معرفی غذاهای محلی استرالیا و بهترین رستوران های آن

غذاهای محلی و بهترین رستوران های استرالیا، یکی از دغدغه های گردشگران پس از ورود به این شهر است. افرادی که تجربه سفر به استرالیا را داشتند علاقه زیادی به غذاهای محلی آن نشان می دهند. در ادامه به معرفی برخی از غذاهای محلی و رستوران های بی نظیر استرالیا اشاره می کنیم.

معرفی غذاهای محلی استرالیا

1- Chiko Roll:

می توان گفت یکی از معروف ترین غذاهای استرالیا است که برگرفته از اسپرینگ رول چینی می باشد. در واقع دستور تهیه این غذا به طور دقیق مشخص نیست اما در ترکیب اصلی آن موادی چون گوشت، سبزی و مقداری ادویه نیز به کار رفته است. غذای Chiko Roll به همراه سیب زمینی و یک نوشیدنی خنک، بهترین گزینه برای یک ناهار سبک و خوشمزه می باشد.

2- مرغ پارمیجانا (Chicken Parmigiana):

از دیگر غذاهای کلاسیک و محلی استرالیا است که تقریبا در منوی تمام رستوران ها موجود می باشد. پایه اصلی این غذا بادمجان بوده و یکی از غذاهای مورد علاقه گیاهخواران می باشد. در دستور این غذا ترکیبی از مرغ و ژامبون به کار رفته است و همچنین برای مزه دار کردن مرغ از پنیر ذوب شده و سس گوجه فرنگی نیز استفاده می شود. این غذا را می توان با سالاد و چیپس سرو کرد.

3- باراموندی:

یکی از غذاهای محلی و معروف دریایی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این غذا در واقع نوعی ماهی سفید گوشتی است که دارای طعم شیرین و بافتی سفت است. این ماهی در منطقه بومی هند و اقیانوس آرام صید می شود. همچنین طبخ این ماهی به صورت کبابی و سرخ شده نیز بی نظیر است.

4- سوپ کدو حلوایی:

از جمله غذاهای محلی و مناسب برای گیاهخواران، سوپ کدو حلوایی است. در واقع کدو تنبل اجزای اصلی این غذا بوده که بسیار سالم و مقوی است. با توجه به این که کدو حلوایی سرشار از ویتامین A و مواد مغذی است، یک غذای کم کالری محسوب می شود. اما شما را تا مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد. به همین دلیل این غذا گزینه مناسبی برای افرادی که دنبال کاهش وزن هستند، می باشد.

بیشتر بخوانید:  10 اشتباه رایج در آزمون تیزهوشان که باید از آنها دوری کنید!

5- سوپ دال عدس:

از دیگر غذاهای سبک و محلی استرالیا که مورد توجه اغلب گیاهخواران قرار گرفته است، سوپ دال عدس می باشد. در ترکیب این غذا عدس قرمز، سیر، پیاز، برگ بو، زردچوبه، پودر کاری، سیب زمینی، زنجبیل رنده شده و روغن زیتون نیز به کار رفته است. این غذا در منوی اغلب رستوران های استرالیا دیده می شود.

6- همبرگر (مدل استرالیایی):

از دیگر غذاهای معروف و محلی استرالیا، همبرگر می باشد، اصالت استرالیایی این غذا به دلیل وجود مواد به کار رفته در آن می باشد. نحوه تهیه این غذا به این صورت است که ابتدا قارچ ها و گوشت گاو را با مقداری گوجه فرنگی، پنیر و پیاز از قبل تفت داده شده، در ظرف مخصوص قرار می دهیم. در این مرحله سس گوجه فرنگی را اضافه کرده و تمام مواد را با هم مخلوط می کنیم. چغندر، آناناس و تخم مرغ نیمرو شده همراه با بیکن سرخ شده یک همبرگر استرالیایی فوق العاده را درست خواهد کرد. همچنین می توان گفت این همبرگر نوعی وعده غذایی سنگین محسوب می شود.

معرفی بهترین رستوران های استرالیا

1- رستوران waterfront sea food:

یکی از بهترین رستوران های استرالیا، واتر فرانت است که گزینه مناسبی برای افراد علاقه مند به غذاهای دریایی می باشد. از جمله مهارت های این رستوران در گریل کردن انواع غذاهای دریایی می باشد. همچنین غذاهای دریایی کشورهای مختلف چون چین، ژاپن، اسپانیا، هند و ایتالیا نیز در این رستوران آماده می شود. در واقع این رستوران دارای شعبه های مختلف در سطح استرالیا بوده و جزو بهترین رستوران ها به شمار می آید.

2- رستوران زعفران:

یکی از رستوران های با کیفیت و محبوب استرالیا است که غذاهای متنوع و لذیذ را برای سرو مهمانان خود آماده می کند. بنابراین هنگام گردشگری با تور استرالیا، سری به این رستوران بزنید و از غذاهای لذیذ آن استفاده کنید. از جمله غذاهای اصلی این رستوران می توان به ران بره پخته شده همراه با فلفل و گشنیز و سالمون کبابی با لیمو اشاره کرد. این رستوران در یک منطقه شلوغ تجاری قرار گرفته است اما به دلیل چشم انداز زیبا بندرگاه دارلینگ، فضایی آرام و شاعرانه را برای مشتریان خود رقم زده است. همچنین علاوه بر سالن روباز، دارای تعدادی اتاق بزرگ همراه با پنجره های وسیع است که هنگام صرف غذا با منظره غروب خورشید روبرو خواهید شد.

بیشتر بخوانید:  مسکو یا سن پترزبورگ!  به کدام شهر روسیه سفر کنیم؟

3- رستوران کاتیج (The Cottage):

از دیگر رستوران های محبوب و معروف در سیدنی است که مردم محلی آن را با نام خانه روستایی مادربزرگ میشناسند. یکی از مزیت های این رستوران برخورد صمیمی پیشخدمت ها با شما است، آنها شما را همچون خانواده خود می دانند. همچنین فضای داخلی رستوران احساس راحتی و آرامش به شما خواهد داد. میزهای چوبی کهنه، صندلی های چوبی و سایر وسایل قدیمی در این رستوران، فضایی دل انگیز به وجود می آورد. این رستوران علاوه بر حیاط بزرگ، دارای منویی مملو از غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد.

4- رستوران پرایم استیک (Prime Steak Restaurant):

یکی از بهترین رستوران های سیدنی است که غذاهای لذیذ و محبوب فرانسوی را برای مشتریان خود آماده می کند. در این رستوران می توانید غذاهای فرانسوی چون استیک های متنوع، غذاهای دریایی تازه را به راحتی سفارش دهید. کیفیت غذاهای این رستوران بی نظیر است، به همین دلیل ممکن است از قیمت بالایی نیز برخوردار باشد.

5- رستوران ال فونیشن:

یکی دیگر از بهترین رستوران های استرالیا، ال فونیشن است که شعبه اصلی آن در خلیج والش بندر سیدنی قرار دارد. این رستوران مجموعه ای از غذاهای محلی و بین المللی را در کنار هم دارد. می توان گفت این رستوران به دلیل چشم انداز زیبا به دریا، سرویس دهی عالی، دکوراسیون داخلی جذاب یکی از بهترین مکان ها برای صرف غذا می باشد. از جمله غذاهای سنتی این رستوران بابا گانوش، کباب شاه میگو ممتاز با سس کره و لیمو می باشد. همچنین افرادی که علاقه زیادی به غذاهای گیاهی دارند، می توانند به این رستوران سر بزنند. سالاد مخصوص سرآشپز و ماست یونانی خانگی از جمله غذاهای گیاهی می باشد. شعبه دوم این رستوران واقع در منطقه تجاری پاراماتا می باشد.

امتیاز دهید

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.