پنجره دو جداره مدل های مختلفی دارد که هر مدل برای مکان مخصوصی از ساختمان تعبیه شده است. یکی از قسمت های مهم هر ساختمانی بخش سرویس بهداشتی وحمام می باشد.

اصولا حمام و سرویس های بهداشتی از انجایی که محیط هایی مرطوب هستند ، پنجره به کار رفته در انها می بایست جنس مناسبی داشته باشد.

 مدل پنجره ای که برای سرویس های بهداشتی انتخاب می شود می بایست کوچک باشد که بتواند تا حد ممکن از اتلاف انرژی و اشغال فضا جلوگیری شود. از طرفی از انجایی که سرویس های بهداشتی محل جمع شدن الودگی، باکتری و میکروب می باشند، پنجره انتخابی باید طوری باشد که از ورود گرد و خاک و الودگی به محیط جلوگیری نماید. معمولا انتخاب مناسب و صحیح برای حمام ها و سرویس های بهداشتی، پنجره دوجداره یو پی وی سی مدل فولکس واگنی است. این مدل پنجره ها در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و عایق صدا، گردو غبار و گرما می باشند. سیستم باز شونده پنجره فولکس واگنی بصورت ریلی و مانند درب ماشین فولکس واگن می باشد، بنابراین چون حالت کشویی دارد، به هنگام باز کردن درب پنجره، فضای زیادی اشغال نمی شود. این مدل پنجره ها در سه مدل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و معمولی می باشند. نکته مهم این مدل پنجره، اسان تمیز شدن انها می باشد و دیگر لازم نیست جهت پاک کردن سرویس های بهداشتی خود از مواد شوینده شیمیایی مختلف استفاده نمایید. از انجایی که یراق الات مصرفی در مدل پنجره های فولکس واگنی گران می باشد، قیمت این مدل پنجره بالا می باشد که این تنها عیب این مدل پنجره محسوب می شود.

درب و پنجره آلومینیومی مناسب سرویس بهداشتی

یکی از دیگر مدل های پیشنهادی مناسب جهت درب و پنجره های سرویس های بهداشتی به ویژه درب های انها، مدل درب و پنجره دو جداره آلومینیومی است. از انجایی که الومینیوم فلزی ضد زنگ می باشد، معمولا بیشتر درب های حمام ها از جنس الومینیوم می باشد. درب و پنجره های الومینیومی، نیاز هر گستره ای به درب و پنجره را به خوبی پاسخ می دهد. نصب توری در پشت پنجره های الومینیومی امکانپذیر است. از مزایت های درب و پنجره های الومینیومی می تون به نصب سریع وآسان، امکان استفاده از شیشه های چند جداره بر روی الومینیوم، رنگ پذیری مختلف ، مقاومت در برابر تغییرات دما، مقاومت در برابر شرایط بد اقلیمی و … اشاره نمود. اتلاف انرژی در درب و پنجره های الومینیومی ساده بالا می باشد ولی با استفاده از مدل ترمال بریک، این اتلاف انرژی به حداقل مقدار خود خواهد رسید. از دیگر مزایایی درب و پنجره های الومینیومی امکان داشتن مدل های کشویی است که این مدل کشویی بسیار برای سرویس های بهداشتی و حمام ها، مناسب می باشد

بیشتر بخوانید:  مسکو یا سن پترزبورگ!  به کدام شهر روسیه سفر کنیم؟

از نحوه نصب بدانیم

نصب درب و پنجره اصولا می بایست توسط یک نصاب ماهر وکارازموده صورت گیرد، چرا که با رعایت کلیه اصول ایمنی، طول عمره پنجره بیشتر خواهد شد. شیشه به کار رفته در این مدل پنجره ها می بایست نسبت به ضربات بسیار محکم، مقاوم باشد و مانند یک حفاظ محکم عمل نماید. انتخاب مدل مناسب پنجره ها و درب های حمام و سرویس های بهداشتی به میزان استفاده و مساحت بستگی دارد. برای مثال اگر کمتر نیاز به باز و کردن پنجره دارید می توانید از مدل یک حالته و دو حالته استفاده نمایید. بدیهی است که نصب درب و پنجره، مراحل خاص خود را دارد که از بین انها می توان به تمیز کردن و رنگ کردن کلاف های آهنی، سوراخکاری ، درزبندی، کندن برچسب های پروفیل، نصب شیشه، رگلاژ نهایی و… اشاره نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.