تحصیل در کره جنوبی

از سیر تا پیاز تحصیل در کره جنوبی در سال 2024

پیشرفت‌های زیاد کره جنوبی در طی سالهای اخیر سبب شده‌است این کشور به یکی از مقاصد مهم مهاجرت در بین کشورهای آسیایی مبدل شود. پیشرفت چشمگیر و بالارفتن سطح علمی دانشگاه های این کشور تمایل به تحصیل در این کشور را افزایش داده و سبب شده است دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی و تحصیل در آن باشند.

کشور کره جنوبی از نظر پذیرش دانشجویان بین المللی در سطح بالایی قرار دارد و سئول به عنوان پایتخت این کشور از امکانات و شرایط زندگی بسیار مطلوبی برخوردار است. بسیاری از سرمایه گذاری ها در این کشور در زمینه های تحقیقاتی و علمی صورت می‌گیرد و همین امر سبب رشد روزافزون این زمینه ها شده است. همچنین این کشور به لحاظ اقتصادی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است و به عنوان یکی از چهار غول اقتصاد آسیا شناخته می‌شود.

بیش از نیمی از جمعیت ساکن در کره جنوبی آموزش عالی را به اتمام رسانده اند و بنابراین از این لحاظ این کشور جزو کشورهای تحصیل کرده محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در این کشور تفاوت زیادی  بین مدارس دولتی و خصوصی به غیر از هزینه و آموزش زبان وجود ندارد و بنابراین افراد زیادی تمایل به تحصیل دارند. معلمان در کره جنوبی دارای جایگاه ارزشمند و بسیار مورد توجه هستند.

در کره جنوبی، سیستم مدارس به مدارس ابتدایی، متوسطه و دبیرستان تقسیم می‌شود و دبیرستان ها به مدارس آموزش علمی و حرفه ای تفکیک می شوند. رقابت علمی در کره جنوبی از همان دوران دبیرستان آغاز می‌شود و سپس در مراحل بعدی شدت می‌گیرد. دانش آموزان خارجی از سن دبستان تا مقطع تحصیلات تکمیلی می توانند جهت پذیرش در مدارس کره جنوبی اقدام نمایند. کسانی که مایل به ادامه تحصیل در کره جنوبی هستند باید از آزمون مهارت علمی بورس کالج (CSAT) استفاده کنند. این یک آزمون هشت ساعته است که در سراسر کشور انجام می شود. دانش آموزان بر اساس دانش خود در مورد زبان کره ای، انگلیسی، ریاضیات، تاریخ کره، زبان دوم خارجی و دو موضوع اضافی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

یکی از امکانات تحصیلی موجود در کره جنوبی وجود مدارس بین المللی است،که به عنوان “مدارس خارجی”  معرفی می‌شوند. وجود این مدارس به مهاجران کمک می‌کند تا آسان تر با کشور خارجی تطابق پیدا نمایند.  تحصیل در کنار هموطنان بیگانه سبب می‌شود دانش‌آموزان درک مناسب تری از جامعه و تجربیات مشترک به دست آورند و با چالش ها و نشیب و فرازهای زندگی در کشور خارجی آشنا شوند و کم کم سازگاری یابند.

تحصیل در کره جنوبی

شرایط تحصیل در کره جنوبی در مقطع کارشناسی

کره جنوبی برای تحصیل یکی از بهترین کشورهای آسیا می‌باشد و همواره در رتبه بندی های علمی از سطح بسیار بالایی برخوردار است.  امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در کره جنوبی در رشته های متنوعی چون پزشکی، مهندسی، هنر و علوم اجتماعی فراهم است و طول دوره تحصیل در این مقطع بسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل حدود سه الی چهار سال می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی کره جنوبی

  • رزومه درخشان
  • نمرات و معدل عالی
  • تسلط به زبان انگلیسی و داشتن نمره آیلتس حداقل 5/5.
  • داشتن دانش پایه کره ای
  • گذرنامه معتبر
  • سوابق ایمن سازی پزشکی و عدم سو پیشینه 

شرایط تحصیل در کره جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد این کشور فرصت بسیار فوق العاده و درخشانی برای دانشجویان داخلی و بین المللی می‌باشد. تقریبا سی درصد دوره ها در دانشگاه های کره جنوبی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دولت کره هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را پشتیبانی می کند. طول دوره کارشناسی ارشد حدود یک تا سه سال است. متوسط هزینه های تحصیل 4,800 تا 13,500 دلار می باشد. هزینه های دقیق بین مؤسسات مختلف متفاوت است، لکن تحصیل در دوره های پزشکی پرهزینه تر است. زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد انگلیسی است و نیازمند داشتن مدرک آیلتس 5/6 می باشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین شهرهایی دانشجویی جهان در سال 2024 کدام هستند؟

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد کشور کره جنوبی

شما با اخذ مدرک کارشناسی ارشد از کشور کره جنوبی هم امکان تحصیل در مقطع دکتری همین کشور یا کشورهای دیگر را کسب می‌نمایید و هم شانس اشتغال در زمینه های فناورانه و علمی این کشور را کسب نموده اید.

دانشگاه های کره جنوبی، یا مؤسسات خصوصی هستند یا موسسات ملی و دولتی. اگرچه دانشگاه های خصوصی هزینه های بالاتری اخذ می نمایند لکن برنامه و سطح آموزش های ارائه شده در هردو نوع این موسسات بالا بوده و همین امر سبب شده است کشور کره جنوبی یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در سرتاسر جهان باشد و همواره دانشجویان خارجی تمایل به تحصیل و اخذ پذیرش در این کشور را داشته باشند.

تحصیل در کره جنوبی در مقطع دکتری

کره جنوبی به عنوان کشوری که در آن تحصیلات بسیار ارزشمند است مقعیت مناسبی برای تحصیل در مقطع دکتری می‌باشد و سالانه هزاران دانشجوی بین المللی از سراسر جهان در دانشگاه های معروف این کشور موفق به اخذ پذیرش می‌شوند. طول دوره دکتری 3 ساله است و هزینه های هر ترم بین 2,300 تا 3,600 دلار می باشد.

برخی از دانشگاه ها چون دانشگاه ملی سئول، موسسه پیشرفته علوم و فناوری کره (عمومی)، دانشگاه علم و فناوری Pohang (خصوصی)، دانشگاه یونسی (خصوصی)، دانشگاه کره (خصوصی) از جمله دانشگاه هایی هستند که امکان تحصیل در مقطع دکتری را فراهم ساخته اند.

تحصیل در کره جنوبی

بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

دولت کره جنوبی به دلیل رویکرد والایی که نسبت به آموزش و تحصیلات دارد بسیار مشتاق به جذب دانشجویان خارجی است و در همین راستا چندین بورسیه و برنامه های بودجه ویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه نموده است. این پشتیبانی ها ممکن است به صورت پرداخت مبلغی کامل یا جزئی باشد. بورسیه های کره جنوبی بسیار رقابتی می باشند. متقاضی بورسیه در صورت دارا بودن رزومه تحصیلی و نمرات عالی این امکان را می‌بابد تا حدود نصف هزینه های او پشتیبانی شود و تحت حمایت بورس ها قرار گیرد. حداقل هزینه زندگی دانشجویی در هر ماه ۱۲۰۰ دلار است. این هزینه‌ها شامل هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر، هزینه حمل و نقل، هزینه خوراک، سرگرمی و غیره است. البته اگر دانشجویان بخواهند در پانسیون، یک اتاق دانشجویی مجزا اجاره کنند، هزینه‌های زندگی ماهانه افزایش بیشتری خواهد داشت. کسانی که واجد شرایط بورسیه تحصیلی باشند می‌توانند هزینه های خود را از طریق بورسیه تحصیلی تامین کنند.

برنامه بورسیه تحصیلی دولت کره که توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود، مقداری هزینه تحصیل و همچنین برخی از هزینه های سفر و زندگی را پرداخت می کند و کل دوره مدرک کارشناسی ارشد را پوشش می دهد. همچنین برنامه پشتیبانی از دانشجویان خودمختار، میزان محدودی از هزینه های زندگی در هر ماه را برای یک سال پوشش می دهد. تحصیل رایگان در کشور کره جنوبی شامل استفاده از مزایای بورسیه تحصیلی مالی است که به دانشجویان متقاضی خارجی اعطا می‌شود.

کار دانشجویی در کره جنوبی

فراهم بودن امکان کار دانشجویی در یک کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه اگر شما به عنوان یک دانشجو امکان اشتغال در کنار تحصیل را داشته باشید خواهید توانست بسیاری از هزینه های زندگی و حتی تحصیل خود را تامین نمایید. دانشجویانی که برای تحصیل در کره جنوبی به این کشور مهاجرت می‌کنند با ویزای موقت دانشجویی وارد شده و در 6 ماهه نخست اقامت خود اجازه کار حتی به صورت پاره وقت را نیز ندارند. اما بعد از 6 ماه می توانند اجازه کار در حین تحصیل در کره جنوبی را از اداره کار این کشور دریافت کرده و مشغول به کار پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شوند. درخصوص دانشجویان مقطع دکترا لازم به ذکر است که ایشان نیز مجاز به 30 ساعت کار پاره وقت در هفته، پس از اخذ مجوز کار بعد از 6 ماه هستند. تدریس خصوصی به صورت نیمه وقت، کار در فروشگاه های سوپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای به عنوان صندوقدار یا مسئول کالا، کار در فروشگاه های مواد غذایی، کار نیمه وقت به عنوان گارسون بخشی از فرصت های شغلی دانشجویی در کره جنوبی می‌باشند.

شما به عنوان دانشجوی خارجی و متقاضی کار دانشجویی می‌توانید از طریق جستجو در اینترنت، بررسی آگهی‌های روزنامه، دفاتر کاریابی و یا با مراجعه به رستوران‌ها و فروشگاه‌ها فرصت شغلی مناسب خود را یافت نمائید.

نکته قابل توجه این است که کارفرمایان در کشورکره جنوبی تمایل دارند افرادی را استخدام نمایندکه ویزای قانونی و مجوز اقامت در کره را داشته باشند بنابراین می بایست ابتدا مجوز کار از دانشگاه و اداره کار را دریافت نمائید.اگر شخص متقاضی بتواند حین تحصیل کار پیدا کند و قرارداد کاری منعقد نماید می تواند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کند و ویزای جستجوی کار در کشور کره جنوبی به مدت ۶ ماه اعتبار دارد.

بیشتر بخوانید:  اعلام نتایج لاتاری 2025 ، آموزش رایگان نحوه مشاهده نتایج لاتاری 2025 تصویری

ویزای همراه برای تحصیل در کره جنوبی

دانشجویان متقاضی تحصیل در کره جنوبی می توانند برای اخذ پذیرش برای فرزندان زیر ۲۰ سال خود هم اقدام نمایند. به ویزای همراه برای تحصیل در کره جنوبی ویزای F3 هم اطلاق می‌شود.

 مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه در کره جنوبی:

  • تکمیل فرم F3 درخواست ویزای همراه
  • پاسپورت با اعتبار مدت زمان اقامت برای شخص اصلی و همراهان
  • عکس با سایز پاسپورت
  • نامه تاییدیه حساب بانکی جهت دادن اطمینان خاطر برای تامین مالی خانواده
  • مدارک هویتی و اسناد ازدواج

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی:

  • گذرنامه معتبر برای مدت زمان اقامت در این کشور
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • قبض هزینه های پرداخت شده به مقدار ۶۰ دلار برای یک نفر ورودی یا ۹۰ دلار برای فرم های درخواست چند نفر ورودی
  • فرم پذیرش تایید شده توسط موسسه، دانشگاه یا مرکزی که شخص متقاضی قصد تحصیل در آن را دارد
  • مدارک مربوط به سوابق تحصیلی و مدارک اخذ شده
  • تاییدیه حساب بانکی با موجودی ۱۸ هزار پوند طبق نرخ روز
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه

اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل در کره جنوبی

کشور کره جنوبی با وجود شرایط اقتصادی نسبتا خوب مهاجران بسیار کمتری نسبت به کشورهای دیگر پذیرش می کند و روش تحصیلی جزئی از روش هایی است که می توان اقامت موقت این کشور را به وسیله آن دریافت کرد. اشخاص متقاضی می توانند پس از پایان تحصیلات و تبدیل اقامت خود به اقامت کاری به مدت ۳ سال در این کشور زندگی کرده و پس از این دوره موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شوند. البته برای اخذ پاسپورت این کشور شرایط سخت تری وجود دارد. اشخاص متقاضی پاسپورت کشور کره جنوبی باید حتما به زبان کره ای تسلط کامل داشته باشند، در امتحانی که مربوط به اخذ پاسپورت و آشنایی با تاریخ و فرهنگ این کشور می باشد قبول شوند و همچنین مدت ۵ سال باید از اقامت آنها در این کشور گذشته باشد.

اعتبار دانشگاه های کره جنوبی

کشور کره جنوبی به دلیل ارزش بالایی که به تحصیلات و آموزش و پرورش داده، از جایگاه بسیار بالایی در سطح جهانی برخوردار است. دانشگاه‌های بزرگ این کشور نظیر سئول و بوسان، تعاملات علمی و تحقیقاتی قابل توجهی با سایر دانشگاه‌ها در کشورهای خارجی داشته و از اعتبار جهانی برخوردارند. نکته جالب توجه نیز این است که امکان تحصیل در کره جنوبی هم به زبان کره ای و هم به زبان انگلیسی فراهم است.

دانشجویانی که از دانشگاه‌های کشور کره جنوبی فارغ‌التحصیل می‌شوند نیاز به معدل سازی مدارک نداشته و میتوانند در دانشگاه‌های اروپایی ادامه تحصیل دهند. مدارک رشته‌های دانشگاهی مختلف در دانشگاه کره جنوبی از نظر مدرک توسط وزارت علوم و فناوری ایران نیز به تأیید رسیده اند. تحصیل در کشور کره جنوبی برای دانشجویان ایرانی نیز امکان‌پذیر است. مدارک دانشگاه‌های کشور کره جنوبی بسیار معتبر بوده و توسط موسسات جهانی بسیاری تایید شده است.

خوابگاه در کره جنوبی

در کشور کره جنوبی برای دانشجویان خوابگاه نیز ارائه شده است که از امکانات بسیار مطلوبی برای زندگی برخوردار است. هزینه اقامت در خوابگاه، متناسب با دانشگاه و نوع امکانات آن متفاوت است. خوابگاه های این کشور امکانات فراوانی دارند. اتاق غذاخوری، سالن مطالعه، امکانات اینترنت، سرویس بهداشتی، امکانات تفریحی بخشی از این موارد است. اتاق‌های دانشجویی در کشور کره جنوبی معمولاً ۲ یا ۳ نفر هستند. همچنین علاوه بر خوابگاه‌های دانشجویی، در سطح شهر برخی از اتاق‌های مخصوص دانشجویان و یا پانسیون‌های قدیمی برای سکونت دانشجویان بین‌المللی پیش بینی شده است.

تحصیل در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

رشته‌های پزشکی در کره جنوبی یکی از رشته های جذاب و مورد استقبال دانشجویان خارجی است. ادامه تحصیل در این رشته‌ها به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است. دوره پزشکی در کشور کره جنوبی ۴ تا ۶ سال به طول می‌انجامد. دانشجویانی که در رشته پزشکی در کره جنوبی مشغول به تحصیل هستند می توانند حدود بیست ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهند. بورسیه سی درصدی برای دانشجویان، استفاده از خدمات خوابگاه، مزایای کارت دانشجویی، بیمه، حمایت مالی در پروژه‌های تحقیقاتی از مزایای دگیر تحصیل در رشته های پزشکی در کره جنوبی می‌باشد.

لازم به توجه است که متقاضیان ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور کره جنوبی می بایست در سال‌های آخر دانشگاه و همچنین برای یافتن شغل و گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستان‌های کشور کره‌جنوبی حتماً باید به زبان کره‌ای آشنا باشند.

مدارک هویتی و کپی آن، ترجمه آخرین مدرک تحصیلی، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت پزشکی، پاسپورت، ویزای تحصیلی و صورت حساب بانکی از مدارک تحصیل در رشته پزشکی در کره جنوبی می باشند.

* همچنین با یکی از دانشجویان در حال تحصیل در کشور کره جنوبی لایوی را تدارک دیده ایم تا بتوانید اطلاعات بیشتری از این کشور بدست بیاورید. جهت مشاهده این مصاحبه به این لینک در کانال یوتیوب ما مراجعه نمایید.

4/5 - (40 امتیاز)

1 پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.