کیش از زیباترین جذایر خلیج فارس است. آنجا یکی از نقاط عالی برای لذت بردن از طبیعت زیبا و آب و هوای خوب است. این جزیره با داشتن بهترین امکانات پذیرای میهمانان خود است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در گذشته این جزیره قیس نامیده می‌شود و آثاری باستانی به ما می‌گوید که از دوره هخامنشیان این جزیره برای ایرانیان شناخته شده بوده است. مساحت این جزیره بیش از 90 کیلومترمربع است و دارای چند بندر جهت ترانزیت کالاست. از مهم‌ترین نقاط دیدنی کیش در اطراف این جزیره و زیر آب است و آن هم مرجان‌های زیبای آنجاست که بسیاری را برای غواصی به آنجا می‌کشاند. این مرجان‌های زیبا برای آب هم بسیار مفید هستند و باعث ایجاد آبی شفاف و دیدنی می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره خواهیم پرداخت.

پارک دلفین کیش یا دلفیناریوم کیش

از برترین جاذبه‌های کیش در تور کیش که بسیاری را جذب خود کرده است دلفیناریوم کیش است. این مجموعه شامل باغ پرندگان، آکواریوم و شو‌های مختلفی با حضور دلفین‌ها و پستانداران دیگری مانند شیر دریایی و پنگوئن می‌شود. دلفین‌های این مجموعه بسیار زیبا و باهوش هستند و برنامه‌های تفریحی در آنجا دیدنی است. در باغ پرندگان می‌توانید در کنار محیطی زیبا شامل گیاهان مختلف پرندگان زیبا را مشاهده کنید. این مجموعه شامل خزندگان مختلف نیز می‌شود که می‌توانید آنها را در تونل خزندگان مشاهده کنید.

شهر زیرزمینی کاریز

به توضیح سایت سفر باتو ، از بهترین نقاط کیش برای بازدید شهر زیرزمینی کاریز است. آنجا در محیطی زیبا و زیر زمینی ساخته شده است که زمانی قنات بوده است. به دلیل وجود رطوبت و خیس بودن خاک در دیواره آنجا محیط این مکان خنک است. در آنجا به شما خدمات گل درمانی با خاک مرغوب آنجا نیز ارائه می‌شود و همچنین این شهر زیرزمینی شامل موزه عالی با دارا بودن فسیل‌های زیبا از صدها میلیون سال پیش است. در بخش‌هایی از سقف این مجموعه نیز می‌توانید صدف‌ها را مشاهده کنید که در ساختار قنات وجود داشته‌اند و موجب مستحکم ماندن آن می‌شدند. این مجموعه شامل فروشگاه، رستوران و کافه نیز هست و همچنین سالن آمفی‌تئاتر نیز دارد.

شهر باستانی حریره

این شهر زیبا یکی از نقاط تاریخی و دیدنی کیش است و بخشی از آثار ملی ایران محسوب می‌شود. آنجا 120 هکتار زمین را شامل می‌شود و نقاط بسیار مختلفی مانند حمام، مسجد و عمارت دارد. قدمت این شهر به قرن 4 میلادی باز می‌گردد و مکان مهمی در آن دوران محسوب می‌شده است. خانه اعیانی این شهر دارای معماری زیبایی است که بر اساس معماری جنوبی ایران ساخته شده است.

سواحل کیش

از بهترین تفریحات در کیش رفتن به سواحل زیبای آنجاست که شامل سواحل مختلفی می‌شود. از بهترین سواحل آنجا باید به پارک ساحلی مرجان اشاره کرد که شامل ساحل ماسه‌ای و زیبا می‌شود و امکانات مختلفی برای تفریح در آنجا وجود دارد. این پارک به زیبایی ساخته شده و شامل درختان مختلف مثل نارگیل و نخل است. دیگر ساحل خوب کیش ساحل مرد ماهیگیر با مجسمه 12 متری و زیبای خود است. این ساحل بسیار زیبا است و شامل درختان قدیمی می‌شود. ساحل درختان نارگیل نیز دیگر ساحل معروف کیش است که دارای چندین درخت نارگیل است و به ساحل ماسه‌ای آنجا فضایی بسیار زیبا بخشیده‌اند. ساحل میرمهنا نیز ساحلی معروف و دارای امکانات مختلف است.

اسکله کیش

اسکله کیش در یکی از نقاط خوب کیش و در انتهای بلوار دریا واقع شده است. طول این اسکله به 437 متر می‌رسد و با عرض زیادی که دارد مکان عالی برای پیاده روی و لذت بردن از دریای زیبای خلیج فارس است. در آنجا مرغ‌های دریایی وجود دارند و بسیاری از مردم دراین اسکله به ماهیگیری مشغول می‌شوند. در آنجا همچنین می‌توان قایق‌های مختلفی اجاره کرد که شامل قایق کف شیشه‌ای و قایق پدالی می‌شود. در آنجا خدمات دیگر تفریحی مانند غواصی و جت اسکی سواری هم وجود دارد. از تفریحات آنجا که بسیار هیجان انگیز است می‌توان به فلای برد اشاره کرد.

مجموعه‌های تجاری و تفریحی مدرن کیش

کیش شامل برخی از بهترین مراکز خرید و مجموعه‌های بزرگ تجاری می‌شود در آنجا می‌توان در کنار خرید از رستوران‌های خوب و کافه‌های عالی لذت برد و به تفریحات مختلفی پرداخت. از میان مجموعه‌های تجاری کیش می‌توان به مرکز خرید دامون اشاهر کرد که شامل انواع مغازه‌ها برای خرید است و شامل محصولاتی از البسه گرفته تا کامپیوتر می‌شود. این مجموعه شامل سالن پاتیناژ است که می‌توانید بر روی یخ به اسکیت سواری بپردازید. از دیگر مراکز خرید کیش مرکز خرید سارینا 1 است که شامل فود کورت بزرگ و مراکز خرید متعدد می‌شود. سارینا 2 نیز شامل سینما و چشم انداز زیبایی در طبقه بالایی خود به جزیره کیش می‌شود.

جزیره هندرابی

این جزیره زیبا از جزایر تفریحی در نزدیکی کیش است می‌توان با استفاده از قایق به این جزیره سفر کرد. آنجا شامل سواحلی بسیار عالی می‌شود و سطح جزیره بسیار صاف و مناسب برای پیاده روی است. در آنجا می‌توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید همچنین در جزیره پیست موتور سواری و سافاری نیز وجود دارد.

امتیاز دهید

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.