شهر دبی مانند هیچ شهر دیگری نیست ، این شهر همه جاذبه های دیدنی و تفریحی خارق العاده را یکجا دارد به طوریکه سفر به آن در لیست دیدنی ترین شهر های جهان قرار گرفته است به طوری که در سال ۲۰۰۷ هشتمین شهر پربازدید جهان به حساب آمد .  همه ثروتمندان و افراد مشهور در دنیا ترجیح می دهند ملکی در اینجا بخرند و در این کشور سرمایه گذاری کنند . زیرا افق اقتصادی دبی روشن است و بزرگترین معاملات خاورمیانه در این نقطه انجام می گیرد.  جالب است بدانید  مساحت دبی روی هم رفته کمتر از شش درصد کل خاک امارات متحده عربی را تشکیل داده است و بعد از ابوظبی، دومین شهر بزرگ در این کشور است .

مراکز خرید بزرگ و مدرن در آفر تور دبی که همه خاک این شهر را اشغال نموده سبب شده دبی پایتخت خرید خاورمیانه لقب بگیرد و برندهای برتر دنیا همگی در این شهر شعبه های خود را افتتاح نمایند. جالب است بدانید چیزی بیش از هفتاد مرکز خرید بزرگ در دبی افتتاح گردیده ، که دبی مال  بزرگترین و لوکس ترین آنها محسوب می گردد .

جاذبه های تفریحی این شهر کم نیست و شما در طول سفر خود لحظه ای بیکار نخواهید بود از پیست  اسکی سرپوشیده‌ گرفته تا پارک‌های آبی بزرگ و شهربازی‌های مدرن ، همگی اوقات شما را پر می کنند و خاطرات فراموش نشدنی برایتان باقی خواهند گذارد.

در ادامه این بحث قصد داریم تا برخی از مکانهای تفریحی و دیدنی این شهر را به شما معرفی نماییم پس با ما همراه باشید:

آب‌نمای دبی

به اعلام سایت سفر باتو ، بزرگترین آب‌نمای موزیکال دنیا در شهر دبی قرار دارد که با صرف هزینه های بسیار و به منظور ایجاد فضای گردشگری جدید در این شهر ساخته شده است . میتوانید برای ساعتها در محوطه دریاچه‌ برج خلیفه بنشینید و از جلوه نور و موسیقی که با رقص آب همراه است لذت ببرید . طول این فواره دویست و هفتاد و پنج متر است و ارتفاع پرش آب آن اندازه‌ ساختمان پنجاه طبقه است  و زیبایی آن با وجود هزاران نورافکن و پروژکتور صد برابر می گردد . نورهای صاطع شده از این آب نما از کیلومتر ها دورتر قابل رویت خواهد بود و مانند شفق قطبی آسمان دبی را نور باران می کند.

دلفین بی

مجموعه تفریحی دلفین بی یکی دیگر از مکان های تفریحی این شهر است که در میان گردشگران بسیار پر طرفدار می باشد. دلفین بی در منطقه آتلانتیس پالم واقع شده ، و بزرگترین مرکز نگهداری پستانداران آبی در خاور میانه است . بازدید از این مجموعه به خصوص برای کودکان جالب و سرگرم کننده خواهد بود زیرا در طول این نمایش دلفینها شما را با انواع حرکات جالب نظیر بازی با توپ و نقاشی و پرش از وسط حلقه شگفت زده می نمایند. همچنین می‌توانید تنی به آب زده و در حالیکه آنها را به آغوش گرفته اید عکس یادگاری بگیرید .

برج خلیفه

برج خلیفه یکی از نمادهای دبی مدرن است که با ارتفاع هشتصد و بیست و هشت متر ، بلندترین آسمان خراش دنیا محسوب می گردد . این برج دارای یکصدو شصت و سه طبقه است و به گونه ای شهرت یافته که برای بازدید از آن باید در صفی طولانی به انتظار بایستید . تصور اینکه برج خلیفه دو برابر بلند تر برج میلاد شاید هوش از سرتان ببرد چه برسد با اینکه به سکوی بالایی آن بروید و از آن ارتفاع این شهر سراسر نور و جاذبه را تماشا کنید.

اسکله‌ ابرا در بر دبی

اسکله زیبای ابرا در منطقه‌ای تاریخی به نام بر دبی قرار گرفته و گشت و گذار در آن فرصت دیدن دبی سنتی را در اختیار تان قرار خواهد داد.  با قدم زدن در این منطقه شاهد مناظر زیبایی از قایق های لنگر انداخته در اب خواهید بود و نسیمی که از دریا به صورتتان می وزد آرامشی لذت بخش را به روح و جانتان هدیه خواهد داد. همچنین علاقمندان میتوانند از منطقه ابرا در بستکیه تا سمت بازار پارچه‌فروشان را با قایق طی کنند و  خاطره ای فراموش نشدنی را خلق نمایند.

سافاری دبی

شهر دبی به دارا بودن صحراهای بکر و طلایی به شهرت جهانی رسیده و تور سافاری دبی یکی از پر طرفدارترین دیدنی های این شهر است . با ثبت نام در این تورها یک روز کامل را مهمان صحرا خواهید بود .  با ماشین های شاسی بلند به سمت بیابان‌های حفاظت ‌شده‌ حرکت می کنید و در این حین شاهد  تماشای گونه‌های گیاهی، و جانوری همچون غزال عربی خواهید بود. شترسواری ، اسکی روی شن و خوردن ناهار یا شام هم بخشی از خدمات ارائه شده در این تورهاست.

باشگاه گلف امارات

مجموعه  گلف امارات تقریبا تازه تاسیس بوده و در سال ۱۹۸۸ شروع به کار نمود . این مجموعه هم اکنون به یکی از بزرگترین باشگاههای گلف آسیا و دنیا تبدیل شده و دارای زمین‌های قهرمانی با استاندارد های بین‌المللی است . این زمین گلف دارای سی و شش حفره و از نوع تمام چمن می‌باشد . همچنین امکانات متنوعی برای ورزش‌ های دیگر همچون تنیس ، بدنسازی و اسکواش نیز در این مجموعه به وجود آمده است .

امتیاز دهید

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.