تافل هوم ادیشن

تافل هوم ادیشن TOEFL Home Edition چیست و چگونه می توان در آن شرکت نمود؟

امروزه آزمون تافل به یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین آزمون‌های زبان خارجی در کنار آیلتس تبدیل شده است و بسیاری از افراد و متقاضیان مهاجرت تحصیلی یا اپلای به دنبال قبولی با نره بالا در این آزمون هستند. جالب است بدانید که نمره آزمون تافل در بیش از ۹هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد و شما با کسب نمره بالا و قبولی در این آزمون شانس پذیرش و اپلای در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا را کسب خواهید نمود. پس از شیوع بیماری کرونا و به دلیل محدودیت‌های ناشی از برگزاری اجتماعات حضوری بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی به صورت آنلاین برگزار می‌شوند که آزمون تافل نیز از این قاعده مستثنی نمانده است. با شیوع ویروس کرونا، شرکت ETS آزمونی را راه‌اندازی نموده که نامش تافل هوم ادیشن (تافل آنلاین) است.

بدین ترتیب؛ شما می‌توانید در منزل نیز در این آزمون شرکت نموده و مدرک تافل بگیرید. درنتیجه دیگر نیازی نیست داوطلبان در شرایط پیش‌آمده، برای شرکت در آزمون از خانه خارج شوند. بنابراین به‌راحتی می‌توانید در دوره کرونا هم برای مهاجرت و پذیرش تحصیلی در کشورهای مختلف اقدام نمائید. تا زمان نابودی ویروس کرونا، امکان شرکت در این آزمون برای داوطلبان کشورهای مختلف جهان وجود دارد.

سوالات آزمون از همان منابع قبلی تهیه می‌شوند و تنها تفاوت در این است که تافل Home edition در منزل و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. نمرات این آزمون نیز به همان طریق قبلی محاسبه و لحاظ می‌شوند و تغییر خاصی در این زمینه صورت نگرفته‌است. نمرات نیز تقریبا 6 تا ۱۰ روز بعد از آزمون اعلام می‌شوند. همانند آزمون‌های تافل گذشته در آزمون‌های تافل خانگی نیز بخش My best scores  وجود دارد که از آن طریق می‌توانید عملکرد خوب خود را به دانشگاه نشان دهید و شانستان را برای اخذ پذیرش بالا ببرید. این تست به صورت مداوم و ۴ روز در هفته و در ساعات مختلف برگزار می‌شود و تقریباً ۲۴ ساعت بعد از ثبت نام می‌توانید در آزمون شرکت نمائید.

آزمون تافل هوم ادیشن چه بخش‌هایی دارد؟

در این آزمون قرار است مهارت‌های شما در زمینه ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ مورد ارزیابی قرار گیرد. هر بخش تعدادی سؤال دارد که باید در یک مدت زمان مشخص به آن پاسخ دهید. این بخش‌ها عبارتند از:

  • بخش ریدینگ: بخش ریدینگ آزمون تافل هوم ادیشن ۳ متن دارد که هرکدام از آن‌ها شامل ۶۵۰ تا ۷۵۰ کلمه است. در مجموع شما باید در این قسمت به ۳۰ تا ۴۰ سؤال جواب دهید و برای آن، حدود ۵۴ تا ۷۲ دقیقه وقت دارید.
  • بخش لیسنینگ: این بخش شامل دو مکالمه و چهار سخنرانی‌ست و در مجموع ۲۸ تا ۳۹ سؤال دارد. برای جواب دادن به سؤالات این بخش هم حدود ۴۱ تا ۵۷ دقیقه زمان دارید.
  • بخش اسپیکینگ: این بخش آزمون تافل آنلاین ۴ تسک دارد و باید ۱۷ دقیقه برای آن در نظر بگیرید.
  • بخش رایتینگ: در این بخش شما باید ۲ تسک را در عرض ۵۰ دقیقه انجام دهید. ابتدا یک متن کوتاه ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه‌ای را می‌خوانید، سپس به یک متن مرتبط گوش می‌دهید. در انتها نیز با توجه به متن های قبلی می بایست به سولات پاسخ دهید.
بیشتر بخوانید:  دوره های کارآموزی فول فاند بانک جهانی BIP

با استفاده از سیستم هوشمند این آزمون، در طول زمان امتحان مرورگر مدام چک می‌شود، محیط خانه را قبل از شروع تست اسکن می‌کند و هرگونه فعالیت مشکوک را تشخیص می‌دهد. این فناوری مجموعه ای گسترده از اقدامات امنیتی و نظارتی را به منظور پیشگیری از هر نوع تقلب پیش بینی نموده است برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • تشخیص چهره‌ی متقاضی
  • ردیابی نگاه
  • ضبط فیلم از کل جلسه
  • جلوگیری از باز کردن صفحه در یک مرورگر جدا
  • کنترل اجرای نرم‌افزارهای غیر مجاز
  • جلوگیری از استفاده از ابزارهایی نظیر تلفن همراه

تافل هوم ادیشن

در آزمون تافل هوم ادیشن چه قوانینی را می‌بایست رعایت نمائیم؟

  • ممنوعیت استفاده از تلفن همراه
  • دسترسی به وب‌کم، کامپیوتر یا لپتاپ
  • دسترسی به میکروفن و دوربین با کیفیت جهت شرکت در قسمت مصاحبه آنلاین
  • سرعت اینترنت خوب و مناسب
  • امکان استفاده از کاغذ برای نت‌برداری وجود ندارد
  • قبل از شروع آزمون باید نرم‌افزار ETS test Browser را نصب کنید.
  • نرم افزارهایی مانند دیکشنری آنلاین یا آفلاین را از دسکتاپ خود پاک کنید.
  • امکان استفاده از نرم‌افزار word وجود ندارد و تقلب محسوب می‌شود.
  • کپی پیست در طول آزمون ممنوع است و تقلب محسوب می‌شود.
  • استفاده از مرورگر chrome یا firefox
  • گوش‌های شما باید در تمام طول آزمون در تصویر مشخص باشد و از تصویر خارج نشود.
  • بعد از آزمون باید آخرین نوشته‌های خود را در مقابل دوربین لپتاپ یا وب‌کم پاک نمائید.

نحوه ثبت نام در آزمون تافل هوم ادیشن

  • برای ابتدای کار لازم است که مدارک شناسایی خود را آماده کنید. برای ثبت‌نام باید گذرنامه داشته باشید و در صورت نداشتن آن وارد صفحه ID Requirements for the TOEFL شوید تا از این طریق فرم های جایگزین برایتان به نمایش در بیاید.
  • سپس لازم است وارد لینک حساب ETS شوید و یک حساب کاربری برای خود بسازید.
  • بعد از این‌که وارد حساب کاربری خود شدید، در صفحه Register/Find Test Center گزینه My Toefl را انتخاب نمائید
  • اگر کشور شما اجازه شرکت در آزمون تافل آنلاین (تافل هوم ادیشن) را داشته باشد، هنگام ثبت‌نام گزینه Home Edition را در صفحه Find Test centers and Dates مشاهده خواهید نمود.
  • سپس آدرس ایمیل خود را تأیید نمائید.
  • دوره مورد نظر و تاریخ آزمون را انتخاب و در آخر روی گزینه Register for this Test کلیک نمایید.
  • در نهایت نیز، پس از پرداخت هزینه لینک آزمون برای شما ارسال خواهد شد.( از طریق سایت های واسط مانند ایرانی کارت یا تهران پی منت یا شریف ویزا می توانید پرداخت های آنلاین ارزی انجام دهید)

این آزمون چه مزیت‌هایی دارد؟

اولین و مهمترین مزیت این آزمون پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. علاوه براین شما استرس دیر رسیدن سر آزمون یا ترافیک بابت حضور سرجلسه را نخواهید داشت. چه چیز بهتر از اینکه شما در محیطی امن و ساکت بر روی صندلی خود نشسته و در آزمونی مهم شرکت نمائید. بدین ترتیب دیگر نه آن استرس قبلی بابت برگزاری حضوری امتحان خواهد بود و نه مسائل دیگر. تنها چیزی که ممکن است برای شما مشکل ساز شود سرعت اینترنت و یا اختلال در آن است که توصیه می‌نماییم حتما قبل از شرکت در آزمون این مساله را بررسی و فقط در صورت وجود اینترنت قوی و مناسب در آزمون شرکت نمائید. هر جایی که آزمون تافل برگزار می‌شود، امکان شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن هم وجود دارد. البته به جز کشور ایران و چین. این آزمون دقیقاً شبیه آزمون تافلی‌ست که در مراکز مختلف برگزار می‌شود. شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از یک کامپیوتر شخصی در آزمون تافل شرکت کنید. تمام شرایط هم توسط یک سیستم آنلاین کنترل می‌شود. ETS در تلاش است تا امکان برگزاری آزمون برای ایرانیان را نیز مهیا کند و در این زمینه میتوانیم امیدوار باشیم که در آپدیت‌های بعدی این امکان فراهم شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین منابع رایگان تافل TOEFL ( کتاب + سایت + نرم افزار) در سال 2024

تافل هوم ادیشن

هزینه این آزمون چقدر است؟

هزینه این آزمون با هزینه آزمون اصلی تافل تفاوتی ندارد. هزینه تافل نیز در هر کشوری ممکن است متفاوت باشد. هزینه آزمون تافل در ایران در سال 2023 مبلغ ۲۴۵$ است. البته همان طور که قبلا اشاره نمودیم فعلا برای ایرانیان امکان شرکت در این آزمون فراهم نیست اما به محض اینکه این امکان برقرار شد هزینه آن تقریبا معادل مبلغ مذکور خواهد بود.

نرم افزار های مناسب برای آزمون تافل هوم ادیشن

اولین و مهم ترین نکته این است که قبل از شرکت در آزمون می‌بایست شرایط خود را بررسی نمائید و مطمئن شوید که کلیه امکانات و تجهیزات برای برگزاری و شرکت در یک آزمون زبان آنلاین را دارا می‌باشید چرا که در صورت عدم موفقیت در اتصال به آزمون آنلاین هزینه ثبت نام شما نیز عودت داده نخواهد شد. اما اینکه چه وسایل و تجهیزاتی مورد نیاز است ذیلا توضیح و معرفی می‌نماییم.

کامپیوتر

مقدمه مهم داشتن یک کامپیوتر است. شما می‌توانید با یک رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ در آزمون شرکت کنید. به مرورگر Chrome یا Firefox هم باید دسترسی داشته باشید. در طول آزمون نمی‌توانید از تبلت یا تلفن همراه استفاده کنید.

سیستم عامل رایانه‌تان نیز باید یکی از موارد زیر باشد:

  • سیستم عامل ویندوز، نسخه‌های ۸ یا ۱۰
  • Mac OS X 5 یا بالاتر

 نصب کامل مرورگر

با رایانه‌ای که برای آزمون انتخاب کرده‌اید، وارد لینک ETS Secure Test Browser شوید و مرورگر مورد نیاز را دانلود کنید. سپس آن را اجرا نمایید تا به‌طور کامل نصب شود.

بررسی نمودن بلندگو، میکروفون و دوربین

شما می توانید برای شنیدن صدا، از بلندگوی رایانه استفاده کنید. استفاده از هدست یا گوشی مجاز نیست. همچنین برای صحبت کردن باید میکروفون داخلی یا خارجی را استفاده نمائید. برای دوربین هم می‌توانید از دوربین لپ‌تاپ یا یک وب‌کم جدا استفاده کنید. البته دوربین‌تان باید به نحوی باشد که بتوانید آن را جابه جا نمائید چرا که قبل از آزمون، باید کل اتاق را به ناظر نشان دهید و خاطر او را نسبت به هرگونه طریق تقلب آسوده سازید.

بررسی تجهیزات

برای این کار لازم است وارد لینک Testing Your Equipment شوید تا تجهیزات شما مورد بررسی قرار گیرد. قرار است در این قسمت، میکروفون، دوربین و اسپیکر را آماده کنید و مطمئن شوید که همه‌چیز سرجایش قرار گرفته‌است.

بررسی برنامه‌های امنیتی

ممکن است برخی از فایروال‌ها و برنامه‌های امنیتی با نرم‌افزاری که برای آزمون نصب کرده‌اید، تداخل داشته باشد. لذا توصیه می‌شود در هنگام آزمون آن‌ها را غیرفعال نمائید

آزمون تافل هوم ادیشن چقدر اعتبار دارد؟

جالب است بدانید مدرکی که از آزمون تافل آنلاین اخذ می‌کنید، تا دوسال اعتبار دارد و بدین ترتیب از روز صدور مدرک تا دو سال فرصت دارید که از مزایای آن استفاده نمائید. بدبهی است در صورت منقضی شدن مهلت دو ساله برای استفاده از مزایای آن موظف به شرکت دوباره در آزمون هستید.

شرکت در آموزن تافل هوم ادیشن برای ایرانیان

ایرانیان عزیز جهت شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن یا باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنند یا آنکه باید در ایران از طریق نرم افزارهای تغییر IP نسبت به شرکت در این آزمون اقدام نمایند. در این لینک نیز می توانید منابع آزمون تافل را مشاهده نمایید.

آپدیت آزمون تافل هوم ادیشن برای برگزاری در ایران

با توجه به‌ وبسایت رسمی ETS تافل هوم ادیشن در همه کشور ها بجز ایران برقرار است! قبل از این آپدیت، اینستاگرام ETS در تاریخ 11 جون 2022 اطلاعیه ای مبنی بر در دسترس بودن آزمون تافل هوم ادیشن در کشور ایران منتشر کرده بود.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.