کاور لتر چیست و شیوه نگارش یک کاور لتر خوب تحصیلی چیست؟

  • توسط جلالیان ابراهیمی
  • 23:16 دسامبر 25, 2018
  • ۹۸۵۹ بازدید
نگارش کاور لتر

نگارش کاور لتر و نکاتی در مورد آن در رزومه های شغلی و تحصیلی

کاور لتر در رزومه شغلی و تحصیلی

این نوع از نامه ها، نوشته هایی هستند که در هنگام درخواست کاری یا تحصیلی به عنوان رزومه و پیشینه و یا سابقه کاری یا تحصیلی خود به موسسه مورد نظر ارسال می‌کنید. به این معنی که با استفاده از این نامه خود را به مسئولان موسسه مدنظر معرفی می‌کنید که با استفاده از آن بتوانند برای شما کار مناسبی را در نظر بگیرند؛ به چنین نوشته ای کاور لتر می گویند.

هدف از نگارش کاور لتر

ممکن است شما درخواست یک کار خاص و تبلیغاتی را داشته باشید (بخواهید خود را معرفی کنید) و یا ممکن است با کارفرمای مورد نظر تماس بگیرید تا ببینید که آیا در موسسه آنها برای شما جایی وجود دارد یا نه. در هرصورت کاورلتر شما باید شامل نکات زیر باشد:

  • خودتان را کامل معرفی کنید.
  • مهارت ها و تجربیات خود را با مهارت ها و تجربه های مورد نیاز شغل درخواستی مطابقت دهید.
  • نوع نوشتاری خود را طوری انتخاب کنید که خواننده به خواندن نوشته شما ترغیب شود.
  • در پایان نامه، درخواست مصاحبه و یا درخواست ملاقات داشته باشید.

نگارش کاور لتر معمولا به صورت زیر است:

معرفی: یک پارگراف

  • در این بخش از نامه خود را معرفی کنید و بگویید که برای چه موقعیتی درخواست می دهید؛ مثلا: ” من در ماه ژانویه فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه تورنتو هستم و در حال نوشتن نامه برای نشان دادن علاقه خود به شیمی و موضوع کاری شرکت شما می باشم “.
  • مشخص کنید که چرا شما به آن موقعیت و سازمان خاص علاقه مند هستید.

بدنه نامه: دو تا سه پارگراف

یک نمونه از تجربیات خود را ارائه بدهید تا توانایی شما را برای موقعیت سازمان مورد نظر نشان دهند.

پایان نامه: آخرین بند

  • تشکر از خواننده به خاطر گذاشتن زمان مورد نیاز برای مطالعه نامه شما
  • در نظر داشته باشید که حتما به طور خلاصه بیان کنید که چرا شما یک نامزد مناسب برای این شغل هستید.
  • تمائل خود را برای انجام مصاحبه با نوشتن اطلاعات تماس شامل تلفن و ایمیل نشان دهید. در واقع حتما از وارد کردن اطلاعات تماس خود در نامه و آدرس شخصی خود اطمینان حاصل کنید.

قالب بندی نامه

  • از داشتن حاشیه قابل قبول برای طرح بندی صفحات نامه اطمینان حاصل کنید (به طور پیش فرض از MS WORD) استفاده کنید.
  • از سبک نامه های اداری استفاده کنید.
  • از سبک بلوک قابل قبول با متن و حاشیه در سمت چپ نوشته ها استفاده کنید.
  • نامه باید یک تا دو صفحه و فونت قلم آن، بین 10 تا 12 باشد.

بایدها و نبایدها در نگارش کاور لتر

  • اطلاعاتی که در رزومه نوشته اید را در اینجا تکرار نکنید.
  • زمینه های تخصصی و انگیزه در مورد موضوعی که درخواست می دهید، به روشنی شرح دهید.
  • اطلاعاتی درباره توانایی های خود را بنویسید.
  • کاستی ها و کمبودهای موجود در تجربه کاری خود را شرح دهید.
  • سعی کنید نامه را در یک صفحه بنویسید. با این حال در دو صفحه هم قابل قبول است؛  به ویژه در زمانی که یک تجربه کاری گسترده باشید.

مجموعه ” بورسیه پلاس ” به وسیله کارشناسان خود آماده است تا شما را در نگارش با کیفیت ترین کاور لتر یاری نماید. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید این صفحه را مطالعه کرده و یا با ادمین کانال تلگرامی ما در ارتباط باشید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اولین نفری باشید که از بورسیه ها مطلع می شوید.

جدید ترین مطالب سایت

مجله بورسیه