کاور لتر چیست و شیوه نگارش یک کاور لتر خوب تحصیلی چیست؟

  • توسط جلالیان ابراهیمی
  • 23:16 دی 4, 1397
  • ۷۷۸۰ بازدید
نگارش کاور لتر

نگارش کاور لتر و نکاتی در مورد آن در رزومه های شغلی و تحصیلی

کاور لتر در رزومه شغلی و تحصیلی

این نوع از نامه ها، درخواست‌هایی هستند که در هنگام درخواست کاری یا تحصیلی به عنوان رزومه و پیشینه و یا سابقه کاری یا تحصیلی خود به موسسه مورد نظر ارسال می‌کنید. به این معنی که با استفاده از این نامه خود را به مسئولان موسسه مدنظر معرفی می‌کنید که با استفاده از آن بتوانند برای شما کار مناسبی را در نظر بگیرند، به این کار نگارش کاور لتر می گویند.

هدف از نگارش کاور لتر

ممکن است شما درخواست یک کار خاص و تبلیغاتی را داشته باشید و یا ممکن است که با کارفرمای مورد نظر تماس بگیرید تا ببینید که آیا در موسسه آنها برای شما جایی وجود دارد یا نه. در هرصورت نامه شما باید شامل نکات زیر باشد:

  • خودتان را کامل معرفی کنید.
  • مهارتها و تجربیات خود را با مهارتها و تجربه های مورد نیاز شغل درخواستی مطابقت دهید.
  • نوع نوشتاری خود را طوری انتخاب کنید که خواننده به خواندن رزومه شما ترغیب شود.
  • در پایان نامه، درخواست مصاحبه و یا درخواست ملاقات داشته باشید

ساختار فرم کاور لتر و فرمت آن

نامه باید بیش از یک صفحه و فونت قلم آن، بین 10 تا 12 باشد. از وارد کردن اطلاعات تماس خود در نامه و آدرس شخصی خود اطمینان حاصل کنید.

نگارش کاور لتر معمولا به صورت زیر است:

معرفی: یک پارگراف

  • در این بخش از نامه خود را معرفی کنید و بگویید که برای چه موقعیتی درخواست می دهید: ” من در ماه ژوئن فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه تورنتو هستم و در حال نوشتن نامه برای نشان دادن علاقه خود به شیمی و موضوع کاری شرکت شما می باشم “.
  • مشخص کنید که چرا شما به آن موقعیت و سازمان خاص علاقه مند هستید.

بدنه نامه: دو تا سه پارگراف

یک نمونه از تجربیات خود را ارائه بدهید تا توانایی شما را برای موقعیت سازمان مورد نظر نشان دهند.

پایان نامه: آخرین بند

  • تشکر از خواننده به خاطر گذاشتن زمان مورد نیاز برای مطالعه نامه شما
  • در نظر داشته باشید که حتما به طور خلاصه بیان کنید که چرا شما یک نامزد مناسب برای این شغل هستید.
  • تمائل خود را برای انجام مصاحبه با نوشتن اطلاعات تماس شامل تلفن و ایمیل نشان دهید.

قالب بندی نامه

  • از داشتن حاشیه قابل قبول برای طرح بندی صفحات نامه اطمینان حاصل کنید (به طور پیش فرض از MS WORD) استفاده کنید.
  • از سبک نامه اداری استفاده کنید (احکام اولیه در نامه های اداری تکه تکه نیست)
  • از سبک بلوک قابل قبول با متن و حاشیه در سمت چپ نوشته ها استفاده کنید.
  • در مجله برنامه ریزی شغلی در ویرجینیا تکنیکهای متعدد برای نامه نگاریهای اینچنینی بررسی شده است.

بایدها و نبایدها در نامه نگاریها

  • اطلاعاتی که در رزومه ننوشته اید را در اینجا تکرار نکنید.
  • زمینه های تخصصی و انگیزه در مورد زمینه یا موقعیت مورد علاقه خود را به طور خلاصه بیان کنید.
  • اطلاعاتی درباره توانایی های خود را بنویسید.
  • کاستی ها و کمبودهای موجود در تجربه کاری خود را شرح دهید.
  • سعی کنید نامه را در یک صفحه بنویسید. با این حال در دو صفحه هم قابل قبول است؛  به ویژه در زمانی که یک تجربه کاری گسترده باشید.

منبع سایت : اسکالرشیپ پوزیشن 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اولین نفری باشید که از بورسیه ها مطلع می شوید.

جدید ترین مطالب سایت

مجله بورسیه