تحصيل در اسپانيا

تحصيل در اسپانيا


آشنایی با شرايط تحصیل در اسپانیا در سال 2022

کشور اسپانیا که نام آن را اندلس گذاشته بودند، در جنوب غربی اروپا و شبه جزیره ایبری قرار دارد. این کشور بعد از روسیه، اوکراین، فرانسه پنجمین کشور بزرگ قاره اروپا می باشد. این کشور به علت جذابیت های طبیعی و تاریخی فراوان هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران است، در سال 2018 چیزی حدود 82 میلیون گردشگر از اسپانیا دیدن کردند و همین باعث شد تا مقام دوم جذب گردشگر را کسب کند. دانشجويان زيادي به دليل شرايط مناسب اين كشور، تحصيل در اسپانيا را به عنوان مقصد خود انتخاب مي كنند.

اسپانیا از منظر اقتصادی، پنجمین قدرت جهان است، اقتصاد این کشور سیر صعودی دارد و در وضعیت مناسبی قرار دارد. 15درصد مردم این کشور به کشاورزی مشغول هستند و محصولاتی مانند: مرکبات، چغندر وانگور جزو محصولات مهم این کشور می باشند. صنایع دیگر مانند: بانکداری و گردشگری از منابع مهم اقتصادی اسپانیا به شمار می آیند. زبان این کشور که حدود 500 میلیون نفر دیگر در جهان به این زبان صحبت می کنند، اسپانیایی است و در برخی مناطق هم زبان کاتالونیایی صحبت می کنند. دین مردم اسپانیا مسیحی می باشد که اغلب آن ها مذهب کاتولیک دارند همچنین ادیان دیگری مانند: اسلام و یهودیت در این کشور وجود دارند که جنوب این کشور را بیشتر مسلمانان برای زندگی انتخاب کرده اند.

پایتخت این کشور یعنی شهر مادرید، جاذبه های بسیاری برای گردشگران نظیر ساختمان های بسیار دیدنی و کافی شاپ های لوکس و آرام دارد و جالب است بدانید تنها دو ساعت با ایران اختلاف ساعت دارد. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر در انواع رشته ها، گزینه یمناسبی برای دانشجویان در تمامی مقاطع می باشد.از مزایای تحصیل در کشور اسپانیا، هزینه پایین تحصیل در مقایسه با سایر کشور های اروپایی مثل: انگلیس، فرانسه و … است. از طرفی تحصیل در کشوری که دارای جاذبه های گردشگری بسیار است می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. اقتصاد کشور اسپانیا به علت قرار داشتن در پنج قدرت برتر، شرایط را برای دانشجویان مهیا می کند تا پس از تحصیل بتوانند با توجه به رشته ای که تحصیل کرده اند، شغل مناسبی پیدا کنند و اقامت دائم اخذ کنند.

شرايط تحصيل در اسپانيا
شرايط تحصيل در اسپانيا

شرايط تحصيل در اسپانیا مقطع کارشناسی

نکته ای که باید برای تحصیل در اسپانيا در مقطع کارشناسی بدانید آن است که قبل از اقدام به انجام سایر کارها، مدرک زبان اسپانیایی را در کشور خود دریافت کنید زیرا زبان تدریس در این مقطع اسپانیایی می باشد و برای دریافت ویزا داشتن این مدرک کار شما را راحت تر خواهد کرد. دوره کارشناسی در این کشور چهار سال است. برای تحصیل در برخی از دانشگاه های معتبر اسپانیا نیاز است تا متقاضی دوره ای 5 الی 9 ماهه را در کالج تحصیل کنند و در این مدت اجازه کار کردن ندارند و پس از قبولی در آزمون ورودی آن دانشگاه هم تنها می توانند کاری به صورت نیمه وقت برای خود پیدا کنند تا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را بتوانند تامین کنند.

شرايط تحصيل در اسپانیا مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در اسانيا در مقطع کارشناسی ارشد امتیازات بسیاری برای افراد دارد به این علت که متقاضیان بعد از گذراندن دو الی چهار ترم بدون آزمون ورودی و به صورت پیوسته می توانند وارد مقطع دکتري شوند. از طرفی دیگر زبان تدریس در این مقطع انگلیسی و اسپانیایی می باشد و نیازی به داشتن مدرک چه اسپانیایی و چه انگلیسی نیست.

شرايط تحصيل در اسپانیا مقطع دكتري

تحصیل در اسپانيا در این مقطع در دانشگاه های دولتی رایگان است و اخذ بورسیه هم برای این دوره محتمل تر است. این مقطع در اسپانیا پژوهش محور بوده و زبان تدریس هم انگلیسی می باشد. دوره آن هم چیزی حدود 3 تا 5سال است. دانشجویان می توانند در صورت لزوم، دستیار استاد خود شوند و درآمدی بین 1200 تا 1500 یورو در ماه درآمد داشته باشند. همچنین مانند مقطع کارشناسی ارشد نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد.

کار دانشجویی در اسپانیا

  • مقطع کارشناسی: اجازه  10 ساعت کار در هفته به صورت نیمه وقت و درآمدی بین 8 تا 12 یورو در ساعت
  • مقطع کارشناسی ارشد: 20 ساعت کار نیمه وقت در هفته و میانگین هر ساعت کار 10 الی 15 یورو
  • مقطع دکتري: 30 ساعت کار در هفته و دستیاری اساتید درآمدی حدود 10 الی 15 یورو در ساعت
هزينه تحصيل در اسپانيا
هزينه تحصيل در اسپانيا

هزینه های تحصیل در اسپانیا

هزينه تحصيل در اسپانيا براي مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی: 690تا 1300یورو / دانشگاه ها و موسسات خصوصی: 55000 الی 18000یورو

هزينه تحصيل در اسپانيا در مقطع کارشناسی ارشد و دكتري : هر واحد درسی بین 25 الی37 یورو متفاوت است.

البته این مبالغ تقریبی بوده و با توجه به هر رشته و دانشگاه متغیر است.

بورسیه های تحصیلی برای کشور اسپانیا

اسپانیا جزو سه کشور محبوب دانشجو های آمریکایی برای ادامه تحصیل می باشد اما برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی بسیار محدودی وجود دارد و اکثر بورسیه ها برای دانشجو های آمریکایی است. در زیر به چند بورسیه موجود برای تحصيل در اسپانیا اشاره می کنیم:

  • بورسیه ISA
  • فولبرایت (مخصوص دانشجویان آمریکایی)
  • بورسیه CIEE Gilman Go Global Grant
  • بورسیه تحصیلی SAE
  • بورسیه CISI
  • بورسیه اراسموس

بیشتر دانشگاه های بزرگ اسپانیا در شهر های بزرگی مانند: والنسیا، بارسلونا و مادرید ،پایتخت این کشور قرار دارد.

اغلب دانشگاه ها مصاحبه ای از متقاضی می گیرند و در آن مصاحبه فرد باید بتواند از طرح رسمی و پژوهشی خود دفاع کند و اساتید دانشگاه مقصد را متقاعد کند که برای آن ها می تواند مفید باشد.

شرايط اقامت و خوابگاه در اسپانیا

دانشگاه ها با توجه به امکاناتشان به فضاهایی مانند: خوابگاه های دانشجویی، مسکن دانشجویی یا سالن هایی را در ازای دریافت مبلغی در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند اما باید دقت داشته باشید مانند هیچ کشوری خوابگاه ها به صورت قطعی تضمین شده نمی باشد. در این صورت بهتر است برآوردی از هزینه ها داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید:

میانگین هزینه خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا بین 60 تا 360 یورو در ماه می باشد که این تغیير به علت تفاوت در امکانات خوابگاه ها و تعداد نفرات در یک اتاق می باشد.ا گر مایل به دریافت خوابگاه نیستید می توانید آپارتمان اجاره کنید که هزینه ماهانه ی اجاره آپارتمان در اسپانیا حدود 450 تا 700 یورو است البته بهتر است بدانید این هزینه های در شهر های بزرگی مانند بارسلونا و مادرید و والنسیا بیشتر است و چیزی حدود 900 تا 1200 یورو در ماه باید پرداخت کنید. می توانید برای کم تر شدن هزینه های اجاره بها هم اتاقی برای خود پیدا کنید و همچنین با توجه به آن که کار نیمه وقت در اسپانیا در حین تحصیل مجاز است، می توانید برای تامین هزینه های خود کار کنید.

هزینه های زندگی جهت تحصيل در اسپانیا

بر اساس آخرین آمار پایتخت اسپانیا یعنی مادرید در رده 105 از لحاظ گرانی قرار دارد، این هزینه های و رتبه بندی شامل در نظر گرفتن هزینه های زندگی، هزینه های حمل و نقل، مواد غذایی و سایر هزینه های می باشد. این هزینه ها تقریبا 50 درصد کم تر از هزینه ها در نیویورک است. بارسلون به عنوان بهترین شهر از منظر سطح کیفیت زندگی قرار دارد، این شهر به همراه لندن در رتبه ی 39 قرار دارند در صورتی که هزینه های زندگی در بارسلون به نسبت لندن بسیار کم تر است. یعنی کیفیت زندگی به اندازه  انگلیس اما هزینه ها کم تر از آن است اما بهتر است بدانید شهر های کوچک از لحاظ رونق اقتصادی و سطح کیفیت مانند شهر های بزرگ اسپانیا نیستند گاها با بیکاری رو به رو می باشند.

بورسيه تحصيل در اسپانيا
بورسيه تحصيل در اسپانيا

معرفي دانشگاه های اسپانیا

نکته ای برای دانشگاه های اسپانیا باید بدانید آن است این دانشگاه ها چندین پردیس مختلف دارند که بعضی در خود آن شهر قرار دارند و برخی در شهر های کوچک تر هستند.

دانشگاه کامپلوتنس در مادرید یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا و اروپا است و بیشتر از 700 سال قدمت دارد. حدودا 90 هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند و در رتبه بندی جهانی این دانشگاه در رده 200 تا 250 قرار دارد.

دانشگاه بارسلون: این دانشگاه در ایالت خودمختار کاتالونیا قرار دارد و بهترین دانشگاه اسپانیا به می باشد. در رنکینگ جهانی، رتبه آن 160 است. رشته های ریاضیات، حقوق و پزشکی این دانشگاه جزو 100 رتبه برتر جهان است. همزمان بیش تر از 60 هزار دانشجو دارد و 18 دانشکده تخصصی برای رشته های مختلف دارد.

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا: این شهر سومین شهر بزرگ اسپانیا است، این دانشگاه برای رشته های مهندسی بسیار گزینه ی مناسبی می باشد و از شهرت جهانی برخوردار است. 3 پردیس دانشگاهی دارد که یکی از آن ها به نام ورا در خود شهر والنسیا واقع شده است که بهترین دانشکده هم می باشد و امکانات بسیار بالایی دارد. از طرفی هزینه زندگی در والنسیا در قیاس با بارسلون و مادرید نیز کم تر است.

آدرس سفارت كشور اسپانيا در ايران

نشانی
خیابان پاسداران شمالی، پایین تر از چهارراه فرمانیه، نبش نارنجستان چهارم، پلاک ۱
مجتمع تجاری آرتمیس ، طبقه دوازدهم
زمان بندی
زمان ارسال:
08:30 الی 14:00 (یکشنبه تا پنجشنبه)

دریافت پاسپورت
14:00 الی 16:00 (یکشنبه تا پنجشنبه)

تلفن تماس
02126253136 , 02126253137
پست الکترونیک
info@spainvisa-iran.com
آدرس وب سايت :

5/5 - (1 امتیاز)

2 پرسش و پاسخ

  • سلام وقت بخیر
    1 – این امکان وجود داره که بتونیم بدون مدرک زبان اپلای کنیم و بعد موقع سفارت مدرک زبان رو ارائه کنیم؟
    2- تمکن مالی برای اسپانیا واسه مقط ارشد چه مقدار هست؟
    3- بعد از تحصیل چه مقدار زمان میبره تا اقامت دائم و شهروندی رو بگیری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.