منابع آیلتس

معرفی بهترین منابع آزمون آیلتس IELTS ( تضمینی نمره 7 آیلتس) در سال 2024

آیلتس یک آزمون استاندارد انگلیسی زبان است که برای افراد خارجی که مایل به تحصیل ، کار و زندگی در یک محیط انگلیسی زبان هستند طراحی شده است. مدرک آزمون آیلتس در بسیاری از موسسات و مکان هایی در جهان که از انگلیسی استفاده می شود ، فرصتهای علمی و حرفه ای بین المللی زیادی را فراهم می کند. همچنین اگر دنبال اپلای برای تحصیل در یک دانشگاه خارجی می باشید قطعا نیاز به مدرک زبان دارید. به همین خاطر منابع آزمون آیلتس را برای مطالعه خودخوان در زیر برای شما پیشنهاد میکنیم.

در کانال یوتیوب بورسیه پلاس به معرفی 5 اپلیکیشن برتر آموزش آیلتس پرداخته ایم، این ویدیو را می توانید همین الان از طریق کانال یوتیوب ما مشاهده نمایید:

تاریخچه آزمون آیلتس

IELTS در سال 1989 تأسیس شده و همچنی به محبوب ترین گواهینامه سطح بالا  زبان انگلیسی تبدیل شده. هم اکنون در بیش از 140 کشور در حدود 1000 مکان آزمون وجود دارد که سالانه بیش از دو میلیون تست انجام می شود. بیش از 9000 سازمان در سراسر جهان گواهی را به عنوان اثبات تسلط به زبان انگلیسی قبول می کنند.

انواع آزمون آیلتس، جنرال یا آکادمیک

افراد با توجه به هدفی که از این آزمون دارند می توانند در یکی از دو نوع آن یعنی آزمون آیلتس جنرال یا آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند. از طرفی باید بدانید که دانشگاه یا موسسه و شرکتی که قصد کار و یا تحصیل در آن را دارید چه حد نصابی از نمره را برای پذیرش شما در نظر گرفته است با در نظر گرفتن تمامی این عوامل اقدامات لازم برای شرکت در آزمون آیلتس را انجام دهید.

آمادگی برای آیلتس با بهترین منابع

بنابراین با در نظر گرفتن یک رشته عوامل مهم باید برای آزمون آماده شوید:

  • در ابتدا باید سطح توانایی خود در انگلیسی را بدانید که برای این منظور می توانید در یک آزمون شبیه سازی شده  آیلتس ( ماک) شرکت کنید و پس از دریافت نمره  خود به نقاط ضعف و قوت خود در مهارت های مختلف و اصلی این آزمون پی ببرید.
  • بعد از آن که نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دادید باید خود را در سطح استاندارد های لازم برای کسب نمرات بهتر آماده کنید که برای این کار می توانید به یک مرکز آموزشی معتبر آیلتس در شهر خودتان مراجعه و آموزش ها و تکنیک های لازم را کسب کنید.
  • اگر قبلا زبان را فراگیری کرد باید با توجه به سطح خود اقدام به تهیه ی منابع مناسب برای آزمون کنید.
  • برای تهیه  منبع مناسب باید علاوه بر آگاهی از سطح توانایی خود به حدنصاب نمره ای که دانشگاه یا موسسه ی موردنظر برای پذیرش لازم می داند توجه کنید و طبق آن منابع را تهیه کنید.
بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

مهم ترین منابع خودخوان آزمون آیلتس

در ادامه ما لیستی از منابعی که می توانید تهیه کنید را آماده کرده ایم.

در این کتاب می توانید از هشت نمونه آزمون رسمی برای تمرین بهتر استفاده کنید از طرفی این کتاب برای هر دو فرم آزمون آیلتس طراحی شده و تمامی تمرین های و تکنیک های لازم برای موفقیت در آزمون را ارائه کرده است و می تواند گزینه ی خوبی برای مطالعه باشد.

منابع آیلتس

  • آخرین ویرایش کتاب های کمبریج برای آیلتس آکادمیک

در این کتاب علاوه بر این که چهار آزمون کامل را برای تمرین دارید می توانید از نحوه و سیستم نمره دهی در این آزمون هم مطلع شوید علاوه بر این،فایل صوتی و سی دی همراه با کتاب عرضه می گردد.

یکی دیگر از منابع مشهور آیلتس این کتاب می باشد که توسط یکی از تصحیح کنندگان آیلتس تالیف شده است. این کتاب برای کسب نمرات بالا در آزمون نوشته شده و حاوی تکنیک ها و استراتژی های مناسب می باشد از طرفی به برخی مشکلات پیش رو داوطلبان هم به شیوه ای روان و قابل فهم پرداخته است.

منابع آیلتس

این کتاب همان طور که از نام ان مشخص است برای آزمون آیلتس جنرال طراحی شده است و  دارای توضیحات عملی و کاربردی برای آزمون می باشد تا داوطلبان بتوانند از این تکنیک های استفاده کنند و بهترین نتیجه برای بگیرند.

منابع آیلتس

 

  • Official IELTS Practice Materials

یکی دیگر از منابع جامع و خوب برای آزمون آیلتس این کتاب است که علاوه برا داوطلبان  مدرسین هم می توانند از آن به عنوان منبع مناسبی برای تدریس استفاده کنند. در این کتاب شما می توانید علاوه بر نحوه آشنایی با ارزیابی نمونه سوال های مربوط به هر دو فرم آیلتس را داشته باشید و نظرات آزمون گیرندگان هم در اختیار شما قرار می گیرد. فایل صوتی هم به شما در تقویت مهارت شنیداری کمک می کند.

این سری کتاب ها برای مهارت های اصلی نظیر : شنیدار، مکالمه ،نوشتار و خواندن  طراحی شده و جزو منابع خوب برای کسانی است که به دنبال ارتقای نمره ی خود از5به بالا هستند و مایل اند به صورت تک مهارتی برای آزمون آماده شوند.

  • Cambridge Objective IELTS
بیشتر بخوانید:  بورسیه تحصیلی دااد (DAAD) آلمان 2024 چیست؟ + شرایط و مدارک

این کتاب برای دو سطح وجود دارد سطح متوسط و سطح پیشرفته آکادمیک. اگر قصد کسب نمره  بالاتر از7 در آزمون را دارید می توانید سطح پیشرفته را تهیه کنید. کتاب شامل20 درس می باشد در موضوعات مختلف که مهارت ها را برای تقویت در خود دارد.

منابع آیلتس

این کتاب منبع بسیار خوب و مختصری برای آزمون می باشد که شامل چهار درس است و هر درس به بخش های مختلف تقسیم شده است در بخش اول به موضوع مهمی  مرتبط با آزمون اشاره می شود در بخش دوم انواع تکنیک ها و استراتژی های لازم را می آموزد و در نهایت در بخش سوم تمرین های لازم ارائه شده است.

کتاب های Ielts

  • Cambridge IELTS 13

اگر صرفا می خواهید نمونه سوال برای آزمون آیلتس داشته باشید این کتاب منبع مناسبی می باشد.

یکی از بهترین مجموعه های مناسب کتاب های کامپلیت آیلتس می باشد که برای سطوح مختلف طراحی شده است:

  • Complete IELTS Bands 4-5  : شامل ۱۰ درس برای زبان آموزان سطح B1
  • Complete IELTS Bands 5-6.5 : شامل ۸ درس برای زبان اموزان سطح B2
  • Complete IELTS Bands 6.5-7.5 : شامل ۸ درس برای زبان آموزان سطح C1

کتاب Ielts

شما میتوانید با مراجعه به مراکز معتبر آخرین ویرایش از هر کدام از منابع نام برده را تهیه کنید. درنظر داشته باشید قبل از تهیه منابع اگر با مربی و یا مدرسی در این زمنیه مشورت کنید می توانید انتخاب دقیق تری با توجه به سطح مهارت های خود داشته باشید و بیشترین بهره را از منبع ببرید البته برای مهارت هایی نظیر مکالمه و  نوشتار بهتر است علاوه بر خودخوانی از تجربه ی یک مدرس با تجربه هم استفاده کنید چرا که این مهارت های نیاز به دریافت بازبینی و بازخورد مداوم دارند.

+ با توجه به درخواست های زیاد دوستان مبنی بر مصاحبه با افراد شرکت کننده در آزمون آیلتس، در کانال یوتیوب بورسیه پلاس با خانم لیلا رنگ آمیز طوسی دارنده نمره 7/5 آیلنس لایو پرسش و پاسخی برگزار شده است و منابع بسیار خوبی را معرفی کرده اند که می توانید این مصاحبه را در کانال یوتیوب ما ببینید. ( این لینک)

3.9/5 - (7 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.