وقت سفارت آلمان

شیوه اخذ وقت تحصیلی سفارت آلمان، هزینه و شیوه انجام مصاحبه سفارت

کشور آلمان یکی از مقصد های محبوب بین ایرانیان جهت تحصیل و مهاجرت می باشد و هر روز به تعداد افرادی که برای ویزا این کشور اقدام می کنند افزوده می شود، با توجه به اهمیت گرفتن وقت سفارت و مرحله مصاحبه سفارت در روند اخذ ویزا، امروز قصد کردیم مطلبی جامع و کامل از ابتدا شیوه گرفتن وقت سفارت تا نکات مهم هنگام مصاحبه و گرفتن ویزا تحصیلی آلمان برای شما نگارش کنیم. پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

تحصیل در آلمان

کشور آلمان با داشتن دانشگاه های دولتی که تحصیل در آن ها اغلب رایگان است، یکی از مقاصد دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان می باشد. این کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی و فرصت های شغلی مناسب، سالانه متقاضیان زیادی برای اقامت و تحصیل دارد. برای تحصیل در آلمان و ورود به دانشگاه های دولتی این کشور، می بایست در آزمون ورودی آن ها پذیرفته شوید اما اگر در داخل ایران در کنکور شرکت کرده و در دانشگاه دولتی پذیرفته شده اید نیازی به شرکت در آزمون ورودی آلمانی نیست. اما برای رشته های پزشکی این طور نمی باشد ،یعنی شما باید در آزمون ورودی آلمان هم پذیرفته شوید. ضمنا بیشتر رشته هایی که امکان تحصیل رایگان دارند به زبان آلمانی تدریس می شود و متقاضیان می بایست دوره های زبان آلمانی را بگذرانند. هزینه گذراندن دوره زبان آلمانی در خود آلمان چیزی بین 5 هزار یورو تا 6 هزار یورو می باشد.

ویزا تحصیلی آلمان

برای دریافت ویزای آلمان ابتدا شما باید از یک دانشگاه در این کشور پذیرش گرفته باشید و مهم ترین مدرکی که در برای پذیرش باید ارائه دهید، مدرک کارشناسی شما می باشد .همان طور که اشاره شد تحصیل در آلمان هزینه ی چندانی ندارد، به طور میانگین برای هر ترم تحصیل در این کشور چیزی حدود 200 یورو لازم دارید. البته این صرفا هزینه تحصیلی می باشد بنابراین هزینه زندگی به عهده خود فرد می باشد که اگر بورسیه دریافت کرده باشد، می تواند از آن برای تامین هزینه ها استفاده کند. البته شما می توانید با داشتن ویزای تحصیلی حدود بیست ساعت در هفته در حین تحصیل کار کنید. ضمنا پس از پایان تحصیل، به شما 18 ماه فرصت داده می شود تا کار پیدا کنید در این صورت می توانید برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اقدام کنید.

داشتن نامه  پذیرش از یک دانشگاه دولتی در آلمان تنها شرط دریافت ویزا نمی باشد، بلکه سایر شرایط که در زیر به آن ها اشاره می کنیم نیز لازم است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید از طریق سفارت آلمان در کشور خود برای دریافت ویزا اقدام کنند. ضمنا باید در نظر داشت که با داشتن ویزای توریستی آلمان، نمی توان آن را به ویزای تحصیلی تبدیل کرد و برای تحصیل اقدام کرد.

بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

نحوه اخذ وقت تحصیلی سفارت آلمان

ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف به دانشجویان اهدا می شود و در ابتدا باید آنلاین نسبت به دریافت وقت سفارت آلمان به این آدرس اقدام کنید. در لینک درج شده به زبان فارسی و کاملا روان به شما نحوه اخذ وقت سفارت توسط سفارت آلمان آموزش داده شده است که شما صرفا با انجام دستورالعمل های ذکر شده در سایت سفارت آلمان به راحتی بدون پرداخت هزینه ای به سایر افراد وقت سفارت خود را تعیین نمایید.

در رزرو وقت برای سفارت آلمان به یک سری نکات باید توجه کنید تا در ادامه به مشکل برنخورید :

اول آن که به علت تقاضای بسیار زیاد برای وقت این سفارت باید دقت کنید وقت سفارت بعد شروع کلاس های آموزشی در آلمان نباشد، دوما شما باید زمانی حدود دو ماه را از روز مصاحبه تا دریافت روادید در نظر داشته باشید چون بلافاصله روادید شما صادر نمی شود.

اخذ وقت سفارت آلمان

تعیین وقت سفارت آلمان برای دانشجویان

دانشجویان برای تعیین وقت به دو دسته تقسیم می شوند:

  • کسانی که دارای بورسیه تحصیلی، فرصت مطالعاتی، متقاضیان دوره دکتری و دوره فوق لیسانس
  • سایر دانشجویان هستند.

اعتبار ویزای تحصیلی آلمان

اعتبار اولیه ویزای تحصیلی به مدت سه ماه می باشد اما فرد می بایست بعد از ورود به کشور آلمان با مراجعه به اداره  امور اتباع خارجه واقع در شهر محل تحصیل، نسبت به تمدید 1 الی 2 ساله آن اقدام کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان

  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه به همراه دو کپی از آن
  • داشتن پذیرش نامه تحصیلی
  • گواهی پایان دوره سه سال متوسطه به همراه ترجمه رسمی آن
  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ترجمه ی آن
  • گواهی پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد به همراه ترجمه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • عکس رنگی پاسپورتی
  • شناسنامه به همراه دو کپی از آن
  • گواهی پشتیبانی مالی : ارائه این گواهی به دو صورت امکان پذیر است: ضمانت پشتیبانی مالی توسط یکی از وابستگان متقاضی ساکن در آلمان و دوم ارائه گواهی تمکن مالی به ارزش 10236 یورو
  • مدارک سوابق شغلی در صورت داشتن
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • هزینه صدور روادید در آلمان حدود 75 یورو
  • زندگی نامه
  • انگیزه نامه

مدرک زبان مورد نیاز

برای تحصیل در رشته هایی که به زبان آلمانی تدریس می شوند، دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 لازم می باشد. نمره  آزمون آیلتس برای آلمان اغلب بین 6.5 تا 7 می باشد و نمره آزمون تافل هم حدود 80 تا 120 البته باز هم این دانشگاه مورد نظر است که نمره حدنصاب را تعیین می کند.

چگونگی مصاحبه وقت سفارت آلمان

بهتر است قبل از مصاحبه نکاتی را در نظر داشته باشید تا استرس کم تر را تجربه کنید و دانستن روند مصاحبه به شما کمک می کند تا آماده تر باشید. بهتر است با لباسی مناسب برای مصاحبه مراجعه کنید و لباس های گشاد یا تنگ عکس دار نپوشید. اگر قرار است به زبان آلمانی تحصیل کنید ممکن است آفیسر سفارت به آلمانی با شما صحبت کند اما اگر زبان تحصیل شما انگلیسی خواهد بود مصاحبه ی شما نیز به زبان انگلیسی انجام می شود. مدت زمان مصاحبه بر خلاف باور رایج بسیار کم است و چیزی حدود 10 الی 15 دقیقه می باشد که از این زمان چند دقیقه به ارائه مدارک شما سپری می شود.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

بهتر است قبل از مصاحبه، نحوه معرفی خود و ارائه اطلاعات شخصی و انگیزه خود برای ادامه تحصیل در آلمان را به صورت واضح تمرین کنید تا آمادگی بیشتری داشته باشید. دقت کنید در مصاحبه از حاشیه پردازی و ارائه اطلاعات اضافی و زاید خودداری کنید. سوالات مصاحبه زیاد نیستند و بیشتر معطوف به اهداف تحصیلی شما در آن کشور می باشند و سوالات تخصصی از شما پرسیده نمی شود.

در هنگام مصاحبه باید با ارائه مدارک تمکن مالی خود را اثبات کنید. تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی در مصاحبه به شما در ارائه بهتر مطالب کمک می کند اما بدین معنا نیست که اگر تسلط صد در صدی نداشته باشید ریجکت می شوید. اگر قصدتان اقامت دائم در آلمان پس از تحصیل است بهتر است آن را بیان نکنید و صرفا بر روی اهداف تحصیلی به هنگام مصاحبه تمرکز کنید و بعدا سایر امور لازم برای اقامت دائم را پیگیری کنید. تحصیل در آلمان به معنای اقامت دائمی در آن جا نمی باشد و همان طور که گفته شد می بایست بعد از تحصیل در صورت یافتن کار مرتبط ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

تعیین وقت سفارت آلمان

هزینه اخذ وقت سفارت آلمان

برای دریافت وقت سفارت آلمان شما لازم است که مبلغ ۶۰ یورو را بپردازید و همچنین در صورتی که در سفارت حاضر شوید و مدارکتان تایید نشده باشد باید هزینه جداگانه ای را پرداخت نمایید.

  • ۲۵ یورو برای تایید مدارک شناسایی
  • ۴۵ یورو برای تایید سایر مدارک

برای دانشجویان تایید مدارک تحصیلی بدون هزینه انجام می گردد. این مبالغ به صورت نقدی و یورو هنگام تایید مدارک باید پرداخت شود.

برای پرداخت هزینه‌ ویزای آلمان باید آن را به شکل نقدی و به یورو به سفارت آلمان پرداخت کنید. توصیه می کنیم که مبلغ مورد نظر را به طور دقیق به همراه داشته باشید و آن را بپردازید. نکته‌ قابل توجهی که وجود دارد این است که این هزینه را تنها می‌توانید به صورت اسکناس پرداخت کنید و نمی‌توانید آن را به صورت سکه بپردازید.

آدرس سفارت آلمان

عنوان : سفارت جمهوری فدرال آلمان

رییس : هانس-اودو موتسِل، سفیر تعیین شده

مکان: تهران

کدپستی: 1144643416

تلفن: 00982139990000

فاکس: 00982139991960

آدرس پستی: خیابان فردوسی شماره 324-320

ایالت/منطقه: تهران

کشور :ایران

ساعات کاری

نکته مهم: تغییر ساعات کاری به دلیل شیوع ویروس کرونا  

ساعات کار بخش ویزا: تنها با تعیین وقت قبلی : یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت 06/45 تا 14/30

سفارت در روزهای جمعه و شنبه تعطیل است.

ساعات کار بخش تأیید مدارک: یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت 7/30 تا 10/30 (با تعیین وقت قبلی)

آدرس بخش حقوقی و کنسولی عبارت است از

ایران، تهران، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک 7، ساختمان آرین

جهت دریافت اطلاعات لازم پیرامون لزوم تعیین وقت قبلی برای خدمات این بخش رجوع شود به: خدمات 

بخش ها

بخش حقوقی-کنسولی (بخش روادید و بخش کنسولی):

شماره تلفن:

0098-21-88757561

0098-21-88757562

0098-21-88757563

0098-21-88757551

0098-21-88757552

از طریق این شماره ها می توانید روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 11 الی 12 به خط ویژه بخش روادید نیز متصل گردید.

شماره فکس:

0098-21-88758479

بخش مطبوعاتی:
F: +98 21 39 99 16 70
FAX: +98 21 39 99 19 70

وب‌سایت

http://www.teheran.diplo.de

3.5/5 - (11 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.