بورسیه استانی ایتالیا

معرفی بورسیه استانی ایتالیا در سال 2023 + شرایط، مدارک و نحوه تقاضا برای آن چگونه است؟

بورسیه استانی ایتالیا  یا DSU ، یک نوع کمک مالی جا افتاده در کشور ایتالیا است و به دانشجویانی که قصد ادامه­ تحصیل در ایتالیا را دارند اما تهیه مخارج زندگی و تحصیل برای شان با دشواری همراه است، توسط هر استان ایتالیا تعلق می گیرد. دانشجویانی که توان پرداخت هزینه تحصیل و زندگی خود در کشور ایتالیا را ندارند، با ارائه مدارک مالی مشخصی به سازمان بورس استانی که در آن قصد تحصیل دارند میتوانند از این بورسیه بهره مند گردند. سازمان بورسیه هر استان به صورت تقریبی در اواخر ماه جون هر سال اعلامیه ای منتشر می کند که در آن مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه، دهک های مالی که براساس آن بورس را به صورت کامل یا جزئی به دانشجو میدهند و تمامی جزئیات مربوط بورس استانی شرح داده می شود.

 

این بورسیه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بورسیه استانی ایتالیا ، به دانشجویانی اعطا می گردد که ابتدا در یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا در یکی از سه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری ( تمامی رشته ها اعم از پزشکی و غیر پزشکی) پذیرش بگیرند و سپس مدارکی از قبیل درآمد سالانه، تعداد افراد خانواده و ارزش اموال متلعق به خانواده دال بر عدم توانایی در پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی به دانشگاه ارسال نماید.

شروط لازم برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا

سه شرط لازم برای اخذ بورسیه استانی وجود دارد که دانشجو باید این شرایط را داشته باشد تا بتواند از این موقعیت کمک هزینه دانشجویی استفاده کند:

  1.  موقعیت مالی: برای اعطای بورسیه به دانشجویان توسط دانشگاه های دولتی، درآمد خانواده در یکی از دهک های مالی  قرار می گیرد و بر اساس میزان وضعیت مالی خانواده ها (عدد ایزه)، کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی اعطا می گردد. اگر وضعیت مالی متقاضی در دهک پایین قرار بگیرد، بورسیه تحصیلی کاملی به فرد تعلق می گیرد و به ترتیب دهک ها مقدار کمک هزینه تحصیلی کاهش پیدا می کند.
  2.  داشتن شرایط سنی: دولت ایتالیا، برای اعطای بورسیه های تحصیلی خود به دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی، شرط سنی خاصی را ندارد. اما برای دریافت ویزا دقت بفرمایید اگر سن شما نسبت به مقطع تحصیلی شما بیشتر باشه، شانس تون برای دریافت ویزا هم کمتر خواهد بود و باید گپ تحصیلی خود را توجیه نمایید.
  3.  داشتن مدرک زبانی: داشتن مدرک زبانی در گرایش تحصیلی مورد نظر، مهم ترین شرط برای دربافت بورسیه استانی ایتالیا است. بسته به اینکه رشته تحصیلی که برای آن اپلای می کنید به زبان انگلیسی یا ایتالیایی تدریس شود، نیاز خواهید داشت نسبت به اخذ مدرک زبان انگلیسی ( آیلتس 6 یا 6.5) یا ایتالیایی ( مدرک B2) اقدام نمایید.
  4. دارا بودن پذیرش از دانشگاهی در ایتالیا: برای تقاضا این بورسیه شما ابتدا باید از یک دانشگاه دولتی در ایتالیا پذیرش داشته باشید، تا بتوانید برای این بورسیه تحصیلی اقدام کنید.

نکته مهم: با توجه به استانی بودن این بورسیه، معمولا یک سری از شرایط این بورسیه به صورت عمومی و جنرال بین همه استان ها مشترک می باشد اما هر استان بنا بر شرایط خود دارای شرایط اختصاصی جزئی مربوط خود نیز می باشد. در نتیجه ابتدا لازم است از دانشگاهی پذیرش گرفته و سپس برای اطلاع از شرایط و جزئیات دقیق بورسیه استان دانشگاه خود در اینترنت جستجو کنید. اطلاعیه های (بندو) هر استان سالانه منتشر می شود و لازم است قبل اقدام برای بورسیه اطلاعیه استان مربوط به دانشگاه خود را به صورت کامل مطالعه نمایید.

فرآیند تقاضا برای این بورسیه به چه شکل می باشد؟

به صوره خلاصه جهت تقاضا برای این بورسیه، ابتدا لازم است تا شما از یک دانشگاه دولتی در ایتالیا در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری پذیرش به صورت سلف فاند ( پرداخت شهریه برعهده دانشجو می باشد) دریافت نمایید. برای این کار نیز لازم است به سایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه کرده و اطلاعیه های دانشگاه ها را که معمولا در بخش HOW TO APPLY در سایت دانشگاه قرار داده شده را مطالعه نمایید. سپس مدارک و شرایط مورد نیاز را فراهم نموده و در سایت دانشگاه اپلای کنید. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید به سفارت ایتالیا مراجعه کرده و برای ویزا اقدام نمایید. قبل از سفر به ایتالیا لازم است تا ابتدا یک پیش ثبت نام در سایت اداره بورس استانی دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید، انجام دهید و پس از اخذ ویزا و سفر به ایتالیا، مدارک خود را برای اداره بورسیه استانی استان محل تحصیل خود ارسال نمایید تا برای بورسیه تقاضا دهید. با توجه به نام این بورسیه که بورسیه استانی نام دارد، شما باید با توجه به استان دانشگاهی که از آن پذیرش اخذ نموده اید، از طریق سایت خود آن دانشگاه یا سایت مخصوص مربوط به آن استان برای ثبت نام و ارسال مدارک بورسیه استانی اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

آموزش صفر تا صد مراحل اخذ بورسیه استانی ایتالیا

در صورتی که شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با کمترین هزینه ممکن فرایند اخذ بورسیه استانی ایتالیا را توسط خود انجام دهید و هزینه 2 هزار یورویی ( که توسط موسسات مهاجرتی دریافت می شود) را صرفه جویی کرده و خرج تحصیل خود نمایید، توصیه می کنیم تا با استفاده از یک دوره آموزشی جامع که توسط مجموعه بورسیه پلاس برای شما عزیزان تهیه شده است را تهیه کرده و خود به تنهایی با استفاده از این دوره آموزشی مراحل اخذ بورسیه استانی ایتالیا و پذیرش تحصیلی را طی نمایید.

بورسیه استانی ایتالیا

  • از ویژگی های برجسته این دوره آن است که مدرس این دوره خود به تازگی از دانشگاه پادوا ایتالیا پذیرش اخذ کرده و تمام مراحل بورس استانی خود را به تنهایی انجام داده است و تجربه های مدرس این دوره برای شما بسیار با ارزش و مفید خواهد بود. 
  • از دیگر مزیت های مهم این دوره، به پشتیبانی VIP آن می توان اشاره نمود. بدین معنی که در صورت تهیه این دوره، از پشتیبانی مدرس دوره در قالب یک گروه VIP بهره مند خواهید شد و قادر به پرشس سوالات خود در مورد آموزش بدون واسطه از مدرس می باشید.
  • همچنین در این دوره، به عنوان هدیه، چندین نمونه انگیزه نامه و رزومه که توسط خود مدرس نگارش شده، در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

*جهت تهیه این دوره آموزشی می توانید از طریق این لینک اقدام نمایید.

بورسیه استانی ایتالیا

مدارک مالی جهت دریافت بورسیه چیست؟

  • ترجمه و اسکن فیش حقوقی سرپرست خانوار و یا دانشجو (در صورت سرپرست بودن دانشجو)
  • اسکن و ترجمه اجاره نامه سرپرست خانواده
  • ترجمه مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه دانشجو
  • گواهی بانکی اموال و دارایی های سرپرست خانوار از بانک مرکزی

مبلغ کمک هزینه بورسیه استانی ایتالیا چقدر است؟

پس از گذراندن مرحله اول و اعطای مدارک جهت دریافت بورسیه، مبلغ کمک هزینه تحصیلی به حساب شما واریز می گردد. میزان تقریبی مبلغ، 7200 یورو در سال می باشد (با توجه به شرایط هر استان متغییر می باشد)که پوشش دهنده بخش بزرگی از هزینه های تحصیلی از قبیل تخفیف یا پرداخت 10 تا 90 درصدی شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و کارت تغذیه در صورت درخواست دانشجو می باشد.

تعهد برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا چگونه است؟

تعهد لازم برای دریافت کمک هزینه تحصیلی، گذراندن واحدهای درسی ترم جاری است. چنانچه دانشجویی نتواند تعدادی از واحدهای درسی اش را پاس کند، این کمک هزینه از سوی دانشگاه قطع خواهد شد و دانشجو موظف خواهد بود تا خودش هزینه های تحصیل و زندگی اش را به صورت شخصی پرداخت کند. تعداد واحدهای درسی در ایتالیا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است ولی عموماً بین 20 تا 35 واحد درسی می باشد.

نکته مهم دیگر این است که بر خلاف تصور عمومی، دانشجو  بعد از اتمام تحصیل خود می تواند به هر کشور دیگری نقل مکان کند و در قبال این هزینه ها موظف به خدمت به دولت ایتالیا نخواهد بود.

پرداخت اولین قسط بورسیه استانی ایتالیا ۳-۲ ماه پس از شروع تحصیل انجام می ‌شود. از این رو دانشجویان برای ماه‌ های نخست تحصیل باید مبلغی را در نظر بگیرد. هزینه زندگی شامل غذا، مسکن و… در شهرهای مختلف متفاوت است که مهم‌ترین تفاوت آنها هزینه اجاره مسکن است؛ به عنوان مثال هزینه مسکن در شهرهایی که از این نظر ارزانتر هستند مانند جنوا، باری، تورین و… ۶۰۰-۵۰۰ یورو در ماه و برای شهرهای گران‌ تری مانند میلان تا ۹۰۰-۸۰۰ نیز می تواند برسد. بنابراین دانشجویان باید مبلغی حدود 5000 – 4000 یورو را برای سال نخست تحصیل در ایتالیا همراه با خود به این کشور ببرند.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

زمان پرداخت بورسیه استانی ایتالیا چگونه است؟

تاریخ ارسال درخواست و دربافت مبلغ بورسیه استانی در کشور ایتالیا در هر دانشگاهی متفاوت است و هر کدام از دانشگاه ها چارت واریزی مخصوص به خود را دارند. می توان گفت که واریز هزینه های کمک تحصیلی به حساب شخصی دانشجویان، از آغاز ترم تحصیلی با تاخیری 20 هفته ای همراه است. دانشجو برای دریافت هزینه های تحصیلی، باید در فواصل زمانی بین ماه سپتامبر تا اکتبر درخواست خود را اعلام و مدارک مورد نظر را ارسال نماید تا مشمول بورسیه استانی ایتالیا شود.

زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا چه موقع است؟

زمان ثبت نام بورسیه استانی ایتالیا (DSU) تنها یک بار در سال و عموما در ترم اول سال تحصیلی است. معمولا برای ثبت نام و  ارسال درخواست جهت دریافت بورسیه استانی ایتالیا، دانشجویان متقاضی از اواخر ماه جولای (ابتدای مرداد ماه) تا اواخر ماه سپتامبر (انتهای شهریور ماه) می توانند اقدام کنند. جهت آشنایی بیشتر با جزئیات این بورسیه، می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

زمان اعلام نتایج بورسیه چه زمانی است؟

به طور میانگین دو ماه بعد از شروع کلاس ها نتایج بورسیه معلوم می شود و شما نمی توانید زودتر یا قبل از  این موقع از نتیجه بورسیه باخبر شوید.

مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به سفارت ایتالیا چیست؟

  1. ترجمه ایتالیایی رسمی سوابق تحصیلی
  2. مدرک زبان ، آیلتس 6 یا تافل 78 به بالا
  3. نامه پذیرش از دانشگاه
  4. گواهی تمکن مالی که 6 هزار یورو به ازای هر سال تحصیلی در ایتالیا می باشد.
  5. ترجمه ایتالیایی رسمی شناسنامه

نکته: با توجه به اینکه بورسیه استانی را پس از ورود به کشور ایتالیا درخواست می کنید و در هنگام مصاحبه سفارت شما از بورسیه ای بهره مند نمی باشید، لازم است تا گواهی تمکن مالی در حدود 6 هزار یورو ارایه نمایید. شما می‌توانید صورت حساب بانکی سه ماه آخر به زبان انگلیسی، به نام شخص دانشجو یا یکی از والدین. (به ضمیمه آن شناسنامه صاحب حساب، ترجمه شده به زبان ایتالیایی یا انگلیسی) و سایر اطلاعات مربوط به درآمد خانواده (قرارداد کاری، بیمه تامین اجتماعی، اقرار نامه مربوط به درآمد) را ارائه نمایید.

سایت های بورس استانی DSU شهرهای مختلف ایتالیا

برای دریافت بندو (اطلاعیه) بورسیه (Bando di concorso) و سایر اطلاعات در مورد چگونگی و نحوه دریافت بورسیه استانی ایتالیا، با توجه به استان و دانشگاهی که از آن پذیرش را اخذ نموده اید، به سایت استان مدنظر مراجعه نمایید.

۱- آبروتزو (کییتی، پسکارا)

ADSU di L’Aquila
http://www.adsuaq.org

ADSU di Chieti e Pescara
http://www.adsuch.gov.it

ADSU di Teramo
http://www.adsuteramo.it

۲- باسیلیکاتا (پوتنزا)

ARDSU della Basilicata
http://www.ardsubasilicata.it

۳- کالابریا (کالابریا، کاتانزارو)

Centro residenziale dell’Università degli studi della Calabria
http://www.unical.it

Fondazione Università della Magna Grecia
http://www.fondazioneumg.it

۴- کامپانیا (ناپل)

ADISU della Seconda Università degli Studi di Napoli
http://www.adisun.it

ADISU di Salerno
http://www.edisu.sa.it

ADISU Ateneo “Federico II”
http://www.adisufederico2.it

ADISU Suor Orsola Benincasa
http://www.adisusob.it

white_check_mark: ADISU L’Orientale
http://www.adisulorientale.it

۵- امیلیا-رومانیا (بلونیا)

ER.GO – Emilia Romagna
http://www.er-go.it

۶- فریولی ونتزیا جولیا (تریسته، اودینه)

ARDISS Friuli
http://www.ardiss.fvg.it

۷- لاتزیو (رم)

LAZIODISU
http://www.laziodisu.it

۸- لیگوریا (جنوا)

ARSEL Liguria
http://www.arssu.liguria.it

۹- لمباردی (میلان، برگامو، برشا، پاویا)

Università degli studi di Bergamo
http://www.unibg.it

Unviersità degli studi di Brescia
http://www.unibs.it/didattica/diritto-allo-studio

CIDIS di Milano
http://web.consorziocidis.it

Educatt – Università Cattolica del Sacro Cuore
http://educatt.unicatt.it

IULM – ufficio per il diritto allo studio
http://www.iulm.it

EDiSU di Pavia
http://www.edisu.pv.it

۱۰- مارکه (آنکونا، اوربینو)

ERSU di Ancona
http://www.ersu-ancona.it

ERSU di Camerino
http://www.ersucam.it

ERSU di Macerata
http://www.ersumc.it

ERSU di Urbino
http://www.ersurb.it

۱۱- مولیز (کامپوباسو، ایسرنیا)

ESU del Molise
http://www.esu.molise.it

۱۲- پیمونت (تورین)

EDISU Piemonte
http://www.edisu.piemonte.it

۱۳- پولیا (باری)

ADISU Puglia
http://web.adisupuglia.it

۱۴- ساردنی (ساساری،کالیاری)

ERSU di Cagliari

:http://www.ersucagliari.it

ERSU di Sassari
http://www.ersusassari.it

۱۵- سیسیل (مسینا،کاتانیا، پالرمو)

ERSU Catania
http://www.ersucatania.it

ERSU di Enna
http://www.ersuenna.it

ERSU Messina
http://www.ersu.me.it

ERSU Palermo
http://www.ersupalermo.it

۱۶- توسکانی (فلورانس)

DSU Toscana
http://www.dsu.toscana.it

۱۷- ترنتینو آلتو آدیجه (ترنتو)

Opera Universitaria di Trento
http://www.operauni.tn.it

۱۸- اومبریا (پروجا)

white_check_mark: ADISU dell’Umbria
:globe_with_meridians: http://www.adisupg.gov.it

۱۹- ونتو (ونیز،پادوا، ورونا)

ESU di Padova
http://www.esu.pd.it

ESU di Venezia
http://web.esuvenezia.it

ESU di Verona http://www.esu.vr.it

 

بورسیه استانی ایتالیا

سوالات متداول در مورد بورس استانی ایتالیا

آیا برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا به رزومه تحصیلی و پژوهشی قوی و مقالات علمی نظیر isi و… نیاز است؟

خیر. برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا به هیچ عنوان داشتن مقالات علمی و رزومه تحصیلی یا کاری مطرح نیست و صرفا با ارایه مدارک مالی مربوط به سرپرست خانواده و وضعیت معیشتی و سکونت می توان از بورسیه تحصیلی بهره مند گردید.

آیا بورسیه استانی برای دانشگاه های دولتی ایتالیا می باشد یا شامل دانشگاه های خصوصی نیز می شود؟

بورسیه استانی فقط برای دانشگاه های دولتی ایتالیا در دسترس می باشد.

مدارک بورسیه استانی به چه زبانی باید ترجمه شود؟

لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز جهت بورسیه استانی باید به زبان ایتالیایی ترجمه شود.

ایا مادر نیز به عنوان سرپرست خانواده می تواند معرفی گردد؟

بله، اما اگر مادر به عنوان سرپرست معرفی شود باید مدرکی مانند طلاق, زندگی جداگانه, بیکار بودن و یا از کار افتاده بودن پدر ارائه گردد.

3.9/5 - (31 امتیاز)

109 پرسش و پاسخ

  • سلام وقتتون بخیر
    یک سوال داشتم کسی که توی حسابش ۶۰۰۰ یورو نداره و نمیتونه نامه تمکن مالی بگیره باید چیکار کنه تا بتونه برای بورسیه اقدام کنه؟

  • سلام خسته نباشید. من برای ارشد مهندسی کامپیوتر میخواستم بورس بگیرم.اما شما فرمودین اعتبار DSU یکساله و با اینوجود کل دوره ی ارشد رو شامل نمیشه. ایا تمدیدش اونجا موقع تحصیل سخته؟
    و اینکه دو ماه اول تحصیل که باید خودمون هزینه هارو پرداخت کنیم هزینش حدودی چقدر میشه؟

  • ببخشید این که نوشتید ۱۶- توسکانی (فلورانس) یعنی از استان توسکانی فقط دانشگاه فلورانس بورس استانی داره؟ دانشگاه پیزا نداره؟ اونم جز توسکانی هستش. من میخواستم برای دانشگاه pisa اپلای کنم. اگر نداره بورس که نکنم : (

  • سلام من معماری میخونم و ۱۸ سالمه . میخاستم ببینم بورسیه های استانی شامل این گروه از رشته ها هم میشه؟

  • سلام من 18 سالمه و خرداد 1402 دیپلم میگیرم گفتم ببینم برای بورسیه مشکلی از نظر سربازی برایم پیش نمی آید ,و میتوانم از پذیرش و بورسیه شدن استفاده کنم

    • سلام از نظر بورسیه مشکلی نیست
      اما باید ببنید اجازه خروج از کشور به شما می دهند یا خیر

  • خیییییلللللللی مطلبتون خوب بود . کمکم کرد. مثل سایت های دیگه نبود که اطلاعات کپی شده رو 100 بار کپی می کنن و همونو هی تحویل آدم میدن. ممنون ازتون

    • خواهش میکنم این مطالب به صورت اختصاصی از لایو ها و مصاحبه هامون با بچه ها بدست آومده و نگارش شده

  • سلام از لینکی که برای چنواگذاشتین چیزی برای بورسیش پیدا نکردم میشه راهنمایی کنید؟

  • سلام،وقت بخیر
    من لیسانس روانشناسی دارم
    مدرک آیلتس ۷/۵دارم
    مدرک ارشد مدیریت بازرگانی دارم
    میخوام برای ارشد روانشناسی بورس بشوم
    میتونم با این شرایطم؟
    هزینه صفر تا صد چقدر میشه
    پدرم بازنشسته ارتش هست و درآمد آنچنانی نداره
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • معادل ایلتس 6.5 و بالاتر رو قبول دارند برای تافل برای هر دانشگاه باید سایت دانشگاه رو چک کنید

  • ببخشید من ارشد از ایران دارم اگه بخوام ارشد مجدد بخونم مشکلی برای بورسیه پیش میاد یا نه؟

    • سلام بله ویدیو یوتیوبی مونو در این زمینه حتما ببینید

  • سلام وقتتون بخیر
    ببخشید امکان تحصیل تخص پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی هست؟
    تخصص قلب و عروق

  • سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من ۱۹ سالمه معدل دیپلمم ۱۹.۴۰ هست میخواستم برا تحصیل پزشکی به ایتالیا درخواست بدم با بورسیه خواستم بدونم ایتالیا دوره های امادگی رو برا ازمون ایمت برگزار میکنه؟
    اصلا قراره ازمونی بگیره ؟

    • سلام اینکه من خودم رو به عنوان سرپرست اعلام کنم چون حساب پدرم مسدوده،مشکلی ایجاد نمیکنه و شانس بورس شدنم رو پایین نمیاره؟

      • سلام باید قوانین اون استان رو هنگام ثبت تقاضا تون چک کنید تا ببینید ایا می پذیرند یا خیر.

  • سلام و سپاس از وب سایت خوب شما ببخشید سوالات کوتاهی داشتم ایا برای سن 34 35 امکان گرفتن بورسیه استانی در مقطع دکترا هست یا خیر؟ ایا در مقطع دکترا بورسیه هایی وجود دارند که تمام هزینه زندگی را پوشش دهند تا نیازی به تمکن مالی نباشد یا خیر ؟ ایا بدون تمکن مالی امکان گرفتن ویزا هست یا خیر ؟ خیلی ممنون

    • سلام ممنون بله امکان پذیر است.بله برخی از دانشگاه های ایتالیا برای دکتری بورسیه های فول فاند دارند که نیاز به تمکن نباشند اما با بورسیه استانی فرق دارند

      • سلام،روز بخیر
        من میخواستم برای بورس استانی ابروتزو اقدام کنم و تو مدارک ۲۰۲۱-۲۰۲۲نوشته میزان دارایی تک تک افراد خانواده،من خودم بجز خونه ای که متعلق به مادر هست یه ملک دیگه هم دارم همینطور برادرم،میتونم قید نکنم در موردشون و تنها سند خونه ای که الان ساکن هستیم رو نشون بدم؟

  • درود بر شما
    من ۲۸ سالمه و مدرک کاردانی نرم افزار دارم اگر رشته زبان را انتخاب کنم برای تحصیل در ایتالیا شانسی برای گرفتن بورسیه دارم چون رشته دیپلم و کاردانیم مرتبط نیست و کامپیوتر بوده؟

    • سلام برای این بورسیه کافی است از یک دانشگاه در ایتالیا پذیرش بگیرید و بورسیه به شما تعلق خواهد گرفت و ربطی به رزومه شما ندارد.

  • سلام من 30سالمه و مدرکم دیپلم. منم میتونم برای دریافت بورسیه اقدام کنم؟

  • سلام وقت بخیر من ۲۰سالمه و کارشناسی علوم ورزشی میخونم
    من طبق محاسبه ای که کردم ۲۳۰۰۰یورو به یورو دولتی الان حدودا۱۰۸میلیون تومان میشه و حقوق پدر من درسال۱۳۲میلیون تومان هستش،یک خواهر و برادر دارم که هردو ازدواج کردن،خونه داریم اما خودمون در منزل استجاری هستیم با این شرایط به نظر شما شانسی برای بورس دارم؟؟
    ممنون از پاسخگویی شما

    • سلام معمولا اکثر ایرانی ها شامل این بورسیه خواهند شد و نگرانی نداره

  • سلام وقت به خیر
    میخواستم بدونم شرایط درس و زندگی برای ما اونجا چطوره؟
    منظورم اینه تفاوت خاصی قائل میشن برای یه دانشجوی خارجی؟ یا با همون دانشجو های ایتالیایی شرایط یکسانه؟
    و اینکه کیفیت دانشگاه ها چطوره؟
    طوری هست که تو کشورای دیگه قبول داشته باشن؟
    یا حتی تو خود ایران

    • سلام یک لایو در این زمینه با دانشجو ایرانی که در ایتالیا تحصیل می کنند، داشته ایم و لینکشو در انتها همین پست گذاشتیم حتما ببینید.

  • سلام خسته نباشین من ۱۸سالمه میتونم با دیپلمم درخواست برای پذیرش بدم و شانس پذیرشم با معدل بالای ۱۸ چقدره؟
    و این که از بورسیه استانی هم با وجود شرایط برخوردار میشم تا این مقطع؟

    • سلام ممنون بله می تونید درخواست بدید و چون رقابتی هست شانس شما معلوم نیست اما معمولا برا ایتالیا اخذ پذیرش اسون است.
      بله بورسیه هم خواهید گرفت

    • سلام من میخواستم بدونم ایتالیا دانشگاه برای رشته آشپزی (chef)داره(برای لیسانس) و اگر آره، این رشته هم شامل بورسیه استانی میشه یا خیر؟

      • سلام باید در سایت دانشگاه ها چک کنید ببینید داره یا نه و هر پذیرشی بگیرید شامل بورسیه می شود.

  • سلام. برای محاسبه ی عدد ایزه، اگه شخصی دوتا ملک داشته باشه باید هر دو رو در فرمول قرار بده یا فقط ملکی که توش زندگی میکنه؟ و اینکه املاک مربوط به محل کار هم حسابه یا فقط ملک مسکونی؟

  • سلام.خسته نباشید.
    میخواستم بدونم این بورسیه به آکادمی های هنر که پابلیک هم هستم تعلق میگیره؟یا فقط دانشگاه؟
    آکادمی با دانشگاه فرق داره؟؟؟؟

  • سلام و عرض خسته نباشید.
    من 31 سالمه و ارشد پذیرش گرفتم از دانشگاه تورین و در حال آماده سازی مدارک هستم. مشکلی که هست اینه ک پدر من بخاطر کرونا بیکار شده و براشون بیمه رد نشده از مرداد 99 . تمام هزینه های زندگی با من هستش و خود من هم بیمه و فیش حقوقی ندارم . من برای سفارت میخام خودم رو سرپرست معرفی کنم و بجای تمکن میخوام برگه سهامی که در بورس ایران دارم رو ترجمه کنم و برای سفارت ببرم . آیا این کار شدنیه؟ برای بورس استانی چطور میتونم نشون بدم که پدرم بیکاره و منبع درامدی نداره؟ ضمنا الان در منزلی که متعلق به من هست زندگی میکنیم و پدرم خانه ای به نام خودشون ندارن. لطفا منو راهنمایی کنید

  • سلام.وقت به خیر.من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم.آیا میتونم در مقطع کارشناسی،یکی از رشته های مرتبط با دیپلمم،بورسیه ی استانی بگیرم؟

      • مگه باید مرتبط باشه دیپلم؟یعنی اگه دیپلم ریاضی داشته باشی نمیتونی رشته های هنری رو بورس بشی؟

        • سلام بله برای گرفتن پذیرش اگر رشته تون متفاوت باشه طبیعتا شانس تون نسبت به افرادی که رشته شون مربتطه کمتره.

  • سلام.خسته نباشید.
    برای گرفتن بورسیه استانی اگر ملکی به نام خودم داشته باشم اما به شکل مشروط یعنی بعد ازمرگ سرپرست خانوار از حالت مشروط خارج میشه و جزو اموال خودم بشه..در این حالت ملک رو باید متعلق به سرپرست خانوارذکر کنم یا خودم توی مدراک بورسیه؟؟
    و اینکه اعضای خانواده همه افراد هستن؟تفاوتی نمیکنه مجرد و متاهل بودنشون؟شغل داشتن و نداشتنشون؟

      • سند به اسم خودمه اما من که سر پرست خانوار نیستم و پدر هیچ ملکی ندارند و یک ملک به نام مادرم هستش.پس باید بگم که یه خونه به نام خودم دارم؟..شانسی برای گرفتن بورسیه دارم؟

          • خب الان من سرپرست محسوب میشم یا ..آخه پدر ملکی ندارند حتی استیجاری…ولی مادرم یک ملک دارن و خودم هم همینطور…کدوم سرپرست میشن؟

          • خب الان من سرپرست محسوب میشم یا ..آخه پدر ملکی ندارند حتی استیجاری…ولی مادرم یک ملک دارن و خودم هم همینطور…کدوم سرپرست میشن؟ منظور من هم نحوه محاسبه عدد ایزه بود در قسمت درج سند ملک سرپرست خانوار و یا استیجاری.

          • اگر مجرد هستید، سرپرست خانواده پدرتون خواهند بود.

          • خب پدر هیچ ملکی ندارند فقط مادر دارند و من مجرد هستم….پس چی باید بنویسم در قسمت سند و اجاره؟؟

  • سلام، من کارشناسی ارشدم رو ایران خوندم و در رزومه ای که برای پلی تکنیک فرستادم، مدرک ارشدم رو قید کردم. الان پذیرش گرفتم از پلی تکنیک. آیا برای بورسیه DSU دچار مشکل میشم اینکه ارشد مجدد هستم؟

    • سلام خسته نباشید
      شما لازم نیست به اداره بورس استانی چیزی در مورد ارشد مجدد بگید و همین که پذیرش گرفتید کافیه

  • سلام. ببخشید اگر مستاجر باشیم و ملکی در استان دیگه داشته باشیم باید سند اون ملک رو هم بهشون بفرستیم؟

  • سلام. ببخشید اگه مستاجر باشیم ولی توی یک استان دیگه ملکی داشته باشیم باید سند اون ملک رو هم بفرستیم؟

  • سلام خسته نباشید..میخواستم ببینم ایا من میتونم اینجا کنکور ندم و مستقیما برای بورسیه استانی اقدام کنم.. میانگین درامد رشته های هنری در ایتالیا به چه صورته و این که ایا رشته هایی مثل پزشکی و از این قبیل از موقعیت بهتری برخوردارن…و این که گرفتن خوابگاه برای این بورسیه به چه صورته ممنون میشم راهنماییم کنید

      • سلام وقت بخیر، تشکراز اطلاعات و سایت خوبتون
        در صورتیکه فردی مطلقه یا … باشه ( خود سرپرست) و صاحب فرزند و اجاره نامه هم داشته باشه ، ایا باز هم لازمه کپی شناسنامه و مانده حساب اعضای خانواده رو ارائه بده یا خیر؟ فقط شناسنامه خود فرد متقاضی و فرزندش اوکیه

  • سلام.من ٣٥ سالمه و مهندسی شهرسازی خوندم البته سال ٨٩ فارغ التحصیل شدم میخاستم بدونم اگه بخوام کارشناس هنر بخونم شانس گرفتن بورسیه رو دارم?همینطور ویزا?و یه سوالی بعد از اپلای و رفتن به ایتالیا دو ماه بعد از شروع کلاسها اگر بفهمیم بورسیه پذیرفته نشدیم چی?به هزینه شخصی باید تحصیل کنیم که…

  • ببخشید معمولا تمکن مالی برای سفارت ایتالیا با چه نوع نرخ یورو حساب میشه؟؟(آزاد یا دولتی یا میانگین؟)

    و اگه از طرف دانشگاه بورسیه داشته باشیم از مبلغ مورد نیاز کم میشه؟

    خیلی ممنون

    • سلام با نرخ دولتی. بله اگر بورسیه داشته باشید از مبلغ تمکن کم خواهد شد.
      خواهش میکنم.

  • سلام وقت بخیر
    برای رشته ای مثل پزشکی که ۶ سال هستش بورسیه هر سال پرداخت میشه یا فقط برای سال اول هستش و سالهای بعد دوباره باید برای دریافت بورسیه اقدام کرد؟
    و اینکه حین اون ۶ سال امکان دریافت اقامت وجود داره؟

    • سلام هرساله درخواست می دیدید و پرداخت می شود و بعد از اتمام تحصیل باید برای اقامت اقدام کنید

  • وقت بخیر
    بعد اتمام دوران تحصیل امکان اخذ ویزای کار ودریافت اقامت وجود داره؟

      • سلام وقت بخیر
        پدر من هیچ ملکی به نامشون نیست
        اما تمامی املاک خانواده ما به نام مادر
        برای مدارک بورسیه استانی باید لیست املاک مادر هم ارایه داده بشه یا پدر ( سرپرست) کافیه ؟

  • سلام، من در حال تحصیل در مقطع ارشد هستم، اگر برای دکتری درخواست بدم آیا به غیر از این 5000 یورویی که به همه میدن، حقوق دیگه ای در مقطع دکتری هم به من تعلق میگیره؟

  • سلام
    رشته های هنری مثل موسیقی و نقاشی هم شامل این بورسیه میشن !؟
    آیا فقط برای دانشجویان محصل در دانشگاه این بورسیه رو میدن یا برای به افراد در حال تحصیل در آکادمی های هنر و کنسرواتوار ها هم امکان پذیر هست !؟

    • سلام خسته نباشید برای همه رشته های ارایه شده در دانشگاه های ایتالیا این بورسیه ارایه می شود.

  • سلام اگر پدر در قید حیات باشن و مشکلی نداشته باشن باز هم امکانش هست خود دانشجو یا مادر به عنوان سرپرست معرفی بشه؟

  • سلام.من دانشجوی رشته پرستاری هستم و سال دیگه لیسانس ام رو میگیرم.خواستم بدونم آیا میتونم برای ارشد در یکی از دانشگاه های شمال ایتالیا مثل میلان اقدام کنم و بورسیه هم بگیرم؟

    • سلام خسته نباشید بله امکان پذیر است و می تونید بورسیه استانی را بگیرید

  • سلام، اگر شغل سرپرست خانواده ازاد باشه چطوری محاسبه میشه؟؟ و این عدد ایزه همون مقدار پولیه که به عنوان کمک قراره بدن به دانشجو؟؟؟

    • سلام مقدار درامد شونو حساب میکنند. خیر عدد ایزه مقدار توانایی مالی شماست

      • سلام.چطوری مقدار درامد شفل آزاد رو حساب میکنن؟!
        چه مدرکی رو باید نشون بدیم؟
        میشه فیش حقوقی جعلی نوشت؟ یا اجاره نامه جعلی؟

  • سلام
    امکان پذیرش ارشد با کارشناسی غیر مرتبط هست؟
    مثلا من حقوق خوندم، میخوام ارشد تربیت بدنی بخونم.
    باتوجه به اینکه رزومه ورزشی خوبی دارم.

    • سلام امکان پذیر هست اما شانس تون نسبت به رقبایی که کارشناسی این رشته رو دارن مقداری پایین تر است.

  • درود بر شما ،
    علاوه بر بورس استانی که فرمودید آیا بورس های دیگری هم وجود دارد که هزینه دکتری را کاور کنه و قبل از اقدام به ویزا ایتالیا بشه از نتیجه ش مطلع شد ؟ با تشکر

    • دکتری معمولا شغل به حساب میاد و حقوق دریافت می کنید و خود پوزیشن فاند داره

  • سلام خسته نباشید.
    من 21 سالمه رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه گلستان
    آیلتس 7 هم دارم
    از نظر مالی فقط میتونم هزینه های اپلای رو پوشش بدم ولی برای تمکن مالی هیچ پولی ندارم
    میتوانم پول قرض بگیرم بعد گرفتن نامه تمکن مالی و سپس بعد دریافت ویزا حساب را خالی کنم؟

  • سلام خسته نباشین من بیست و یک سالمه زبان انگلیسیو کامل بلدم ولی زبان ایتالیایی بلد نیستم الان دانشجو ترم دو یکی از دانشگاه های ایرانم خدمتم نرفتم من میتونم این بورسیه رو بگیرم؟اگه بله چیکار باید بکنم؟ درضمن رشته تحصیلیم فوریت پزشکی هست اگه اونجا فوریت پزشکی یا پزشکی بخونم خیلی خوب میشه

    • سلام خسته نباشید برای مقطع ارشد میشه اقدام کنید بعد از فراغت از مقطع کارشناسی و مدرک ایلتس لازمه

  • با سلام
    من کارشناسی پرستاری و دکترای آناتومی دارم و 45 سالمه
    آیا می توانم در رشته پزشکی تحصیل کنم

  • سلام
    من مدرک ارشدم را از یک دانشگاه در ایران گرفتم و میخوام در رشته ی دیگری ارشد بگیرم.
    بورس استانی به من تعلق می گیره؟

    • سلام خسته نباشید. من کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو در رشته مهندسی شهرسازی با معدل بالا گرفتم و متولد ۷۵ هستم و ۲۵ سالمه آیلتس هم دارم و طبق عدد ایزه در بازه تمکن مالی کم هستم.
      اگر بخوام برای دکترا اقدام کنم چقدر امکانش هست که بتونم بورسیه دریافت کنم؟ چون توانایی پرداخت کل هزینه ها توسط خودم‌ رو ندارم

      • سلام شما به محض اخذ پذیرش و ویزا از ایتالیا، برای بورسیه نیز با احتمال بسیار زیاد پذیرفته خواهید شد و نگرانی از این جهت نداشته باشید.

  • سلام خسته نباشید برای بورسیه استانی ایتالیا لازمه تو متن اقرارنامه درامد مادر و سود بانک و اوراق بهادار و غیره نوشته بشه چون در این صورت احتمال مشمول شدن کم میشه.بعد از اماده کردن مدارک باید چیکارکنیم؟اگر اجاره نشین نباشیم ولی سند خانه هم اماده نباشه چکار باید کرد.اگر مقدوره راهنمایی بفرمایید

    • درآمد مادر لازم هست، اما سایر چیزهایی که گفتین مثل اوراق و … خیر لازم نیست.
      ضمن اینکه در مورد بورس ه شهر از نظر ارائه مدارک قوانین خاص خودش رو داره اما توصیه میشه از قبل مدارک رو آماده داشته باشید.

        • سلام،میشه بدون مدرک زبان پذیرش دانشگاه رو گرفت همراه با بورسیه مثلا دانشگاه تورین؟

          • سلام برای پذیرش ممکنه اما برای بورسیه مدرک زبان لازمه همچنین برای سفارت نیازه.

          • و اینکه پدرم ملکی ندارن و به نام مادر کردن ملکی الان ساکن هستیم،چجوری باید تو اقرار نامه بنویسم این موضوعو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.