کورسرا

دوره های کورسرا (Coursera) چیست و چگونه در دوره های آن شرکت نمود و مدرک رایگان گرفت؟

کورسرا (Coursera)  از معروف ترین سایت های ارائه دهنده آموزش آنلاین است که دوره های آموزشی با عناوین مختلفی چون مهندسی، فیزیک، داروشناسی، زیست‌شناسی، ریاضیات، علوم کامپیوتر، علوم انسانی، علوم اجتماعی برگزار می کند و به افراد شرکت کننده در این دوره ها مدرک معتبر بین المللی اعطا می شود. این دوره های آموزشی با همکاری بسیاری از دانشگاه ها و اساتید مطرح دنیا ارائه می شود. این وب سایت آموزشی در سال ۲۰۱۲ توسط ۲ استاد که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کردند با هدف قرار دادن بهترین دوره های آموزشی در اختیار همگان، شروع به کار کرد. در ابتدای کار، دوره‌هایی با همکاری دانشگاه‌های استنفورد، پرینستون، پنسیلوانیا و میشیگان در سایت کورسرا ارائه شد. پس از اون، دوره‌های تخصصی (specializations) برای کسب مهارت در موضوعات شغلی و تخصصی به کورسرا اضافه شد. یکی از مهمترین مواردی که موجب تمایز این وب سایت با سایر سایت های آموزش آنلاین شده است، همکاری بهترین اساتید از بهترین دانشگاه های سطح جهان جهت تهیه دوره های آموزشی است.

به بیان ساده تر کورسرا با اینکه دانشگاه نیست ولی دوره‌های مختلفی رو از دانشگاه‌های معتبر تهیه و ارائه می دهد و کسانی که به دنبال بروز ترین آموزش های معتبر دانشگاهی و دوره های آموزشی هستند می توانند از این خدمات استفاده نمایند. واز آن جایی که این دوره ها در سطح جهانی نیز از اعتبار خوبی برخوردار است و شناخته شده است می تواند بسیار مفید و در رزومه کسانی که قصد مهاجرت و اپلای دارند نیز تاثیر گذار باشد.

فرمت آموزش‌ها ویدیویی و متنی است و اکثر درس‌ها جزوه و درسنامه دارند. تاریخ شروع کلاس‌ها مشخص است و شما می بایست به صورت هفتگی تکالیف و پروژه هایی را تحویل دهید و این موارد توسط سایت تصحیح و بررسی می شوند. زبان دوره‌ها انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و..است.  هم چنین برای ویدئو ها زیر نویس انگلیسی و چند زبان رایج دیگر هم وجود دارد و بنابراین زیر نویس فارسی وجود ندارد. ویدئو ها نیز از کیفیت مناسبی برخوردارند و امکان تند کردن یا کند کردن خود ویدئو و زیر نویسش نیز وجود دارد و برای دانلود ویدئو ها لازم است که تک تک آن ها را دانلود نمائید.

همچنین در کانال یوتیوب بورسیه پلاس به آموزش اخذ گواهی های کورسرا به صورت رایگان پرداخته ایم، که شما عزیزان می توانید این ویدیو را همین الان از طریق کانال یوتیوبی ما مشاهده نمایید.

چه مباحثی در سایت کورسرا آموزش داده می شوند؟

در ابتدا فعالیت این سایت با ارائه دوره های آموزشی بادگیری ماشین آغاز شد. اما در مدت زمان کوتاه با رشد و توسعه ای که داشت توانست در محور های زیر نیز ویدئو های آموزشی تهیه کند و در اختیار علاقه مندان قرار دهد:

  • فیزیک
  • ریاضی
  • علوم انسانی
  • زیست شناسی
  • علوم اجتماعی
  • ریاضیات
  • بازرگانی
  • علوم رایانه

انواع آموزش های آنلاین کورسرا

1-دانشجو محور: این برنامه برای دانشجویان دارای ایمیل دانشگاهی این امکان را فراهم کرده است که مهارت هایی را برای اضافه کردن به رزومه خود فراگیرند و هر دانشجو در هر سال می تواند به صورت رایگان در یک دوره آموزشی شرکت نماید.

2- پروژه یا بیزینس محور این برنامه از 4 محور مختلف تشکیل شده است:

  • Coursera for Team
  •  Coursera for Business
  •  Coursera for Campus
  •  Coursea for Government

در حالت کلی هر دوره بین 4 الی 12 هفته طول می کشد.

شرکت در دوره های کورسرا چه مزایایی دارد؟

مزیت مهم دوره های آموزش آنلاین کورسرا در درجه اول رایگان یا ارزان بودن آن است، چرا که دوره های برگزار شده غالبا رایگان هستند یا با پرداخت مبلغی به اندازه حداکثر 100 دلار می توانید از محتوای آموزشی یا وبینار استفاده کنید. نکته جالب تر این است که یادگیری مهارتهای ارزشمند با هزینه به مراتب پایین تر نسبت به محیط آموزشی یا دانشگاهی، برای مسئولان دانشگاهی معمولا مطلوب جلوه نمی کند و به همین جهت در برخی موارد افرادی سعی می کنند ارزش دوره یا کیفیت آن را پایین جلوه دهند. مزیت دیگر برنامه های آموزش آنلاین، انعطاف زمان برگزاری و دسترسی از هر کجای دنیا به محتوای کلاس و انجام آزمونهای آنلاین کورسرا است. برخی از انواع مزیت های دیگر آن عبارتند از:

  • برخورداری فایل های آموزشی از زیرنویس انگلیسی و گاها فارسی
  • امکان برقراری ارتباط تعاملی با استاد دوره
  • اکثر دوره ها رایگان و یا ارزان (زیر 100 دلار) هستند
  • امکان استفاده از 7 روز تریال رایگان برای دوره های پولی کورسرا
  • امکان استفاده از ویدئوهای آموزشی در حالت آفلاین و آنلاین
  • ارائه گواهی نامه بین المللی
  • تقویت رزومه افراد جهت اخذ بورسیه تحصیلی
  • اپلیکیشن تلفن همراه در سیستم عامل اندروید و iOS
بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

اپلیکیشن COURSERA

جالب است بدانید که برای دسترسی بهتر و استفاده از خدمات کورسرا اپلیکیشنی طراحی شده است. پس از اینکه آن را دانلود نمودید در قسمت explore می‌توانید دوره موردعلاقه تان را سرچ نمائید. در قسمت topic نیز می‌توانید دوره‌ها را بر اساس دسته بندی و به تناسب موضوع انتخاب نمائید. این اپلیکیشن 11 تقسیم بندی ارائه نموده است و اخرین مورد آن راجع به یادگیری زبان است. اگر می خواهید لیست دوره های رایگان را پیدا کنید بهتر است در قسمت سرچ کنار اسم دوره مورد علاقه تان کلمه free course را هم انتخاب نمائید. همچنین در زمان انتخاب دوره می‌توانید سطح دوره و زبان دوره را نیز فیلتر  نمائید.

پس از اینکه وارد هر دوره شدید اطلاعات کاملی راجع به آن دوره در اختیارتان قرار می گیرد. چنان که مدرس دوره و رزومه هر کدام برایتان قابل مشاهده است. هم چنین دوره‌های مشابه را به شما پیشنهاد می‌دهد. برخی از دوره‌ها بعد از اتمام،  نیاز به انجام یه پروژه یا تکلیف دارند که پس از انجام آن می توانید مدرک مربوطه را دریافت نمائید. . مدرک به صورت الکترونیکی نیز به شما اعطا می شود و قابل اشتراک‌گذاری در لینکدین می باشد. جالب است بدانید که برای دوره ها محدودیت زمانی نیز وجود ندارد .

برای برخی دوره‌های coursera دو گزینه پیش روی شماست: purchase course و enroll without certificate. اگر قصد پرداخت هزینه ای ندارید گزینه دوم را انتخاب نمائید. گاهی هم دو گزینه با این صورت هست: subscribe the course که پولی است. و گزینه ای دیگری به نام you can also audit the course بدین معنا که شما مستمع آزاد هستید و رایگان محسوب می شود.

وقتی وارد دوره شدید چند تا تب قابل مشاهده است. قسمت overview، سیلابس دوره را بیان می کند. Grades تکالیفی که باید برای گرفتن مدرک انجام بدهید را بیان می کند و در قسمت forums برای هر هفته می‌توانید سوالاتی مطرح و با دیگران در این زمینه ایده رد و بدل نمائید. در قسمت info هم اطلاعات مربوط به مدرسین دوره گذاشته بیان شده است.

کورسرا

آموزش ویدویی ثبت نام در دوره های کورسرا و دریافت رایگان گواهی های آن

در کانال یوتیوب ما یک ویدیوی آموزشی به صورت کامل برای شما قرار دادیم که نحوه ثبت نام برای دوره های کورسرا و تقاضا برای دریافت گواهی های آن به صورت رایگان را آموزش داده ایم. می توانید از طریق این لینک این آموزش را مشاهده نمایید.

آموزش تصوری ثبت نام در COURSERA و دریافت مدرک آن

برای ثبت نام در کورسرا لازم است که ابتدا وارد وب سایت آن به آدرس coursera.org شوید.

توجه داشته باشید که اگر از ابزارهای تغییر IP ( فیلترشکن) استفاده نکنید، با این پیغام مواجه می شوید. (بعضی از خدمات این پایگاه برای کاربران ایرانی محدود شده است.) پس قبل از شروع استفاده از خدمات این سایت، حتما از ابزارهای تغییر IP استفاده نمایید.

برای ثبت نام در coursera از منو سمت راست گزینه «Join for Free» را انتخاب کنید و نام نام خانوادگی و پسورد را وارد نمایید.

کورسرا

پس از ثبت نام در کورسرا، باید اطلاعات مختصری از خود، در سایت وارد کنید. این اطلاعات شامل سابقه کار، تحصیلات، زمینه تخصصی کاری، سابقه کاری شرکتی که در آن کار می‌کردید؛ دانشجو بودن یا نبودن شما، جزو این موارد است. هم چنین شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «SKIP» این مرحله را رد کنید.

کورسرا

پس از تکمیل اطلاعات شخصی، به سه بخش دسترسی خواهید داشت: به این صورت که در قسمت My Course شما امکان دسترسی به آخرین دوره‌های فعال، دوره‌هایی که از کار افتاده‌اند و دوره‌هایی که پایان یافته‌اند، را دارید.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

در بخش Accomplishment نتیجه دوره‌هایی را که به اتمام رسانده‌اید را برای شما نمایان می کند.

بخش Recommendation دوره‌هایی متناسب با شغل و اطلاعاتی که در مرحله قبل تکمیل کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کند.

کورسرا

توجه داشته باشید که کورسرا، آموزش‌ها رو در ۵ مدل ارائه می‌دهد. این دوره‌ها در نحوه ارائه (به صورت وبینار لایو، یا از پیش ضبط شده)، مدت دوره، هزینه، شرایط ثبت‌نام و گرفتن بورس تحصیلی متفاوت هستند. سه مدل آخر، مدارک رسمی دانشگاهی و معتبری می‌دهد که برای اپلای هم قابل استناد است.

کورسرا

هزینه دریافت مدرک COURSERA را چگونه پرداخت نمائیم؟

پس از ثبت نام در سایت کورسرا که ( بهتر است با ایمیل دانشگاهی ثبت نام نمائید) و بعد از طی هر کورس و شرکت در امتحان حین دوره و پایان دوره، می توانید برای دریافت مدرک معتبر از کورسرا اقدام نمائید. اغلب دوره های آموزشی سایت کورسرا به صورت رایگان بوده ولی جهت دریافت مدرک معتبر آن لازم است که هزینه ای پرداخت نماید و در همین راستا می توانید از یک سری سایت های واسط که نسبت به پرداخت های ارزی اقدام می نمایند استفاده نمایید.

دریافت مدارک دوره های کورسرا COURSERA به صورت رایگان

با توجه به اینکه امکان پرداخت هزینه های دوره های کورسرا برای دانشجویان ایرانی به دلیل تحریم های بین المللی امکان پذیر نمی باشد، شما عزیزان می توانید از قابلیت مخصوصی که این سایت برای افراد در سرار دنیا قرار داده استفاده کنید. این قابلیت نیز چیزی نیست جز درخواست نیاز به کمک مالی یا همان Financial aid available . سایت کورسرا برای برخی از دوره های خود امکان درخواست کمک مالی قرار داده است که شما در هنگام انتخاب و شرکت در این دوره ها می توانید درخواست کنید که امکان پرداخت هزینه های دوره ها را ندارید، تا سایت کورسرا برای شما به صورت رایگان این دسترسی را ایجاد کند. به عنوان مثال همانگونه که در تصویر زیر می بینید در کنار گزینه ثبت نام در دوره، گزینه Financial aid available را نیز قرار داده است که شما با کلیک بر روی آن وارد صفحه ای خواهید شد که درخواست خود را برای سایت کورسرا ارسال می کنید.

کورسرا

پس از کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه زیر خواهید شد که از شما می خواهد، تعهد بدید که حتما اطلاعات واقعی خود را تکمیل می کنید و تعهد می کنید تا دوره را به پایان برسانید و همچنین از شما میخواهید که در کادر پایین به زبان انگلیسی جمله I agree to the terms above را یادداشت کنید که به معنی آن است که من این شرایط را می پذیرم.

کورسرا

پس از انجام مرحله بالا وارد صفحه زیر خواهید شد که از شما می خواهد مدرک تحصیلی و میزان درآمد سالیانه خود را وارد کنید و همچنین اعلام کنید که چه مقدار می توانید هزینه دوره ها را پرداخت کنید.( بهتر است این گزینه را صفر اعلام نمایید.) در بخش های بعدی این صفحه از شما می پرسد چرا قصد اپلای برای این دوره ها را دارید و شرکت در این دوره ها برای شما چه تاثیری بر آینده شغلی شما خواهد داشت. و بخش بعدی از شما می پرسد اگر در قالب وام هزینه به شما ارایه شود که بعدا آن را عودت بدید قبول خواهید کرد یا خیر؟ پاسخ دادن به این گزینه در اعطا کمک مالی این سایت تاثیری ندارد. در نهایت درخواست خود را برای این سایت ارسال خواهید کرد و پاسخ این درخواست مبنی بر قبول یا رد، پس از دو هفته برای شما ارسال می گردد.

کورسرا

کورسرا

کورسرا

شرکت در دوره های کورسرا به صورت رایگان بدون دریافت مدرک

همچنین شما عزیزان می توانید در بسیاری از دوره های کورسرا به صورت رایگان و بدون دریافت مدرک آن شرکت کنید. نکته قابل توجه آن است که شما عزیزان برای شرکت در این دوره ها الزامی به داشتن مدرک ندارید. چراکه شما می توانید در رزومه خود شرکت در این دوره ها را اعلام نمایید و دانشگاه ها و اساتید خارجی اصل را بر حسن نیت و صداقت شما می گذارند و نیازی به ارایه مدرک برای اثبات آن ندارید و نهایتا ممکن است در حین مصاحبه از شما، در مورد آن دوره ها فقط سوالاتی کنند که در صورتی که واقعا در آن دوره ها شرکت کرده باشید، قادر به پاسخگویی خواهید بود. در نتیجه از نظر ارایه نشدن مدرک نگرانی نخواهید داشت.

مطابق تصویر پایین شما ابتدا گزینه  Enroll for free را زده و سپس در داخل صفحه ای که باز می شود گزینه Full Course, No Certificate را انتخاب می نمایید.

کورسرا

4.3/5 - (61 امتیاز)

65 پرسش و پاسخ

  • سلام می خواستم بدونم اگر مهلت اتمام دوره بورسیه کورسرا به پایان برسه ایا هنوز امکان گرفتن گواهی می باشد؟

  • سلام چجوری بفهمیم تمرین ها مون آپلود شده و ایننکه تصحیح اش
    چقدر طول میکشه و یه سوال دیگه ام اینه ک حتمن باید تمرین هفته اول رو انجام بدیم چون هفته دوم واسم باز نمیشه

  • سلام امیدوارم حالتون خوب باشه . من رشته ام الکترونیک هست ولی تو رشته های اموزشی سایت کورسرا ک بالا نوشتین ، الکترونیک نیست. یعنی نمیشه تو رشته خودم از کورسرا مدرک بگیرم ؟

  • با سلام
    من قبلا درخواست کمک مالی میدادم به من 100 درصد دوره کمک میشد الان 25 درصد هست باید چیکار کنیم ؟؟؟

  • سلام ببخشید من تاریخ دوتا از Asignment هام زده overdue الان یعن یدیگه نمیتونم انجام بدم و مدرکش رو بگیرم چه کاری باید انجام بدم؟

  • سلام، وقت بخیر، در سایت کورسرا امکان رجیستر شدن دایمی وجود نداره؟ منظور این هست که بعد از دوره ۷ روزه رایگان بار بعد شرکت در دوره ها به چه صورت هست؟ ممنون

  • من درخواست financial aid دادم و منتظرم تا جواب بدن اما فیلم ها برای من نمیاد که شروع کنم.چه کار کنم؟

    • دو هفته طول میکشه که درخواست تون تایید بشه . بعدش که تایید شد فیلم ها برای شما قابل نمایش خواهد بود

  • سلام عزیز خسته نباشید. من دوره python data structure رو تا هفته اخر دیدم اما هفته اخر تمریناتش رو برای من زده باید اشتراک تهیه کنم یا هفت روزه رایگان استفاده کنم نکته اینجاست که من از اول financial aid رو کامل گرفتم! اما الان به این مشکل خوردم ممنون میشم کمکم کنید

  • سلام وقت بخیر آیا برای همه کورس ها باید verify id کنیم یا برخی از کورس وریفای میخوان من بعد از تموم کردن کورس وریفای خواست البته از روش financial aid رفتم

  • سلام. ببخشید
    من وقتی برای کمک هزینه مالی درخواست دادم و یکی از متون صد و پنجاه کلمه ای را نوشتم، دیگه نتونستم ادامه بدم. یعنی دکمه NEXT غیر فعال بود.
    چیکار باید بکنم.
    از فیلتر شکن استفاده می کردم ولی بازم درست نمیشه

  • سلام.چطور تشخیص بدیم دوره ای که شرکت میکنیم اعتبارش در حدی هست که بتونم در رزومه برای اپلای استفاده کنم؟

  • سلام خسته نباشید. امیدوارم حالتون خوب باشه.
    میخواستم بپرسم ذکر کردن چند دوره ی کورسرا در رزومه برای اپلای در دانشگاه های خارجی معقول و معموله؟
    من چیزی حدوده 7 دوره مرتبط با رشته ای که قراره اپلای کنم گذراندم اما نمیدونم همه رو ذکر کنم یا فقط اون هایی که مهم تر هستند؟ مثلا 2 یا 3 تا خوبه؟ یا اصلا محدودیتی در تعداد وجود نداره و میشه همه رو ذکر کرد؟

    • سلام رزومه تون نباید بیشتر از دو صفحه بشه تا جایی که مرتبط هست ذکر کنید اما بیشتر از دو صفحه نشه

  • سلام روز بخیر شرکت توی دوره های skillshare هم میتونه باعث تقویت رزومه مون بشه؟

  • با سلام و خسته نباشید
    من برای دریافت مدرک دوره ای که شرکت کردم ازم احرازهویت خواسته و چون ایران زدم شدنی نیست
    میشه کاری کرد و یا راه حلی هست؟

  • سلام
    اگر در دوره ی رایگان شرکت کنیم و به پایان برسونیمش بعدش میشه برای مدرک اقدام کرد یا باید از همون اول پول مدرک داده بشه؟

    • سلام وقتتون بخیر
      ویدیو یوتیوبی مونو ببینید رایگان توضیح دادیم و متوجه خواهید شد

  • سلام ادمین عزیز…. راجع به financial aid خواستم بگم شدنیه…. یه درخواست اشک در بیار براشون نوشتم و اونا هم دلشون به رحم اومد و پذیرفتن.

  • سلام، وقت بخیر
    من درخواست financial aid رو زدم و دو مرحله خواسته‌شده رو هم انجام دادم. اما بعد از این دو مرحله هیچ چیزی به عنوان continue وجود نداره! فقط یه گزینه review هست که اونم غیرفعاله

    • سلام وقتتون بخیر ویدیو یوتیوبی مونو دیدید؟ مطابق اون مراحل رو انجام دادید؟

      • درود بر شما…. بله مطابق اون انجام دادم و ازتون ممنونم بابت راهنمایی … و خوشبختانه ایمیل تاییدیه برام اومد. البته هنوز کورس رو شروع نکردم ولی نگران اینم بعد از پایان دوره برای دریافت مدرک احراز هویت بخواد. البته با آی پی آلمان ثبت نام کردم و درخواست دادم و حتی تایم زون کامپیوترم رو هم روی آلمان گذاشتم که خراب نشه کار.

          • سلام راستش من تازه اسم سایت کورسرا رو شنیدم کارم فروش دوره اموزشیه و میخوام در وهله اول دوره رایگان شرکت کنم فارع التحصیل رشته زبان انگلیسی ام. میخوام دوره های مربوط به فروش رو بگذرونم.فعلا دوره رایگلنها رو ولی نمیدونم چطور باهاش کار کنم و چطور شرکت کنم فقط ثبت نام کردم وعصویت رایگان رو زدم اما دوره مربوط به فروش رو چطور باید سرچ کنم؟

          • سلام از کلید واژه های مرتبط در سرچ استفاده کنید

    • سلام من تازه ثبت نام کردم و ۷ روز رایگان برام یه دوره ای رو ثبت نام کردم ولی نمیتونم درس ها ببینم یه صفحه اومده میگه شماره کارتتو وارد کن چکهر کنم ویدئو های یوتیوب رو هم دیدم نتونستم این مشکلو حل کنم

      • سلام
        احتمالا دوره ای رو ثبت نام کردید که از ابتدا پولی هستش
        این دوره ها رو نمیشه شرکت کنید و 7 روز رایگانش برای تست است که از ابتدا باید شماره کارت خارجی بهشون بدید
        مطابق آموزش یوتیوب دوره هایی که گفته شده رو استفاده کنید

  • سلام خسته نباشید. بنده برای یه دوره ای درخواست دادم و قبول شد ولی برای احراز هویت پاسپورت میخواد و تا جایی که یادمه توی توضیحات هم نوشته بود که مدرک از ایران قبول نمیکنند. چه راهکاری پیشنهاد میدید؟

    • سلام این هفته لایو داریم و در موردش توضیح میدیم
      پیج اینستاگرام مونو دنبال کنید

  • سلام، اگه دوره هفت روزه ی آزمایشی رو انتخاب بکنیم میتونیم آزمون و کوییزها رو انجام بدیم و سابمیتشون کنیم؟ اگه بله، لطفا بفرمایید که اگه تو این هفت روز کورسی رو به اتمام برسونیم مدرک ارایه میدن یا نه؟ ممنون

    • سلام خیر
      توصیه میکنم ویدیو یوتیوبی مونو در این مورد ببینید متوجه خواهید شد

  • سلام کورسی رو اپلای کردم و پذیرشم اومد فقط اینکه گفته اول احراز هویت کنم.
    در این شرایط که ایران تحریم هست، مدرک میدن؟و محل اقامتمو ایران بزنم؟ در کل چیکار کنم که مشکلی ایجاد نکنه ؟

  • سلام خسته نبتشید طبق اموزشی که دادین من پیش رفتم و در نهایت بدون گذروندن اون ۱۵ روزی که بهمون گفتید سایت به من اجازه داد در دوره ها شرکت کنم
    آیا در این صورت من مدرکی دریافت خواهم کرد؟

    • سلام وقتتون بخیر
      خیر فقط اجازه می دهد در دوره شرکت کنید نه اینکه مدرکی بدهد

  • سلام ببخشید من الان با فیلترشکن که وارد سایت کورسرا میشم، IP منو میزنه لوس آنجلس. میخواستم بدونم زمانی که دوره ام رو تمام کردم و خواستم با پاسپورت ایرانی درخواست مدرک بدم از سایت، باید محل سکونت رو لس آنجلس بنویسم یا یه آدرس توی ترکیه هم اوکیه؟

  • سلام
    وقت به خیر و ممنون از اطلاعات تون.
    1- سوال من اینه که اگر برای یک کورس درخواست کمک هزینه بدیم و قبلش کورس رو شروع کنیم، بعد از دو هفته اگر درخواست کمک هزینه مون تایید بشه، میشه ادامه کورس رو دید و در انتها مدرکش رو گرفت یا برای اینکه سرتیفیکیت رو بگیریم، باید حتماً دو هفته صبر کنیم تا کمک هزینه تایید بشه و بعد کورس رو شروع کنیم؟
    2- آیا همزمان میشه برای چندتا کورس مختلف درخواست کمک هزینه داد؟

    ممنون

    • سلام ممنون می تونید شروع کنید و هر زمان تایید شد مدرک رو بگیرید.
      بله می توانید

  • سلام. در حال حاضر امکان مدرکرفتن از سایت کورسرا برای ایرانیها وجود داره؟ چند وقت پیش برای احراز هویتی که داخل این سایت گذاشته بودند نوشته بود نباید از ایران باشید

  • با سلام.اول از همه بابت این اطلاعات ازتون سپاسگزارم.یه سوال دارم.اگر در هر کورس حالت رایگان رو انتخاب کنیم امکانش هست که آخر کورس درخواست مدرک کنیم و پول رو واریز کنیم؟چون طبق چیزی که دیدم در حالت با مدرک از همون اول میگه پول رو واریز کنید.ممنون از شما

  • با ایمیل ساختگی و فیک با پسوند edu هم میشه؟
    یا باید مشخصات و ایمیل خودمون باشه؟

  • سلام در رابطه با کورسرا سوال داشتم .
    1: با ایمیل دانشگاهی ثبت نام کنیم .(همون ایمیل خود شخصیمون هست؟
    2: برای دریافت مدرک از سایتهای واسط باید واریز وجه کرد؟یعنی چجور سایتهایی؟ با حساب ارزی هم میشه واریز کرد به حسابشون؟اصلا خودشون شماره حساب میدن؟که بعدش واریز کرد

    • سلام خیر ایمیل آکادمیک به ایمیلی گفته می شود که از طریق دانشگاه با پسوند دانشگاه به شما تعلق می گیرید جهت دریافت آن باید از طریق سایت دانشگاه خود پیگیر باشید.
      سایت های مانند تهران پی منت یا شریف ویزا را در گوگل سرچ کنید اطلاعات کافی در مورد آن ها بدست خواهید آورد.

  • فقط دوره هایی ک هزینه داره مدرک میدن؟
    با چ واسطه ای میشه براشون هزینه رو پرداخت کرد؟

    • خیر دوره ها معمولا رایگان است اما جهت صدور گواهی حضور نیاز به پرداخت هزینه است که از طریق سایت های واسط مانند تهران پیمنت یا شریف ویزا می توانید اقدام نمایید.

  • دوره هاش چه مدتی طول میکشه معمولا؟ یعنی وقد طول میکشه تا دوره تموم شه و بتونیم مدرکشو بگیریم

    • سلام هر دوره متفاوت است و زمان مشخصی دارد. در سایت خود کورسرا چک بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.