تاریخچه و معرفی صرافی بایننس

هم اکنون که شما در حال خواندن این مطلب هستید بیش از هزاران ارز مختلف در حال مبادله شدن در بازار های مالی دیجیتال هستند. اهمیت و ارزش کریپتوکارنسی ها در دهه اخیر به قدری رشد کرده است که کارشناسان حدس می زنند در آینده نزدیک یکی از رقیبان اصلی سیستم های مالی متمرکز خواهند شد.

ارزهای دیجیتال با هدف و رویکرد مبارزه با نظام های مالی متمرکز و وابسته روی کار آمدند و تلاش کردند تا بتوانند بستری امن و آزاد را برای کاربران فراهم کنند که در آن هیچ نیازی به وجود سازمان های مالی و بانک های دولتی نباشد.

احتمالا شما هم در هیاهوی محبوبیت ارزهای دیجیتال در مورد صرافی بایننس و بنیانگذار 44 ساله آن، چانگ پنگ ژائو چیزهایی شنیده اید.

بالاترین میزان خرید و فروش بیت کوین و آلت کوین های موجود در بازار، در پلتفرم بایننس انجام می شود و این صرافی از بزرگترین و معتبرترین صرافی های حال حاضر در دنیای کریپتوکارنسی هاست که شهرتی جهانی دارد.

اگر شما هم در مورد این صرافی و موسسش کنجکاو هستید با ما همراه باشید تا پاسخ سوال های تان را پیدا کنید.

بایننس و تاریخچه امپراطوری اش!

صرافی بایننس در سال 2017 پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت و پله های موفقیت را یکی پس از دیگری تنها در مدت کوتاهی از فعالیت اش طی کرد.

چانگ پنگ ژائو موسس و بنیانگذار این صرافی، یکی از فعالان عرصه اقتصادی است که در زمینه پروژه ها فعالیت های سرمایه گذاری سابقه طولانی و ارزنده ای دارد.

بایننس تنها چند ماه پس از تاسیس شدنش، یعنی در سال 2018 رتبه یک در زمینه حجم معاملات در سراسر جهان را کسب کرد و به یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا تبدیل شد.

این صرافی برای بنیانگذار چینی – کانادایی اش پروژه موفقی محسوب شد که چانگ پنگ ژائو را با ثروت خالص 2 میلیارد دلاری اش به یکی از ثروتمند ترین اشخاص حال حاضر دنیا تبدیل کرد.

هم اکنون صرافی بایننس از نظر تعداد تراکنش هایی که روزانه در بستر آن انجام می شود، جایگاه اول را به خودش اختصاص داده است و همین امر کافی است تا میزان اعتبار و محبوبیتش را به شما ثابت کند.

چانگ پنگ ژائو قبل از تصمیم گرفتن در باره  سرمایه گذاری روی پروژه های شخصی اش، در بخش های دیگری نیز فعالیت داشت. به طور مثال ژائو سومین فردی بود که به اعضای تیم blockchain.info  پیوست و بعد از آن هم در okchain مشغول به فعالیت شد.

پس از آن چانگ تمرکز اصلی اش را بر روی پروژه بایننس گذاشت و این صرافی را در چین، کشور مادری اش افتتاح کرد.

در سال 2018 موسس بایننس تصمیم گرفت تا این صرافی را گسترش دهد و شعبه های دیگری از آن را در ژاپن، مالت و چین افتتاح کند. بعد ها برنامه این توسعه ها به جایی رسید که صرافی بایننس وارد نیویورک شد و علاوه بر کاربران شرق آسیا، توانست توجه کاربران آمریکایی را هم به خودش جلب کند.

به طوری که امروزه بیش از 37 درصد از کاربران این پلتفرم را افراد آمریکایی تشکیل می دهند!

معرفی بایننس؛ پرچم دار صرافی های ارز دیجیتال!

چانگ پنگ ژائو هنگامی که به فکر طراحی این پلتفرم افتاد تنها هدفش ایجاد بستری بود که کاربران با استفاده آن بتوانند ارزهای دیجیتال را با یکدیگر مبادله کنند. طبق گفته های ژائو، بررسی بازار و صرافی های ارز دیجیتال در آن سال ها باعث شد تا مشکلات عمده ای را در این ساختار مشاهده کند.

بیشتر بخوانید:  مسکو یا سن پترزبورگ!  به کدام شهر روسیه سفر کنیم؟

یکی از این مشکلات اصلی این بود که در صرافی های قدیمی، افراد تنها قادر بودند که رمز ارزهای شان را به دلار، یورو و.. تبدیل کنند و این نقص باعث شد که چانگ به فکر طراحی پلتفرمی باشد که بتوان در آن رمز ارزهای موجود را به ارزهای دیجیتالی دیگر نیز تبدیل کرد تا به طور مثال افراد بتوانند بیت کوین های شان را با رمزارز دیگری مثل اتریوم مبادله کنند.

صرافی بایننس با زیرساختی به بازارهای مالی وارد شد که قابلیت پشتیبانی از بیش از 200 آلت کوین را در شبکه اش داشت و همین تنوع بالای ارزی باعث شد که به سرعت بین کاربران محبوب شود.

این صرافی نه تنها در بخش خرید و فروش بیت کوین و سایر آلت کوین ها فعالیت دارد، بلکه دارای بخش های مختلفی از آموزش گرفته تا بنیاد خیریه نیز هست!

چانگ پنگ ژائو اعلام کرد که بخشی از ثروت این صرافی برای بنیاد خیره اش جمع آوری می شود که در زمینه کمک های بشر دوستانه فعالیت می کند.

امنیت شبکه

یکی از اصلی ترین و مهم ترین هدف های این صرافی، همواره تامین امنیت مشتریان و تراکنش های آنان بوده است.

طی یک اتفاق ناگهانی در اوایل سال 2019 هکرها به وبسایت بایننس حمله کردند و حدود 7 هزار بیت کوین از این شبکه سرقت کردند. در نتیجه این اتفاق بزرگ صرافی بایننس برای مدتی معامله های کریپتوکارنسی ها را ممنوع کرد و مشغول بازسازی زیر ساخت های مربوطه اش شد.

در نهایت بایننس اعلام کرد که هزینه را به کاربران شبکه برگردانده است و پس از مدت ها هیاهو و بحث درمورد این صرافی، دوباره فعالیت اش را قوی تر شروع کرد و به یکی از برترین صرافی ها در سراسر جهان تبدیل شد.

بایننس کوین

پس از محبوبیت بایننس و تبدیل شدنش به یکی از پروژه های موفق، این صرافی تصمیم گرفت تا از سکه ای مخصوص خودش با نام بایننس کوین رونمایی کند. بایننس کوین در واقع همان ارزهایی بودند که در بستر این صرافی جا به جا می شدند و این حرکت باعث شد تا موفقیت های بیشتری برای بایننس و چانگ پنگ ژائو رقم زده شود.

اتریوم و بایننس کوین

همانطور که می دانید بازار خرید و فروش اتریوم همواره یکی از پر تراکنش ترین بازارها در عرصه کریپتوکارنسی ها به شمار می رفته و ارزش و اعتبار این شبکه بر هیچ کس پوشیده نیست.

جالب است بدانید که بایننس کوین فعالیتش را در بستر اتریوم شروع کرد و از فناوری بلاک چین آن برای زیر ساخت هایش کمک گرفت.

در نهایت پس از آن که بایینس کوین به ارزش و اعتبار بالایی رسید توانست مستقل شود و فعالیتش از بلاک چین اتریوم به بلاک چین شخصی خودش با نام binance  منتقل شد.

ویژگی های صرافی بایننس

. کارمزد ناچیز نسب به سایر رقبا: یکی از محبوب ترین ویژگی های این صرافی میزان کارمزد کمی است که در قبال تراکنش ها و جا به جایی ها از شما می گیرد. این مبلغ چیزی در حدود 0.1 درصد از مقدار ارزی است که با آن کار می کنید.

یکی دیگر از راه های کاهش کارمزد استفاده از بایننس کوین هایی است که به شما معرفی کردیم. شما در صورتی که از کوین های شبکه بایننس استفاده کنید کارمزد نهایی برای تان نصف می شود و به 0.05 درصد می رسد.

بیشتر بخوانید:  10 اشتباه رایج در آزمون تیزهوشان که باید از آنها دوری کنید!

. پشتیبانی از آلت کوین ها: شما در پلتفرم بایننس قادر هستید تا علاوه بر خرید و فروش بیت کوین، با رنج متنوعی از آلت کوین ها معامله انجام دهید و بدون هیچ گونه نگرانی آن ها را به ارز های دیگری تبدیل کنید.

. جوایز و پاداش های بایننس: صرافی بایینس هر از گاهی در قبال معاملات و تراکنش هایی که در شبکه اش انجام می شود به کاربرانش جوایزی را که معمولا کوین های رایگان هستند اهدا می کند. اما بد نیست بدانید که این صرافی به یکی از برنده های خوش شانس اش یک مازراتی هدیه داده است!

. سرعت بالای معاملات: از آن جایی که این صرافی یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان است، کاربران بی شماری از آن استفاده می کنند، بنابراین شما سرعت بسیار بالایی را در معاملات تجربه خواهید کرد.

اما توجه داشته باشید که سرعت پیدا کردن فروشنده یا خریدار نسبت مستقیمی با ارز انتخابی شما دارد. به طور مثال خرید و فروش اتریوم یا بیت کوین به علت محبوبیت بسیار سریع تر از ارزهای دیگر صورت می گیرد و شما برای پیدا کردن فروشنده یا خریدار در زمینه آلت کوین های ساده تر نیاز به زمان بیشتری دارید.

استفاده از صرافی بایننس در ایران

متاسفانه باید به شما بگوییم که بدون استفاده از فیلترشکن نمی توانید از این صرافی در ایران استفاده کنید، زیرا به علت تحریم ها سرورهای این صرافی آی پی ایران را بلاک کرده اند و اجازه دسترسی با اکانت ایرانی نخواهید داشت.

دقت کنید که ترجیحا از آی پی کشورهای دیگری به غیر از آمریکا استفاده کنید و هر بار که وارد حساب تان می شوید از همان آی پی قبلی استفاده کنید.

استفاده از شماره های داخل ایران هم برای ساخت اکانت و اهراز هویت، برای تان دردسر ساز خواهد شد و حتی ممکن است حساب و دارایی های تان بلوکه شود، بنابراین یا از شماره های خارجی استفاده کنید یا از نرم افزار هایی مثل

google authenticator استفاده کنید تا ایرانی بودن حساب تان لو نرود.

. امنیت پلتفرم بایننس: اگرچه که این صرافی یک بار مورد حمله هکرها قرار گرفت، اما با زیرساخت های قوی تری بازگشت و اکنون شما برای تایید حساب کاربری و انجام معاملات نیاز به اهراز هویت دو مرحله ای دارید.

این تایید دو مرحله ای به صورتی عمل می کند که علاوه بر انتخاب رمز شخصی برای حساب تان، هر بار که بخواهید وارد آن شوید یک پسوورد یک بار مصرف و اختصاصی برای شما ارسال می شود تا ریسک وارد شدن شخصی دیگر به حساب تان را به صفر برساند.

بنابراین صرافی بایننس پلتفرم امنی برای استفاده به شمار می رود که تمام کاربران آن تایید هویت شده اند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم که صرافی بایننس و ویژگی هایش را برای تان معرفی کنیم. به طور قطع این صرافی یکی از بهترین صرافی های موجود برای ارزهای دیجیتال است که می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از آن استفاده کنید.

چانگ پنگ ژائو با تاسیس این صرافی کمک بزرگی برای عرصه ارزهای دیجیتال و گسترش معاملات با آن ها به شمار می رود و با توسعه هر چه بیشتر این پلتفرم طی سال های فعالیتش،آن را به بستر بهتر و امن تری برای کاربرانش تبدیل کرده است.

امیدوارم که از مطالب این مقاله استفاده کرده باشید، ممنون که همراه ما بودید.

امتیاز دهید

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.