شاید از سفر خود و رفتن به مکان‌های دیدنی قشم تصمیمی جز گشت ‌و گذار در بین بازارها و مراکز خرید آن نداشته باشید و گردش خود را به بازدید از مناطقی چند در داخل جزیره بدون هیچ گونه بورسیه ای از خدمات رایگان و جذاب محدود نمایید.

اما بهتر است بدانید امکانات تفریحات دریایی که درون این جزیره برای گردشگران تورهای قشم تعبیه ‌شده نیز خالی از لطف نبوده و اگر برای کامل نمودن سفر خود به آن‌ها نیز سری بزنید مطمئناً لحظات به‌ یادماندنی را برای خود و خانوادۀ عزیزتان رقم خواهید زد. قدم زدن در ساحل نیلگون دریا کمتر کاری است که شما را سرشار از لذتی خاص خواهد کرد.

اگر قدم آن ‌طرف ‌تر گذاشته و مایل باشید با قایق سطح یک دریای مواج را شکافته و به ‌پیش بروید که دیگر می‌توانید تصویری ناب را از مسافرتی تمایز در ذهنتان حک نمایید، قایق ‌سواری و دور شدن از خاک و دل سپردن به آب و بیکرانی دریا و طلب دریا دلی از آن برای تمام مسافران تور قشم به ‌اندازۀ تمام مکان‌های دیدنی قشم که در وبلاگ قشم به آنها اشاره شده مثل جزیره هرمز و جزیره هنگام خاطره‌انگیز و جذاب خواهد بود.

اگر دل ‌و جرئت رفتن به عمق را داشته باشید و سفر در اعماق دریا و دیدن مناظر خارق‌العادۀ آن آرزوی دیرینۀ شما بوده است غواصی در جزیره قشم تفریحی است که هرگز از خیر آن نگذرید و تجربۀ حضور در دریا را به شکلی متفاوت از دست ندهید. روبرو شدن با یک عروس دریایی از نزدیک اصلاً شبیه چیزی نیست که ممکن است بارها در فیلم ‌برداری‌های زیرآب از تلویزیون دیده باشید. در آنجا صدف و انواع آبزیان زیادی به ‌گونه‌ای زیباتر جلوه ‌نمایی می‌کنند و هیجان‌انگیزترین خاطرات را برای شما در تور قشم می‌سازند.

جت اسکی، بناناسواری و شاتل هرکدام به ‌تنهایی جزء بهترین تفریحات آبی جزیره قشم محسوب شده و تجربه‌ای متفاوت از هم‌جواری با آب را در اختیار دوست داران تفریحات آبی قرار می‌دهند. ولی اگر در میان آن‌ها غواصی را در اولویت می‌دانید شما با گذراندن فقط یک کلاس 3 ساعته می‌توانید به مرحلۀ استادی رسیده و با خیال راحت دل به اعماق دریا زده و مکان‌های دیدنی قشم را این بار از زاویه‌ای دیگر به نظاره بنشینید.

جزیره هرمز

آنچه شاید در لحظه اول شما را مات و مبهوت نماید رنگ سرخ خاک و ساحل جزیرۀ هرمز است که به ‌تنهایی و یک ‌تنه بهانۀ خوبی برای خریدن رنج سفر و حضور در آن مکان می‌باشد.

وجود مواد معدنی متفاوت در خاک توانسته رنگ‌های متفاوتی را پدید بیاورد و شکوه یک رنگین‌ کمان از رنگ‌های سرخ، سفید، زرد و نارنجی را بر صفحۀ خاک سیاه به ترسیم بکشد شما در جزیره هرمز قشم فقط با مشتی صخره و آب روبرو نیستید بلکه این رنگ است که جلوه می‌کند و هر قدم شما را با خود به دنیای رنگ‌ها می‌برد. گاه تکه‌ای از یک صخره را سرخ می‌یابید و تکیه دیگر را زرد و این تناسب رنگ و صدای خروشان آب است که بهشتی فراسوی تصور را برای شما ترسیم می‌کند.

رفتن به جزیرۀ هرمز و دیدن مکان‌های دیدنی آن در همین ‌جا تمام نمی‌شود، اگر یک دور در اطراف جزیره بزنید با انبوهی از دیدنی‌های فوق‌العاده روبرو خواهید شد مثلاً الهه نمک یا کوه‌های هفت‌رنگ جزء برترین موارد جذب گردشگران است. با کمی توجه درمی‌یابید که مناظر زیبای این جزیره کمتر از قشم نبوده و در آن شگفتی‌ها فراوان است.

راه‌های بلند و طولانی که شما را با خود به لب پرتگاه می‌کشاند تا ارتفاع را از زاویه‌ای دیگر به شما به نمایاند و ارتفاع دوستان را حیرت ‌زده نماید نمونه‌ای قابل ‌تحسین است و همان نام ‌آشنای تنگه هرمز را به یادمان می‌آورد. مجسمه‌ها و صورتک‌ها در جزیرۀ هرمز بسیار چشم‌نواز و دیدن آن‌ها بر وجد و نشاط آدمی می‌افزاید که در کنار تنگه هرمز آن را با تعداد بیشتر و جلوه افزون‌تر می‌یابید.

اگر سری به این جزیره زدید از غذاهای محلی و نان‌های خوشمزه آن غافل نشوید و برای مقدار کم هم که شده آن را به مردم محلی سفارش دهید تا برایتان تهیه ‌کرده و طعم دلپذیر آن را تجربه نمایید البته غذاهای جزیرۀ هرمز نیز طرفداران خاص خود را داشته و به‌جرئت می‌توان گفت یکی از جاذبه‌های گردشگری است که در کنار دیگر جاذبه‌ها خوش درخشیده است.

تمامی نقاط ایران پر از شگفتی و عجایبی است که هر فرد را بر سر ذوق می‌آورد اما گاه دست ناملایم همین آدمی بلایی خانمان‌سوز را بر سر طبیعت آورده و او را از درون ‌مایۀ اصلی‌اش دور می‌کند ساخت ‌و سازهای غیراصولی و پسماندهای سمی نفس و رمق این نعمت الهی را می‌گیرد، جزیرۀ هرمز از آن دست مکان‌ها است که هنوز پای گردشگران نا ملاحظه‌کار بدان آن‌قدرها باز نشده و بومیان آن مناطق ساکنان اصلی و مهربان این جزیره محسوب می‌شوند.

 

جزیره هنگام

اگر هوای دیدن ساحلی نقره‌ای و رؤیایی را داشته باشید جزیره هنگام بهترین انتخاب خواهد بود البته خرچنگ‌ها و طوطیاهای دریایی را شاید بتوان در اکثر ساحل‌ها یافت اما فرش پوشی از نقره، دل هر رهگذری را با خود برده و صور خیال را در او فعال می‌کند. حال اگر این نقره ‌فام زیبا با درخشش فیت وپلانگتون‌ها هم هماهنگ شود که خارق‌العاده‌ای کم‌ نظیر را در چشم هر فرد به نمایش می‌گذارد و تلفیق این دورنگ جهانی دیگر را برای آدمی متصور می‌شوند.

اما هر چه بگذریم نمی‌توان حرکت زیبای دلفین‌ها را در بازی موج‌ها از زیبایی‌های جزیره هنگام قشم فاکتور گرفت و این حیوانات دوست‌ داشتنی را ندیده این منطقۀ زیبا را ترک نمود حرکات بی‌نظیر این موجود در آب خروشان دریا نمادی از ذکاوت و هوش سرشار این آفریده‌های خارق‌العاده هستند. و دلیل اصلی حضور بیشتر گردشگران به این منطقۀ بکر با نعمت‌های خدا دادی می‌باشند. اما حالا که قدم رنجه کرده و تا این مکان خود را رسانده‌اید بهتر است سری به بازار پررونق و رنگ و نگار این جزیره نیز زده و از تزئین آلات و دست‌ ساخته و حتی خوراکی‌های خوش ‌طعم مردمان خون گرم این مناطق استفاده کرده و بر لذت مسافرت خود قدری دیگر بی افزایید.

اگر هم مشاهده نخل‌های سر به فلک کشیده و انبوه مسرورتان می‌کند می‌توانید به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره هنگام به سراغ آن‌ها رفته و با دیدنشان یک تصویر زیبا به خاطرات خود بی افزایید، این توصیفات ذکر شده فقط قسمتی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره هنگام محسوب می‌شود و نه همه آن‌ها، شما خود با سفر به این منطقه حتماً با مجموعه کامل آن‌ها آشنا شده و حظ کافی را خواهید برد.

آژانس مسافرتی فارا گشت بعنوان مجری تور قشم  faragashtدر تور ایرانگردی در خدمت شما عزیزان از تهران و سایر شهرها است تا با سفر به مناطق دیدنی جزیرۀ قشم همچون جزیره هرمز و هنگام، خاطراتی به ‌یاد ماندنی را برای شما رقم ‌زده و یک سفر مملو از احساسات ناب را بدرقه لحظات زندگی‌تان نماید  تا مسافرتی که با قطار و یا هواپیما به قشم دارید را برایتان ماندگار تر کند.

منبع: faragasht.com

ایمیل: info@faragasht.com

شماره تماس: 02188909296

آدرس: تهران، میدان ولی عصر، ابتدای کریمخان، ساختمان کیمیا، واحد 33

امتیاز دهید

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.