ویزا تحصیلی

معرفی ویزای تحصیلی و شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن

از آن جا که این روز ها تقاضا برای تحصیل در خارج از کشور رو به افزایش است دانشجویان در مقاطع مختلف به دنبال تحصیل در خارج از کشور و اپلای هستند و یکی از ملزومات تحصیل در خارج از کشور داشتن پذیرش از یک دانشگاه در کشور مقصد می باشد. ویزای تحصیلی برای کشور مقصد به دانشجو اجازه می دهد تا حداقل برای  12 ماه در آن کشور به تحصیل بپردازد. این ویزا فقط برای تحصیل دانشجو می باشد و به معنای اقامت دائم نمی باشد ولی بعد از تحصیل دانشجویان می توانند برای دریافت اقامت دائم در کشور مورد نظر اقدام کنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

با توجه به کشوری که پذیرش گرفته اید و قصد ادامه تحصیل دارید ممکن است مدارک لازم متفاوت باشد اما برخی مدارک جزو ملزومات است که تقریبا هر کشوری آن ها را از شما می خواهد:

  • تایید پذیرش تحصیلی

شما در ابتدا باید از دانشگاه یا موسسه در کشور مقصد پذیرش دریافت کرده باشید و این تاییدیه پذیرش را ضمیمه سایر مدارکتان ارسال کنید.

  • پاسپورت

یکی از ملزومات مهم برای هر سفر خارج از کشور پاسپورت معتبر است، شرایط اعتبار پاسپورت در هر کشوری متفاوت است، در بعضی از کشور ها ویزای تحصیلی شما تا پایان مدت اعتبار پاسپورت مهلت دارد، ضمنا در نظر داشته باشید دو صفحه ی خالی برای مهر ویزا تحصیلی داشته باشید.

  • تاییدیه دانشجویی

برای هر کشوری که درخواست ویزا تحصیلی دارید باید از موسسه  آموزشی یا دانشگاه سابق خود یک تاییدیه مبنی بر این که شما در آنجا مشغول به تحصیل بوده اید تهیه کنید.

  • گواهی پایان دوره متوسطه

شما برای ارائه  مدارک به سفارت کشور مقصد باید گواهی پایان دوره  متوسطه یا همان دیپلم خود را ارائه دهید البته در نظر داشته باشید شما باید ترجمه شده  این مدارک را به سفارت موردنظر ارائه دهید  لذا لازم است بدانید به چه زبانی مدارک را ترجمه کنید و پس از آن با ترجمه  رسمی مدارک اقدام کنید. نرخ ترجمه در موسسات مختلف متفاوت می باشد.

  • گواهی تمکن مالی
بیشتر بخوانید:  مدرسه تابستانه فول فاند دانشگاه بخارست رومانی برای تمام مقاطع در سال 2024

شما به دو روش می توانید تمکن مالی خود را اثبات کنید: ارائه گواهی تمکن مالی با توجه به ارزش مالی تعیین شده توسط سفارت کشور مورد نظر و در روش دوم گواهی ضمانت و پشتیبانی توسط یکی از بستگان در کشور مقصد که بتواند شما را در طول کل دوران تحصیلیتان ساپورت کند.

  • مدارک زبان

شما با ارائه مدارک زبان خود اعلام می کنید که می توانید در کشور مقصد ارتباط برقرار کنید، تحصیل کنید و امور روزمره خود را انجام دهید. معمولا مدارک معتبر و قابل قبول آیلتس و تافل هستند. هر کشور و هر دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید ممکن است حدنصاب مشخصی از نمره در این آزمون ها را از شما برای دریافت پذیرش تحصیلی بخواهد.

  • انگیزه نامه

شما برای دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی باید انگیزه نامه مناسبی ارائه دهید، در یک انگیزه نامه  استاندارد و قابل قبول شما باید اهداف روشن و شفاف خود را از تحصیل در آن کشور بنویسید و مدت تقریبی تحصیل و اتمام پروژه های خود را ذکر کنید. سعی کنید در نگارش انگیزه نامه از اشتباهات نگارشی یا گرامری پرهیز کنید و از پرداختن به حواشی نیز دوری کنید ضمنا ارائه انگیز نامه دقیقا با فرمت های موجود در اینترنت کیفیت کار شما را پایین می آورد و کاملا مشخص است که کپی شده  کار دیگران را ارسال کرده اید، پس از اگر نیاز است از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید،حتما این کار را انجام دهید. می توانید جهت نگارش انگیزه نامه خود از کارشناسان خبره مجموعه ما جهت نگارش آن استفاده نمایید. جهت سفارش این لینک را کلیک کنید.

  • زندگی نامه

شما یک متن کلی از سرگذشت خود، پروژه ها و اقدامات تحصیلی دانشگاه هایی که تحصیل کرده اید،توانایی هایی که کسب کرده اید  حوزه ی علاقه و تخصص خود ارائه دهید.بد نیست اگر نمونه ای مشخص از هرکدام از فعالیت هایی که انجام داده اید ارائه دهید اما دقت داشته باشید از ارائه  مطالب زاید و بی ربط پرهیز کنید.اگر بتوانید نقایص موجود در محل زندگی خود را جهت تحصیل به اندازه ی دو تا سه خط اضافه کنید بهتر است.

  • سایر مدارک:
  1. تکمیل فرم درخواست ویزا
  2. شناسنامه به همراه ترجمه رسمی و دو کپی از آن
  3. دو قطعه عکس رنگی پاسپورت
  4. گواهی پایان دوره پیش دانشگاه به همراه ترجمه رسمی آن
  5. گواهی پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد به همران ترجمه رسمی آن
  6. مدارک شغلی یا سابقه شغلی (در صورت داشتن)
بیشتر بخوانید:  بهترین شهرهایی دانشجویی جهان در سال 2024 کدام هستند؟

مدارک لازم ویزا تحصیلی

شرایط اصلی دریافت ویزای تحصیلی

اداره مهاجرت هر کشوری شرایط دریافت ویزای تحصیلی را مشخص می کند اما دو شرط اساسی که دانشجویان برای هر کشور باید مدنظر داشته باشند:

معدل مورد نیاز هر کشور

دانشگاه های مختلف در کشور های متفاوت حدنصابی برای پذیرش دانشجویان دارند. نمرات و معدل های شما باید برای بررسی به GPA تبدیل شود پس بهتر از هرگونه درخواست برای دانشگاه ها با مراجعه به سایت آن ها استاندارد های لازم برای پذیرش دانشجویان بین المللی را به دقت بررسی و مطالعه کنید.

ساپورت مالی

برای متقاضیان بالای 18 سال مدارک تمکن مالی که در بالا ذکر شد کافی است. برای افراد زیر18سال مدارک تمکن مالی سرپرست آن ها باید نشان دهند که آنان توانایی حمایت مالی فرد متقاضی را در هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی دارند.از طرفی همانطور که ذکر شد اگر متقاضی در کشور مقصد خانواده یا بستگانی دارد که بتواند ضمانت پشتیبانی مالی وی را به عهده بگیرد می تواند اقدام به درخواست ویزا تحصیلی نماید.

شرایط ویزای تحصیلی

نکاتی درباره ویزا تحصیلی

  • با داشتن ویزای تحصیلی شما مجاز به کار کردن به مدت 20 ساعت در هفته از زمانی که رسما دانشجو شدید، هستید.
  • اگر شما واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی شدید خانواده شما نیز می توانند همراه شما باشند.
  • شما علاوه بر مدت دوره ی تحصیلی خود کمی بعد از فارغ التحصیلی می توانید در آن کشور بمانید و بسته به کشوری که هستید این مدت می تواند بین 60 روز تا 4 ماه متغیر باشد.
  • هنگام درخواست وقت سفارت شما باید از یک دانشگاه پذیرش گرفته باشید و به زمان بندی وقت سفارت و شروع دوره تحصیلی خود در کشور مقصد توجه کنید.
  • تنوع انتخاب های شما برای دریافت ویزای تحصیلی با توجه به تعداد بالای موسسات آموزشی و دانشگاه ها در سراسر جهان به نسبت ویزای کاری بیشتر است.
4.8/5 - (21 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.