بلیط هواپیمایی ماهان چارتری و سیستمی

اگر اهل سفر کردن با هواپیما باشید، اسم پروازهای چارتری را زیاد شنیده اید. سازمان و شرکت های هواپیمایی، خدمات خود برای پروازهای داخلی و خارجی را به صورت یک سیستم یکپارچه در اختیار آژانس های مسافرتی و شرکت ها قرار می دهند. حال هر یک از این آژانس ها و شرکت ها به شیوه مختلفی آن را به مسافران ارائه می دهند. زمانی که شما می خواهید برای مقصد مد نظرتان بلیط تهیه کنید میتوانید بلیط هواپیما سیستمی تهیه کنید یا چارتری. حال سوالی که مطرح می شود این است که پرواز چارتر چیست؟ چه تفاوتی با بلیط سیستمی دارد؟ چرا پرواز چارتر مقرون به صرفه است؟ و… برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه شوید.

تفاوت پرواز های سیستمی و چارتری

چارتر در معنای لغوی همان دربست کرایه کردن است. هر یزی که در صنعت گردشگری به تعداد بالایی وجود داشته باشد را میتوان به صورت یکجا اجاره داد که به آن چارتر کردن می گویند. برای مثال صندلی های هواپیما، اتاق های هتل، صندلی اتوبوس و… که از قابلیت چارتر کردن برخوردار هستند. زمانی که پای پرواز چارتری به میان می آید، در حقیقت منظور دربست کرایه کردن هواپیما به مدت زمان معلوم است. این مدت زمان میتواند از چند هفته تا یک سال متغییر باشد. برخی از پرواز های چارتری مانند پرواز تهران استانبول یا تهران مشهد به دلیل تقاضای بالا به مدت یک سال چارتر می شوند. اما برخی دیگر همچون تهران لندن برای بازه زمانی کوتاه چند هفته ای چارتر می شود.

ایرلاین ها یا همان شرکت های هواپیمایی با توجه به خدمات و امکاناتی که برای پرواز دارند، طبق یک برنامه سالانه برای مسیر های مختلف برنامه ریزی میکنند که با قیمت مشخصی در اختیار مسافران قرار داده می شود که به این پروازها پرواز سیستمی و به بلیط خریداری شده بلیط سیستمی می گویند.

حال که به پرواز چارتر و سیستمی آشنا شده اید، باید بدانید که این دو پرواز در موارد زیر با یکدیگر تفاوت دارند:

بیشتر بخوانید:  مسکو یا سن پترزبورگ!  به کدام شهر روسیه سفر کنیم؟

1- برنامه زمانی

پروازهای سیستمی تاریخ و هزینه ثابت و مشخصی دارند اما برای پروازهای چارتر اینطور نیست.

2- رده سنی مسافران

در پرواز سیستمی قیمت بلیط برای نوزادان و کودکان کمتر از بزرگسالان است اما در چارتر تنها برای نوزادان زیر دو سال قیمت پایین در نظر گرفته می شود.

3- قیمت بلیط

بلیط چارتر در حال کلی ارزان تر سیستمی است. اما باید بدانید که بلیط سیستمی با نزدیک تر شدن به زمان پرواز گران تر شده و برعکس بلیط چارتر با نزدیک شدن به زمان پرواز ارزان تر می شود.

انواع چارتر هواپیما

چارتر هواپیما انواع گوناگونی دارد که هر یک بر اثر فاکتور مشخصی از یکدیگر تمایز یافته اند. انواع چارتر هواپیما عبارتند از:

فول چارتر: در صورتی که تمامی صندلی های هواپیما چارتر شوند به آن فول چارتر می گویند.

سیت چارتر: اگر تنها تعدادی از صندلی های هواپیما چارتر شود، به آن سیت چارتر گفته می شود.

پرواز چارتر شناور: در پرواز چارتر شناور، آژانس های هواپیمایی رفت و برگشت یک پرواز را چارت می کنند. هیچ محدودیت زمانی هم ندارد.

پرواز چارتری بلاک: در این نوع پرواز بلیط های رف در یک تاریخ مشخص و بلیط های پرشگت هم در تاریخ مشخص دیگری عرضه می شوند.

پرواز چارتری بک تو بک: در این نوع پرواز، در یک بازه زمانی جهت رفت و برگشت بلیط ها به فروش می رسد.

ایرلاین های محبوب برای پروازهای چارتری

در پرواز چارتر شما نمی توانید بلیط خریداری شده را کنسل کنید و در صورتی که نخواهید از پرواز استفاده کنید بلیط شما سوخت می شود. هیچ مبلغی هم برایتان استرداد نخواهد شد. از این رو باید به سراغ یک موسسه و آژانس معتبر بروید. از محبوب ترین و بهترین ایرالاین های کشور که طرفداران بسیار زیادی هم دارند و با سابقه درخشان خود توانسته اند رضایت مشتریان را جلب کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرواز چارتر ماهان

ماهان یکی از شناخته شده ترین ایرالاین ها است که انواع پرواز های داخلی و خارجی را پوشش می دهد. پرواز چارتر ماهان با ارائه بلیط هایی برای مقاصد پر طرفدار با بهترین قیمت، یک سفر خاطره انگیز را برایتان به ارمغان می آورد. می توانید فقط بلیط رفت یا فقط برگشت یا رفت و برگشت را از این ایرلاین با مناسب ترین قیمت تهیه نمایید و نگران پشتیبانی آن هم نباشید.

بیشتر بخوانید:  10 اشتباه رایج در آزمون تیزهوشان که باید از آنها دوری کنید!

پرواز چارتر ایران ایر

ایران ایر، رضایت مسافران خود را الویت قرار داده و با ارائه امکانات مختلف، تمامی سفرهای داخلی و خارجی را پوشش می دهد. به هر شهری که بخواهید می توانید با  پرواز چارتر ایران ایر سفر کنید و قیمت کمتری هم پرداخت کنید. قیمت بلیط هواپیما چارتری ایران ایر بسیار مناسب بوده و یک سفر مقرون به صرفه را برایتان به ارمغان می آورد.

چگونگی خرید بلیط هواپیما چارتری

برای داشتن یک سفر هیجان انگیز باید پیش از هر چیزی یک برنامه ریزی درست داشته باشید. تهیه بلیط هواپیما مهم ترین بخش برنامه ریزی سفر شما خواهد بود. در زمان تهیه بلیط چارتری باید به نکات مختلفی توجه کنید تا بتوانید در بهترین زمان و با مناسب ترین قیمت خرید خود را انجام دهید. به این منظور باید قیمت های بلیط نمایندگی ایرلاین های مختلف را بررسی کنید. برای اطلاع از قیمت ایرلاین های مختلف برای سفر های خارجی و داخلی و همچنین مشاهده لیس پرواز و قیمت بلیط ها می توانید با ما در ارتباط باشید. برای ارتباط با ما می توانید به صورت تلفنی تماس بگیرید یا به صورت حضوری مراجعه کنید. می توانید از طریق سایت هم اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.