کشور زیبای ایتالیا با همه زیباییها و پیشینه تاریخی بسیار غنی از جمله کشورهای توریستی پر طرفدار در دنیاست که در جنوب قاره اروپا واقع شده است ، این کشور که بر روی نقشه مانند چکمه به نظر می رسد مانند گالری هنری بزرگی است که  گنجینه ای ارزشمند از تاریخ ، فرهنگ و هنر را در دل خود دارد . همچنین ایتالیا مهد مد و همچنین غذاهای خوشمزه در دنیاست و همه اینها این کشور را در صدر کشورهای دیدنی دنیا قرار داده است .

ایتالیا در تور اروپا ارزان قیمت مکان های بسیاری برای دیدن دارد و اغراق نیست بگوییم برای بازدید از همه دیدنی های این کشور به سالها زمان نیاز است . در ادامه مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این کشور را به اختصار شرح دهیم پس با ما همراه باشید:

شهر زیبای ناپل

ناپل بدون شک یکی از شهر های بسیار زیبا و اما شلوغ در ایتالیا است که در نواحی جنوبی آن واقع شده است.  شهر ناپل گنجینه ای از هنر و تاریخ  را در دل دارد به همین خاطر از شهر های پرطرفدار محسوب می گردد . سراسر این شهر را رستوران های درجه یک فرا گرفته و احتمالا بهترین پیتزا و اسپاگتی عمرتان را در همین شهر میل خواهید نمود.

ناحیه دریاچه ای فوق العاده دیدنی ایتالیا

ناحیه دریاچه ای در شمال ایتالیا قرار گرفته است. در این منطقه دریاچه های متعددی وجود دارند که انتهای آنها به کوهستان راه می یابد. این منطقه دارای مناظر طبیعی شگفت انگیز و همچنین آب و هوای ملایم و لذت بخش است .گاردا بزرگترین دریاچه در این منطقه است و مناظر آن بسیار دیدنی و خیره کننده است و پس از آن دریاچه کومو نیز دارای مناظری بسیار زیباست .

جزیره سیسیل

جزیره زیبای سیسیل بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه است که متشکل از چند جزیره کوچکتر است و معماری این منطقه به قدری زیبا و شگفت انگیز است که شما را برای ساعاتی حیرت زده و مبهوت می سازد.

این جزیره دوست داشتنی با هنر ، فرهنگ و تاریخ بسیار غنی مورد توجه گردشگرانی بسیاری از سراسر دنیاست . دره معابد آلینجنتو و کلیساهای باروک پالرمو نمونه از اثار حیرت انگیز تاریخی در این منطقه اند و همچنین کوه آتنا با بلندترین جزیره آتشفشانی فعال در همین جزیره واقع گردیده است.

بیشتر بخوانید:  10 اشتباه رایج در آزمون تیزهوشان که باید از آنها دوری کنید!

سینکو تره

سینکو تره به معنی  پنج سرزمین است ، و این منطقه از پنج روستای کوچک به نامهای ریمجگری ، مانارولا ، ورنازا، مونتروسا و کورنیگلیا تشکیل شده است. این منطقه ساحلی  در شمال غربی ایتالیا قرار دارد که از زیباترین مناطق ایتالیا است و طبیعت دست نخورده آن شامل صخره های شیب دار است و معماری زیبای شهر بازدید کنندگان را به دها سال پیش می برد.

شهر باشکوه میلان

شهر زیبا و با شکوه میلان از ثروتمند ترین شهر های این قاره است که با وقوع بمباران سنگین جنگ جهانی دوم  بطور کلی نابود گردید و از آن زمان به گونه ای بازسازی گردید که اکنون عنوان ثروتمندترین شهرهای اروپا را به خود اختصاص داده است .

تور روسیه سفر باتو ارزان را ببینید.

میلان همچنین مهد هنر و فرهنگ نیز لقب گرفته است و گنجینه های بسیار ارزشمند هنری نظیر آثار لئوناردو داوینچی ، شام آخر، خانه اپرای لا اسکالا، کاستلا اسفورزسکو همگی در این شهر نگهداری می گردند. همچنین یکی از بزرگترین کلیساهای گوتیک نیز در همین شهر واقع است و همه اینها گردشگران بسیاری را به این سمت می کشاند .

ساحل امالفی

ساحل زیبای امالفی با وجود صخره های زیبا و آبهای زلال و همچنین نمای خیره کننده خانه ها که به طرز زیبایی بر روی دامنه ارتفاعات قرار دارند یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این کشور محسوب می گردد . این سواحل در جنوب غربی ایتالیا و در منطقه ای به نام کامپانیا قرار دارد.

ساحل امالفی با دارا بودن خط ساحلی زیبا و خلیج های درخشان ، تخته سنگ های صخره ای ، باغ های لیمو ، و ویلاها و اقامتگاههای مختلف و همچنین رستورانهای متنوع محل اقامت ثروتمندان از سراسر دنیاست.

شهر تاریخی پمپئی

این شهر باستانی که یادگار حکمرانی رومیان است از حدود هزار و هفتصد سال پیش در زیر خاکستر فورانهای آتشفشانی دفن گردید . در طی کاوشهای متعدد باستان شناسان این شهر بیرون کشیده شد و بازسازی گردید . با گشت وگذار در این شهر تاریخی بقایای فرهنگی و تاریخی مردمان آن سرزمین را خواهید همچنین بقایایی از نانوایی ها حمام ها و دیگر بناها در آن به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:  مسکو یا سن پترزبورگ!  به کدام شهر روسیه سفر کنیم؟

شهر شناور ونیز

شهر زیبای ونیز از جمله شهر هایی است که گشت و گذار در دیدنی های این کشور با دیدن آن آغاز می گردد . این شهر دیدنی و مشهور بر روی یک تالاب قرار گرفته است که توسط دریای آدریاتیک ساخته شده است.  ونیز ، در شمال شرقی ایتالیا واقع شده است ، که از صد و هجده جزیره تشکیل شده است و همگی آنها  توسط صدها پل زیبا و کانال های خوش منظر به یکدیگر متصل شده اند.

این شهر زیبا دارای معماری خیره کننده ای است که بازدید از آن گردشگران را مبهوت و روزها وقت از آنها می گیرد .  میدان و کلیسای سنت مارک، کاخ دوگ ها و پل ریلتو از جمله آثار تاریخی ارزشمند در این شهر محسوب می گردند.

امتیاز دهید

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.