بورسیه ماری کوری

بورسیه های فول فاند برنامه ماری کوری اتحادیه اروپا برای سال 2024

اتحادیه اروپا برای دانشجویان سراسر دنیا بورسیه هایی جهت تحصیل در مقطع دکتری یا پسادکتری معروف به برنامه ماری کوری همه ساله ارایه می کند. اتحادیه اروپا با تجهیز محققان به دانش و مهارت های جدید به تحقیقات عالی، افزایش مشاغل، رشد و سرمایه گذاری کمک می کنند. آنها همکاری های تحقیقاتی را در سراسر مرزها، بخش ها و رشته ها تقویت می کنند. برنامه ماری کوری تعالی را ارتقا می دهد و استانداردهایی را برای آموزش و آموزش پژوهشگران با کیفیت بالا مطابق با منشور اروپایی برای محققان و آیین نامه رفتار برای استخدام محققان تعیین می کند.

بورسیه ماری کوری دارای انواع محتلفی است:

  • بورسیه های دکتری: حمایت از برنامه های آموزش داوطلبان دکتری در سازمان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی.
  • فلوشیپ های فوق دکتری: حمایت از دیدگاه های شغلی و تعالی پژوهشگران پسا دکتری
  • برنامه تبادل کارکنان: تشویق همکاری بین سازمان ها از طریق تبادل کارکنان.
  • تامین مالی: تامین مالی مشترک برنامه های منطقه ای، ملی و بین المللی
  • MSCA and Citizens: نزدیک کردن تحقیقات و پژوهشگران به عموم مردم

بورسیه های دکتری برنامه ماری کوری

هدف بروسیه های دکترا اجرای برنامه‌های دکترا با مشارکت سازمان‌هایی از بخش‌های مختلف در سراسر اروپا و فراتر از آن برای آموزش داوطلبان دکتری با مهارت بالا، تحریک خلاقیت آنها، ارتقای ظرفیت‌های نوآوری و افزایش قابلیت اشتغال آنها در بلندمدت است. بورسیه های دکترا برای کنسرسیوم بین المللی دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، مشاغل، SME ها و سایر سازمان های غیر آکادمیک باز است. برای یافتن پوزیشن های بورسیه های دکتری ماری کوری باید به این لینک مراجعه کرده و برنامه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید.

بورسیه های دکتری برنامه‌های دکتری را با مشارکت دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و زیرساخت‌ها، کسب‌وکارها از جمله شرکت‌های کوچک و متوسط و سایر بازیگران اجتماعی-اقتصادی از کشورهای مختلف در سراسر اروپا و فراتر از آن اجرا می‌کنند. این برنامه‌های دکترا به نیازهای شناسایی شده در زمینه‌های مختلف تحقیق و نوآوری پاسخ می‌دهند، محققان را در معرض بخش‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی قرار می‌دهند و آموزش‌های پژوهشی و همچنین مهارت‌ها و شایستگی‌های قابل انتقال مرتبط با نوآوری و اشتغال‌زایی بلندمدت را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  فلوشیپ فول فاند انجمن آلبرت انیشتین آلمان در سال 2025

انواع بورسیه های دکتری برنامه ماری کوری:

دکتری صنعتی: این بورسیه ها داوطلبان دکترا را آموزش می دهند که می خواهند مهارت های خود را توسعه دهند و از دانشگاه خارج شوند، به ویژه در صنعت و تجارت. شرکت کنندگان فردی باید در یک برنامه دکترا ثبت نام کرده و به طور مشترک توسط شرکای دانشگاهی و غیر دانشگاهی نظارت شوند.

دکتری مشترک: این بورسیه ها نوع بسیار یکپارچه ای از همکاری های بین المللی، بین بخشی و بین رشته ای در آموزش دکترا ارائه می دهند که منجر به یک مدرک دکتری مشترک یا چندین مدرک دکترا می شود که توسط موسسات شرکت کننده اعطا می شود. داوطلبان دکترا باید در یک برنامه مشترک ثبت نام کرده و تحت نظارت مشترک باشند.

مزایای بورسیه های دکتری برنامه ماری کوری چیست؟

این بورسیه ها به صورت فول فاند می باشد و شامل موارد زیر می گردد:

  • کمک هزینه زندگی
  • کمک هزینه تحصیلی
  • سایر پوشش های مالی

بورسیه ماری کوری

فلوشیپ های پست دکتری برنامه ماری کوری

هدف فلوشیپ ها حمایت از مشاغل محققان و پرورش تعالی در تحقیق است. اقدام بورسیه های پسا دکترا، محققان دارای مدرک دکترا را هدف قرار می دهد که مایل به انجام فعالیت های تحقیقاتی خود در خارج از کشور، کسب مهارت های جدید و توسعه حرفه خود هستند. فلوشیپ به محققان کمک می کند تا در سایر کشورها، رشته ها و بخش های غیر آکادمیک تجربه کسب کنند. برای این دوره ها از طریق این لینک می توانید تقاضا خود را ثبت نمایید.

فلوشیپ های پسادکتری برنامه ماری کوری دو دسته هستند:

فلوشیپ های های فوق دکتری اروپا: این فلوشیپ ها برای محققانی که در اروپا زندگی می کنند یا از نقاط دیگر جهان به اروپا می آیند تا حرفه تحقیقاتی خود را دنبال کنند،در دسترس است. این بورسیه ها در یک کشور عضو اتحادیه اروپا یا کشور مرتبط با Horizon Europe انجام می شود و می تواند بین 1 تا 2 سال طول بکشد. محققان از هر ملیتی می توانند درخواست دهند.

فلوشیپ های جهانی پسادکتری: این دوره ها برای محققانی است که در خارج از اروپا قرار دارند. این کمک هزینه تحصیلی بین 2 تا 3 سال طول می کشد، که 1 تا 2 سال اول آن در یک کشور ثالث غیر مرتبط سپری می شود، پس از آن یک مرحله بازگشت اجباری 1 ساله به سازمان مستقر در یک کشور عضو اتحادیه اروپا یا Horizon Europe Associated خواهد بود. کشور. فقط اتباع یا ساکنین طولانی مدت کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا کشورهای مرتبط با Horizon Europe می توانند درخواست دهند.

بیشتر بخوانید:  اعلام نتایج لاتاری 2025 ، آموزش رایگان نحوه مشاهده نتایج لاتاری 2025 تصویری

هر دو نوع کمک هزینه تحصیلی ممکن است شامل اعزام های کوتاه مدت در هر نقطه از جهان در طول دوره کمک هزینه تحصیلی (به جز در مرحله بازگشت یک بورسیه جهانی) باشد.

شرایط مورد نیاز برای تقاضا دوره های فلوشیپ

  • دارا بودن مدرک دکتری در زمان تقاضا برای این فلوشیپ ها. متقاضیانی که با موفقیت از پایان نامه دکتری خود دفاع کرده اند اما هنوز به طور رسمی مدرک دکتری دریافت نکرده اند نیز واجد شرایط درخواست خواهند بود.
  • از زمان اخذ مدرک دکتری باید حداقل 8 سال سابقه پژوهش را داشته باشید.
  • ارایه ریسرچ پروپوزال

مزایای فلوشیپ های پسادکتری برنامه ماری کوری چیست؟

این بورسیه ها به صورت فول فاند می باشد و شامل موارد زیر می گردد:

  • کمک هزینه زندگی
  • کمک هزینه تحصیلی
  • سایر پوشش های مالی

روش تقاضا برای این بورسیه ها و فلوشیپ ها به چه نحوه است؟

برای تقاضا این بورسیه ها سه روش وجود دارد:

به عنوان یک سازمان درخواست دهید: می توانید از طرف سازمان یا یک کنسرسیوم به یک فراخوان بودجه باز ارسال کنید.
به عنوان یک فرد برای کمک هزینه تحصیلی پسا دکترا درخواست دهید: می توانید به طور مشترک با سازمان میزبان خود، پیشنهادی را برای یک فراخوان بودجه آزاد ارائه دهید.
برای پوزیشن های خالی دکتری و فوق دکتری که توسط پروژه های MSCA تامین می شود، درخواست دهید. ( این لینک)

سوالات متداول در مورد این بورسیه در این لینک پاسخ داده شده است، توصیه میکنیم حتما مطالعه نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد بورسیه های برنامه ماری کوری می توانید به این لینک که سایت اتحادیه اروپا می باشد مراجعه نمایید.

1.6/5 - (11 امتیاز)

3 پرسش و پاسخ

  • سلام، گفتید برای پستداک از زمان اخذ مدرک 8 سال تجربه میخواد؟ یعنی من امسال دفاع کردم نمیتونم اقدام کنم برای پستداک؟؟؟

  • سلام . دانشگاه قادرهاس ترکیه برای پست دکترا هم بورسیه می کند؟ و اگر بخواهیم یک پروزه تحقیقاتی مشترک را با اساتید ان دانشگاه انجام بدهیم. امکان پذیرش و اپلای است؟ تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.