کابل حرارتی هیت تریس

کابل هیت تریس


کابل هیت تریس

کابل های هیت تریس کابل هایی هستند که در صنایع گاز، نفت و در پالایشگاه ها و نیروگاه ها برای گرم نگه داشتن تانک ها، مخازن و همچنین افزایش دما لوله های انتقال میعانات به کار برده می شوند. از این نوع کابل ها نه تنها در بخش های صنعتی بلکه در بخش های اداری، در ساختمان های تجاری، مسکونی و حتی در هتل ها و بیمارستان ها نیز استفاده می شود. در دماهای پایین اگر بخواهیم مایعات را از طریق لوله ها انتقال دهیم احتمال این که این مایعات در میان لوله ها و در مخازن منجمد شود زیاد است. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل از کابل هیت تریس و تجهیزات مربوطه استفاده می شود که سبب خواهد شد با افزایش دمای اطراف لوله ها و مخازن مایعات بتوانند با سرعت و روان تر در طول مسیر لوله کشی انتقال یابند. بنابر این بهترین وسیله برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها استفاده از کابل های هیت تریس درطول لوله ها می باشد. البته باید بگوییم که امروزه کاربرد این نوع از کابل ها بسیار فراتر رفته است و فقط برای جلوگیری از انجماد مایعات استفاده نمی شود. در برخی موارد نیاز است که دمای آب یا مایعات دیگر در یک درجه و اندازه مشخص حفظ شود در چنین جاهایی نیز می توان از کابل هیت تریس استفاده نمود.

طراحی سیستم هیت تریسینگ

سیستم هیت تریسینگ سیستمی است که با توجه به تجهیزات و وسایل مربوطه برای جلوگیری از انجامد و خطر یخ زدگی مایعات درون لوله ها و مخازن در مناطقی که به طور طبیعی هوا سرد است یا در یخچال ها و … به کار برده می شود. این سیستم به تجهیزاتی که برای انجام این کار استفاده می شود اطلاق می شود که مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در سیستم هیت تریسینگ کابل های هیت تریس یا حرارتی هستند. اجزا و تجهیزات مورد نیاز برای یک سیستم هیت تریسینگ به شرح زیر می باشند.

  • سیستم مانیتورینگ
  • کنترلر دما
  • کابل های هیت تریس
  • عایق گرمایی

گرمایش از کف برقی با هیت تریس

سیستم گرمایش از کف برقی سیستمی است که باعث گرم شدن فضا یا مکان خاص می شود در واقع به این نوع سیستم گرمایش از کف الکتریکی نیز می گونید و به روش تابشی و هوشمند باعث گرم شدن محیط می شود. تنظیم این روش به آسانی می تواند توسط هر فردی انجام گیرد. دلایل مختلفی وجود دارد که از سیستم گرمایش از کف استفاده می شود مثلاً ممکن است که در فصل زمستان آب ها و مایعات یخ بزنند یا دمای محیط تغییر کند همچنین برای جلوگیری از جامد شدن مواد شیمیایی یا ویسکوزیته شدن سیال های برپایه هیدروکربن و نفت مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم گرمایش از کف برقی می تواند به روش های مختلفی انجام گیرد که یکی از این روش های پرکاربرد استفاده از کابل های هیت تریس و سیستم هیت تریسینگ می باشد. از این روش گرمایشی می توان برای لوله هایی تا طول 60 کیلومتر نیز استفاده کرد. حتی برای لوله های خطی و غیر فلزی نیز استفاده از روش هیت تریسینگ می تواند جوابگو باشد. قیمت گرمایش از کف برقی با توجه به محیط و شرایط کار و تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرد می تواند متغیر باشد. استفاده از گرمایش از کف برقی بیشتر در شرایطی توصیه می شود که محصولاتی که می خواهیم در یک دمای مشخص نگه داری شوند محصولاتی حساس به حرارت باشند. در نتیجه سیستم هیت تریسینگ در این روش بسیار جوابگو خواهد بود و خطر آتش سوزی و مواردی از این قبیل را در پی ندارد. نصب سیستم گرمایش از کف برقی بسیار آسان بوده و هزنیه نگهداری و تعمیر در این روش بسیار کم و به صرفه است. از مهم ترین مزایای سیستم گرمایش از کف برقی و استفاده از کابل هیت تریس در گرمایش و حفظ دمای محیط و لوله ها و مخازن و سایر تجهیزات و محصولات این است که این روشی روشی است که بسیار امن بوده و تجربه سالیان سال استفاده از این روش در بخش های مختلف تجاری، صنعتی و اداری و مسکونی موید امنیت بالای این روش می باشد.

از ویژگی های جالب استفاده از این روش این است که وقتی کابل هیت تریس دمای لازم را برای تجهیزات مورد نیاز فراهم کرد می تواند به وسیله کنترلر به طور اتوماتیک قطع شده و از مدار خارج شود. بنابر این از نظر مصرف انرژی نیز به صرفه خواهد بود.

دلایل استفاده از سیستم هیت تریسینگ

دلایل زیادی وجود دارد که از سیستم هیت تریسینگ استفاده می شود که در ادامه به مهم ترین این دلایل اشاره می کنیم:

  • باعث می شود که بتوان به خوبی از ویسکوزیته در حد خاص نگهداری کرد.
  • از یخ زدگی خطوط محافظت می کند.
  • از این که جامدات سیال شوند به خوبی جلوگیری می شود.
  • از به وجود آمدن رطوبت جلوگیری به عمل می آورد.
  • باعث استریل کردن خطوط می شود.

در ادیب تجهیز کیفیت و امنیت از اولویت بالایی برخوردار است. با بیش از یک دهه تجربه در زمینه طراحی، نصب، بازرسی و نگهداری از کابل های هیت تریس تیم ما قادر است که کلیه نیاز های گرمایشی با استفاده از سیستم هیت تریسینگ را با قیمت بسیار مناسب و با کارایی بالا برای شما فراهم آورد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.