نگارش کاورلتر

کاورلتر cover letter چیست؟ آموزش نگارش کاورلتر برای دانشگاه و سفارت

کاورلتر ها معمولا جزء نوشته هایی هستند که در هنگام درخواست کاری یا تحصیلی به عنوان رزومه و پیشینه و یا سابقه کاری یا تحصیلی خود به موسسه، دانشگاه یا سفارت مورد نظر ارسال می‌کنید. به این معنی که با استفاده از این نامه خود را به مسئولان دانشگاه یا سفارت مدنظر معرفی می‌کنید که با استفاده از آن بتوانند برای شما کار مناسبی را در نظر بگیرند؛ به چنین نوشته ای کاورلتر می گویند.

مجموعه ” بورسیه پلاس ” به وسیله متخصصان خود آماده است تا شما را در نگارش و ویرایش باکیفیت ترین کاورلتر ها یاری نماید. برای اطلاع از تعرفه‌های نگارش و ویرایش کاورلتر می توانید به این لینک مراجعه کرده و سفارش خود را به ثبت برسانید.

انواع نامه های کاورلتر

کاورلتر یا همان نامه پوششی، کاربرد های مختفلی دارد و ممکن است در جاهای مختلفی از شما درخواست کاورلتر کنند که باید توجه داشته باشید، نوع کاورلتر درخواست شده در هر جایی بسته به موقعیت و شرایط درخواستی متفاوت است و حتما قبل از شروع به نگارش آن توجه داشته باشید، که کدام نوع از انواع کاورلتر ها برای شما مناسب می باشند.

کاورلتر جهت اخذ پذیرش تحصیلی

در هنگام تقاضا برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها یا موسسات علمی مرسوم است که علاوه بررزومه از شما درخواست کاورلتر یا نامه پوششی کنند، در اینجا کاورلتر تا حدی مشابه به همان انگیزه نامه یا نامه انگیزشی است اما با مقداری تفاوت. در چنین مواقعی دیگر از شما، انگیزه نامه درخواست نمی کنند، بلکه فقط رزومه و کاورلتر درخواست می شود.

در کاورلتر جهت اخذ پذیرش تحصیلی یا بورسیه ، باید ابتدا اطلاعات خود را نگارش کرده و سپس دلایل و اهداف و برنامه های خود را از اپلای و اقدام برای اخذ پذیرش در آن دانشگاه یا موقعیت تحصیلی شرح دهید. همچنین توضیح دهید در صورت موفقیت در اخذ پذیرش یا موقعیت تحصیلی مدنظر، چه تاثیری بر آینده شغلی و آکادمیک شما خواهد داشت. در کاورلتر برخلاف انگیزه نامه، متن شما باید از لحن انگیزشی کمتری برخوردار باشد.

کاورلتر جهت اپلای موقعیت شغلی و کاری

یکی دیگر از کاربردهای کاورلتر جهت اپلای برای موقعیت های کاری و استخدامی می باشد، در این نوع از کاورلتر برخلاف انگیزه نامه و سایر متونت که تاکید آنان برنکات آکادمیک می باشد، در این کاورلتر، شما باید به تجربیات و سوابق شغلی و کاری خود بپردازید و نکات کاری را بیشتر از نکات آکادمیک توضیح  دهید.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

کاورلتر جهت چاپ مقالات و پژوهش های علمی

از انواع دیگر کاورلتر، می‌توان به کاور لتر برای انتشار مقالات پژوهشی در مجلات اشاره کرد. برای آن‌که یک مقاله و یا نوشته پژوهشی در مجله‌ای معتبر یا در همایشی انتشار یابد، نویسنده مقاله، می‌بایست با استفاده از کاور لتر اطلاعات و سوابق خود را به سردبیر نشریه یا مدیر یک همایش (برای پذیرش مقالات) معرفی نمایید تا اجازه نشر داده شود.

در این نوع کاورلتر، تاکید بیشتر بر مباحث پژوهشی و ارتباط مقاله با مجله مورد نظر می باشد.

کاورلتر جهت اخذ ویزا کانادا

یکی  دیگر از مهم ترین کاربرد های کاورلتر، جهت اخذ ویزا کانادا می باشد. در صورتی که قصد دارید برای ویزا کانادا اقدام نمایید، باید یک متن خطاب به آفیسر پرونده خود نگارش کنید و در این متن باید آفیسر مهاجرتی خود را قانع کنید که چه هدفی برای رفتن به یک کشور خاص دارید.همچنین یک سری توضیحات کلی در مورد مسایل و تای های مالی خود و مدارک ارایه شده در پرونده ویزا را باید برای آفیسر شرح دهید.

نکاتی که باید در نگارش کاورلتر ویزا  کانادا رعایت نمایید:

  • بیان هدف از سفر
  • چطور هزینه‌های سفر خود را مدیریت می‌کنید به همراه سندی که توانایی شما برای این کار را اثبات کند
  • ارایه اطلاعات در مورد منبع درآمد شما
  • ارایه اطلاعات در مورد برنامه‌های شما در کانادا
  • چرا کانادا را انتخاب کرده‌اید
  • توضحیات در مورد مدارکی که در پرونده خود ندارید
  • دلایلی که به آفیسر اثبات کند شما پس از پایان مدت ویزای خود به کشورتان بازمی‌گردید

نگارش کاورلتر جهت اخذ پذیرش تحصیلی معمولا به صورت زیر است:

معرفی: یک پارگراف

  • در این بخش از نامه خود را معرفی کنید و بگویید که برای چه موقعیتی درخواست می دهید؛ مثلا: ” من در ماه ژانویه فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه تورنتو هستم و در حال نوشتن نامه برای نشان دادن علاقه خود به شیمی و موضوع کاری شرکت شما می باشم “.
  • مشخص کنید که چرا شما به آن موقعیت و سازمان خاص علاقه مند هستید.

بدنه نامه: دو تا سه پارگراف

یک نمونه از تجربیات خود را ارائه بدهید تا توانایی شما را برای موقعیت سازمان مورد نظر نشان دهند.

پایان نامه: آخرین بند

  • تشکر از خواننده به خاطر گذاشتن زمان مورد نیاز برای مطالعه نامه شما
  • در نظر داشته باشید که حتما به طور خلاصه بیان کنید که چرا شما یک نامزد مناسب برای این شغل هستید.
  • تمائل خود را برای انجام مصاحبه با نوشتن اطلاعات تماس شامل تلفن و ایمیل نشان دهید. در واقع حتما از وارد کردن اطلاعات تماس خود در نامه و آدرس شخصی خود اطمینان حاصل کنید.
بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند هنر کره جنوبی +AMA در سال 2025 + شرایط، مدارک و نحوه تقاضا

ساختار و قالب کاورلتر

  • از داشتن حاشیه قابل قبول برای طرح بندی صفحات نامه اطمینان حاصل کنید (به طور پیش فرض از MS WORD) استفاده کنید.
  • از سبک نامه های اداری استفاده کنید.
  • از سبک بلوک قابل قبول با متن و حاشیه در سمت چپ نوشته ها استفاده کنید.
  • نامه باید یک تا دو صفحه و فونت قلم آن، بین 10 تا 12 باشد.

کاورلتربایدها و نبایدها در نگارش کاورلتر

  • اطلاعاتی که در رزومه نوشته اید را در اینجا تکرار نکنید.
  • زمینه های تخصصی و انگیزه در مورد موضوعی که درخواست می دهید، به روشنی شرح دهید.
  • اطلاعاتی درباره توانایی های خود را بنویسید.
  • کاستی ها و کمبودهای موجود در تجربه کاری خود را شرح دهید.
  • سعی کنید نامه را در یک صفحه بنویسید. با این حال در دو صفحه هم قابل قبول است؛  به ویژه در زمانی که یک تجربه کاری گسترده باشید.

نمونه کاورلتر

در زیر تصویر یک نمونه کاور لتر برای آشنایی بهتر شما عزیزان با نحوه نگارش کاورلتر قرار داده شده است. در انتها این مطلب نیز فایل ورد نمونه کاور لتر جهت دانلود برای شما عزیزان قرار داده شده است.

جهت دانلود نمونه کاورلتر اینجا را کلیک کنید.

نمونه کاورلتر

سوالات متداول در رابطه با نگارش کاورلتر

هدف از نگارش کاورلتر چیست؟

ممکن است شما درخواست یک کار خاص و تبلیغاتی را داشته باشید (بخواهید خود را معرفی کنید) و یا ممکن است با کارفرمای مورد نظر تماس بگیرید تا ببینید که آیا در موسسه آنها برای شما جایی وجود دارد یا نه. در هرصورت کاورلتر شما باید شامل نکات زیر باشد:خودتان را کامل معرفی کنید. مهارت ها و تجربیات خود را با مهارت ها و تجربه های مورد نیاز شغل درخواستی مطابقت دهید. نوع نوشتاری خود را طوری انتخاب کنید که خواننده به خواندن نوشته شما ترغیب شود. در پایان نامه، درخواست مصاحبه و یا درخواست ملاقات داشته باشید.

ساختار کلی کاورلتر چگونه است؟

از داشتن حاشیه قابل قبول برای طرح بندی صفحات نامه اطمینان حاصل کنید (به طور پیش فرض از MS WORD) استفاده کنید. از سبک نامه های اداری استفاده کنید. از سبک بلوک قابل قبول با متن و حاشیه در سمت چپ نوشته ها استفاده کنید. نامه باید یک تا دو صفحه و فونت قلم آن، بین 10 تا 12 باشد

هزینه نگارش کاولتر چقدر است؟ آیا مجموعه شما نگارش کاورلتر دارد؟

بله مجموعه بورسیه پلاس با بهره گیری از بهترین کارشناسان و متخصصین امر که خود دارای تجربه های فراوان در اخذ بورسیه تحصیلی و نگارش و آماده سازی مدارک مورد نیاز اپلای دارند، به ارایه خدمات نگارش و ویراش کاورلتر به صورت تخصصی می پردازد. جهت اطلاع از هزینه های نگارش کاورلتر به این لینک می توانید مراجعه نمایید.

4.5/5 - (24 امتیاز)

2 پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.