کلیسای جامع مادر مقدس – باتومی

کلیسای زیبا و با شکوه مادر مقدس با معماری زیبا در بندر باتومی قرار دارد و به یکی از آثار تاریخی بسیار ارزشمند این شهر تبدیل شده است . این بنا مابین سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۳ بنا گردیده و به پیروان  ارتودوکس تعلق دارد . این کلیسای دارای دو برج دو قلو است که اطراف آن پنجره‌های زیبایی با شیشه های رنگی به چشم می خورد . به هنگام  ورود به این بنا  با دو مجسمه از پیامبران روبرو خواهید شد و همچنین فضای داخلی آن با نقاشی‌های بسیار زیبا تزئین شده است.

پارک میراکل – باتومی

پارک میراکل از جمله مکانهای مورد علاقه گرجی و گردشگران در تور گرجستان آفردار است که اغلب روزها و شبهای تابستانی آن پر از جمعیتی است که برای گذران وقت و سرگرمی راهی این منطقه شده اند. پارک میراکل باتومی شباهتهایی با پارک میراکل دبی دارد و انواع امکانات متنوع تفریحی در آن فراهم گردیده است.  از جمله جاذبه های آن میتوان به هتل رادیسون بلو ، مرکز تجاری باتومی ، برج الفبا و فانوس دریایی باتومی اشاره نمود . همچنین این مکان محل برگزاری کنسرت ها و جشنواره های بسیاری در طول سال است .

بلوار باتومی

بلوار زیبایی باتومی دارای امکانات تفریحی متنوعی است و به یکی از مکان های پرطرفدار گردشگران تبدیل شده است . این بلوار در حقیقت ، پارکی با طول یک و نیم کیلومتر است که تا مقابل سواحل شهر امتداد یافته است. مسیرهای پیاده‌روی ، درختان زیبا ، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع ساحلی از جمله مکانهایی است که در این مجموعه پدید آمده است. به علاوه ساخت چرخ و فلک غول پیکری یه نام چشم باتومی که شباهت بسیاری به چرخ و فلک ساخته شده در لندن دارد ، به جذابیت این مکان  افزوده است.

تندیس مدیا – باتومی

تندیس مدیا یکی از بناهایی است که بعد از پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا ساخته شد و تبدیل به نماد روابط این کشور با اروپا گردید . این تندیس در وسط میدانی به نام اروپا خود نمایی می کند و تصویری از شاهزاده های اساطیری یونان است که افسانه های بسیاری در موردش نقل شده است .قیمت تور آنتالیا را در سایت چک کنید.

مجسمه علی و نینو – باتومی

به گزارش سایت گردشگری سفر باتو ، مجسمه زیبای علی و نینو یکی از معروف ترین بناهای مدرن در این شهر است که به نوعی به نماد شهر باتومی تبدیل شده است.  این مجسمه دارای هشت متر ارتفاع است و معماری آن بسیار زیبا ست .  این بنا در ساحل دریای سیاه واقع است و تماما از فلز ساخته شده است.  این دو تندیس، داستان علی، پسری مسلمان و دیگری شاهدخت گرجی به نام نینو را روایت می کند که در یک رمان عاشقانه معروف به همین نام وجود دارند .

ساعت ستاره شناسی

بنای بسیار زیبای ساعت ستاره شناسی باتومی دارای معماری دیدنی است و نمونه هایی مشابه آن در شهرهای پراگ و ونیز دیده می شود . این ساعت وقت دقیق محلی را نشان می دهد و با گذشت هر ساعت صدای آهنگین سنج آن در تمامی شهر می پیچد . و اگر تنها صدای یک تک ملودی به گوش رسید، یعنی نیم ساعت زمان سپری شده است . این بنا مکانی برای تعیین حدودی ماه و سال بوده و قادر است محل قرار گیری خورشید و ماه ، فاز ماه، موقعیت نصف النهار و افق را تشخیص دهد.

موزه استالین – باتومی

موزه استالین از جمله مکانهای دیدنی و فرهنگی در این شهر است که بسیار پر طرفدار می باشد.  استالین یکی از رهبران شوروی سابق بوده و اهل گرجستان می باشد . وی مابین سال‌های ١٩٠١ و ١٩٠٢ و برای تنها چند ماه در این ساختمان ساکن بوده  و در طی این مدت برای سازماندهی کارگران قیرکار این منطقه  و احقاق حق آنان تلاشهای بسیاری نمود. وی در گوری ( یک شهر کوچک در گرجستان ) به دنیا آمده و  این موزه پس از مرگ وی و به پاس زحمتهای او به مکان موزه تبدیل گردید تا بازدید کنندگان را  را با شیوه زندگی او آشنا سازد.

سواحل باتومی

کشور گرجستان دارای سواحل بسیاری است که اغلب آنها به  محلی برای گشت و گذار و  گذران اوقات فراغت گردشگران تبدیل شده  است .  به خصوص در سالهای  اخیر و با رونق و پیشرفت بیشتر صنعت توریسم این کشور امکانات رفاهی متنوعی برای رفاه حال گردشگران در این سواحل  فراهم شده است که خود به جذب بیشتر گردشگر کمک نموده است . از میان تمامی سواحل زیبای این کشور سواحل باتومی دارای شهرت بیشتری است به گونه ای که گردشگران بسیاری سالانه ترجیح میدهند تعطیلات خود را در این منطقه سپری نمایند زیرا گفته میشود سواحل این منطقه سحر آمیز بوده و دارای خواص مغناطیسی است . متخصصان نیز بر این باورند که شنا کردن در آبهای این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن های اسن سواحل  به درمان بسیاری از امراض نظیر بیماریهای قلبی و عروقی و روماتیسم و … کمک می نماید . بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه اورکی گرجستان ترکیبات سواحل این منطقه حاوی مواد معدنی بخصوصی است که اثرات درمانی آن به اثبات رسیده  است.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.