هرچند که قدیمی ترین یا زیباترین شهر ایران نیست ، کلانشهر شلوغ تهران بدون جذابیت قانع کننده خود را ندارد. خانه ساکن بیش از 10 میلیون ایرانی ، افق عمودی بتونی در برابر تپه های نفس گیر کوه های البرز قرار دارد که از زیر دود زیر بلند می شود. غالباً به عنوان یک مقصد گردشگری کم ارزش ، هیچ کجا نمونه ای از زندگی معاصر ایران بیشتر از تهران نمیتوانید. در اینجا 10 کارهایی که باید انجام شود و دید در حالی که در تهران هستند ارائه می دهیم. بهترین پارک های تهران برای آخر هفته

شهربازی ارم تهران

شهربازی ارم بزرگترین پارک موضوعی در ایران است. این پارک در سال 1972 توسط اسدالله خرم تأسیس شد و پس از آن این پارک تا سال 1979 نامگذاری شد. پارک ارم در آزادراه تهران – کرج در استان تهران واقع شده است و مساحتی 70 هکتاری آن (170 هکتار) را شامل می شود.
پارک ارم متشکل از دو پارک لونپارک با 28 تسهیلات با بیش از 120 دستگاه برای کودکان و بزرگسالان ، باغ وحش تهران با بیش از 110 گونه و یک دریاچه 8 هکتاری (20 هکتاری) برای اسکی برهنه ، اسکی کابل ، قایق رانی ، قایقرانی ، و قایقرانی این هتل همچنین دارای رستوران های مختلف فست فود ، کافه و سایر رستوران ها است.

پارک ژوراسیک تهران

بر خلاف سایر پارک ها ، شما نمی توانید در پارک ژوراسیک تهران با تفریحی قدم بزنید و مدتی در یک گوشه استراحت کنید زیرا همه چیز در اینجا متفاوت و هیجان انگیز است.

این پارک در سال 2014 در منطقه ای به مساحت 30،000 متر مربع در غرب تهران با 28 دایناسور متحرک و برخی دیگر از حیوانات ژوراسیک در اندازه واقعی تأسیس شد. این پارک آموزشی و تفریحی است که فرصتی برای بازدید کنندگان علاقه مند می تواند با نحوه استفاده از دایناسورها در زندگی و غذا خوردن آشنا شوند.

اسامی علمی دایناسورها در مقابل آنها نشان داده شده است تا بازدید کنندگان بتوانند با تاریخچه خود بیشتر آشنا شوند.

نکته جالب در مورد آنها ، طراحی طبیعی آنهاست که به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا دایناسورها در حال چشمک زدن و حرکت دست و پاها باشند. همچنین دایناسور کودک وجود دارد که از تخم آن بیرون می آید و دوباره در یک گوشه پارک می رود.

حرکت دایناسورها در ابعاد واقعی پارک با جلوه های صوتی و ویژه ای ارائه می شود. همچنین تخم یک دایناسور بزرگ در گوشه ای از پارک وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند از آن دیدن کنند تا بدانند چگونه دایناسورها به دنیا آمده اند.

کودکان و نوجوانان که از پارک بازدید می کنند می توانند با دنیای حیوانات پیش از تاریخ آشنا شوند.

در همین حال ، تعدادی کارگاه ، استودیو (برای عکسبرداری ویژه با دایناسورها) ، یک سینما 3 بعدی و مغازه ها وجود دارند که با دنیای جالب این حیوان ، بازدید کنندگان را به سمت خود جلب می کنند.

اصطلاح “پارک ژوراسیک” برای اولین بار در سال 1990 توسط پزشک و نویسنده آمریکایی به عنوان مایکل کریکتون به عنوان عنوان این رمان مورد استفاده قرار گرفت. استیون اسپیلبرگ در سال 1993 فیلمی را برای ساخت فیلم برپا کرد. پس از این فیلم ، موزه های پارک دایناسورها با نام “پارک ژوراسیک”. در سراسر جهان در شهرهای مهمی مانند ورشو ، هاوانا ، لس آنجلس و کیف ساخته شده است.

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه یکی از جاذبه های گردشگری تهران است زیرا در مسیری پیاده روی به ارتفاعات شمالی شهر واقع شده است. (سازمان گردشگری و گردشگری ایران) نوشت. معماری بی نظیر ، آبشارهای مصنوعی ، استخرهای زیبا و عناصر هنری منظره ای دوست داشتنی از منطقه ایجاد کرده و این پارک را از سایر پارک های پایتخت متمایز می کند.  این پارک در سال 1976 افتتاح شد و به زودی به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پایتخت تبدیل شد. نامشخص برای رسیدن به پارک ، در خیابان باهنر نامعین (نیاوران) ، درست در غرب شهر شاه کتاب (کتاب شهر) بروید ، به سمت شمال در خیابان فیضیه بروید ، با یک شیب تند بروید.  (نقشه گوگل کمک خواهد کرد). (سازمان گردشگری و گردشگری ایران) از داخل پارک می توانید به دامنه های کولاچال برسید و مسیر پیاده روی را به قله کوه ادامه دهید.  جمشیدیه در بالاترین نقطه تهران با یک دریاچه ، آبشارهای مجاور و نمای سنگی واقع شده است. این پارک چهار ورودی دارد.  به دلیل مجاورت با کوه های شمال تهران ، همیشه یکی از اولین مکان های پایتخت پوشیده از برف است.  همانطور که از پله های پشت آبشار بالا می روید ، به طبقه های فوقانی پارک می روید تا منظره زیبایی از تهران داشته باشید.  این پارک از زمان راه اندازی آن دو بار بازسازی شده و در سال 1995 ، شانزده هکتار به منطقه آن اضافه شده است. منطقه جدید پس از شاعر مشهور ایرانی “فردوسی” نامگذاری شد.  خانه هنری جمشیدیه ، سالن آمفی تئاتر ، حوضچه ، کلاه فرنگی ، قفس پرندگان ، تندیس های بی شماری با مفاهیم طبیعی ، فرهنگی و عرفانی و همچنین رستوران ها ، چشمه ها و استراحت از جمله امکانات پارک هستند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد جمشیدیه کف خشن سنگی آن است که طبیعت ناب باغ های جنگلی را به یاد مردم می اندازد. تعریف نشده اگر راه خود را به قسمتهای بالایی پارک ادامه دهید ، سرانجام به جایی می رسید که بتوانید تهران را به شکلی دیگر نگاه کنید

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.