یو اس نیوز

معرفی بهترین دانشگاه های دنیا و ایران در رتبه بندی یو اس نیوز در سال 2022-2023

مجله تحلیلی خبری ” یو اس  نیوز اند ورلد ریپورت” ( U.S. News and World Report) “ اخیرا بهترین دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی کرد.

 این رتبه‌بندی که توسط مجله تحلیلی خبری “یو.اس. نیوز اند ورلد ریپورت” انجام شده، شامل هزار و 500 دانشگاه از سراسر دنیا می باشد. این دانشگاه ها از ایالات متحده و بیش از 80 کشور دیگر بر اساس 13 شاخص رتبه بندی شده اند که عملکرد تحقیقات دانشگاهی و اعتبار جهانی و منطقه ای آنها را اندازه گیری می کند. دانشجویان می توانند از این رتبه بندی برای بررسی گزینه های آموزش عالی که در خارج از مرزهای کشورهای خود وجود دارد و جنبه های اصلی ماموریت های تحقیقاتی دانشگاه ها را مقایسه کنند.

هفتمین رتبه بندی سالانه News & World Report ایالات متحده، برترین دانشگاه های جهانی به منظور ارائه شناخت در مورد مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ارایه شده است.

دانشگاه هاروارد برای یازدهمین سال متوالی در صدر فهرست برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت و پس از آن دانشگاه‌های ماساچوست و استنفورد قرار گرفتند و همچنین دانشگاه آکسفورد انگلستان در رتبه 5 این رتبه بندی قرار گرفته است.

معیارهای متعددی در این رتبه‌بندی موثر بودند که از جمله آنها می‌توان به نسبت دانشجو به استاد، متوسط حقوق اعضای هیات علمی، خدمات دانشجویی و تحقیقاتی، هزینه تحصیل دانشجویان، درصد فارغ‌ التحصیلان و… اشاره کرد.

جهت مشاهده لیست کامل رتبه بندی دانشگاه های دنیا و امتیازات آنان در رتبه بندی یو اس نیوز برای سال 2022-2023 می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

برترین دانشگاه های ایران در رتبه بندی یو اس نیوز در سال 2022-2023

در ابن رتبه بندی 36 دانشگاه ایرانی قرار گرفته اند، که به ترتیب دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه تریبت مدرس جز  10 دانشگاه برتر ایران معرفی شده اند.

جهت مشاهده لیست کامل رتبه بندی دانشگاه های ایرانی و امتیازات آنان در رتبه بندی یو اس نیوز  برای سال 2023 می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

3 پرسش و پاسخ

  • یک کمپینی باید تشکیل شه برای اطلاع رسانی به سایت usnews در رابطه با سطح کیفی دانشگاه آزاد و اینکه دانشگاه آزاد ۴۰ واحد و چند صد پردیس داره که همه مقالات چاپ شده در آنها در ارزیابی ها به حساب یک دانشگاه مستقل به نام دانشگاه آزاد در نظر گرفته میشود.
    کاملا نا عادلانه است و مضحک است که دانشگاه شریف بعد از دانشگاه آزاد قرار گرفته.

    • بخیل نباشید دوست عزیز. هیچکس نمیتونه جایگاه یک فرد شایسته رو بگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.