هایما اس 7 یکی از شاسی بلندهای شرکت خودروسازی هایما اتومبیل (Haima Automobile) است که از سال 2010 تاکنون بر روی خط تولید این شرکت چینی قرار دارد؛ البته نمونه اولیه این خودرو که تا سال 2011 به بازار عرضه می‌شد هایما S7 (Haima S7) نام داشت، اما پس از اینکه در سال 2011 تحت فیس لیفت قرار گرفت با نام هایما اس 7 به بازار عرضه شد.

همزمان با افزایش کیفیت خودروهای چینی، افزایش جذابیت در طراحیو افزایش آپشن ها، خودرو های کراس اور نیز از استقبال گسترده ای برخوردار شده اند. همه این مسایل باضافه خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو توانسته هایما s7 را به خودرویی جذاب و پرتقاضا تبدیل کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا به تمام مزایای هایما اس 7 اشاره کنیم.

لیستی بلند بالا از آپشن‌ها

هایما s7 نیز مانند سایر هموطنانش لیستی عریض و طویل از آپشن ها و امکانات با خود به سوغات آورده  و سازندگان آن تمام تلاش خود را به کار برده‌اند تا یک کراس اور با آپشن‌های رفاهی زیاد ارائه دهند. در مقایسه این خودرو با رقبای همرده خود باید گفت آپشن‌های خودروهای هم‌رده خود را دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیراشاره کرد:

  • گرمکن آیینه‌های جانبی
  • دوربین 360 درجه
  • سنسور نور
  • قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده
  • ترمز ضد قفل
  • سیستم ترمز کمکی

با این وجود، در میان آپشن‌های هایما s7 برخی موارد دیگر نیز دیده می‌شود که این خودرو را از خودروهای هم‌رده آن یک رتبه بالاتر فرستاده است. از جمله این موارد می‌توان به سیستم کیلس استارتر اشاره کرد. علاوه بر این  همچنین سنسور باران، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی مجهز به چندین بلندگو، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و برخی موارد دیگر نیز در این خودرو موجود است.

پیشرانه پرقدرت و مصرف سوخت مناسب

هایما s7به طور متوسط دارای مصرف سوخت ترکیبی در حدود 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده که به غیر از خودرو های هیبریدی نسبت به بسیاری از خودروهای هم‌رده خود مصرف مناسبی است.

قبل از هر نکته‌ای بد نیست اشاره کنیم که در حال حاضر دو نسخه متفاوت این خودور در بازار وجود دارد.تفاوت در این دو نسخه داشتن توربو شارژ و تنفس طبیعی است.

پیشرانه  این خودرو دارای توان تولید حداکثر قدرت 170 اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر بوده که اعداد به نسبت راضی‌کننده‌ای با توجه به قیمت و ویژگی‌های دیگر خودرو هستند. تجربه مالکان هایما s7  نشان می دهد که خودرو مذکور از سرعت بالایی برخوردار بوده اما شتاب چندان راضی‌کننده‌ای ندارد.

 

طراحی متفاوت و جذاب هایما s7

اگرچه هایما نیز مانند دیگر محصولات چینی از حد زیادی کپی برداری بهره می برد اما ظاهری زیبا و جذاب دارد. طراحی ظاهری آن نه زیاد اسپرت و نه زیاد کلاسیک و سنتی است. بلکه چیزی مابین این دو بوده و می‌توان آن را یک خودرو نیمه اسپرت دانست.

در نمای جلو خودرو، برخی خطوط موازی در کنار جلو پنجره خودرو به کار رفته که بیشتر از سایر بخش‌ها به چشم بیننده خواهد آمد و البته شباهت بسیار زیادی به محصول پرادو شرکت تویوتا دارد.

در بخش عقب هایما s7 سازندگان و طراحان تلاش کرده‌اند تا سادگی طراحی همچنان حفظ شود. این سادگی در بخش جانبی نیز تا حدودی به چشم می‌خورد. با این تفاوت که در بخش جانبی خطوط بزرگی را می‌بینیم که باعث جذابیت این بخش شده و آن را از حالت یکنواختی درآورده است. در ظاهر خودرو همچینین می‌توان نکات مثبت دیگری را نیز مشاهده کرد.

فضای داخلی هایما s7 نسبت به خودرو های داخلی و حتی خودرو های چینی جذابیت های زیادی دارد و توانسته است که خریداران تا حد زیادی با استفاده از طراحی خوب و آپشن های مناسب راضی نگه دارد.

  • سایت جام جم

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.