Taika Waititi توضیح می دهد که چرا Jojo Rabbit در داستان جنگ جهانی دوم از ژانر کمدی استفاده می کند

کمدی و جنگ جهانی دوم هیچ تناسخی با هم مثل کره بادام زمینی و ژله ندارد. تصرف سیاسی آدولف هیتلر و حزب نازی غالباً تاریک ترین دوره در تاریخ مدرن است که با جهل و خونریزی وحشتناک همراه بود. این دوره زمانی اغلب با فیلم های بسیار دراماتیک مانند لیست شیندلر، Saving Private Ryan و Hacksaw Ridge به روی پرده سینما آورده شده است. با این حال Taika Waititi کارگردان فیلم ثور:رگنوراک تصمیم گرفت تا با طنز در فیلم Jojo Rabbit به آلمان نازی نزدیک شود با تک تیپ همراه باشید  .

 

Taika Waititi توضیح داد که چرا Jojo Rabbit شوخ‌طبعی هجو آمیزی را به این دوران تزریق می‌کند، یعنی با کارگردان / نویسنده سبیل هیتلر را به عنوان یک دوست خیالی دیکتاتور به تصویر می کشد. به گفته او:

 

“قطعاً خیلی خارق العاده بوده است، فیلم‌های شگفت‌انگیزی که به این نوع سوژه از یک روش بسیار دراماتیک و جدی نزدیک شده اند. و در این دوره و هم اکنون ما نمی توانیم فراموش کنیم که چه اتفاقات ناگواری رخ داده است. و من فکر می‌کنم که مردم نوعی از این ها هستند. ترس من این است که مردم کم‌کم نسبت به داستان آنچه در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، بی‌حس می‌شوند. و فکر می‌کنم شما باید راه‌های جدیدی برای گفتن این داستان پیدا کرد. و من فکر می‌کنم که استفاده از طنز و کمدی برای رساندن این پیام یک روش دیگر برای جلب توجه مردم است”. ( برای مشاهده جدیدترین فیلم های 2020 کلیک کنید )

یک درام جنگ جهانی دوم ممکن است دیگر چشم گیر نباشد، بلکه یک اقدام خرابکارانه مانند Jojo Rabbit است که با رویکردی متفاوت به یک دوره زمانی می تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این مطمئنا به Taika Waititi کمک می کند تا بر سر زبان ها بیوفتد، همچنین که او با Thor:Ragnorak در سال 2017 موفقیت بزرگی کسب کرد و همچنین فیلم آینده او Thor:Love and Thunder که ناتالی پورتمن هم در آن بازی می کند. مخاطبان دوست دارند که در فیلم های تازه به نمایش در آمده به چالش کشیده شوند.

 

Jojo Rabbit با این ترفند علاقه و توجه مردم را به خود جلب کرده تا ببینیم Taika Waititi با شخصیت خیالی هیتلرش چه می کند. این فیلم زمانی که موضوع را با شوخ‌طبعی خود به پیش می برد، هنوز به دنبال یادآوری آلمان نازی در جایی است که هولوکاست وحشتناک رخ داد. این کار هوشمندانه است که مخاطبین را با خنده و یک پیام مهم و قاطع در ذهن وارد و ماندگار کند. همچنین Jojo Rabbit داستانی درباره یک پسر جوان می باشد که یک مبارز جهانی است،(برای خواندن جدیدترین نقد و بررسی فیلم و سریال کلیک کنید).

 

سخنان Taika Waititi به لس آنجلس تایمز قطعا مخاطبان را به سوال می اندازد که چرا وی تصمیم گرفت این فیلم را بسازد و با شیوه خودش به جنگ جهانی دوم نزدیک شود. Jojo Rabbit با آغوشی باز از منتقدین و دوستداران سینما استقبال کرده و تاکنون نمره منتقدین به فیلم 76 و نمره تماشاگران 97 بوده است. پس از اکران این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، برنده جایزه انتخاب مردمی شد که بسیاری از برندگان جایزه اسکار ( به تازگی کتاب سبز ) نیز آن را تصاحب کرده اند.

 

با این حساب، Jojo Rabbit می تواند در اسکار پیشرو باشد. از بازیگران مشهور فیلم می توان به اسکارلت جانسون در نقش رزی، همینطور سم راکول، ربل ویلسون و استفان مرکانت به عنوان شخصیت های حزب نازی و رومان گریفین دیویس در نقش پسر هفت ساله، اشاره کرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.