بازارهای هفتگی استانبول

از دیر باز بازارها، نقش مهمی در تجارت ایفا می کردند. از همان زمان های قدیم که داد و ستد به اندازه امروز پیشرفته نبود، بازارهای سنتی و محلی نقش بسزایی در رونق اقتصادی شهرها داشتند. مگر می شود به شهر و دیاری سفر کرد و از بازارهای آن بی اطلاع بود! معلوم است که نمی شود. شهر استانبول به عنوان بزرگ ترین شهر ترکیه و یکی از شهرهای توریستی آن، سالانه میزبان مسافران مختلفی از سرتاسر جهان است. اگر چه هر مسافری علاقه مندی خاص خود را دارد و دلایل خاصی را برای سفر بیان می کند اما بعید است کسی به استانبول سفر کند و با بازارهای محلی و هفتگی اش آشنا نباشد. سفر با تور استانبول به این شهر زیبا و با جاذبه های رنگارنگ، فرصت های بی نظیری را در اختیارتان قرار می دهد که یکی از آن ها کاوش بازارهای هفتگی است. در میان هیاهوی زندگی، این بازارها هستند که می توانند مکانی مناسب برای گردش مالی فراهم آورند و تجارت ناحیه ای را بیش از پیش رونق ببخشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بازارهای هفتگی استانبول بپردازیم و هر کدام از آن ها را به دقت کاوش کنیم. پس همراه ما باشید.

 

شنبه بازار استانبول

بازارهای مختلفی در استانبول بر پا می شود و هر روز هفته می توان شاهد فعالیت این بازارها بود. شنبه بازارها جایگاه ویژه ای در میان بازارهای این شهر دارند و می توانند بهترین مقصد برای خرید مسافران و محلی ها باشند. در ادامه به معرفی شنبه بازارهای استانبول می پردازیم. یکی از محله های معروف استانبول به اسم باکرکوی میزبان بازارهای مختلفی در طول هفته است که یکی از معروف ترین آن ها شنبه بازاری است که در این ناحیه بر پا می شود. هر چیزی که دوست داشته باشید را می توانید در این بازار پیدا کنید. مواد غذایی، پوشاک و لوازم بهداشتی از جمله مواردی است که می توانید در این بازار بزرگ و محلی به خرید آن ها بپردازید. یکی دیگر از شنبه بازارهایی که در استانبول مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند، شنبه بازار محله بشیکتاش است. این محله یکی از معروف ترین محله های استانبول محسوب می شود که در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است. شنبه بازار ارگانیک فریکوی یکی دیگر از بازارهایی است که در روز شنبه به فعالیت می پردازد. اگر دنبال مواد طبیعی و با کیفیت هستید، می توانید سری به این بازار بزنید. در میان همه محصولات ارگانیکی که در این بازار به فروش می رسند، می توانید محصولاتی همچون محصولات آرایشی، بهداشتی، شوینده ها و لبنیات را پیدا کنید.

یک شنبه بازار استانبول

روزهای یک شنبه در برخی از محلات استانبول بازارهایی بر پا می شود که هر کدام از آن ها به خرید و فروش محصولات خاصی می پردازند.

  • اگر سری به محله مجیدیه بزنید با بازاری سنتی رو به رو خواهید شد که آن را بازار مجیدیه نیز می نامند.
  • در نزدیکی پیاله پاشا نیز یک شنبه بازار دیگری رواج دارد و می تواند مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند.
  • در فریکوی می توان به بررسی عتیقه ها پرداخت و در میان اشیای به ظاهر قدیمی قدم زد.
  • کوچه کاتب صالح میزبان یک شنبه بازار دیگری است که طرفداران خاص خود را دارد.

دوشنبه بازار استانبول

در این بخش شما می توانید با انواع دوشنبه بازارهای استانبول آشنا شوید.

دوشنبه بازار باغچلی اولر

این بازار در محله Türk Böbrek Vakfı قرار دارد و می تواند مکان خوبی برای بررسی فرهنگ و آداب و رسوم مردم این ناحیه باشد.

 

گوزتپه

یکی دیگر از دوشنبه بازارهایی که در استانبول بر پا می شود گوزتپه است. این بازار در کنار پارک الامچشمه واقع شده است و می توان به راحتی از طریق مترو به آن دست پیدا کرد.

شیشلی

منطقه شیشلی در استانبول میزبان بازارهای مختلفی است که از جمله آن ها می توان به دوشنبه بازار شیشلی اشاره کرد.

 

 سه شنبه بازار استانبول

اگر در یکی از سه شنبه هایی که در ترکیه به سر می برید می توانید با مراجعه به یکی از سه شنبه بازارهای این شهر مواد ورد نیاز خود در زمینه های مختلف را به راحتی خریداری نمایید. در ادامه لیستی از بازارهایی که در روز سه شنبه می توانید به آن ها مراجعه نمایید قرار داده شده است.

سه شنبه بازار لونت چهارم

برای رسیدن به این سه شنبه بازار، کار سختی در پیش نخواهید داشت. کافی است از اتوبوس لونت برای رسیدن به این ناحیه استفاده کنید.

آرناووتکُوی

بیشتر بازارهایی که در شهر استانبول فعالیت می کنند به راحتی از طریق اتوبوس های مختلف قابل دسترسی هستند. بازار آرناووتکُوی از این قاعده مستثنی نیست و می توان به کمک اتوبوس به راحتی به آن دست پیدا کرد.

باغچه شهیر

حالا که تصمیم گرفته اید سه شنبه بازارهای استانبول را کاوش کنید سری به باغچه شهیر هم بزنید. این بازار بین باغچه شهیر  و اسنکنت واقع شده است و می توان به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد.

 

 چهارشنبه بازار استانبول

چهارشنبه بازارها نیز مثل سایر بازارهایی که در این فهرست معرفی کردیم در اختیار مسافران و اهالی استانبول قرار دارند.

چهارشنبه بازار فاتح

یکی از بزرگ ترین چهارشنبه بازارهایی که در استانبول برگزار می شود همین بازار است. زمانی که در این بازار قدم می زنید با قیمت های ارزان و مقرون به صرفه ای رو به رو می شوید که بیشتر از همیشه شما را به خرید تشویق می کنند. برای اینکه بتوانید به این بازار بروید باید آکسارای تا خیابان کوچوک لانگا را پیاده روی کنید و سپس سوار اتوبوس شوید.

چهارشنبه بازار یشیلکوی

یکی از معروف ترین بازارهایی که در استانبول وجود دارد چهارشنبه بازار یشیلکوی است. این بازار در نزدیکی میدان فوتبال چیروز قرار دارد و به دلیل کیفیت اجناسش در میان مسافران محبوب شده است.

 

جمعه بازار استانبول

جمعه بازارها در برابر سایر بازارهای هفتگی در هر کشوری از محبوبیت بیشتری بر خوردارند. در ادامه معروف ترین جمعه بازارهای استانبول را به شما معرفی خواهیم نمود که می توانید در روزهای جمعه به آن ها مراجعه کرده و خرید خود را ثبت نمایید.

جمعه بازار کادیکوی

یکی از محبوب ترین جمعه بازارهایی که در استانبول بر پا می شود، جمعه بازار کادیکوی است. این بازار در محله حسن پاشا و خیابان ماندیرا واقع شده است و جز قسمت های آسیایی استانبول محسوب می شود.

جمعه بازار کوزیاتای

در کنار مدرسه آتاجان، جمعه بازار دیگری وجود دارد که بازدید از آن می تواند تجربه های خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

جمعه بازار زیتین بورنو

در منطقه زیتین بورنو، محله سیت نیظام یکی دیگر از جمعه بازارهای مشهور استانبول واقع شده است که می تواند مرکز خوبی برای خریدهای شما باشد.

جمعه بازار فیندیک زاده

این بازار بین مغازه تادیم و حمام علی پاشا قرار گرفته است و میزبان بازارهای مختلفی همچون سه شنبه بازار و جمعه بازار است. اگر تصمیم گرفته اید بازارهای هفتگی استانبول را کند و کاو کنید حتماً سری به این بازار هم بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.