برندگان لاتاری آمریکا

راهنمای برندگان لاتاری 2025 آمریکا، معرفی مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا

برنده شدن در لاتاری آمریکا شاید رویای هر فردی در جهان باشد، شاید برگزیده شدن در این لاتاری نیاز به شانس فراوانی داشته باشد اما در صورتی که خوش شانس باشید و در بین برندگان لاتاری آمریکا  باشید، خیلی مهم است که مطابق شرایط و قوانین مدارک خود را آماده کرده و برای ادامه مراحل و دریافت ویزا اقدام نمایید.

شاید اینطور باشد که اکثر افراد صرفا به ثبت نام در لاتاری آمریکا و برگزیده شدن در آن فکر می کنند و کمتر کسی است که به مراحل بعد از برگزیده شدن در لاتاری آمریکا فکر کرده باشد. در هرحال چه در صورتی که در لاتاری برگزیده شده باشید چه به دنبال آن هستید که بدانید در صورت برگزیده شدن در لاتاری آمریکا باید چه اقداماتی را انجام بدهید، خوشحال هستیم که در این مقاله قرار است به صورت کامل و رایگان از ابتدا تا انتها مراحل اقدام برای ویزا لاتاری آمریکا 2024 را برای افراد برگزیده لاتاری شرح دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مراحل ویزا لاتاری آمریکا بعد از قبولی در لاتاری

در صورتی که در لاتاری آمریکا برنده شده باشید، لازم است به ترتیب یکسری اقداماتی را انجام دهید تا به مرحله سفارت و اخذ ویزا آمریکا برسید. لازم به ذکر است که قبولی در لاتاری آمریکا صرفا نیمی از راه بوده و نیم دیگر راه آماده سازی مدارک و انجام مراحل بعد از قبولی در لاتاری آمریکا می باشد.

بعد از اعلام نتایج لاتاری آمریکا در ماه می یا اردیبهشت ماه، برندگان لاتاری نهایتا تا سپتامبر سال بعد (یک مهلت تقریبا 1 سال و 4 ماهه) فرصت دارند، تا مراحل اخذ ویزا لاتاری خود را انجام دهند و برای دریافت گرین کارت خود وارد خاک آمریکا شوند. در صورتی که در این مهلت ذکر شده، نتوانید وارد آمریکا شوید و گرین کارت خود را دریافت کنید، فرصت طلایی شما برای دریافت گرین کارت آمریکا متاسفانه از بین خواهد رفت.

در صورتی که در لاتاری برگزیده  شده اید، باید بدانید که فرایند اخذ ویزا لاتاری از پیچیدگی ها و ظرافت های بسیاری برخودار است و برای افزایش شانس خود در ویزا شدن بهتر است هرچه سریعتر پس از برگزیده شدن نسبت به تکمیل فرم ها و مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت و تشکیل پرونده لاتاری اقدام نمایید. توصیه ما به شما این است که در صورت برگزیده شدن در لاتاری آمریکا حتما فرایند ویزا خود را زیر نظر یک کارشناس خبره طی نمایید. جهت استفاده از خدمات ویزا لاتاری آمریکا بورسیه پلاس می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

مرحله اول: تکمیل فرم DS-260 و تعیین وقت مصاحبه سفارت آمریکا

در اولین قدم، فردی که در لاتاری برنده می شود باید فرم DS-260 را تکمیل و ارسال کند تا وقت سفارت آمریکا را بگیرید. وقت مصاحبه سفارت آمریکا برای ویزای لاتاری براساس دو فاکتور شماره پرونده یا CASE NUMBER برندگان لاتاری و ارسال سریعتر فرم  DS-260  تعیین می‌شود. گرچه اولویت براساس شماره پرونده افراد می باشد اما براساس تجارب سالهای گذشته، افرادی که شماره پرونده های آنان در میان آخرین برگزیدگان می باشد، در صورتی که سریعتر فرم رو تکمیل و ارسال کنند، امکان تعیین وقت سفارت زودتر برایشان میسر خواهد شد، در نتیجه توصیه می گردد در اسرع وقت فرم را تکمیل نمایید.

فرم DS-260 را از طریق این لینک می توانید دانلود کنید. این فرم برای برندگان لاتاری و همچنین برای سایر متقاضیان انواع  ویزاهای مهاجرتی آمریکا است. این فرم دارای 7 بخش مختلف می باشد. بخش های مهم آن مربوط به اطلاعات فردی، اطلاعات خانواده، سابقه سفر، سابقه شغلی و تحصیلات و بخش امنیتی می باشد. در صورت اشتباه در تکمیل فرم DS-260 احتمال از دست دادن ویزا یا تحمیل هزینه های سنگین را خواهید داشت.

شماره پرونده یا CASE NUMBER لاتاری چیست ؟

شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که شماره پرونده یا همان CASE NUMBER چیست و چطور می توانم متوجه رقم آن شوم؟ شماره پرونده یا CASE NUMBER برندگان لاتاری شامل یک رشته 14 کاراکتری از اعداد و حروف است که وضعیت پرونده برندگان لاتاری را مشخص می‌کند. به طور مثال کیس نامبر 20229AS00002121 بیانگر این است که این پرونده برای سال 2022 است و از آسیا انتخاب شده است. در واقع چهار رقم اول شماره پرونده مشخص می‌کند که این کیس برنده چه سالی می‌باشد. دو حرف بعدی نشان دهنده مکان جغرافیایی برندگان لاتاری است که در این مورد AS به معنی آسیاست.

مهم ترین اعداد در شماره پرونده برنده لاتاری ، هشت شماره آخر آن می‌باشد و بیانگر این است که این کیس چندمین فردی است که به صورت تصادفی توسط کامپیوتر انتخاب شده است (در مثال ذکر شده این پرونده 2121 امین، مورد انتخاب شده می‌باشد). تمامی کیس‌ها پشت سر هم هستند و هر چه این شماره هشت رقمی پایین‌تر باشد، بهتر است و وقت مصاحبه شما زودتر تعیین می‌شود. در واقع برندگان لاتاری به ترتیب عدد موجود در شماره پرونده خود مورد مصاحبه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:  بورسیه های فول فاند استرالیا برای دانشجویان خارجی + لینک بورسیه ها
برندگان لاتاری آمریکا
در این تصویر کیس نامبر تار شده است.

مرحله دوم:مراجعه به پزشک یا مرحله مدیکال و واکسیناسیون (PANEL PHYSICIAN)

پس از تعیین وقت سفارت آمریکا، برندگان لاتاری چند روز قبل از مراجعه به سفارت آمریکا باید به پزشک معتمد سفارت آمریکا مراجعه کرده و مرحله مدیکال یا پزشکی را انجام دهند. لازم به ذکر است که پزشک معتمد مورد مراجعه باید در همان کشوری باشد که قرار است برای مصاحبه به سفارت آمریکای آن مراجعه کنید، به طور مثال اگر قرار است در سفارت آمریکا واقع در آنکارا ترکیه مصاحبه شوید، باید به پزشک معتمدی در کشور ترکیه مراجعه نمایید.

در مرحله مراجعه به پزشک، واکسن های شما چک می شود و در صورتی که واکسنی را نزده باشید، همانجا برای شما تزریق انجام خواهد شد و همچنین یکسری آزمایشات نیز از شما گرفته می شود. هدف از این آزمایشات آن است که شما دارای بیماری های مسری و خطرناک نباشید، در نتیجه بیماریهای عادی یا معلولیت مشکلی را برای شما بوجود نخواهد آورد. آزمایشات شامل آزمایش ریه برای تشخیص بیماری سل، آزمایش خون، نوار قلب و معاینات کلی در جهت تشخیص سلامت جسمی و روانی شماست. واکسن هایی هم که باید زده باشید، واکسن دیفتری کزاز، MMR، هپاتیت B، آنفولانزا، آبله مرغان، پروفار 13، پنوموواکس، فلج اطفال می باشد. که از این تعداد یک سری را همه در کودکی زدیم، برای الباقی هم زمانیکه نتیجه قبولی شما آمد به صرفه تر هست که در داخل ایران این واکسن ها را به صورت رایگان دریافت کنید و در کشور های همسایه هزینه اضافی برای این کار ندهید.  هزینه مرحله پزشکی برای هر فرد چیزی در حدود 270 تا 500 دلار آمریکا خواهد شد.

مرحله سوم:مراجعه سفارت آمریکا و مصاحبه سفارت

برندگان لاتاری در فرم خود سفارت محل مورد نظر برای مصاحبه را پیشنهاد می دهند اما باید توجه داشت که این موضوع فقط یک پیشنهاد است و انتخاب نهایی نمی باشد و در آخر KCC ( مرکز کنسولی کنتاکی)  با توجه به حجم پرونده ها و ترافیک کاری سفارت های آمریکا، سفارت محل مصاحبه شما را تعیین خواهد نمود.

لازم به ذکر است که هزینه وقت سفارت آمریکا برای هر فرد 330 دلار آمریکا می باشد و به ازای هر فرد اضافی همراه فرد اصلی نیز 330 دلار اضافه خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای مرحله مصاحبه سفارت آمریکا

در این مرحله ضروری است که حتما مدارک و مستندات خود را به صورت صحیح و کامل همراه خود داشته باشید. مدارک هویتی و تحصیلی شما همراه با ترجمه رسمی آنان مورد نیاز می باشد.  مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت پایان خدمت (برای آقایان) است و حداقل مدرک تحصیلی که با خود به همراه دارید باید دیپلم باشد.

یکی دیگر از مهم ترین مدارکی که برای ویزا لاتاری آمریکا لازم است که ارایه نمایید، گواهی تمکن مالی و اسپانسر است. اثبات تمکن مالی می تواند از طریق حساب بانکی، ارزش گذاری ملک، پیشنهاد شغلی و یا گرفتن اسپانسر باشد. علت نیاز به ارایه گواهی تمکن مالی برای ویزا لاتاری آمریکا، آن است که اثبات نمایید، شما قادر به تامین هزینه های زندگی خود در این کشور بوده و مشکلی جهت زندگی در این کشور نخواهید داشت.

برای اثبات تمکن مالی باید یکی از موارد زیر را براورده کنید 

  • موجودی حساب شخصی برنده لاتاری
  • اسپانسر
  • سند ملکی به نام یا همراه برنده لاتاری
  • پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرما در ایالات متحده

نامه تمکن مالی که مبلغ آن باید به دلار باشد و ترجیحا یک هفته قبل از وقت سفارت گرفته شود ( که از بانک و به زبان انگلیسی در خواست کنید تا نیازی به ترجمه نداشته باشد ) . در صورتی که پول زیادی در حساب خود ندارید می توانید برای چند ساعت پول به حساب خود واریز نمائید و بعد از گرفتن نامه مجددا پول را از حساب خود خارج نمائید در صورتیکه همسر یا فرزندان شما نیاز می توانند برای آنها نیز نامه تمکن مالی دریافت کنید .

مبلغ تمکن مالی برای یک نفر بین 14 تا 17 هزار دلار می باشد و برای دو نفر 20 تا 22 هزار دلار آمریکا می باشد، همچنین برای یک خانواده 4 نفره، میزان تمکن مالی قابل ارایه بین 30 تا 32 هزار دلار می باشد.

در زیر چک لیست مدارک مورد نیاز برای ویزا لاتاری آمریکا را برای شما قرار داده ایم:

  • پاسپورت
  • شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک تحصیلی ( حداقل دیپلم)
  • سابقه کار
  • مدارک عدم سوءپیشینه 
  • مدارک ازدواج یا طلاق
  • مدارک و شناسه نظامی برای کسانی که در ارگان‌های نظامی هم‌چون ارتش خدمت کرده‌اند.
  • اسناد مالی مانند صورت حساب بانکی
  • اسناد مربوط به ارزیابی املاک و مستغلات
  • مدارکی که نشان دهد شما کارمند یا صاحب یک شرکت هستید.
  • کارت پایان خدمت یا معافیت
  • قطعه عکس 5*5
  • کپی دعوت نامه
  • کپی ریجستری
  • کپی مدرک DS-260

لازم به ذکر است که مدارک هر فرد ممکن است مقداری با فرد دیگر تفاوت داشته باشد و موارد بالا صرفا مدارکی است که به صورت عمومی برای تمامی  افراد مورد نیاز می باشد.

بیشتر بخوانید:  دوره های کارآموزی فول فاند بانک جهانی BIP

سوالات مصاحبه سفارت آمریکا

یکی از مهم ترین مراحل اخذ ویزا لاتاری آمریکا، انجام مرحله مصاحبه سفارت آمریکا می باشد. شاید برای شما نیز سوال شده باشد، که در این مرحله قرار است چه سوالاتی از شما پرسیده شود و به چه زبانی باید شما پاسخ دهید. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

در ابتدا آفیسر مصاحبه کننده شما، از شما می خواهد تا تعیین کنید که زبان مصاحبه شما به چه زبانی باشد، انگلیسی یا فارسی؟ در صورتی که فارسی را انتخاب کنید، آفیسر با زبان فارسی با شما صحبت خواهد کرد.  مدت زمان مصاحبه عموما بین 5 تا 10 دقیقه می باشد و چندان سوالات تخصصی و حرفه ای پرسیده نمی شود و بیشتر سوالات عمومی و مرتبط با تحصیل، خدمت و کسب و کار و روابط خانوادگی شما پرسیده می شود.

عموما آفیسر ها از ایرانیان در موارد زیر سوال می پرسند:

  1. مشخصات محل هایی که تحصیلات خود را گذرانده اید. که معمولاً آخرین جایی که تحصیل نمودید ؟
  2. اطلاعات در مورد حرفه و کسب و کارتان پرسیده می‌شود؟
  3. قصد دارید در کدام یک از ایالات آمریکا سفر نمایید؟
  4. با چه کسانی قصد مهاجرت به آمریکا دارید؟
  5. رابطه شما با اشخاصی که می خواهید با آن‌ها مهاجرت نمایید؟
  6. خدمت سربازی و محل سربازی شما چگونه بوده است؟

توصیه می شود حتما به سوالات بالا صادقانه، کوتاه و شفاف پاسخ دهید. ضمنا حتما در هنگام مصاحبه آرامش و خونسردی خود را حفظ نمایید.

مرحله چهارم :اخذ ویزا و سفر به آمریکا

در این مرحله شما پس از انجام مصاحبه سفارت و ارایه مدارک، ویزا خود را جهت سفر به آمریکا دریافت خواهید کرد. مدت زمان صادر شدن ویزا بنا برعوامل مختلف می تواند، متفاوت باشد. در صورتی که نیاز به بررسی های بیشتر نباشد و در همان روز مصاحبه سفارت آمریکا، ویزا خود را بگیرید، حداقل سه روز زمان می برد تا ویزا شما در پاسپورت قرار گیرد و در صورتی که نیاز به بررسی بیشتر باشد حداقل چندین ماه ممکن است فرایند صدور ویزا شما به طول بیانجامد.

  • پس از صدور ویزا شما فقط 6 ماه مهلت دارید تا وارد خاک آمریکا شوید در غیر این صورت ویزای شما به طور خودکار لغو خواهد شد. پس باید حتما ظرف 6 ماه از صدور ویزا بلیط پرواز به آمریکا را تهیه کرده و برای سفر به این کشور آماده شوید.
  • در صورتی که در روز مصاحبه به شما ویزا بدهند به همراه ویزا یک پاکت که شامل مدارک شما نیز هست به شما می دهند این پاکت را به هیچ عنوان بازکنید زیرا آن را می بایستی در مرز ورودی آمریکا به مامور مهاجرت تحویل دهید .

https://www.youtube.com/watch?v=SiYa05DliGQ

سوالات متداول برندگان لاتاری آمریکا 2025

در این قسمت سعی کردیم تا به مهم ترین سوالات شما عزیزان در رابطه با مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا پاسخ دهیم.

کارنت شدن کیس به چه معناست؟

کارنت شدن کیس، به معنی تعیین زمان رسیدگی به پرونده و حضور فرد در سفارت جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه می باشد. هر ماه تعداد افرادی که از هر نوع ویزا کارنت می شوند، در ویزا بولتن های وزارت امور خارجه منتشر می شود. کارنت شدن کیس برندگان لاتاری در مجلات اداره کنسولگری وزارت امورخارجه آمریکا با نام ویزای بولتن اعلام میشود. این مجلات الکترونیکی هر ماه در وبسایت رسمی وزارت امورخارجه آمریکا قابل دانلود است.

ویزا بولتن به چه معناست؟

ویزا بولتن اواسط هر ماه میلادی توسط وزارت امور خارجه (اداره مهاجرت) به عنوان اطلاعیه منتشر می شود. در این ویزا شرایط و اطلاعات مربوط به پرونده های در دست بررسی و یا کارنت شده هر دوره اعلام می گردد. معمولاً پس از کارنت شدن کیس، طی ۱۰ الی ۱۵ روز ایمیل تاریخ حضور در سفارت از سوی KCC ( مرکز کنسولی کنتاکی) ارسال می شود. بنابراین شما باید راس ساعت تعیین شده در سفارت حضور پیدا کنید.

کلیرنس شدن به چه معناست؟

کلیرنس یا همان Administrative Processing به مرحله ای گفته می شود که پس از انجام مصاحبه، بایستی در انتظار بررسی سوابق و یا تایید صلاحیت جهت دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا باشید.
این پروسه توسط وزارت امور خارجه آمریکا صورت می گیرد و تصمیمات به فرد مصاحبه کننده در سفارت بستگی دارد. این فرد اگر نسبت به موضوعی در درخواست شما تردید داشته باشد آن را برای بررسی بیشتر وارد پروسه کلیرنس می کند. در بیشتر موارد این اتفاق برای ایرانی ها رخ می دهد. مدت این دوره معمولاً از ۶ هفته یا بیشتر می باشد. 

پس از برنده شدن در لاتاری چه کاری باید انجام داد؟

پس از برگزیده شدن در لاتاری آمریکا باید فرم  DS-260 و سایر فرم های مهاجرتی آمریکا را تکمیل نموده و براساس کیس نامبر خود منتظر تعیین وقت سفارت آمریکا بمانید و سپس همراه با مدارک هویتی، تحصیلی و مالی خود به سفارت تعیین شده مراجعه نمایید تا ویزا خود را دریافت کنید.

بهترین سفارت برای مصاحبه لاتاری کدام است؟

در مورد مصاحبه سفارت لاتاری آمریکا باید دقت نمایید که متقاضیان حقی برای انتخاب محل سفارت خود نداشته و باید برای مراجعه به هر سفارتی آماده باشند، چرا که محل سفارت بنا بر ترافیک کاری سفارت های آمریکا در کشورهای مختلف تعیین می شود و تا پیش از تعیین شدن آن توسط KCC ( مرکز کنسولی کنتاکی) شما مطلع نخواهید شد.

4/5 - (36 امتیاز)

5 پرسش و پاسخ

  • سلام
    بعد از اعلام نتایج لاتاری گرین کارت ، این مطلب هم ذکر شده که تا ماه سپتامبر سایت وارد کردم شماره رمز باز هست . میخواستم بدونم آیا امکانش هست و امیدی هست که ، کسانی که در مرحله ی اول قبول نشدن ، با قرعه کشی دوباره برنده بشن ؟ ممنون میشم پاسختون رو بخونم‌

  • سلام
    احتراما سوالی پرسیده بودم که متاسفانه هنوز پاسخی داده نشد مجدد می پرسم
    بنده در زمان ثبت نام جای اسم و فامیلی را برای خودم و همه خانواده متاسفانه جابجا نوشتم. ایا در زمان پر کردن فرم 260 که باید دقت شود اشتباه وارد نشود و اسم و فامیلی مانند فرم ثبت نام باشد آیا به همان صورت اشتباه نوشته شود یا نه به صورت صحیح وارد شود؟

  • ضمن تشکر از پاسخ شما
    بنده در زمان ثبت نام جای اسم و فامیلی را برای خودم و همه خانواده متاسفانه جابجا نوشتم. ایا در زمان پر کردن فرم 260 که باید دقت شود اشتباه وارد نشود و اسم و فامیلی مانند فرم ثبت نام باشد آیا به همان صورت اشتباه نوشته شود یا نه به صورت صحیح وارد شود؟

  • سلام
    ممنون از سایت جامع و کامل که خیلی خلاصه وار و بدون سردرگمی مطالب رو اووردید.
    در ارتباط با سند ملکی از کجا یا ارگانی باید قیمت منزل را براوورد کنم تا ترجمه کنم.
    بجای تمکن پولی در حساب تنها ثابت کنم منزل شخصی دارم مشکلی نیست؟
    تشکر

    • سلام خواهش میکنم
      تمکن مالی برای لاتاری ضروری نیست و مدارک تمکن مالی اختیاری و توصیه ای است. برای ملک هم نیازی به ار زش گذاری نیست.
      همین که ترجمه کنید، کفایت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.