دانشگاه های وزارت علوم

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 2024-2025

یکی از موارد الزامی برای دانشجویانی که فصد تحصیل در خارج کشور رو دارند ، مورد تایید بودن دانشگاه محل تحصیل خود توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد . به همین دلیل خیلی مهم است که دانشجو بتواند قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه، از معتبر بودن آن توسط وزارت علوم مطمئن شود  تا بدین صورت با آسودگی خاطر بیشتری به تحصیل خود بپردازد.  با بررسی های کارشناسی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی معتبر بین المللی Times، QS ، Shanghai لیست دانشگاه های خارج از کشور مورد تائید وزارت علوم جهت ورودی های سال تحصیلی 2024-2025مشخص و اعلام گردید.

مورد تایید بودن دانشگاه برای چه کسانی حایز اهمیت است؟

متقاضیانی که قصد بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیل را دارند، باید به مورد تایید بودن دانشگاه مقصد خود دقت نمایند تا پس از بازگشت امکان معادل سازی مدارک آنان وجود داشته باشد، همچنین آن دسته از متقاضیانی که قصد اخذ معافیت تحصیلی به دلیل مشمولیت سربازی را دارند، ضروری است تا از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم پذیرش تحصیلی خود را اخذ کرده تا بتوانند از نظام وظیفه معافیت تحصیلی را اخذ نمایند.

نکته قابل توجه متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری

ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ 1398/04/01 برابر  با 2019/06/22 صرفأ در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی نمایند. لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، صرفأ تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

برای مشاهده لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024 -2025 روی این لینک کلیک کنید.

3.5/5 - (110 امتیاز)
بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

4 پرسش و پاسخ

  • سلام
    از بابت لیست دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم خدمتتون سوال میپرسم. با توجه به اینکه تعداد زیادی دانشگاه از گروه “الف و ب” به گروه “ج” از سپتامبر ۲۰۲۴ الی آگوست ۲۰۲۵ انتقال یافته، آیا کسانی که در طی یکسال گذشته نامه پذیرش مقطع دکترا از دانشگاهی داشتن که در آن بازه دانشگاه مقصدشون جز گروه “ب” بوده و زمان تحصیلشون به علت تمدید کردن ترم (به دلیل مشکلات ویزا) به پاییز ۲۰۲۴ و یا بهار ۲۰۲۵ موکول شده، باز هم شامل این تغییرات جدید می شوند؟ پیشاپیش ممنون بابت جوابدهی.
    باتشکر

    • سلام وقتتون بخیر
      مهم زمان شروع تحصیل است که در دانشگاه مورد تایید رده مربوطه تحصیل رو شروع کنید

      • تشکر
        پس یعنی من شروع ترمم ۲۰ آگوست ۲۰۲۴ هستش شامل این تغییرات رده بندی نمیشم دیگه؟ چون از سپتامبر ۲۰۲۴ قراره این تغییرات اعمال بشه

  • سلام
    تفاوت گروه بندی های دانشگاه های تایید چیست و چه تاثیری دارند .مثلا الف /ب /ج چه تفاوت هایی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.