آشنایی با پلکسی گلاس و کاربردهای آن

پلکسی گلاس که با نام اکریلیک نیز شناخته می شود دارای قابلیت های منحصر به فرد و ویژگی های بی نظیری است که باعث شده در بیشتر بخش ها از آن استفاده گسترده ای شود.

پلکسی یک ماده پلاستیکی می باشد که از شیشه پنجره خانه های مسکونی و سازمانی گرفته تا شیشه های کابین خلبان هواپیماهای جنگنده از آن ساخته می شود. امروزه این ماده بی نظیر کاربردهای گسترده ای در بخش های مختلفی اعم از پزشکی ، خودرو سازی ، هوافضا ، ساختمانی ، تبلیغاتی و … دارد.

 

ویژگی های برتر پلکسی گلاس

برتری های این ماده نسبت به شیشه مانند عبور نور بیشتر ، شفافیت، مقاومت بالا ، سبک بودن ، مقاومت در برابر ضربه و خرد شدن آن را به ماده ای پر کاربرد و جایگزین شیشه تبدیل نموده است.

همچنین محصولات ساخته شده با پلکسی قیمتشان از محصولات شیشه ای کمتر می باشد بنابر این از نظر اقتصادی نیز استفاده از این ماده بسیار به صرفه خواهد بود.

از نظر تنوع رنگی نیز پلکسی رنگی در رنگ بندی های مختلفی می تواند تولید شود. برش پلکسی به سادگی انجام می شود و نیاز به دستگاه های پیشرفته و پیچیده ندارد.

قیمت گذاری پلکسی بر چه اساسی صورت می گیرد؟

برای قیمت گذاری برروی ورق های پلکسی گلاس عوامل زیادی تاثیر گذار هستند . نوع پلکسی و همچنین ضخامت و اندازه آن از عوامل موثر بر قیمت پلکسی گلاس در بازار می باشند.

 

مزایای استفاده از پلکسی کدام اند؟

  • وضوح عالی و شفافیت نوری بسیار بالای آن نسبت به مولتی استایل
  • در برابر تغییرات دما بسیار مقاوم هستند و واکنش و تغییر مکانیکی در آن صورت نمی گیرد.
  • تا 17 برابر شیشه در مقابل ضربه مقاومت دارند.
  • نصف شیشه وزن دارد و برای ماشینکاری دقیق بسیار ایده آل و مناسب هستند.
  • مقاومت قابل قبولی در برابر مواد شیمیایی گوناگون دارند.
  • تحمل دمای بالا در پلکسی گلاس باعث شده است که به ماده ای ایده آل برای استفاده در دستگاه های آنالیز و آزمایش مواد غذایی و آشامیدنی تبدیل شود.

برخی از انواع پلکسی گلاس ها

پلکسی گلاس طلایی و نقره ای

پلکسی طلایی و نقره ای که بیشتر جنبه تزئیناتی دارند در طراحی های داخلی در صنایع روشنایی و تزئینات لامپ ها و همچنین در ساخت جواهرات مختلف کاربرد گسترده ای دارند. برش آسان پلکسی طلایی باعث می شود که بتوان آن را در طرح های مختلفی در آورد. همچنین برای دکوراسیون داخلی مغازه ها و منازل مسکونی استفاده از این نوع از پلکسی ها رایج است.

 

پلکسی گلاس آینه ای

یکی دیگر از انواع پلکسی گلاس ها نوع آینه ای آن هست. برای آینه کاری سقف استفاده از این نوع ماده توصیه می شود. استفاده از آیینه های معمولی از جنس شیشه علاوه بر وزن سنگین آن دارای خطرات مختلفی به سبب شکستن و خرد شدن است اما استفاده از پلکسی آینه ای به جای آینه معمولی این خطرات را به صفر می رساند.

 

پلکسی گلاس ترانسپارنت

شفافیت بالای پلکسی گلاس ترانسپارنت باعث شده است که ماده ای بسیار عالی برای مکان هایی که نیاز به ورود نور زیاد است باشد. شفافیت این ماده چیزی در حدود 92 درصد است. از ویژگی پلکسی گلاس ترانسپارنت مقاومت خوب آن در برابر اشعه ماوراء بنفش است که باعث می شود برای کاربردهایی که نیاز است در فضای باز استفاده شود بتوان از پلکسی گلاس ترانسپارنت استفاده نمود. علاوه بر این زیبایی این محصول بسیار بی نظیر و دیدنی می باشد.

 

آیا از پلکسی گلاس به جای شیشه استفاده کنیم؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله. زیرا پلکسی گلس ویژگی های منحصر به فردی چون مقاومت بالا در برابر شکسته شدن ، شفافیت بیشتر از شیشه ، سبک بودن و خرد نشدن دارد که باعث می شود جایگزین عالی برای شیشه باشد.

مخصوصا از نظر ایمنی اگر بخواهیم این دو را مقایسه کنیم باید بگوییم به سبب این که پلکسی گلاس بر اثر ضربه شدید مانند شیشه خرد و شکسته نمی شود ماده ای ایده ئال برای استفاده به جای شیشه است.بنابر این ایمنی پلکسی گلاس نیز از شیشه بیشتر است. همچنین ماندگاری وطول عمر بالای پلکسی گلاس مخصوصاً در محیط باز که تغییرات شیمیایی و فیزیکی در آن صورت نمی گیرد از دیگر مزایای استفاده از پلکسی به جای شیشه هست که می تواند در استفاده از آن مورد توجه قرار گیرد.

پلکسی گلاس رنگی

پلکسی گلاس در رنگ های گوناگون وجود دارد . از رنگ آبی ، سبز گرفته تال زرد و قهوه ای و نارنجی از رنگ های پر کاربرد در پلکسی گلاس به شمار می روند. تنوع رنگی این ماده باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد و حتی افراد مشکل پسند نیز بتوانند با دست باز به خرید محصولات مختلف پلکسی اقدام کنند.

جهت خرید محصولات مختلف پلکسی گلاس یکی از معتبرترین فروشگاه ها که هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی در این زمینه خدمات ارائه می دهد شرکت پلکسی روژان می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت پلکسی روژان مراجعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.