یکی از واژگانی که در زمینه آموزش بورس حتما به گوشتان خورده، وال استریت است. وال استریت درواقع همان محل اصلی بورس سهام نیویورک است. حتما نام جس لیورمور (Jesse Livermore) را هم به عنوان یکی از اسطوره های وال استریت شنیده اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی تجربه های جس لیورمور در وال استریت و ارتباط جس لیورمور و وال استریت بپردازیم.

جس لیمور یا خرس وال استریت بعنوان یکی از بزرگترین تریدرهای تاریخ شناخته شده است. لیمور هنگامی که در یکی از کارگزاری های بوستون کار می کرد، به دلیل استعداد زیاد در ریاضیات، متوجه الگوهایی در نوسانات قیمت شد. در آن زمان، تصور اکثر مردم این بود که نوسانات قیمت تصادفی است و به همین دلیل، بر روی سهام قمار می بستند.

 

 

ورود به وال استریت

آغاز ترید جس لیورمور با خرید 5 دلار با استفاده از سیگنال خرید توسط سیستمش بود و پس از دو روز و با کسب 15 دلار سود، توانست این سهم را نقد کند. جس لیورمور با سیستمش توانست در تمامی مغازه های قمار بر روی نوسانات زنده بازار موفقیتهای زیادی بدست آورد.

به همین دلیل، تمامی این مغازه ها مانع ورود او به مغازه های خود شدند. در این زمان که جس لیورمور حدودا 30 سال سن داشت تصمیم گرفت با ده هزار دلار پول نقدی که تا آن  زمان بدست آورده، وارد وال استریت شود.

 

جس لیورمور در همان ابتدای ورود به وال استریت و فارکس شکت خورد و دوباره به بوستون بازگشت. پس از این  ورشکستگی  تصمیم گرفت دلایل آن را بررسی کند. او دریافت: سیستمش بر مبنای قیمت زنده کار می کند و به سرعت با تعدادی سود خارج می شود. اما در سیستم وال استریت، تا زمان دریافت رسید خود از کارگزار، متوجه قیمتی که نماد موردنظر را خریده اید نخواهید شد.

بازگشت دوباره به همراه سیستم خرید در وال استریت

سایت آموزش بورس : جس لیورمور دوباره با چند ترید در مغازه ها، پول از دست رفته را بدست آورد.در این زمان تصمیم گرفت سیستم  را برای خرید در وال استریت طراحی کند. جس در سال 1901 با  50 هزار پول نقد دوباره به وال استریت بازگشت. اما این بار هم شکست خورد.

جس لیورمور در این شکست دوباره، درس های دیگری هم آموخت: ۱- توصیه ها و نظرات دیگران را اهمیت نده. دیگر این که متوجه شد در این سالها، بیشتر تمرکزش بر روی نوسانات کوچک بوده و به حرکت های بزرگ دقت نمی کرده است.

سایر تجربه های جس لیومور در وال استریت

با کسب تجربه های بیشتر در وال استریت، جس لیورمور موفق به کسب درآمد از بورس شد. جس لیورمور پس از آن با کسب تجربه، موفقیتها و سقوط های مختلف، از تجربه های خود می گوید:

  • من با فکر کردن پولدار نشدم بلکه از صبر کردن سود زیادی بدست آوردم.
  • درس بزرگی که گرفتم، عامل زمان بود. یک تحلیلگر بای کسب موفقیت، باید زمان مناسب ورود و خروج از یک ترید را بدرستی تشخیص دهد.
  • تست بازار و حجم اهمیت دارد.

نکات اصلی روش جس لیورمور

 

ازجمله مهمترین نکات موفقیت جس لیورمور عبارتند از:

 

  • صبر کردن برای جهت دار شدن بازار
  • بررسی صنایع پیشرو در جهت بازار و شناسایی سهام پیشرو در آنها
  • درنظر گرفتن حجم به عنوان یکی از ارکان اصلی سیستم خود
  • صبر و سبر تا حدی که نماد موردنظر سیگنال دهد و پس از آن، ورود با اطمینان
  • آموزش تحلیل تکنیکال شروع خرید پله ای، بلافاصله پس از حرکت سهم در جهت دلخواه
  • همراهی صبر با سهم و عدم قناعت به نوسانات کوچک

ازجمله مهمترین دستاوردهای جس لیورمور در ترید، تشخیص محدوده های مقاومت و حمایت توسط او است. و یکی از اول دیگری  که تقریبا تمام بزرگان باز هم  اکنون استفاده می کنند خرید پله ای است.

همچنین پیشنهاد میشود  به کانال تلگرام آموزش بورس سر بزنید مطالب خوبی در ان قرار می دهیم.

امیدوارم ازاین مقاله درس های بزرگ و مهمی برای فعالیت در بورس گزفته باشید. منتظر شنیسدن نظرات و سوالات شما دوستان عزیز هستیم.

امتیاز دهید

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.