تحصیل رایگان در کانادا

تحصیل رایگان در کانادا، بورسیه هاو نحوه اقدام برای تحصیل رایگان در سال 2024

از آنجایی که در کانادا هیچ دانشگاه یا کالجی وجود ندارد که بدون شهریه باشد و برای تحصیل در این کشور حتما بایستی متحمل پرداخت هزینه شد، تنها یک راه وجود دارد که بتوان به صورت رایگان تحصیل کرد و هزینه تحصیل و زندگی خود را از دانشگاه دریافت کرد؛ کسب بورسیه تحصیلی.
در مطلب ذیل به صورت مختصر مطالبی عنوان می‌شود که می‌توانند در جهت کسب بورسیه تحصیلی به دانشجو کمک نمایند.

گام­‌های اصلی برای تحصیل در کانادا به صورت رایگان

فرد متقاضی بورسیه تحصیلی کانادا بایستی اولا رزومه قابل قبولی داشته باشد و در جهت تقویت آن گام بردارد، دوما از منابع دست اول به به‌روزترین بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادایی دسترسی داشته باشد و سوما به صورت مطلوب درخواست خود برای پذیرش در این بورسیه‌ها را ارائه دهد.

1- رزومه قوی داشته باشید | مولفه‌های یک رزومه تحصیلی قابل قبول

  • تجربه تحقیق
    •  تجربه تحقیق برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی، به ویژه در زمینه­ تخصصی متقاضی، بسیار مهم است. داشتن یک تجربه تحقیقاتی، درخواست شما را بسیار جلو می‌­اندازد و این مسئله شانس تحصیل رایگان در کانادا را افزایش می­دهد. تجربه کارهای پژوهشی مرتبط به میزان بالایی شانس متقاضی برای اخذ بورسیه تحصیلی را افزایش می‌دهد.
  • معدل
    • شکی وجود ندارد که یکی از فاکتورهای تعیین کنند در اخذ بورسیه، معدل بالا است (البته فردی که معدل مناسبی ندارد هم شانس پذیرش در بورسیه‌ها را داراست). به واقع معدل یک معیار کلیدی است که کالج‌­ها و دانشگاه­‌ها، برای سنجش موفقیت بالقوه دانشجو در محیط دانشگاهی استفاده می کنند. توجه داشته باشید که در نظام آموزشی کانادا، نمره GPA به عنوان نمره معدل تعیین کننده در نظر گرفته می‌شود.
  • کارآموزی
    • داشتن تجربه کارآموزی نشان دهنده انگیزه و فعالیت بالای متقاضی دارد و از این رو، نقشی قابل توجه در بهبود رزومه فرد دارد.
  • خدمات اجتماعی
    • خدمات اجتماعی (مثلا عضویت در کارهای داوطلبانه) جنبه دیگری از کارهای ویژه­ای است که باعث درخشش متقاضی می­‌شود. به واقع اینطور در نظر گرفته می‌­شود که دانشجویانی که خدمات اجتماعی انجام داده‌­اند، دغدغه‌مند جامعه خود و مشکلات آن بوده و درصدد چاره‌جویی برای رفع آن هستند.
  • آیلتس / تافل
    • آیلتس و تافل آزمون‌های مهارتی زبان انگلیسی هستند و یکی از مهم‌ترین‌ها در روند اخذ بورسیه‌های تحصیلی به شمار می‌روند. اگر تصمیم گرفته‌اید که به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنید، باید نمره زبان قابل قبولی داشته باشید!
  • گذراندن آزمون‌هایی مثل SAT یا ACT
    • بسیاری از دانشگاه­‌های کانادا SAT و ACT را که آزمون‌های ورودی کالج برای دوره­‌های کارشناسی در آمریکا است، قبول می‌­کنند و آن را یک امتیاز ویژه برای متقاضی در نظر می‌گیرند. جدا از این مسئله اما، گذراندن امتحانات سراسری داخلی (مثل کنکور) با نمرات بالا و قابل توجه، یک امتیاز دیگر در راستای اخذ بورسیه‌های تحصیلی به حساب ‌می‌آید.
  • آزمون‌های تخصصی رشته مدنظر (GRE، LSAT، GMAT، و …)
    • گذراندن این آزمون‌های برای بسیاری از رشته‌ها ضروری بوده و کسب نمره بالا در آنها یک امتیاز مهم دیگر به حساب می‌رود. این بخش یکی از مهم‌ترین نقاط رزومه هر فردی است که خواهان پذیرش در پوزیشن‌ها و بورسیه‌های تحصیلی کانادا است.
  • مقالات منتشر شده
    • اهمیت مقالات منتشر شده در ژورنال‌های مختلف برکسی پوشیده نیست، اما آن چیزی که هر فردی را از رقبای خود جدا می‌کند، نه کمیت و تعداد مقالات، که کیفیت مقالات منتشر شده است. توصیه می‌کنیم با تلاش زیاد، مقالات خود را در مقالات با درجه علمی معتبر منتشر ساخته و ترجیحا به زبان انگلیسی این کار را انجام دهید.
بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

تحصیل در کانادا

این مواردی تنها بخشی از ویژگی‌هایی بودند که رزومه تحصیلی متقاضی تحصیل در کانادا را تقویت کرده و احتمالا منجر به آن خواهند شد که فرد موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شود. با این وجود بایستی توجه داشت که لزومی ندارد متقاضی تمامی این موارد را دارا بوده تا شانس پذیرش داشته باشد، بلکه باید در راستای تقویت رزومه خود برای به‌دست آوردن حداکثری این امتیازات، تلاش کند. اما به غیر از رزومه تحصیلی خوب، دو محله دیگر برای اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد:

2- جستجو برای یافتن بورسیه تحصیلی

یک فرد اگر بهترین رزومه ممکن را هم داشته باشد، در صورتی که از بهترین بورسیه‌های ارائه شده با خبر نشده و پوزیشن مناسب خود را پیدا نکند، نمی‌تواند به صورت رایگان به تحصیل در کانادا بپردازد.

راه‌های مختلفی برای پیدا کردن بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادایی وجود دارد که یکی از آنها، همین وب‌سایت است! شما می‌توانید با بازدید روزانه بورسیه پلاس، از جدیدترین بورسیه‌ها و پوزیشن‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های مختلف کانادا آگاه شده و درخواست خود برای پذیرش در آنها را ارسال نمائید. همچنین در صورتی که به دنبال آن هستید که بورسیه تحصیلی ویژه شما که متناسب با رزومه و تخصصتان باشد، برای شما پیدا شود، می‌توانید از خدمت پیدا کردن بورسیه تحصیلی که توسط بورسیه پلاس ارائه می‌شود، استفاده نمائید.

راه دیگری که وجود دارد، جستجو در گوگل یا چک کردن وب‌سایت دانشگاه‌های مختلف کانادایی است که این امکان را برای متقاضی فراهم می‌کند که بتواند به بهترین بورسیه‌های تحصیلی دسترسی داشته باشد. ( این لینک)

بورسیه تحصیلی کانادا

3- درخواستی مناسب و استاندارد برای پذیرش در بورسیه

آخرین مرحله، انجام فرآیند اپلای و ارائه درخواست پذیرش در بورسیه‌های تحصیلی است. در این مرحله بایستی کلیه مدارک تحصیلی مثل مدارک زبان، آزمون‌های تخصصی، گواهی فارغ‌التحصیلی در مقاطع قبلی و … آماده باشد و به همراه مواردی مانند انگیزه نامه، توصیه نامه و … که به صورت استاندارد تهیه شده‌اند، برای دانشگاه مقصد ارسال شوند.

3.7/5 - (52 امتیاز)

2 پرسش و پاسخ

  • سلام خسته نباشید
    ممنون از مطلب مفیدتون.
    آیا مدرک زبان از همون اول که می‌خوایم درخواست بدیم برای بورسیه لازمه ؟ یا میشه وقتی که کارها یکم جلو رفت و درخواستمون پذیرفته شد اون موقع تازه مدرک زبان بگیریم ؟

    • سلام ممنون از شما
      خواهش میکنم
      بهتره همون ابتدا بگیرید تا حق انتخاب تون بیشتر باشه و همچنین خیلی از فرصت ها رو به خاطر نداشتن مدرک زبان از دست ندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.