در این پست شما را با نحوه تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی لوله فاضلاب آشنا می کنیم البته شما باید با دلایل نشت و ترکیدگی لوله فاضلاب آشنا داشته باشیبد تا بتوانید مشکل را بطور کل رفع نمایید. از آنجایی که ترکیدگی لوله فاضلاب می تواند آسیب جدی به ساختمان وارد نماید و پی آن را سست کند و حتی در برخی موارد باعث ریزش ساختمان شود باید این مساله جدی گرفته شود و علت آن بطور حرفه ای و دقیق برطرف گردد.

با ما همراه باشید تا در ادامه خواهیم گفت :

  • روش تشخیص ترکیدگی لوله بدون تخریب و با توجه به علائم ظاهری
  • تشخیص نم و رطوبت با دستگاه

.

تشخیص ترکیدگی لوله
تشخیص ترکیدگی لوله

.

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب بدون تخریب

تشخیص ترکیدگی لوله با مشاهده تغییر رنگ پوشش سقف و دیوار ساختمان :

همانطور که گفتیم شما جهت تشخیص ترکیدگی لوله بدون تخریب ، در ابتدا باید با علائم و نشانه های ترکیدگی لوله به خوبی آشنایی داشته باشید. یکی از علائم ترکیدگی لوله آب و فاضلاب که همه ما با آن آشنایی داریم مشاهده نم و رطوبت در دیوار و یا سقف ساختمان می باشد. برخی نشت نم و رطوبت را جدی نمیگیرند ، در حالیکه این می تواند بسیار حادثه آفرین باشد و در صورت شدید بودن آن باعث ریزش دیوار و سقف گردد. لوله بازکنی ارزان در تهران شرکت پارس کمک می تواند به شما در این کار یاردی دهد .

تشخیص ترکیدگی لوله با مشاهده زیاد شدن مبلغ قبض آب بصورت مشکوک :

از دیگر علائم ترکیدگی لوله فاضلاب که با مشاهده آن می توانید ترکیدگی لوله را تشخیص دهید و اکثر اشخاص به آن بی تفاوت هستند، زیاد شدن ناگهانی مبلغ قبض آب ساختمان است ، بله می دانم که تا به حال به این موضوع دقت نکرده بودید.  دلیل زیاد شدن مبلغ قبض آب ساختمان می تواند نشت و ترکیدگی لوله فاضلاب در عمق زمین باشد که با چشم قابل مشاهده نیست اما باید بگوییم که این نوع ترکیدگی بسیار خطر آفرین است زیرا مستقیما به پی ساختمان آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید:  10 اشتباه رایج در آزمون تیزهوشان که باید از آنها دوری کنید!

امروزه دیگر مثل گذشته رفع مشکلات سیستم لوله کشی ساختمان همچون ترکیدگی لوله کابوس نیست زیرا مراکز لوله بازکنی بسیار تاسیس شده اند که می توانید در صورت مشاهده هر کدام از علائم ترکیدگی لوله آب و فاضلاب ساختمان تان با آنها تماس بگیرید تا در اولین فرصت سرویسکار خود را به آدرس شما اعزام نماید و در زمان کمتری به رفع مشکل بپردازد.

تشخیص ترکیدگی لوله با مشاهده تورم و یا شل شدن موازایک و سرامیک کف ساحتمان :

یکی از روش های دیگر تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب بدون تخریب ، مشاهده تورم و یا قل شدن موازایک و سرامیک کف ساحتمان می باشد. اگر کف ساختمان تان با سرامیک و یا موزائیک فرش شده به هنگام راه رفتن روی آن دقت کنید که سرامیک و سنگ ها لق و شل شدگی نشده باشند زیرا اگر این اتفاق افتاده باشد به احتمال زیاد ترکیدگی لوله رخ داده است. در صورت مشاهده باید هر چه سریع تر با یک لوله بازکن با تجربه تماس بگیرید تا لوله آب تعویض گردد.

تشخیص نم و رطوبت با دستگاه

در حال حاضر مراکز لوله بازکنی با استفاده از تجهیزات جدید و مدرن به تشخیص ترکیدگی لوله تضمینی و بدون تخریب می پردازند. با استفاده از این دستگاه ها می توان ترکیدگی لوله را در عمق به راحتی تشخیص داد و یک روش سریع و کم هزینه جهت تشخیص ترکیدگی نم و رطوبت به حساب می آید.

دستگاه های بسیاری برای تشخیص ترکیدگی لوله بدون تخریب و رعایت کامل نظافت وجود دارد اما این دستگاه در ایران به صورت صوتی یافت می شود. و نحوه کار این دستگاه به این صورت می باشد که با امواج صوتی محل ترکیدگی لوله آب را مشخص می کند. دقت دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله بسیار بالا و حساس می باشد زیرا باید قادر به تشخیص حرکت آب در عمق باید. در صورتیکه لوله ساختمان آسیب ببیند و دچار ترکیدگی و شکستی شود آب با شدت از آن خارج می شود اما این دستگاه همانطور که اشاره کرده ایم دقیق می باشد و حتی اگر سوراخ نشت آب ریز هم باشد قابل تشخیص می باشد.

اگر جهت ترکیدگی لوله فاضلاب منزل و یا دفتر کارتان نیاز به اینگونه تجهیزات دارید باید با شرکت های لوله بازکنی که تمامی خدمات از قبیل : رفع گرفتگی لوله فاضلاب ، رفع نم و رطوبت ، نشتیابی سیستم لوله کشی ساختمان و تشخیص ترکیدگی را ارائه می دهند تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:  10 اشتباه رایج در آزمون تیزهوشان که باید از آنها دوری کنید!

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.