وثیقه خروج از کشور

وثیقه خروج از کشور مشمولان سربازی جهت تحصیل در خارج سال 1403 

آقایان بالای 18 سالی که مشمول خدمت نظام وظیفه عمومی (خدمت سربازی) هستند، برای خروج از کشور باید دارای کارت پایان خدمت باشند تا بتوانند به راحتی به مقاصد مدنظر خود سفر نمایند. در این بین اما مشمولانی که هنوز به خدمت نرفته اند و در عین حال قصد خروج از کشور و اپلای را دارند، باید وثیقه ای را به عنوان تعهد و جایگزینی برای کارت پایان خدمت در اختیار مراجع ذیصلاح بگذارند تا بتوانند مجوز خروج از کشور را دریافت نمایند.

سوالات متعددی که پیرامون مسائل مرتبط با همین موضوع مطرح شده است، ما را بر آن داشت تا مطلبی جامع تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از انواع وثیقه خروج از کشور  به همراه شرایط  و نحوه خروج مشمولین خدمت به صورت تحصیلی می توانید از طریق این لینک سوالات خود را به صورت تلفنی از کارشناسان ما بپرسید.

شرایط خروج از کشور برای مشمولان خدمت سربازی

اولین نکته ای که در مورد این مسئله می شود، مربوط به شرایط و اما و اگر های خروج از کشور مشمولین است. در همین رابطه، شرایط خروج از کشور، بسته به نوع و هدفی که برای هر سفر معین می شود (علمی، زیارتی، سیاحتی و …) متفاوت بوده و به طور تفصیل، به شرح ذیل است:

  • خروج از كشور به منظور ادامه تحصیل در خارج از کشور (به منظور ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و رشته های پزشکی)
  1. مشمول فاقد غيبت و داراي معافيت تحصيلي باشد.
  2. جهت خروج از کشور صرفا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و رشته های پزشکی ( مانند پزشکی و دندان پزشکی و …)
  3. اخذ مدرک زبان (آیلتس 6.5 یا تافل 85 یا MSRT 50 یا TOLIMO 480 یا مدرک زبان کشور مقصد به عنوان مثال مدرک زبان آلمانی)
  4. دارا بودن پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت
  5. مدت زمان خروج از کشور برای سفر جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور برابر با طول مدت زمان تحصیل شما خواهد بود.
  6. وثیقه تحصیلی را برای سربازی باید بسپارید
  • خروج از كشور به منظور سفرهای علمي (به منظور شركت در کارگاههای آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی، كنفرانس‌ها و يا همايش علمي بين المللي براي ارائه مقالات):

1. مشمول فاقد غيبت و داراي معافيت تحصيلي باشد.
2. مدت زمان خروج از کشور برای مقالات و کنفرانس های علمی براي تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر 30 روز مي باشد.
3. مدت زمان خروج از کشور برای شرکت در کارگاهها و دوره های آموزشی ، براي تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر 45 روز مي باشد.

  • خروج از كشور به منظور سفرهای زيارتي (به منظور زيارت عتبات عالیات در کشور عراق و یا انجام مناسک حج عمره و تمتع):

1. فاقد غیبت باشند.
2. دارای معافیت تحصیلی بوده و وضعیت تحصیلی مشخص داشته باشند.
3. در سنوات اولیه تحصیلی و یا سنوات ارفاقی (دارای مجوز سنوات ارفاقی) باشند.
4. مشمولانی که تحصیل آنان به اتمام رسیده است (فارغ التحصیل، انصراف، اخراج و ترک تحصیل منجر به اخراج) باشند.
5. برای مراجعت به موقع به کشور، وثیقه مورد نیاز را بسپارند.
6. ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و درخواست مجوز خروج موقت از کشور برای دانشجویان.
7. مهلت معرفي مشمولان فارغ التحصيل به پايان نرسيده باشد و داراي برگه اعزام بدون غيبت باشند.

8. فارغ التحصيلان مقاطع ديپلم و پيش دانشگاهي که مهلت معرفی آنان به اتمام نرسیده و یا دارای برگ اعزام به خدمت بدون غیبت باشند مي توانند اين مجوزرا با ارائه مدارك لازم درخواست نمايند. تاريخ مراجعت اينگونه افراد از خارج از كشور مي بايست حداقل تا 45 روز قبل از تاريخ اعزام به خدمت باشد.
9. درخواست مجوز خروج از کشور دانشجويان بايد داراي محدوده زمانی ، مشخصات شناسنامه ای،کد ملی ، سال ورود به دانشگاه ، مقطع تحصیلی ، نام کشور و علت مسافرت باشد .

10. مجوز خروج برای سفرهای زیارتی دانشجویان و طلاب علوم دینی به کشورهای عراق و عربستان با درخواست دانشگاه یا مدیریت حوزه علمیه استان محل تحصیل وتعیین محدوده زمانی خروج از کشور و حداکثر به مدت 30 روز صادر می گردد. (مدت مذکور برای حج تمتع به مدت 50 روز می باشد).
11. مدت مجوز خروج از کشور برای روحانیون ، کاروانهای زیارتی حداکثر 60 روز و اساتید و مبلغین با اعلام مرکز مدیریت مربوط حداکثر به مدت 180 روز می باشد

  • خروج از كشور به منظور سفرهای مطالعاتی (سفرهايي است كه دانشجويان مقاطع دكتری و كارشناسي ارشد، در حين تحصيل به منظور پیشرفت تحصیلی و براي تحقيق، آزمايش يا استفاده از تجربيات ساير كشورها انجام مي دهند):

1. مشمول داراي معافيت تحصيلي باشد.
2. حداكثر مدت زمان اينگونه سفرها براي دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد 6 ماه و دكتری يک سال مي باشد. ضمنا در این مدت ورود و خروج مشمول به داخل کشور برای موارد ضروری با ارائه درخواست و موافقت وظیفه عمومی بلامانع است.
3. مهلت دوره نامبردگان غیر قابل تمدید می باشد.

4. براي كليه دانشجويان در هر مقطع فقط يكبار مجوز خروج فرصت مطالعاتي صادر مي گردد.
5. سفرهای مطالعاتی و دوره های مشترک با درخواست دانشگاه مربوط و تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ویا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صورت می گیرد.

  •   خروج از كشور به منظور سفرهای سیاحتی:

1. مشمول فاقد غيبت و داراي معافيت تحصيلي باشد.
2. حداكثر مدت زمان اينگونه سفرها 20 روز است.

3. مجوز خروج از کشور برای سفرهای سیاحتی، دانشجویان، با درخواست دانشگاه محل تحصیل و تعیین محدوده زمانی خروج از کشور و حداکثر به مدت 30 روز صادر می گردد.

  •   خروج از كشور به منظور سفرهای ورزشی (سفرهایی که ورزشکاران مشمول با تایید وزارت ورزش و جوانان انجم می دهند):

1. مشمول فاقد غيبت باشد.
2. عدم اشتغال به دوره خدمت ضرورت.
3. دارا بودن معافيت تحصيلي معتبر براي دانشجويان و دانش آموزان.
4. قرار داشتن در مهلت هاي قانوني پس از فراغت، انصراف، اخراج يا ترك تحصيل براي دانشجويان و دانش آموزان.
5. سرباز قهرمان با ارائه معرفي از ستاد كل نيروهاي مسلح.
6. دارندگان برگ آماده به خدمت بدون غيبت در مدت اعتبار آن.

  •   خروج از كشور به منظور پیگیری درمان و مداوای بیماری:

1. تاييد شوراي عالي پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا شوراي عالي پزشكي سازمان وظيفه عمومي ناجا.
2. مدت خروج از كشور اينگونه مشمولان بستگي به ميزان طول درمان آنان دارد و قابل تمديد نيز مي ياشد.

  • خروج از كشور متعهدين خدمت به سازمانها

تعريف: متعهدين خدمت به سازمانهاي دولتي مانند شركت ملي نفتكش، كشتيراني، سازمان بنادر و دريانوردي، سازمان هواپيمايي، وزارت آموزش و پرورش و قوه قضائیه می باشند.

شرايط احراز خروج از كشور متعهدين خدمت به سازمانها:

  1. وثیقه سفر زیارتی متعهدین خدمت ، مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد و سفرهای سیاحتی ( غیرزیارتی ) 150 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی .
  2. صدور مجوز خروج متعهدین خدمت برای ماموریت های سازمانی با درخواست و ضمانت سازمان بکارگیرنده بلامانع خواهد بود و برای سایر سفرها ، مانند زیارتی یا غیر زیارتی بنا به تقاضای شخصی ، ضمن ارائه اشتغال به تعهد وموافقت با خروج ازکشورتوسط سازمان مربوطه و همچنین سپردن وثیقه از سوی مشمول متعهد خدمت ، اقدام می گردد .
  3. صدور مجوز خروج از کشور برای متعهدین خدمت آموزش و پرورش و قوه قضائیه هم توسط وظیفه عمومی مرکز تهران بزرگ و هم معاونت وظیفه عمومی سایر استان ها انجام می شود .
  4. متعهدین خدمت که مدت تعهد آنان به پایان رسیده لیکن کارت پایان خدمت دریافت ننموده اند ، در صورت ارائه گواهی پایان تعهد از یگان بکارگیرنده ، مجوز خروج متناوب حداکثر 90 روزه بدون وثیقه صادر می گردد 

وثیقه خروج از کشور

میزان و ارزش وثیقه خروج از کشور چقدر است؟

وثیقه خروج از کشور در اصل به معنای جایگزین کارت پایان خدمت افراد است و افرادی که مشمول خدمت سربازی می باشند، باید برای خروج از کشور و دریافت مجوز وثیقه ای نزد دولت به امانت بگذارند که نوعی تعهد برای بازگشتِ دوباره به کشور محسوب می شود.

میزان و ارزش هر وثیقه برحسب نوع سفر متفاوت است که عبارت اند از:

  • وثیقه سفرهای علمی: 150 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی.
  • سپردن وثيقه سفر سیاحتی: مبلغ 30 میلیون تومان وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی.
  • وثيقه سفر زيارتي متعهدین خدمت: مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد.
  • وثیقه سفرهای ورزشی: مبلغ 30 میلیون تومان
  •  وثیقه سفرهاي مطالعاتي :  مبلغ 8 میلیون تومان و دوره های مشترک مبلغ 15 میلیون تومان
  • سفر جهت ادامه تحصیل (معافیت تحصیلی خارج از کشور): 40 میلیون تومان وجه نقد .

چگونگی دریافت مجوز خروج از کشور

در این رابطه، به این ترتیب عمل می شود:

1- اخذ کد سخا: از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)
2-ورود به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به نشانی (www.services.epolice.ir)
3- ثبت اطلاعات اولیه شخصی از قبیل : نام و نام خانوادگی ، کدملی ، آدرس محل سکونت و کدپستی
4- ثبت اطلاعات مربوط به خروج از کشور از قبیل : کشور مقصد ، تاریخ خروج از کشور ، تاریخ ورود به کشور، نوع سفر(تفریحی ، علمی و زیارتی)
5 – انتخاب یکی از دو گزینه : 1 ) دانشجویی 2 ) دارندگان برگ آماده به خدمت
6 – پرداخت اینترنتی مبلغ 3500 تومان هزینه خدمات اینترنتی لازم است رمز دوم کارت عابربانک خود را همراه داشته باشید .

* با انتخاب گزینه دانشجو هستم: درخواست خروج از کشور شما به صورت سیستمی به کارتابل دانشگاه رفته ، پس از بررسی وضعیت تحصیلی شما از سوی دانشگاه در صورت تایید معافیت تحصیلی ، به سامانه وظیفه عمومی منتقل می شود و در صورت عدم تایید معافیت تحصیلی ، پیغام ( رد درخواست شما توسط دانشگاه ) رویت می شود.

* پس از انتقال اطلاعات شما به سامانه وظیفه عمومی ، پنجره ای مبنی بر دریافت شماره حساب قوانین مشمول برای استرداد هزینه ودیعه شما باز می شود(تاکید می شود:حتما شماره حساب مشمول وارد شود)

* پس از ثبت شماره حساب گزینه واریز اینترنتی مبلغ ودیعه فعال می شود و شما می توانید به صورت اینترنتی مبلغ ودیعه خود را پرداخت نمایید.

* لازم به ذکر است،برای پرداخت مبلغ ودیعه نیاز به داشتن کارت قوانین نمی باشد و می توانید با تمامی کارت های عضو شبکه شتاب این امر را انجام دهید .

* پس از واریز مبلغ وثیقه ، پنجره ای مبنی برشماره سریال پرداخت و شماره درخواست ، کد ارجاع و…..باز می شود ضروری است که این اطلاعات را ذخیره نمایید ، پس از ذخیره اطلاعات وارد مرحله نهایی( 5 ) یعنی مرحله ارسال درخواست شما به وظیفه عمومی می شوید.

تذکر (1): در این مرحله در صورت رخ داد خطا در پرداخت مبلغ ودیعه و کسر مبلغ از حساب شما ، برای رفع خطا می بایست گزینه ثبت کد ارجاع را انتخاب و کد ارجاع را که قبلا ذخیره کرده اید وارد و تایید کنید تا خطا برطرف و درخواست شما وارد مرحله نهایی (5) می شود.

تذکر (2): در این صفحه گزینه ای با عنوان مالی وجود دارد که برای اطمینان از پرداخت مبلغ ودیعه ، می توانید با انتخاب این گزینه ده تراکنش آخر حساب خود را مشاهده کنید .

* پس از واریز مبلغ : اطلاعات شما به سامانه سازمان وظیفه عمومی منتقل می شود که این مرحله ( یک روز کاری ) به طول می انجامد.(اگر پنج شنبه انجام دهید اطلاعات شما روز شنبه به سازمان منتقل می گردد).

* پس از انتقال مدارک و بررسی اطلاعات شما ، مجوز خروج از کشور توسط اپراتور سازمان وظیفه عمومی صادر می شود و به سامانه کشوری گذرنامه منتقل می شود.

* لازم به ذکر است : این انتقال اطلاعات یک روز کاری به طول می انجامد .

* نکته مهم : با توجه به احتساب زمان انتقال اطلاعات به سامانه وظیفه عمومی و انجام سایر اقدامات مربوط ، لذا لازم است یک الی دو هفته قبل از خروج کشور درخواست خود را ثبت کنید.

وثیقه خروج از کشور

کد سخا چیست؟

زمانی که مشمول وظیفه درخواست خود را در دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس۱۰+) ثبت می‌کند، برای هر فرد یک کد اختصاصی در سامانه در نظر گرفته می‌شود که به آن کد سخا می‌گویند. کد سخا شناسه‌ای پنج رقمی، منحصر به فرد و مختص به شما در سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا است. با استفاده از کد سخا و کد ملی می‌شود از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه عمومی، به منظور ورود به سامانه‌های وظیفه عمومی جهت استعلام و مشاهده آخرین وضعیت خدمت و شرایط اعزام، وثیقه سربازی، امریه، تعویض کارت و … استفاده کرد. لازم به ذکر است که این کد هیچ ارتباطی به ارگان یا سازمان محل خدمت و کد آموزشی افراد ندارد.

چگونگی استرداد وثیقه خروج از کشور

نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور پس از بازگشت از سفر نیز بدین صورت است که در حال حاضر مشمول بایستی شخصا در سازمان وظیفه عمومی حاضر شود تا پس از رویت گذرنامه، میزان مبلغ ودیعه ی وی مسترد گردد. (این مدت غالبا یک هفته تا 10 روز طول می کشد).

نکته قابل توجه اینکه تنها بازگشت به موقع مشمول کافی نبوده و وی شخصا باید به سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه کند. بدیهی است که اگر چنین نشود، وثیقه مشمول ضبط خواهد.

نکات مهم :

  • صدور مجوز خروج از کشور مشمولین در هنگام سپری کردن خدمت سربازی، توسط سازمان وظیفه عمومی ممنوع بوده و آن ها می بایست درخواست خود را از طریق معاونت منابع انسانی یگان خدمتی خود پیگیری و انجام دهند.
  • اگر در زمان تعیین شده توسط نظام وظیفه، خودتان را به نظام وظیفه معرفی نکنید، شامل جریمه خواهید شد. به این ترتیب که مراجعه نکردن در موعد مقرر به سازمان نظام وظیفه باعث ممانعت از خروج مجدد شما از کشور به مدت 6 ماه تا یک سال می شود. جریمه‌ها برای افرادی که دیرتر از زمان مشخص شده به کشور باز می‌گردند سخت ‌تر می‌شود و علاوه بر پرداخت مبلغ وثیقه خود، افزایش خدمت یا احضار به مراجع قضایی (با توجه به مدت زمان غیبت) در انتظار خود خواهد بود.
  • مشمولینی که درخواست خروج از کشور دارند باید بدانند که فرد با این مجوز تنها یک بار می تواند از هر کدام از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور خارج شود.
  • از آن جایی که اطلاعات ورودی شما در مرزها ثبت شده است، باید توجه کنید که در هنگام بازگشت، مبلغ وثیقه بدون کسر کارمزد پس از ۴۸ ساعت بعد از ورود به کشور، به حساب شما واریز خواهد شد.

بازگشت مشمولان غایب به داخل کشور چگونه است؟

تمامی مشمولان غایب ایرانی که حداقل به مدت 3 سال در خارج از کشور اقامت داشته اند، می توانند در هر سال به مدت 2 بار و مجموعا 3 ماه به داخل کشور تردد کنند.

هم چنین شرایط داشتن تردد برای مشمولان به خارج از کشور به این صورت است که:

افراد باید سه سال به صورت پیوسته متصل به درخواست مجوز تردد در خارج از کشور اقامت داشته باشند.

اقامت در خارج از کشور در هر سال کمتر از ۹ ماه پیوسته یا ناپیوسته نباشد. به این معنی که 9 ماه اقامت در خارج و 3 ماه تردد به داخل کشور به عنوان یک سال اقامت تلقی خواهد شد.

چنانچه 3 سال اقامت مشمول در خارج از کشور در یک دوره چند ساله بوده است، باید پیوستگی بین سنوات اقامت با حداقل ۳ ماه اقامت در سال حفظ شده باشد. این 3 ماه جزوه اقامت سه ساله محاسبه نمی‌شود و صرفاً برای پیوستگی سنوات اقامت می باشد.

سوالات متداول در مورد وثیقه خروج از کشور مشمولین خدمت سربازی

وثیقه خروج از کشور مشمولان سربازی چیست؟

آقایان بالای 18 سالی که مشمول خدمت نظام وظیفه عمومی (خدمت سربازی) هستند، برای خروج از کشور باید دارای کارت پایان خدمت باشند تا بتوانند به راحتی به مقاصد مدنظر خود سفر نمایند. در این بین اما مشمولانی که هنوز به خدمت نرفته اند و در عین حال قصد خروج از کشور و اپلای را دارند، باید وثیقه ای را به عنوان تعهد و جایگزینی برای کارت پایان خدمت در اختیار مراجع ذیصلاح بگذارند تا بتوانند مجوز خروج از کشور را دریافت نمایند.

میزان و ارزش وثیقه خروج از کشور چقدر است؟

میزان و ارزش هر وثیقه برحسب نوع سفر متفاوت است که عبارت اند از:
وثیقه سفرهای علمی: 150 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی.
سپردن وثيقه سفر سیاحتی: مبلغ 30 میلیون تومان وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی.
وثيقه سفر زيارتي متعهدین خدمت: مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد.
وثیقه سفرهای ورزشی: مبلغ 30 میلیون تومان
 وثیقه سفرهاي مطالعاتي :  مبلغ 8 میلیون تومان و دوره های مشترک مبلغ 15 میلیون تومان
سفر جهت ادامه تحصیل (معافیت تحصیلی خارج از کشور) : 40 میلیون تومان وجه نقد .

استرداد وثیقه خروج از کشور چگونه است؟

نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور پس از بازگشت از سفر نیز بدین صورت است که در حال حاضر مشمول بایستی شخصا در سازمان وظیفه عمومی حاضر شود تا پس از رویت گذرنامه، میزان مبلغ ودیعه ی وی مسترد گردد. (این مدت غالبا یک هفته تا 10 روز طول می کشد).

بازگشت مشمولان غایب به داخل کشور چگونه است؟

تمامی مشمولان غایب ایرانی که حداقل به مدت 3 سال در خارج از کشور اقامت داشته اند، می توانند در هر سال به مدت 2 بار و مجموعا 3 ماه به داخل کشور تردد کنند.

جهت تحصیل در چه مقاطعی مجوز خروج از کشور توسط نظام وظیفه صادر خواهد شد؟

در صورتی که دبیرستان یا مقطع متوسطه خود را در ایران سپری کرده اید، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا کاردانی در خارج از کشور نمی باشد و فقط مجوز خروج از کشور برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و رشته های پزشکی  صادر می گردد. در نتیجه مشمولین خدمت سربازی جهت ادامه تحصیل درمقطع کارشناسی قادر به وثیقه گذاشتن برای خروج از کشور نمی باشند.

نوع خروج از کشورمیزان وثیقه براساس نوع خروج از کشور مشمولین خدمت
سپردن وثيقه سفر سیاحتیمبلغ 30 میلیون تومان وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی.
وثیقه سفرهای علمی150 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی.
 وثیقه سفرهاي مطالعاتيمبلغ 8 میلیون تومان و دوره های مشترک مبلغ 15 میلیون توما
سفر جهت ادامه تحصیل (معافیت تحصیلی خارج از کشور) 40 میلیون تومان وجه نقد
وثيقه سفر زيارتي متعهدین خدمتمبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد.
وثیقه سفرهای ورزشیمبلغ 30 میلیون تومان
4.4/5 - (62 امتیاز)

202 پرسش و پاسخ

  • سلام وقت بخیر.
    “”مشمولینی که درخواست خروج از کشور دارند باید بدانند که فرد با این مجوز تنها یک بار می تواند از هر کدام از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور خارج شود.””
    من برای سابمیت ویزای کانادا میخوام برم ترکیه. مهلت خروج از کشورم 15 آبان هست چون برگه سبز گرفتم. اگه الان برم ترکیه باید واستم همونجا تا ویزام بیاد؟؟

  • با سلام و وقت بخیر
    افرادی که ویزای دانشجویی یک ساله آلمان توی پاسپورتشون زده شده، میتونن وثیقه سیاحتی مستقیم برای آلمان بزارن یا حتما باید وثیقه رو برای یک کشور ثالث (مثل: ترکیه) بزارن و با دوتا بلیت جدا (اول ترکیه بعد آلمان) از کشور خارج بشوند؟
    در صورتی که بشود وثیقه مستقیم برای آلمان گذاشت و یک بلیط مستقیم گرفت، مامور کنترل پاسپورت در فرودگاه نوع ویزا (و زمان آن را که بلند مدت است) تطابق نمیدهد با نوع وثیقه سیاحتی و از خروج از کشور جلوگیری نمیکند؟

    • درود بر شما، کارشناس نیستم اما میخواستم بگم خیلی ها با مجوز سیاحتی الان رفتن و دارن در خارج ادامه تحصیل میدن، نوع مجوز خروج و نوع پاسپورت مانعی برای خروج نیست، ویزای آلمان به زبان آلمانی نوشته شده مامور کنترل گیت خروج به خودش زیاد زحمت نمیده که تاریخ ها رو چک کنه و با نوع مجوز خروجت تطابق بده فقط اگه رفتی فرودگاه سوال پرسید که داری برای تفریح میری بگو آره دارم برای تفریح میرم زیاد تابلو نکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.