظر جواب دیگر درخواست هایتان بمانید. تا بتوانید بین گزینه هایی که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید. البته حواستان باشد این دوره خیلی طول نکشد مبادا آفری که همین الان در دست دارید را از دست بدهید.

  1. ثبت اطلاعات در سامانه SEVIS و پرداخت کارمزد آن
بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

پبعد از قبول آفر پیشنهاد شده و دریافت پذیرش از دانشگاه، باید پرونده خود را در سامانه آنلاین SEVIS ایجاد کنید و کارمزدهای مربوط به تکمیل فرم SEVIS I-901 را پرداخت نمایید. سامانه ثبت اطلاعات دانشجویان و گردشگران آمریکا (Student and Exchange Visitor Information System) که به اختصار SEVIS نام دارد، سیستمی است که به منظور ساماندهی اطلاعات گردشگران و دانشجویان ورود کننده به کشور آمریکا راه‌اندازی شده است و به منظور دریافت ویزای تحصیلی باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنید و هزینه های آن را بپردازید. لازم به ذکر است مدت اعتبار رسید پرداخت سویس فی یک سال پس از پرداخت بوده و مبلغ پرداختی غیرقابل بازگشت است. هزینه SEVIS Fee در حال حاضر 350 دلار می باشد.

پس از فرآیند پرداخت، می‌توانید هر زمان که بخواهید تایید پرداخت را از وبسایت دریافت و چاپ کنید. شما این تاییدیه را به عنوان مدرک پرداخت هزینه در مصاحبه ویزای دانشجویی خود در ایالات متحده خواهید داشت. همچنین ممکن است لازم باشد که تاییدیه گمرک خود را در بندر ورودی ایالات متحده انتخاب نمایید.

  1. درخواست فرم I20

پس از تکمیل و پرداخت کارمزدهای سامانه SEVIS ، دانشگاهی که در آن پذیرش شده‌اید برای شما فرم I-20 را آماده خواهد کرد؛ برای صدور فرم I-20 شما باید تمکن مالی ارائه دهید. این فرم در واقع برگه‌ای شامل اطلاعات رسمی پذیرش شما، وضعیت فاندینگ، پروگرم و سوپروایزری که پذیرش گرفتید، هزینه های مخارج زندگی، دانشگاه، خورد و خوراک و … می باشد که با جزییات محاسبه شده است.

توجه داشته باشید، هنگامی که در مرحله آخر برای مصاحبه ویزا به سفارت آمریکا مراجعه می‌کنید، باید این فرم را با خود به همراه داشته باشید. اگر قصد دارید همسر و فرزندانتان را نیز با خود ببرید، باید برای آن‌ها نیز فرم I-20 جداگانه تکمیل کنید، ولی نیازی به ثبت‌نام آن‌ها در SEVIS نیست.

  1. پر کردن فرم DS-160 و تعیین وقت سفارت جهت مصاحبه

پس از دریافت فرم I-20 باید اقدام به تکمیل فرم DS-160 برای درخواست ویزا کنید. این مرحله نیز شامل پرداخت هزینه‌هایی به منظور تشکیل پرونده می‌شود، هزینه MRV Fee 160 دلار می باشد. فرم DS-160 شامل اطلاعاتی در زمینه سوابق شغلی، سوابق تحصیلی و جزئیات پذیرش شماست، در ادامه تمامی موارد ذکر شده است.

اطلاعات شخصی که باید در فرم DS-160 کامل نمایید شامل مشخصات زیر است:

  • نام و اطلاعات تولد
  • آدرس و شماره تلفن
  • اطلاعات پاسپورت
  • اطلاعات پرواز و شرکت مسافرتی
  • اطلاعات از سفر انجام شده به ایالات متحده در گذشته
  • نقطه تماس شما در ایالات متحده
  • خانواده، کار و جزییات تحصیلات
  • اطلاعات و زمینه سلامتی و بیماری
  • اطلاعات SEVIS و آدرس دانشگاه و برنامه ای که در یالات متحده می‌خواهید بگذرانید(همانند فرم I-20  یا  DS-2019)

پس از تکمیل فرم درخواست ویزا باید با کلیک بر روی دکمه Sign Application در انتهای فرم ds-160 باید آن را به صورت الکترونیکی امضا کنید. پس از ارسال فرم، یک صفحه تایید با بارکد، شماره بارکد و شماره شناسه برای شما ارسال می‌شود که شما باید ان را چاپ نمایید و به قرار ملاقات مصاحبه ویزایتان ببرید. لازم به چاپ کامل برنامه نمی‌باشد.

پس انجام مراحل آنلاین و تکمیل فرم ‌ DS-160و پرداخت هزینه های این مرحله، وقت های موجود برای سفارت به شما نمایش داده می شود و شما باید برای مصاحبه حضوری در سفارت وقت مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید از آنجایی که در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد، شما باید از طریق کشور های همسایه همچون ارمنستان، ترکیه و دوبی اقدام کنید.

  1. آماده سازی مدارک مورد نیاز سفارت

پس از تعیین وقت مصاحبه حضوری، مدارک لازم برای اخذ ویزا را باید تکمیل و آماده کنید. در ادامه لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا ذکر کرده ایم:

  • رزومه یا CV
  • فرم I20 امضا شده
  • مدرک تحصیلی و ریزنمرات تمامی مقاطع (ااصل و ترجمه مدرک)
  • کارت پایان خدمت و یا معافیت (اصل و ترجمه)
  • ریسرچ پلن امضا شده از سوپروایزر و یا انگیزه نامه
  • گواهی تمکن مالی برای حداقل نیمی از دوره تحصیل (دانشجویان ارشد تمکن یک سال اول، دانشجویان دکتری تمکن دوساله)
  • قباله و سند ازدواج (در صورت اقدام برای ویزای همراه)
  • شناسنامه (اصل و ترجمه مدرک)
  • رسید پرداخت MRV Fee
  • رسید پرداخت SEVIS Fee
  • دو قطعه عکس در فرمت سفارت آمریکا

در سفارت به منظور احراز صلاحیت شما، مدارک شما بررسی شده و سوالاتی نیز از شما پرسیده می‌شود، ممکن است در سفارت از شما انگشت‌نگاری شود و اطلاعات بایومتریک شما نیز ثبت شود. پس از انجام این مرحله، باید منتظر اعلام نتیجه نهایی درخواستتان بمانید. 

ویزای تحصیلی آمریکا

شرکت در مصاحبه ویزا

مهم است که زمان مشخصی را برای مصاحبه ویزای دانشجویی آمریکا در نظر بگیرید (ممکن است برای برخی از متقاضیان مجدد در روزی دیگر این مصاحبه برنامه ریزی شود). در بیشتر موارد، تنها متقاضیانی که در یک برنامه ریزی کاری قرار دارند، در سفارت و یا کنسولگری ایالات متحده پذیرفته می‌شوند. استثناهایی هم که  در این زمینه وجود دارد شامل کودکان زیر 18 ساله مترجمان و دستیاران معلولین می‌شود که برای این افراد هم باید با سفارت یا کنسولگری تماس بگیرید و نام این افراد را مشخص کنید.

هدف از انجام مصاحبه این است که تایید کنند که آیا شما واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی آمریکا هستید یا خیر.

اگر واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی آمریکا هستید، باید مشخص شود کدام نوع ویزا برای شما مناسب است. آمادگی برای پاسخ به این گونه سوالات در مصاحبه، به مهارت های زبان انگلیسی، زمینه تحصلی، برنامه ای که در ایالات متحده آن را پذیرفته‌اید یا برای آن انتخاب شده‌اید و همچنین اثبات منابع مالی شما نیاز دارد. همچنین ممکن است از شما بخواهند تا برنامه های تحصیلی خود را که تا کنون به پایان رسانیده‌اید را توضیح دهید. اسکن اثر انگشت دیجیتال نیز به عنوان بخشی از فرایند مصاحبه است که صورت می‌گیرد.

پس از انجام مصاحبه، اگر روند کاری شما نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد، مامورین کنسولگری اطلاعات را به شما می‌دهند تا زمان اضافی را برای دریافت ویزا مد نظر قرار دهید. زمان اضافی بسته به شرایط کشور مبدا متفاوت است. همچنین شما از نحوه برگردانده شدن گذرنامه همراه با ویزا مطلع خواهید شد(معمولا ارسال و یا تحویل از طریق پیک). در برخی از کشورها شرکت پیک به شما ایمیل میزند و یا شماره ردیابی ارسال میکند که می‌توانید از آن برای ردیابی پاسپورت خود استفاده کنید.

ویزای F1 و M1 تا 120 روز قبل از شروع تحصیل صادر می‌شود، ولی شما تا 30 روز قبل از شروع سال تحصیلی مجوز ورود به ایالت متحده را نخواهید داشت. ویزای J1 در هر زمان صادر می‌شود. اگر شما بخواهید قبل از 30 روز وارد ایالات متحده شوید، باید واجد شرایط دریافت ویزای بازدیدی باشید. محدودیت 30 روزه برای دانشجویانی است که برای ادامه تحصیل روند کاری آنها بازنگری می‌شود. آنها ممکن است در هر زمان که ویزای معتبر را دریافت کنند، وارد ایالات متحده شوند.

بیشتر بخوانید:  بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) آلمان 2024 چیست؟ + شرایط و مدارک

استفاده از ویزای تحصیلی آمریکا

همان طور که می‌دانید، برای صدور ویزا برای شما تضمینی وجود ندارد، بنابراین تا زمانی که ویزای خود را دریافت نکرده‌اید برنامه سفر خود و یا خرید بلیط را انجام ندهید. توجه داشته باشید که داشتن ویزای معتبر ورود به ایالات متحده را تضمین نمی‌کند: تنها این اجازه را به شما می‌دهد که یک سفر به ایالات متحده داشته باشید و در آنجا اجازه ورود و اقامت نمایید. مجوز رسمی توسط یک مقام وزارت امنیت داخلی DHS گمرگ و یا مرزی CBP داده می‌شود.

اسناد مربوط به ویزا را هموراه همراه خود داشته باشید، زیرا باید این اسناد را در حین ورود ارائه دهید. مدارک مورد نیاز شما عبارت است از:

  • پاسپورت
  • فرم SEVIS I-20 یا DS-160
  • مدارک منبع مالی
  • مدارک وضعیت دانشجویی(مانند رسید و مدارک تحصیلی)
  • نام و اطلاعات تماس برای مدرک رسمی (DSO)، از جمله شماره تماس اضطراری 24 ساعته در موسسه انتخابی شما
  • اگر شما یک دانشجو باشید باید یک نامه‌ای را در ان وضعیت اسکان و دانشگاه مشخص است را به همراه داشته باشید.

شما باید در هر بار مسافرت به ایالات متحده، فرمهای I-20/DS-2019 را به همراه داشته باشید- اگر شما در خارج از ایالات متحده تعطیلات خود را گذرانده‌اید، برای ورود مجدد به کشور باید فرم SEVIS را نیاز خواهید داشت.

ورود به ایالات متحده با ویزا تحصیلی

اگر از طریق هواپیما وارد ایالات متحده می‌شوید، قبل از رسیدن به زمین، باید یک فرم اعلامیه گمرکی CF-6059 را پر کنید. اگر فرم را متوجه نشدید، می‌توانید از افراد حاضر در هواپیما کمک بخواهید. شما همچنین باید فرم ورود/خروج I-94، فرم آنلاین یا چاپی آن را پر نمایید. ویزای دانشجویی آمریکا تا تاریخی که در ویزای شما درج شده است معتبر است، افسر CBP یک تاریخ جداگانه یا D/S (طول مدت وضعیت) را در فرم I-94 برای شما ثبت می‌کند.

این تاریخی است که شما باید ایالات متحده را ترک کنید. شما می‌توانید تا این تاریخ حتی اگر ویزای شما منقضی شود در ایالات متحده بمانید. با این حال، اگر ویزای شما منسوخ شود یا در آمریکا رد شود، برای ادامه تحصیل در آمریکا نیاز دارید که مجدد برای دریافت ویزا اقدام کنید. یک ویزای دانشجویی در امریکا مجدد صادر نمی‌شود بلکه برای این کار باید در سفارت و یا کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور خود اقدام کنید.

اگر به فرم I-94 دقت کنید، تاریخی در آن درج شده است. اگر شما این فرم I-94 را به صورت الکترونیکی دریافت کنید، افسر CBP یک علامت گذرنامه که نشان دهنده I-94 الکترونیکی شما است و D/S را بر روی تمبر تایید می‌کند، و آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این فرم داده شده شده با دقت نگهداری کنید، زیرا هنگام خروج از آمریکا باید آن را به مقام رسمی CBP بازگردانید.

اگر شما فرم I-94 الکترونیکی دارید، مقام CBP به جای آن اطلاعات بارگیری شده از طریق حامل هوایی یا دریایی که از طریق آن مسافرت می‌کنید را ثبت می‌کند.

شما باید این اقدامات را به دفتر موسسه خود که در آن نام نویسی کرده اید، در مدت 30 روز از شروع تاریخ بر طبق فرمهای SEVIS I-20/DS-2019 گزارش دهید. دفتر خدمات بین‌المللی، دفتر آموزش بین‌المللی و دفترهای برنامه‌های بین‌المللی نیز مشابه با این موسسات هستند. یک مقام رسمی موسسه DSO با اطلاع از ورود شما به سیستم SEVIS، تاییدیه لازم را بررسی می‌کند. این فرایند باید در عرض 30 روز انجام شود که در این صورت سیستم ثبت شما به طور خودکار در SEVIS متوقف می‌شود و شما ممکن است با وضعیت نامعلوم در ایالات متحده مواجه شوید.

همچنین DSO مسائلی مانند بیمه را نیز برای شما مشخص می‌کند. ایالات متحده سیستم مراقبت های بهداشتی درمانی ندارد، که قطعا در این صورت شما نیاز دارید که برای تامین بیمه درمانی خود از طریق بهداشت خصوصی در ایالات متحده اقدام کنید.

خروج از ایالت متحده با ویزا تحصیلی

دارندگان ویزا F1 ممکن است به مدت 60 روز پس از پایان اقامت خود در ایالت متحده باقی بمانند، در حالی که دارندگان ویزا M1 و J1 تنها می‌توانند 30 روز پس از تکمیل دوره خود در ایالات متحده بمانند. این دوره را دوره فساد می‌نامند که به متقاضی اجازه می‌دهند که برای خروج از ایالات متحده آماده شود.

همه دانشجویان باید قبل از تاریخ نوشته شده در فرم I-94  ایالات متحده را ترک کنند. عدم رعایت این قانون باعث می‌شود که شما از وضعیت قانونی خارج شوید، که این نقص قانون مهاجرت در آمریکا تلقی می شود و ممکن است در آینده برای دریافت ویزای مجدد به مشکل برخورد کنید. اگر بخواهید اقامت خود را افزایش دهید، باید از USCIS تاییدیه بخواهید. اگر شما دانشجو دائمی باشید، می‌توانید ویزای خود را در هر زمانی که بخواهید تجدید کنید، و سوابق SEVIS خود را حفظ نمایید.

سوالات متداول در رابطه با ویزای تحصیلی آمریکا در سال 2024

چه زمانی باید برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نماییم:؟

پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی و فرم I-20 باید برای دریافت ویزا تحصیلی درخواست دهید

چه مدت بعد از اخذ ویزا باید وارد آمریکا شد؟

پس از گرفتن ویزای F1 آمریکا، شما نهایتا ۳۰ روز قبل از شروع کلاس‌ها باید وارد آمریکا شوید.

️ آیا امکان دریافت ویزای تحصیلی آمریکا با همسر برای دانشجویان وجود دارد؟

بله. شما در صورتی که بتوانید تمکن مالی لازم را ارائه دهید، می توانید برای همسرتان نیز درخواست ویزا داشته باشید

مدارک لازم برای سفارت آمریکا ویزای دانشجویی چه می باشد؟

*رزومه یا CV
*فرم I20 امضا شده
*مدرک تحصیلی و ریزنمرات تمامی مقاطع (ااصل و ترجمه مدرک)
*کارت پایان خدمت و یا معافیت (اصل و ترجمه)
*ریسرچ پلن امضا شده از سوپروایزر و یا انگیزه نامه
*گواهی تمکن مالی برای حداقل نیمی از دوره تحصیل (دانشجویان ارشد تمکن یک سال اول، دانشجویان دکتری تمکن دوساله)
*قباله و سند ازدواج (در صورت اقدام برای ویزای همراه)
*شناسنامه (اصل و ترجمه مدرک)
*رسید پرداخت MRV Fee
*رسید پرداخت SEVIS Fee
*دو قطعه عکس در فرمت سفارت آمریکا

چه عواملی سبب ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا می گردد؟

از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا می توان به عدم ارایه مدارک و اطلاعات صحیح، عدم ارایه مدارک مالی کافی، عدم ارایه مدارک اثبات کننده بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیل و ارایه مدارک جعلی و غیرواقعی اشاره کرد.

شانس گرفتن ویزای تحصیلی امریکا چه مقدار می باشد؟

طبیعتا در صورت ارایه مدارک تحصیل، مالی،هویتی و انجام مصاحبه سفارت آمریکا به صورت مناسب، شانس خوبی جهت اخذ ویزای تحصییل آمریکا خواهید داشت، اما باید به این نکته توجه داشت که شانس هر فرد جهت ویزا شدن بستگی به کلیت پرونده وی دارد و با اخذ پذیرش از دانشگاه هایی با سطح علمی مناسب و ارایه مدارک اثبات کننده بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیل، شانس خود را می توانید جهت ویزا شدن بالا ببرید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.