0 تا 100 کنکور زبان انگلیسی

چکیده : برای کنکور زبان انگلیسی چه درس‌هایی بخوانیم؟آیا کنکور زبان سخته؟کنکور زبان انگلیسی چگونه است؟ اگر به دنبال پاسخ برای این پرسش ها هستید، با ما همراه باشید.

0 تا 100 کنکور زبان انگلیسی

کنکور زبان انگلیسی آزمونی برای پذیرش داوطلبان در رشته‌های زبان خارجی، ادبیات و زبان‌ انگلیسی یا فرانسه یا عربی، و مترجمی در رشته‌های زبان روسی، چینی، عربی، و غیره است. اگر قصد شرکت در این آزمون یا کنکور سراسری را دارید حتما تا پایان این مطلب را بخوانید چون تقریبا همه چیزهایی که لازم است برای شرکت در کنکور زبان انگلیسی بدانید، گرد هم آمده است، از زمان ثبت نام تا مدت‌ زمان پاسخگویی تا زیرگرو‌ه‌های زبان‌های خارجی و غیره و غیره.

کنکور زبان انگلیسی شناور است

کنکور زبان یک آزمون شناور است به این معنی که افراد و داوطلبان از هر تمام رشته‌ها چه تجربی، چه ریاضی یا انسانی و هنر این امکان را دارند تا در این آزمون شرکت کنند. داوطلبانی که قصد شرکت در این کنکور شناور زبان انگلیسی را دارند می‌توانند در سال 1402 در مهلت تعیین شده با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری از رشته‌های گروه زبان مطلع شوند. همچنین خوب است بدانید که آموزش رایگان گرامر زبان انگلیسی به کمک محتواهای آنلاین در این دوران به سادگی ممکن است و شما خیلی راحت می‌توانید با مرور درس‌های انگلیسی در سایت سفیر از پس این آزمون برآیید.

ثبت نام کنکور زبان

ثبت نام کنکور زبان همراه با ثبت نام سایر رشته‌ها انجام می‌شود. خیلی‌ها فقط برای دستگرمی در این آزمون ثبت نام می‌کنند ولی کسانی هم هستند که دوست دارند آینده خود را از مسیر آموزش دیدن در یک زبان خارجی در مقطع لیسانس دنبال کنند. اگر شما به دسته‌ی دوم تعلق دارید این مطلب می‌تواند کمک زیادی به شما برای رسیدن به هدف مهمی که دارید بکند؛ پس تا انتهای مطلب را از نظر بگذرانید.
در این رابطه هر سال کنکور زبان مانند مثل سایر آزمون‌های بزرگ سراسری به همت سازمان سنجش برگزار شده و داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور زبان انگلیسی در سال ۱۴۰۲ را دارند باید در زمان ثبت نام با مراجعه به تارنمای sanjesh.org در کنکور زبان انگلیسی ثبت نام کنند.

زمان برگزاری کنکور زبان انگلیسی

زمان برگزاری کنکور زبان انگلیسی در سال 1402 در دو موعد دی و تیر برگزار می‌شود؛ داوطلبان علاقه‌مند به ثبت نام در کنکور زبان‌ها باید در این دو زمان یعنی 29 لغایت 30 دی ماه و همچنین در 15 و 16 تیرماه جهت شرکت در  کنکور زبان انگلیسی اقدام کنند.

برای کنکور زبان انگلیسی چه درس‌هایی بخوانیم؟

زبان انگلیسی اولین گروه از زبان‌های خارجی است که بیشترین تعداد داوطلب را دارد؛ شما با شرکت در کنکور زبان انگلیسی می‌توانید در رشته‌های مترجمی زبان و زبان و ادبیات انگلیسی پذیرش شوید. شما با کسب یک رتبه سه رقمی می‌توانید در این رشته در دانشگاه‌های عالی ایران تحصیل کنید.
دروسی که در این آزمون امتحان می‌دهید شامل:
•    زبان و ادبیات فارسی؛
•    عربی؛
•    دین و زندگی؛
•    زبان انگلیسی.
در این رابطه، 70 سوال از دفترچه سوالات مربوط به دروس تخصصی و 100 سوال مربوط به دروس عمومی است. تنها درس تخصصی این رشته هم زبان انگلیسی است. شما با دنبال کردن آموزش زبان انگلیسی مدرسه سفیر، به صورت کاملا رایگان قادر خواهید بود به بهترین شکل از پس این آزمون برآیید.

مدت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور زبان انگلیسی

شما در کنکور زبان انگلیسی 75 دقیقه وقت دارید تا به سوالات عمومی پاسخ دهید و 105 دقیقه هم برای سوالات تخصصی؛ پس مدیریت زمان خود بخش قابل توجهی از فاکتورهای تعیین کننده موفقیت در کنکور زبان به‌شمار می‌رود.

رشته‌های غیر انگلیسی که از طریق کنکور زبان دانشجو می‌پذیرند

در ادامه این مطلب سایر زیر گروه‌های زبانی که از طریق شرکت در کنکور زبان انگلیسی می‌توانید در آن‌ها تحصیل کنید بررسی می‌شوند.

کنکور زبان فرانسه

کنکور زبان فرانسه زیرگروه سوم زبان‌های خارجی است که شما از طریق شرکت در کنکور زبان انگلیسی می‌توانید در این رشته پذیرش بگیرید، و شامل دو رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه و مترجمی زبان فرانسه است.

کنکور زبان آلمانی

زیر گروه دوم زبان خارجه آلمانی محسوب می‌شود و در دو رشته‌ی زبان و ادبیات آلمانی و مترجمی زبان آلمانی دانشجو می‌پذیرد.

کنکور زبان سایر زبان‌ها

در زیر گروه چهارم سایر زبان‌های دنیا قرار دارند از جمله زبان روسی، چینی، اردو، ارمنی، ایتالیایی و اسپانیایی. با توجه به قدرت گرفتن روزافزون زبان چینی قبولی در رشته‌ی زبان چینی خود به تنهایی می‌تواند تضمین کننده موفقیت افراد در فردای فارغ‌التحصیلی‌شان باشد.

نکته مهم: شما برای ورود به رشته‌هایی غیر زبان انگلیسی هم باید در کنکور زبان انگلیسی شرکت کنید و با توجه به رتبه می‌توانید وارد رشته‌ی دلخواه خود شوید. شرکت در کلاس‌های زبان در بهترین آموزشگاه زبان پایتخت شما را چند گام بلند برای رسیدن به این هدف پیش می‌اندازد. سفیر تنهایتان نمی‌گذارد.

شانس قبولی در آزمون سراسری زبان انگلیسی

شما در کنکور زبان انگلیسی به هرحال به عده‌ی کمتری از داوطلبان رقابت می‌کنید. این را بدانید که اگر خودتان را خوب برای شرکت در این کنکور آماده کرده باشید قطعا شانس قبولی شما دست کم 30 درصد بیشتر از کنکور رشته‌های دیگر است. پس امیدوار باشید و از تمام محتواهای آنلاین گرامر و لغت که روی اینترنت در دسترس همه هست و کاملا هم رایگانند استفاده کنید. وبسایت سفیر هم در تدریس زبان انگلیسی مدرسه خیلی فعال است و ما توصیه می‌کنیم حتما سری هم به آنجا بزنید.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته‌ی زبان

در این بخش بهترین دانشگاه‌ها با دپارتمان زبان خارجی را به شما معرفی می‌کنیم که شامل دانشگاه‌های زیر هستند:
–    دانشگاه تبریز
–    دانشگاه اصفهان
–    دانشگاه الزهرا(س)
–    دانشگاه تهران
–    دانشگاه شهید بهشتی
–    دانشگاه علامه طباطبایی
–    دانشگاه فردوسی مشهد
–    دانشگاه شیراز
–    دانشگاه بوعلی سینا در همدان
–    دانشگاه حکیم سبزواری
–    دانشگاه شهید چمران اهواز

کلام آخر

در این مطلب ما به شما اطلاعات دست اولی درباره چگونگی شرکت در آزمون زبان انگلیسی دادیم. اگر در این زمینه تجربه‌ی جالبی دارید حتما با ما در میانش بگذارید. همچنین شما با شرکت در دوره‌های زبان عمومی آموزشگاه سفیر می‌توانید اهداف دانشگاهی خود را در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی بیشتر و بهتر پیگیری کنید. همچنین با جمع‌آوری و مرور منابع آزمون می‌توانید با تمرکز بیشتر بر موارد مهم یک قدم بیشتر خود را به قبولی در آزمون زبان انگلیسی نزدیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.