همه چیز درباره آزمون تافل

چکیده : آزمون تافل iBT یک آزمون بین المللی شناخته شده برای سنجش تسلط افراد به زبان انگلیسی و درک آن در سطح دانشگاهی است.اگر می‌خواهید در یک دانشگاه به انگلیسی زبان تحصیل کنید یا برنامه‌ای برای کار در خارج از کشور یا شرکت در دوره ای به زبان انگلیسی دارید یا حتی اگر می خواهید به هر دلیلی مهاجرت کنید، شرکت در این آزمون برای شما یک ضرورت است.

آزمون تافل iBT یک آزمون بین المللی شناخته شده برای سنجش تسلط افراد به زبان انگلیسی و درک آن در سطح دانشگاهی است.

اگر می‌خواهید در یک دانشگاه به انگلیسی زبان تحصیل کنید یا برنامه‌ای برای کار در خارج از کشور یا شرکت در دوره ای به زبان انگلیسی دارید یا حتی اگر می خواهید به هر دلیلی مهاجرت کنید، شرکت در این آزمون برای شما یک ضرورت است.

آزمون تافل چیست و چرا باید در آزمون تافل iBT شرکت کنم؟

آزمون تافل iBT از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی است که مهارت شما را در چهار بخش لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ می سنجد.

نمره دهی در آزمون تافل کاملا منصفانه و بی‌طرفانه است و ارزیابی واقعی از توانایی‌های شما ارائه می‌کند.

جدیدا ETS در آزمون تافل iBT جدیدا تغییراتی را ایجاد کرده تا شرکت کنندگان آزمون بهتری را تجربه کنند این تغییرات شامل کوتاهتر کردن بخش هایی از آزمون، آسان تر کردن روند ثبت نام در سایت، گزارش نمرات MyBest ™، امکان شرکت در یک آزمون آزمایشی کامل رایگان، گزارش سریع تر نمرات و غیره می شود.

اکثر دانشگاه‌ها و مدارس از افراد غیربومی می‌خواهند که مدرک زبان تافل را همراه با درخواست پذیرش خود ارائه دهند که نشان می‌دهد مهارت‌های زبان انگلیسی آن‌ها برای تحصیل در آن دانشگاه در حد قابل قبول است.

نمرات تافل iBT در کدام دانشگاه ها پذیرفته می شود؟

نمرات تافل iBT توسط بیش از 11500 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در بیش از 160 کشور از جمله استرالیا، کانادا، نیوزیلند، ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند و در سراسر اروپا و آسیا پذیرفته می شود.

در صفحه جستجوی مقصد سایتETS  می توانید مطممئن شوید که دانشگاه‌های مورد نظرتان نمرات تافل iBT را می‌پذیرند و شرایط نمره مورد قبول آنها را نیز مشاهده کنید.

اکثر داوطلبین برای پذیرش در دانشگاه های کشورهای زیر در آزمون تافل شرکت می کنند:

ایالات متحده آمریکا

از هر 10 دانشگاه در ایالات متحده، ۹ دانشگاه، مدرک آزمون تافل iBT را بر سایر آزمون های زبان انگلیسی ترجیح می دهند.

کانادا

بیش از 80 درصد از دوره های تحصیلات تکمیلی در کانادا، مدرک آزمون تافل iBT را بر سایر آزمون های زبان انگلیسی ترجیح می دهند.

استرالیا و نیوزلند

نمرات تافل iBT  در تمام دانشگاه های استرالیا و نیوزلند و همچنین برای کلیه خدمات مهاجرت استرالیا و نیوزلند پذیرفته می شود.

فرانسه و آلمان

دانشگاه های فرانسوی و آلمانی تافل iBT را ترجیح می دهند و بیش از هر آزمون زبان انگلیسی دیگری نمره تافل iBT را می پذیرند.

انگلستان

100% دانشگاه‌های بریتانیا نمرات تافل iBT را می‌پذیرند، و معتقدند که نمرات این آزمون کاملا منصفانه و بی‌طرفانه است.

 ساختار آزمون تافل iBT چگونه است  ؟

آزمون TOEFL iBT با استفاده از کامپیوتر انجام می شود. تا قبل از شیوع کرونا باید برای شرکت در آزمون به مرکز آزمون تافل iBT  مجاز شرکت می کردید اما اکنون می توانید در خانه نیز این آزمون را به صورت آنلاین بدهید.

در این آزمون، هر چهار مهارت زبان انگلیسی ارزیابی شده و تقریباً 3 ساعت طول می کشد تا تکمیل شود.

چهار بخش آزمون Toefl IBT به شرح زیر است:

خواندن (Reading)  54 – 72 دقیقه

در این بخش باید چند متن را بخوانید و سپس به سوالات پاسخ دهید

گوش دادن (Listening)  41 – 57 دقیقه

در این بخش باید به چند سخنرانی و مکالمه گوش بدهید و به سوالات پاسخ دهید

10 دقیقه استراحت

صحبت کردن (Speaking )  17 دقیقه

در این بخش باید با میکروفون در مورد موضوعات عمومی صحبت کنید و در مورد مطالبی که خوانده اید و گوش داده اید، بحث کنید.

نوشتن  50  (Writing) دقیقه

در این بخش باید یک متن را بخوانید، به یک کلیپ صوتی گوش بدهید و سپس پاسخ کتبی خود را تایپ کنید.

کجا می توانم در آزمون تافل iBT شرکت کنم؟

آزمون تافل iBT در دو فرمت برگزار می شود که محتوا و نمره یکسانی دارند.

آزمون تافل iBT در مرکز آزمون

این امتحان در یک مرکز آزمون که توسط ETS مجاز تشخیص داده شده، انجام می شود. بیش از 3000 مرکز آزمون تافل در سراسر جهان وجود دارد و شما می توانید از وب سایت رسمی تافل iBT برای یافتن یکی از آنها در شهر خود استفاده کنید .

TOEFL iBT Home Edition

آزمون تافل هوم ادیشن در هر اتاقی که دارای شرایط استاندارد برگزاری این امتحان باشد، برگزار می شود، بنابراین، شما می توانید در یکی از اتاق های خانه خود با اتصال به یک کامپیوتر یا لپ تاپ به اینترنت در این امتحان شرکت کنید. این نوع آزمون، 4 روز در هفته و در کل ساعات شبانه روز در دسترس است.

هنگام ثبت نام در آزمون می توانید انتخاب کنید که کدام فرمت برای شما راحت تر است.

امکان ثبت نام حدود 5-6 ماه قبل از تاریخ آزمون وجود دارد و معمولا توصیه می شود که زودتر ثبت نام کنید تا مطمئن شوید طبق برنامه زمانبندی شده می توانید نمرات آزمون را دریافت کرده و در موعد مقرر برای دانشگاه‌های مورد نظرتان ارسال کنید.

هزینه آزمون تافل iBT  چقدر است؟

هزینه آزمون بسته به محل شرکت در آزمون متفاوت است، اما در ایران ۲۴۵ دلار آمریکا است که شامل هزینه ثبت نام، گزارش نمرات و ارسال نمرات به 4 دانشگاهی که خودتان انتخاب کرده اید، می شود. درصورتیکه دیر ثبت نام کنید، یا بخواهید تاریخ آزمون را جابجا کرده یا آن را لغو کنید باید هزینه اضافی بپردازید.

نمره آزمون تافل iBT چگونه محاسبه می شود؟

در هر یک از چهار بخش  Reading، Listening، Speaking و Writing نمره ای بین 0 تا 30 دریافت می کنید و برای کل آزمون نیز نمره ای بین 0 تا 120 می گیرد. شما می توانید نمرات غیر رسمی Reading و Listening خود را در پایان آزمون مشاهده کنید.

نمرات رسمی نیز تقریباً 6 روز پس از شرکت در آزمون در دسترس شما قرار می گیرد و به مدت 2 سال معتبر خواهد بود.

گزارش نمره شما همچنین شامل نمراتMyBest   نیز می شود که ترکیبی از بالاترین نمرات هر بخش، از تمام آزمون‌های تافل معتبری است که طی دو سال گذشته در آن شرکت کرده اید.

اگر نمره‌ای گرفتید که پایین تر از حدنصاب دانشگاه شما است یا خودتان می‌خواهید نمره بهتری کسب کنید، می‌توانید هر چند بار که دوست دارید در آزمون تافل شرکت کنید البته بین هر آزمون باید 3 روز فاصله وجود داشته باشد.

هنگام ثبت نام در آزمون تافل، می توانید حداکثر 4 دانشگاه را انتخاب کنید تا سازمان ETS به طور خودکار نمرات شما را برای آنها ارسال کند.

ارسال این نمرات به ویژه در شرایطی مفید است که تاریخ آزمون نزدیک به موعد مقرر ارسال درخواست برای دانشگاه ها است و می تواند به روند اپلای کردن شما سرعت ببخشد.

لطفاً توجه داشته باشید: حدنصاب نمره تافل iBT در دانشگاه های مختلف متفاوت است و توسط خودشان تعیین می شود، بنابراین همیشه وب سایت دانشگاه مورد نظرتان را بررسی کنید تا حدنصاب مورد تایید آنها را ببینید.

برای کسب نمره بالا در آزمون تافل به چه مهارت هایی نیاز دارم؟

در کنار تقویت مهارت های مکالمه، درک صحبت های دیگران با لهجه های مختلف، درک مطلب ریدینگ و نوشتن متن، باید تلاش کنید تقویت کردن سایر مهارت ها را نیز در نظر بگیرید، از جمله:

یادداشت برداری

شما باید عادت به یادداشت برداری در مورد جزئیات و ایده های اصلی متن ها و سخنرانی ها را تمرین کنید همچنین باید بتوانید همزمان که کلیپ های صوتی را می شنوید و سوالات را می خوانید، یادداشت برداری کنید.

برای تقویت این مهارت بهتر است در آزمون ماک تافل شرکت کنید و در سایت هایی که با استفاده از نرم افزار شبیه سازی شده و سوالات واقعی امکان شرکت در آزمون های آزمایشی را به شما می دهند، تمرین کنید. شما باید بتوانید طبق زمانبندی آزمون، به سوالات گوش دهید، متن ها را بخوانید، یادداشت برداری کنید و با مراجعه به يادداشت هایتان به سوالات پاسخ دهید.

تمرکز

شما باید توانایی خود را برای در تمرکز کردن به مدت مدت طولانی افزایش دهید. در ابتدا، پاسخگویی به سوالات هر بخش از آزمون را به صورت جداگانه تمرین کنید تا در دوره های زمانی کوتاه تمرکز خود را تقویت نمایید.

اما کم کم باید سعی کنید به حدی برسید که بتوانید طی سه یا چهار ساعت تمرکز خود را برای شرکت در آزمون حفظ کنید. معمولا توصیه می شود حداقل هفته ای یکبار در یک آزمون آزمایشی تافل کامل با نمونه سوالات واقعی تمرین کنید، به این ترتیب، زمانی که روز آزمون فرا می رسد، تمرکز خود را در کل آزمون از دست نخواهید داد.

مدیریت زمان

اگر می خواهید در امتحان تافل نمره بالایی بگیرید باید روش ها و استراتژی‌های مدیریت زمان را نیز فرابگیرید و آنها را تمرین کنید. بهترین روش تمرین و آمادگی برای تافل شرکت در آزمون های آزمایشی TPOنسخه ۷۴تایی طبق زمانبندی تافل است که نمونه سوالات واقعی این آزمون هستند. با عضویت در سایت آکامی آنلاین زبان به تمامی آزمون های تی پی او از ۱ تا ۷۴ به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت و می توانید در یک نرم افزار شبیه ساز آزمون تافل، مدیریت زمان را در شرایط واقعی تمرین کنید.

تایپ و نوشتن

اگر تصمیم به شرکت در تافل IBT دارید، تقویت مهارت تایپ بسیار مهم است. شما نمی دانید چه نوع صفحه کلیدی در مرکز آزمون به شما داده می شود، بنابراین تایپ کردن را با کیبوردهای مختلف تمرین کنید تا مشکلی از این لحاظ نداشته باشید.

علاوه بر این، سعی کنید تا جایی که می توانید سرعت تایپ خود را بهبود ببخشید تا بتوانید در زمان مقرر مقاله خود را کامل کنید.

از کدام منابع رسمی آمادگی برای آزمون  تافل استفاده کنم؟

آزمون تافل iBT توسط ETS  که یک سازمان غیرانتفاعی با بیش از 60 سال تجربه است، برگزار می شود. هدف این موسسه برگزاری آزمون هایی است که به داوطلبان فرصت می دهد تا رویاهای خود را در هر نقطه از جهان دنبال کنند. هرچند ای تی اس منابع خاصی را برای شرکت در این آزمون معرفی نکرده، اما چندین منبع تمرینی مختلف را در سایت خود ارائه داده تا داوطلبین بتوانند از آنها برای تقویت مهارت های خود استفاده کنید.

پرکاربردترین منابع رسمی که توسط ETSارائه شده، عبارتند از:

  • The Official Guide to the TOEFL iBT Test

پرفروش‌ترین مرجع کامل برای تقویت تمام مهارت ها، با 4 تست تمرینی کامل و نکاتی برای تمرین مفید

  • TOEFL iBTTest Preparation: The Insider’s Guide

یک دوره آموزشی رایگان 6 هفته ای برای تقویت مهارت های تافل، یادگیری نکات و استراتژی ها و تعامل با سایر داوطلبین

  • TOEFLiBT Free Practice Test

سوالات آزمون واقعی مربوط به هر 4 بخش آزمون تافل

  • OfficialTOEFL iBT Tests with Audio

5 آزمون واقعی قبلی تافل همراه با کلیپ های صوتی

  • TOEFL Go!Official App

تست های تمرینی، نکات ضروری برای کسب نمره بالا در هر مهارت و غیره

  • TOEFL iBTPractice Online (TPO)

آزمون های تی پی او بهترین منابع رسمی برای تمرین تافل هستند. این آزمون ها نمونه سوالات واقعی از آزمون های قبلی تافل را شامل می شوند که هر سال ۴ نمونه از آنها توسط سازمان ای تی اس منتشر می شود. در حال حاضر نسخه ۱ تا ۷۴ این آزمون ها توسط ETS منتشر شده که البته شرکت در هریک از آنها از طریق این سایت حدود ۴۵ دلار هزینه دارد.

برای شرکت در آزمون های TPO به صورت رایگان می توانید در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته  عضو شوید. با عضویت در اپلیکیشن این سایت به نرم افزار شبیه ساز آزمون دسترسی خواهید داشت و میتوانید در هریک از آزمون های تی پی او (TPO) نسخه 74 تایی به صورت زمانبندی شده با بدون زمانبندی شرکت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
بیشتر بخوانید:  مسکو یا سن پترزبورگ!  به کدام شهر روسیه سفر کنیم؟

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.