تحصیل در آسیا

دانشگاه های آسیا


برترین کشورهای آسیا در سال 2021 جهت تحصیل دانشحویان

تفاوتی نمی‌کند که شما یک دانشجو از دنیای غرب باشید که به دنبال مکانی متفاوت می‌گردید و یا اینکه از یک کشوری در خود آسیا باشید؛ آنچه که مهم است اینکه تحصیل در قاره آسیا و کشورهای مختلف آن برای هردو این گروه چیزهایی برای ارائه دارند؛ کشورهایی که در ادامه این مطلب به معرفی آنها می پردازیم.

8- مالزی

در شروع کار معرفی بهترین کشورها برای تحصیل در آسیا، از کشوری در جنوب شرقی این قاره شروع می کنیم. مالزی  یک کشور مناسب برای دانشجویانی است که به دنبال تنوعی از فرهنگها و امکانات هستند. مالزی کشوری در حال توسعه برای تبدیل شدن به یک مرکز آموزش عالی است، به طوری که سیستم آموزشی آن رتبه 25 در جهان را دارا می‌باشد. در حال حاضر هم این کشور در حال گسترش استراتژی آموزش عالی خود است که شامل استقبال از مراکز آموزشی بین‌المللی از دانشگاه‌های معتبر در خارج از کشور مانند دانشگاه انگلیسی ناتینگهام (اغلب با هزینه‌های پایین تدریس) می‌باشد.

دانشجویان بین‌المللی به شهرهای پرهیجان مالزی، زیبایی‌های طبیعی و مناظر طبیعی و هزینه های پایین از نظر تحصیل و زندگی جذب می‌شوند. در واقع می‌توان کووالالامپور – پایتخت مالزی – را به عنوان دومین شهر دانشجویی مقرون به صرفه (در آسیا) و جز بهترین شهرهای رتبه بندی شده در سال 2018 براساس نظام QS نامید. مالزی دارای 26 نماینده در رتبه بندی دانشگاهی آسیا در سال 2018 می‌باشد، که شش نماینده از آن در بین 100 دانشگاه برتر قرار دارند. دانشگاه مالایا با بالاترین رتبه در مقام 19 قرار گرفته است.

7-تایوان

ببر آسیا، تایوان، یک کشور ایده آل برای دانشجویان علاقه مند به فن‌آوری و نوآوری است. این شهرت برای صنعت و فن‌آوری پیشرفته ای است که تایوان دارد و بسیاری از دانشگاه‌ها نزدیک دره سیلیکون، پارک علم هسینچو واقع شده اند. به طور کلی تایوان دارای یک سیستم آموزشی قوی (دارای رتبه 19 در سیستم QS) یک فرهنگ پر جنب و جوش و متنوع که ترکیبی از سنت و مدرنیته می‌باشد، که تاثیرات سرزمین اصلی آن یعنی چین در معماری، غذا و البته زبان رسمی آن آشکار می‌باشد.

روز به روز بر تعداد دانشجویان محصل در تایوان از کشورهای مختلف به دلیل اینکه هزینه‌های تحصیل و زندگی در تایوان مقرون به صرفه است، افزوده می‌شود. تایوان دارای 36 مرکز آموزشی در رتبه بندی جهانی می‌باشد که از این تعداد 5 موسسه جز رتبه های کمتر از 50 می‌باشند. بالاترین رتبه بین‌المللی در این کشور متعلق به دانشگاه ملی تایوان با رتبه 22 است.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

6- اندونزی

کشور بعدی در لیست بهترین ها برای تحصیل در آسیا، کشور اندونزی است. این کشور بزرگترین اقتصاد در آسیای جنوب شرقی و چهارمین کشور پرجمعیت جهان است. اندونزی دارای تنوع بسیاری می‌باشد که صدها گروه قومی متنوع، زبان‌ها و فرهنگهای مختلف آن را به یک کشور جذاب تبدیل کرده اند. به طور کلی اندونزی یک انتخاب عالی برای دانشجویانی است که به دنبال گسترش افق دید خود در ارتباط با فرهنگ های متنوع هستند.

تحصیلات عالی در اندونزی از زمان استقلال کشور در سال 1945 به میزان قابل توجهی افزایش یافت و در حال حاضر حدود 5700 دانشجوی بین‌المللی در این کشور حضور دارند. اندونزی یکی دیگر از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل است که هزینه های تحصیل در آن در حدود 3000 دلار در سال تخمین زده شده است. 22 دانشگاه اندونزی در بالاترین رتبه های آسیایی قرار دارند، که در بین آنها دانشگاه اندونزی UI با رتبه 57 در بالاترین رده قرار گرفته است.

5- چین

چین یکی از محبوب ترین کشورهای غیرانگلیسی زبان در جهان است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است و از جمله کشورهای مطرح برای تحصیل در قاره آسیا است. تنها در سال 2014 بیش از 377 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور ثبت نام کرده‌اند. چین قدرتی بزرگ در تجارت، گردشگری و آموزش و پرورش و دارای یکی از بزرگترین و قوی ترین نظام‌های آموزش عالی در جهان می‌باشد. هردو شهر مشهور چین یعنی پکن و شانگهای در سال 2018 جز بهترین شهرهای دانشجو پسند در جهان شناخته شدند و دانشگاه های واقع شده در این دو شهر جزء برترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی های مختلف بین‌المللی قرار گرفته‌اند. در مجموع، 113 دانشگاه چینی در رتبه بندی دانشگاه های آسیایی قرار گرفته اند که از این تعداد دانشگاه چینهوا در رتبه سوم در سال گذشته ایستاده بود.

4-سنگاپور

دانشگاه بین‌المللی سنگاپور   ، NUS ، رتبه اول را در رتبه بندی دانشگاه های آسیایی دارد و دانشگاه دیگر این کشور یعنی دانشگاه فناوران نان یانگ (NTU) در کنار دانشگاه چینهوا در رتبه سوم قرار گرفته است. سنگاپور به عنوان یک کشور پیشرو در تحقیقات و نوآوری شهرت دارد و دارای رفاه اقتصادی، سطح پایین جرم و بیکاری و محل تجمع شرکت های بزرگ است، که به این دلیل دولت به دنبال فارغ‌التحصیلان رشته های مختلف، به عنوان کارفرما است. سنگاپور به عنوان کشوری با فرهنگ، زبان و نژادهای متنوع، با جمعیت مشترک چینی، مالزیایی و هندی شناخته شده است، که هرکدام از اینها بر روی هویت منحصر به فرد این کشور تاثیرگذاشته اند. سیستم آموزش عالی سنگاپور در رتبه بندی سال جاری در رتبه هشتم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

3-ژاپن

مکان بعدی در لیست بهترین کشورها برای تحصیل در آسیا ، ژاپن می‌باشد، که رتبه 10 را در نظام رتبه‌بندی QS دارا است. این کشور در سال های اخیر اقداماتی را برای جذب دانشجویان بین‌المللی صورت داده است. از قبیل این برنامه ها می‌توان به افزایش تعداد برنامه‌های انگلیسی و تسهیل در ارائه آنها اشاره کرد. ژاپن همانند سنگاپور، دارای میراث فرهنگی غنی، قدیمی و جدید فراوانی است که برای دانشجویان بین المللی به نظر نمی‌رسد خسته کننده باشد.

توکیو پایتخت این کشور در رتبه دوم در لیست بهترین شهرهای دانشجویی در سال 2018 قرار گرفته است. ژاپن از سال 2017 تا سال 2018 نزدیک به 267000 دانشجوی بین‌المللی را پذیرا شده است. در صورتی که هزینه های زندگی و تحصیل در ژاپن به نسبت دیگر کشورهای آسیایی بیشتر است، ولی به نسبت کشورهای دیگر و خارج از آسیا هزینه های معقول تری دارد. ژاپن بالاترین رتبه دانشگاه در رتبه بندی آسیایی را دارد به طوری که دانشگاه توکیو در رتبه 11 و نزدیک به 88 دانشگاه دیگر آن رتبه های زیر 500 را به خود اختصاص داده‌اند.

2- کره جنوبی

نیروی پیشرو آسیا در آموزش و پرورش، فن‌آوری و گردشگری، کره جنوبی است، که به عنوان یکی دیگر از کشورهای توسعه یافته آسیایی شناخته شده است. این کشور به عنوان یکی از بزرگ ترین اقتصادهای منطقه، به شدت در تحقیقات و آموزش سرمایه‌گذاری کرده است. سیستم آموزش عالی در این کشور در رتبه بندی QS در مرتبه نهم قرار دارد. در این کشور دوستداران طبیعت نیز از قله‌های کوهستانی، پارک های طبیعی و جنگل های متراکم لذت خواهند برد. 58 دانشگاه کره جنوبی در رتبه زیر 500 قرار دارند که مرکز علمی و تکنولوژی KAIST در بالاترین رده یعنی رتبه 8 قرار گرفته است.

1-هنگ کنگ

این منطقه به دلیل همپوشانی فرهنگ شرقی و غربی، و همچنین مراکز عمده تجارت، اقتصد جهانی، تجارت جهانی و تدارکات جز بهترین مناطق برای تحصیل در قاره آسیا به شمار می‌آید.

هنگ کنگ برنامه ای برای جذب دانشجویان متعددی از سراسر جهان دارد و به همین دلیل با طبف وسیعی از دانشگاه‌های معتبر در ارتباط می‌باشد و از زبان انگلیسی در زندگی روزمره و آموزش و پرورش برای دسترسی آسان به جامعه مدرن استفاده می‌کند. سیستم آموزشی هنگ کنگ در مرتبه 18 جهان قرار دارد و یکی از چهار کشور مطرح آسیایی به شمار می رود. همچنین از نظر رتبه بندی دانشگاه های آسیایی، این منطقه در رتبه دوازدهم قرار گرفته و از 7 دانشگاه آن که در لیست قرار دارند، سه تای آنها در بین 10 دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند، که از جمله آنها می‌توان به دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه فناوری هنگ کنک (HIKUST) در رتبه هفتم اشاره کرد.  

منبع : تاپ یونی ور سیتی

4.7/5 - (7 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.