راهنمای آزمون آیلتس ۲۰۲۲

شما برای ویزای دانشجویی یا کاری در کشور دیگری درخواست می دهید. با این حال، مراحل متعددی وجود دارد که باید برای واجد شرایط بودن آن انجام دهید. یکی از معیارهای اصلی که باید رعایت کنید، آزمون آیلتس است.

آیلتس توسط بیش از ده هزار سازمان و بیش از صد کشور پذیرفته شده است. اعتبار آزمون غیرقابل تردید است. پس از امتحان آیلتس، می توانید از آن به عنوان مدرک پشتیبان خود به مدت دو سال استفاده کنید.

فرمت آزمون آیلتس 2022

یک راه خوب برای شروع آمادگی آیلتس، آشنایی با فرمت آزمون است. در اینجا به طور خلاصه فرمت آزمون آیلتس را مشخص کرده ایم. در کل دو نوع آیلتس وجود دارد. آموزش آکادمیک و عمومی. هر آزمون‌ دهنده ‌ای در آزمون‌های Listening و Speaking یکسان، اما آزمون‌های Reading و Writing متفاوتی را می‌گذراند. اطمینان حاصل کنید که برای نوع آزمون صحیح آماده شده اید. توجه داشته باشید که بخش‌های Listening، Reading و Writing آیلتس در یک روز بدون هیچ وقفه‌ای در بین آنها تکمیل می‌شود. با این حال، بخش Speaking را می توان تا یک هفته قبل یا بعد از تست های دیگر تکمیل کرد.

فرمت آزمون ریدینگ آیلتس

بخش Reading شامل 40 سوال است که طیف گسترده ای از مهارت های خواندن را آزمایش می کند. اینها عبارتند از خواندن برای اصل موضوع، خواندن برای جزئیات، خواندن برای ایده های اصلی، سرسری، درک استدلال های منطقی و شناخت نظرات نویسندگان، نگرش ها و اهداف. آزمون در مجموع 60 دقیقه است.

فرمت آزمون ریدینگ آکادمیک: این آزمون شامل سه متن طولانی است که از توصیفی و واقعی تا گفتمانی و تحلیلی را شامل می شود. این متون از کتاب ها، روزنامه ها، مجلات و مجلات مشتق شده اند.

فرمت آزمون رایتینگ آیلتس

در این قسمت دو بخش وجود دارد و آزمون شوندگان برای انجام هر دو بخش 60 دقیقه فرصت دارند. برای نوشتن آکادمیک، توجه داشته باشید که پاسخ به هر دو موضوع باید رسمی باشد. در مورد نوشتن آموزش عمومی یا جنرال، موضوع 1 می تواند به سبک شخصی، نیمه رسمی یا رسمی باشد، در حالی که، موضوع 2 می تواند به سبک نسبتا شخصی باشد.

فرمت آزمون نگارش دانشگاهی

سرفصل های این بخش برای آزمون دهندگانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا متقاضی ثبت نام حرفه ای را دارند مناسب است.

موضوع 1: در اینجا از آزمون شوندگان خواسته می شود تا برخی از اطلاعات بصری مانند نمودار / جدول را با کلمات خود شرح دهند. ممکن است از شرکت کنندگان در آزمون خواسته شود که داده ها را توصیف و توضیح دهند، مراحل یک فرآیند، نحوه کار چیزی یا توصیف یک شی یا رویداد را توصیف کنند. آنها باید 150 کلمه را در 20 دقیقه بنویسند.

موضوع 2: در اینجا آزمون شوندگان به یک دیدگاه یا مشکل یا هر استدلالی پاسخ می دهند. آنها باید 250 کلمه را در 40 دقیقه بنویسند.

فرمت آزمون لیسنینگ آیلتس

در این بخش، شرکت کنندگان در آزمون به چهار صدای ضبط شده از زبان مادری انگلیسی گوش می دهند. بعد از این باید پاسخ یک سری سوال را بنویسند. این بخش در مجموع 30 دقیقه است.

ضبط 1: مکالمه بین دو نفر که در یک زمینه اجتماعی روزمره اتفاق می افتد

ضبط 2: مجموعه مونولوگ که در یک زمینه اجتماعی روزمره تنظیم شده است

ضبط 3: مکالمه بین حداکثر چهار نفر در یک زمینه آموزشی یا تحصیلی، به عنوان مثال: یک معلم خصوصی دانشگاه و یک دانشجو در حال بحث در مورد یک تکلیف

ضبط 4: یک مونولوگ در مورد یک موضوع دانشگاهی، به عنوان مثال یک سخنرانی دانشگاه

فرمت آزمون اسپیکینگ آیلتس

این بخش استفاده از زبان انگلیسی گفتاری را ارزیابی می کند. این یک مصاحبه شفاهی بین آزمون شوندگان و یک ممتحن است. همچنین، هر آزمون ثبت می شود. در مجموع، آزمون 11-14 دقیقه است.

قسمت 1: ممتحن سوالات کلی در مورد خودتان و سایر موضوعات مشابه مانند خانه، کار، خانواده، مطالعات و علایق شما می پرسد. این قسمت 4-5 دقیقه طول می کشد.

قسمت 2: در اینجا یک کارت به آزمون شوندگان داده می شود و سپس آنها باید در مورد یک موضوع خاص صحبت کنند. یک دقیقه قبل از صحبت کردن به مدت دو دقیقه برای آماده شدن زمان داده می شود. بعد از این، ممتحن یک یا دو سوال در موضوع می پرسد.

قسمت 3: در اینجا، از شرکت کنندگان در آزمون سؤالات بیشتری در مورد موضوع در قسمت 2 پرسیده می شود. این امکان بحث بیشتر در مورد ایده ها و مسائل انتزاعی را فراهم می کند. این بخش از آزمون 4-5 دقیقه است.

استراتژی های آمادگی آیلتس

داشتن یک استراتژی موثر برای آمادگی آیلتس می تواند به شما برتری نسبت به دیگران بدهد. الگوی آزمون آیلتس را درک کنید و برنامه روزانه خود را بر اساس آن تنظیم کنید. با سوالات و وظایف هر بخش آشنا شوید. همچنین قوانین و مقررات آیلتس را دنبال کنید. سپس تمرین با نمونه سوالات آیلتس را شروع کنید، این به شما ایده می دهد که در آزمون آیلتس چه انتظاری دارید. تست های تمرینی آیلتس را با زمان و بدون وقت انجام دهید و نقاط قوت و ضعف خود را یاد بگیرید. می توانید مطالب رسمی تمرین آیلتس را دریافت کنید که به شما کمک می کند تا تجربه آزمون آیلتس را با سوالات واقعی آیلتس ارائه دهید.

دوره های آمادگی آزمون آیلتس در موسسه زبان دهخدا

دوره آنلاین و حضوری آیلتس موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی و برنامه ریزی شده اند که شما را برای band score مدنظرتان آماده خواهند کرد. این دوره ها به صورت دقیق و مجزا هر ۴ مهارت اسپیکینگ،‌ ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ را به خوبی و با تمامی تکنیک ها و جزئیات کامل به شما آموزش خواهند داد. همچنین شیوه مدیریت زمان آزمون و روش های مختلف برای گرفتن بهترین نتیجه در آزمون به شما آموزش داده می شود. این دوره های به صورت کلاس های گروهی و یا خصوصی و به شکل حضوری یا آنلاین برگزار می شوند.

4/5 - (4 امتیاز)
بیشتر بخوانید:  مسکو یا سن پترزبورگ!  به کدام شهر روسیه سفر کنیم؟

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.