چگونه در آزمون های زبان آلمانی موفق شویم؟

مرکز زبان آلمانی گات

اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید و یا به یادگیری این زبان علاقه دارید، بهتر است تا سطوح پیشرفته آن پیش بروید. پس از یادگیری دقیق آزمون های زبان آلمانی بهترین گزینه هستند. برای موفقیت در این آزمون ها چند روش وجود دارد  شما می توانید مرکز زبان گات را برای موفقیت در آزمون های زبان آلمانی انتخاب کنید . همچنین از روش های کاربردی که که می تواند کمک بسیاری در موفقیت شما داشته باشد !در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

برای اطلاع از هزینه آزمون های زبان آلمانی کلیک کنید.

زبان آلمانی چند سطح ارد؟

شش سطح تسلط در زبان که هر زبان ‌آموزی با آن ‌ها سروکار خواهد داشت به ترتیب زیر هستند:

 مبتدی           A1, A2     Beginner  

متوسطه    B1, B2     Intermediate  

پیشرفته       C1, C2      Advanced

رسیدن به سطح a1 زبان آلمانی

در حین یادگیری زبان آلمانی، وقتی به سطح A1 می رسید، می توانید عبارات روزمره آشنا را تشخیص بدهید، از آن‌ها استفاده کنید و از عبارات مقدماتي که با هدف برطرف کردن نیازها هستند استفاده کنید. همچنین می توانید به راحتی خودتان را معرفی کنید و در ارتباط با موضوعات شخصی آن ها سؤالاتی بپرسید. به طور کلی می توانید به راحتی و در حد ساده با دیگران ارتباط برقرار کنید.

 

هدف از مدرک a1 زبان آلمانی

 ثابت کردن اینکه اولین مرحله یادگیری زبان آلمانی را محکم برداشتید و روی سطح مبتدی زبان آلمانی مهارت لازم را دارید، یکی از بخش های اصلی دریافت ویزای آلمان می باشد که البته برای برخی کشورها صورت می گیرد. براي مثال، برای اینکه همسر یا دیگر اعضای خانواده‌ شما از ترکیه به آلمان بروند، دادگاه عدالت اروپایی اعلام کرده است این مورد باطل است و نیازی به شرط بالا نیست. با این حال، برای اطمینان و شک نکردن، بهتر است به سفارت آلمان در كشورتان زنگ بزنید و بپرسید.

مدت زمان رسیدن به سطح a1

نمی تواند زمان مشخصی را برای رسیدن به سطح a1 مشخص کرد اما با یک دوره فشرده استاندارد در برلین، ممکن است پنج روز در هفته مطالعه به مدت سه ساعت و 1.5 ساعت تمرین نیاز داشته باشيد، البته به مدت دو ماه. این میزان می ‌شود 200 ساعت مطالعه تا بتوانید سطح A1 را با موفقیت پشت سر بگذارید. (4.5 ساعت * 5 روز در هفته * 4 هفته * دو ماه) این میزان برای وقتی است که به صورت گروهی زبان آلمانی یاد بگیرید و به کلاس ‌های زبان آلمانی در شهر مورد نظرتان بروید. اگر بخواهید خودتان به صورت خود آموز این زبان را یاد بگیرید، باید این میزان را نصف یا حتی دو برابر کنید و این مدت زمان به هدف و زمان‌ بندی خودتان بستگی دارد.

بهترین و موثر ترین راه برای آماده شدن آزمون آلمانی

بهترین کار این است که با تسلط کافی در جلسات حضور پیدا کنید و از آزمون های آزمایشی زبان آلمانی کمک بگیرید. هیچ‌ چیز بدتر از این نیست که سر جلسه امتحان بنشینید و ندانيد باید با سوال ‌ها چه کار کنید. می‌ توانید نمونه امتحان‌ های قبلی را که در سطح A1 (و بالاتر) برگزار شده ببینید و با مطالعه و مرور آن‌ ها بفهمید باید چه کار کنید.

مهارت نگارش خود را محک بزنید

تمام تست‌ هايي كه از سال‌ ها و دوره ‌هاي قبل آزمون‌هاي زبان آلماني در اينترنت موجود است، با پاسخ‌ نامه كليدي ارائه شده ‌اند كه مي ‌توانيد رايگان مهارت ‌هايتان را پيش از آزمون اصلي محك بزنيد. براي ارزيابي مهارت نگارشتان، پيشنهاد مي ‌كنم نسخه‌ اي از متني را كه نوشتيد به Lang-8 بدهيد. اين وبسايت كاملا رايگان است، با اين حال نسخه اشتراكي و پرميوم هم دارد كه مي‌ توانيد مبلغي پرداخت كنيد و تصحيح متنتان كمي سريع ‌تر انجام شود. براي اينكه اعتبارتان در اين وبسايت افزايش پيدا كند، بايد متن ديگران را تصحيح كنيد و بعد از آن مي ‌توانيد از اعتبارتان استفاده كنيد و نسخه پرميوم اين وبسايت را دريافت كنيد.

قبل از آزمون زبان آلمانی آمادگی ذهنی داشته باشید

شرکت در یک آزمون همیشه می تواند چالش بر انگیز باشد؛ در واقع هر فردی در هنگام آزمون های مهم زندگیش استرس و اظطراب را تجربه کرده. برای اینکه کمی فکرتان آزاد تر شود، بهتر است خود را سرگرم کنید. در روز های قبل آزمون به تفریح و گردش بپردازید تا کمی از اضطراب دور باشید.

3.2/5 - (5 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.