بورسیه استرالیا

بورسیه های فول فاند استرالیا برای دانشجویان خارجی در سال 2023

استرالیا یکی از کشورهای پیشرو جهان است. از آن جایی که سطح رفاه اجتماعی و امکانات آموزشی این کشور بالاست همواره مورد استقبال دانشجویان و متقاضیان مهاجرت تحصیلی واقع شده است. اگر شما نیز از کسانی هستید که آشنایی با انواع بورسیه و شرایط تحصیل در استرالیا برایتان جذاب است مطالعه این مطلب را از دست ندهید. ما در این نوشتار قصد داریم شمارا با بورسیه های استرالیا، شرایط و ضوابط آن آشنا نماییم.

جالب است بدانید در استرالیا بورسیه ها بیشتر به صورت پرداخت هزینه هایی به صورت هدیه به دانشجویان می باشد. این هزینه ها معمولا از 5 هزار دلار تا 10 هزار دلار صرفا برای یک ترم یا گاهی چند ترم می باشند. این کمک هزینه ها رقابتی هستند و بر اساس لیاقت و صلاحیت دانشجویان اعطا می شوند. دانشجویان ایرانی بیشتر موفق به دریافت بورسیه هایی می شوند که خاص دوره های تحقیقاتی ارشد و دکتری است و تقریبا در تمامی دانشگاه های استرالیا وجود دارد. این بورسیه هزینه تحصیل و بیمه دانشجویی را پوشش می دهد.

به طور کلی بورسیه های تحصیلی در استرالیا به دو دسته تقسیم می شوند:

  • بورسیه های تحصیلی پارشال فاند
  • بورسیه تحصیلی کامل یا فول فاند

در بورسیه های تحصیلی پارشال فاند بسته به نوع بورسیه و شرایط متقاضی مقداری از شهریه یا هزینه تحصیل پرداخت می شود در حالی که در بورسیه های تحصیلی کامل علاوه بر پرداخت شهریه کامل، هزینه های زندگی و درمانی دانشجو نیز پرداخت می شود.

بورسیه های دانشگاهی استرالیا

بورسیه های دانشگاه سیدنی

کاندیداهایی که واجد شرایط برای دریافت مدرک پژوهشی کارشناسی ارشد هستند توسط دانشگاه سیدنی دعوت می شوند و می توانند در این زمینه قدام کنند. این نوع بورسیه شهریه و کمک هزینه زندگی تا سه سال با امکان تمدید یک ترم برای دانشجویان دکتری را به دنبال دارد. اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

 بورسیه های بین المللی دانشگاه مک کواری

این بورسیه، هزینه بخشی از شهریه تحصیلی را برای دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در پردیس دانشگاه Macquarie North Ryde اعطا می کند. مبلغ بورسیه تحصیلی تا 10،000 دلار استرالیا متغیر است. اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن

این بورسیه توسط دانشگاه ملبورن ایجاد شده است و به دانشجویان برجسته و محقق داخلی و بین المللی اعطا می شود. این بورسیه شامل پرداخت شهریه، کمک هزینه زندگی، کمک هزینه حمل و نقل و پوشش درمانی دانشجویان خارج از کشور است. اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

بورسیه های بین المللی آدلاید

این دانشگاه ، برنامه جذب بورس تحصیلی بین المللی (ASI) را برای دانشجویان بین المللی با رتبه ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد با قدرت تحقیق در دانشگاه آدلاید ارائه می دهد. بورسیه ها شامل شهریه دوره، کمک هزینه سالانه زندگی و بیمه درمانی هستند. اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

 بورسیه های تحصیلات تکمیلی بین المللی فلیندرز

این بورسیه به متقاضیان واجد شرایط برای ادامه تحصیل در یک دوره کامل بالاتر در دانشگاه فلیندرز اعطا می شود. این بورسیه تحصیلی استرالیا شامل شهریه بین المللی دانشجویان، کمک هزینه زندگی، کمک هزینه مستمری، هزینه های جابجایی و بلیط هواپیما است. اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

بورسیه قائم مقام دانشگاه چارلز داروین برای دانشجویان بااستعداد و سخت کوش

برای برخورداری از بورسیه لازم نیست دانشجو در ارشد تحقیقاتی شرکت کند و شرط لازم صرفا برخورداری از رزومه قوی تحصیلی است. مبلغ بورسیه معادل 25-50 درصد شهریه دانشگاه است. اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

بورسیه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه نیوساوت ولز

دانشگاه نیوساوت ولز برای حمایت از دانشجویان مستعد مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشدی که در این دانشگاه قبول شده اندT بورسیه های مختلفی ارائه نموده که ممکن است بخشی از شهریه، تمام آن یا حتی هزینه‌های زندگی دانشجویان را پوشش دهد. این بورسیه از نوع پژوهش محور نیست.

بورسیه استرالیا

بورسیه های دولتی استرالیا

۱- Australia Awards Scholarships

این نوع بورسیه، پاداش های توسعه بلند مدت هستند که توسط وزارت امور خارجه و تجارت اداره می شوند و فرصت هایی را برای اتباع کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهایی که در منطقه هند و اقیانوسیه واقع شده اند، فراهم کرده اند تا به صورت تمام وقت، دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در دانشگاه های استرالیا و موسسات آموزش فنی و تحصیلات تکمیلی بگذرانند. این بورسیه شهریه کامل دانشگاه، هزینه سفر، کمک هزینه مستمری، ، پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشورو.. را در برمی گیرد.  اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

۲- Australian Government Research Training Program (RTP)

این بورسیه نوعی گرنت معروف تحقیقاتی از طرف دولت استرالیا  است که علاوه بر هزینه‌های شهریه دانشجویان، هزینه های زندگی و جانبی تحصیل را نیز در برمی گیرد. دانشجویان جهت پذیرش این بورسیه  می بایست از طرف دانشگاه مقصد خود اقدام کنند و می‌توانند با کمیته پذیرش آن دانشگاه در مورد نوع بورسیه دریافتی راهنمایی‌های لازم را کسب کنند. این بورسیه دولتی مختص دانشجویان ارشد تحقیقاتی و دکتری بوده که در دانشگاه‌های کشور استرالیا پذیرش گرفته و از رزومه قوی برخوردار اند. اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

3- Destination Australia

این بورسیه جهت حمایت از مناطق حاشیه ای استرالیا تعبیه شده است. مبلغ بورسیه متغیر بوده و ممکن است تا 15000 دار در سال را شامل گردد. مشهورترین دانشگاه‌های این لیست که به دانشجویان بین‌المللی این بورسیه را اعطا میکنند دانشگاه کوئینزلند و تاسمانیا هستند. اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه در این لینک

برای پیگیری پرونده بورسیه استرالیا چه شرایط و مدارکی لازم است ؟

  • مدارک تحصیلی از دانشگاه های معتبر
  • هر گونه سابقه کار مفید و مرتبط، مقاله، زمینه کار تحقیقاتی، کتاب، ترجمه و …
  • رزومه عالی تحصیلی
  • آیلتس با نمره مورد نیاز دانشگاه مدنظر ( حداقل 6.5 و بالاتر)
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی

بورسیه تحصیلی در استرالیا در مقطع کارشناسی

این بورسیه از شرایط خاصی برخوردار است و بسیار کم و رقابتی اعطا می شود و بورسیه ای که به دانشجویان کشورهای مختلف داده می شود متفاوت است. دانشجو جهت استفاده از این بورسیه ها باید معدل بالا در مقطع دیپلم داشته و همچنین ریز نمرات کامل را به دانشگاه مورد نظر ارائه کند. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 در این مقطع نیز بسیار مهم است. در زیر به نمونه هایی از این بورسیه ها اشاره می نماییم:

بورسیه تحصیلی دانشگاه کاتولیک استرالیا

این بورسیه بر اساس شرایط تحصیلی و شایستگی و لیاقت متقاضیان ارائه می شود و تا 50 درصد از هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی (ASS)

این بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی و به ویژه مقطع لیسانس اعطا می شود و مختص دانشجویان منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیا می باشد.

بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

بورسیه جوایز تقدیر استرالیا

این بورسیه حدودا 1.000 کمک هزینه به ارزش 15.000 دلار استرالیا را سالیانه برای دانشجویان در نظر می گیرد.

بورسیه تحصیلی در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

احتمال اینکه شما بتوانید در مقطع ارشد در استرالیا بورسیه دریافت کنید بسیار بیشتر از مقطع کارشناسی است. و برای اخذ آن شرایط زیر لازم است:

  • ارائه توصیه نامه از اساتید شناخته شده
  • داشتن اختراعات و یا تحقیقات علمی
  • داشتن جایزه های بین المللی
  • ارائه مقالات معتبر بین المللی
  • ارائه مدرک لیسانس با معدل ممتاز
  • ارائه طرح تحقیقاتی نو و مفید
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 6.5

در زیر به نمونه هایی از این بورسیه اشاره می نماییم:

بورسیه دوره های تحقیقاتی دانشگاه ملبورن

یکی از انواع بورسیه های دولتی و رقابتی در کشور استرالیا بورسیه دانشگاه ملبورن است که معمولا به دانشجویان خارجی اعطا می شود. این بورسیه هزینه های شهریه دانشگاه به طور کامل و نیز هزینه بیمه دانشجویی را شامل می شود.

بورسیه (MIFRS)

این بورسیه که توسط دانشگاه به متقاضیان اعطا می شود، هزینه های کل شهریه دانشگاه را در بر می گیرد. هر دانشکده برای این نوع بورسیه تعدادی سهمیه و ظرفیت دارد. جالب است که دریافت کنندگان این بورسیه خود به خود می توانند بورسیه MIRS را دریافت کنند.

بورسیه دوره های غیر تحقیقاتی دانشگاه ملبورن

بورسیه IGS بورسیه مختص دانشجویان خارجی دوره های غیر تحقیقاتی است که مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه ملبورن گذرانده اند و قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارند، در این نوع از بورسیه مبلغی معادل ۱۰ هزار دلار از شهریه سال اول مقطع کارشناسی ارشد متقاضی کسر خواهد شد. هزینه تحصیل در این مقطع سالیانه حدود 15 الی 30 هزار دلار استرالیا می باشد.

بورسیه تحصیلی در استرالیا در مقطع دکتری

برای دریافت بورسیه مقطع دکتری استرالیا شرایطی لازم است از مهم ترین این شرایط ارائه رزومه علمی پربار از جمله مقالات علمی ISI، شرکت در کنفرانس های بین المللی، داشتن تحقیقات علمی در زمینه مورد نظر و سابقه کار عملی و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 7 را می توان نام برد. در زیر به نمونه هایی از آن اشاره می نماییم.

بورسیه (IPRS) استرالیا

این بورسیه مختص دانشجویان داخلی و بین المللی دوره‌ های کارشناسی ارشد و دکترای تحقیقاتی است وبا توجه به میزان صلاحیت دانشجو یک یا چند مورد از موارد شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی و کمک هزینه تحقیقاتی را پوشش می دهد.

بورسیه دانشگاه ملی استرالیا

بورسیه PHD دانشگاه ملی استرالیا به تعداد محدود بوده و به دانشجویان خارجی دوره دکتری تعلق می گیرد. این بورسیه به مدت ۳ سال شهریه دانشگاه را تحت پوشش خود قرار می دهد.

بورسیه تحصیلی (RSES)

این بورسیه به دانشجویان دکترای در حال تحصیل در زمینه علوم زمینی اختصاص دارد. این بورسیه سالانه ۸ هزار دلار به دانشجو می پردازد. دانشجویانی که این بورس را دریافت می نمایند امکان دریافت بورسیه های بیشتر را برای خود فراهم می کنند.

بورسیه استرالیااقدامات مهم پس از دریافت بورسیه

دانشجویان پس از دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا می بایست جهت دریافت ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنند. ویزای تحصیلی کشور استرالیا از نوع (subclass 500) می باشد. شما به همین منظور می بایست مدارک زیر را در سایت مربوطه ( Immiaccount)  بارگذاری نمایید.

  • تکمیل فرم درخواست ویزای استرالیا
  • پرداخت هزینه بررسی پرونده (620 دلار استرالیا)
  • گذرنامه معتبر
  • عکس متناسب با گذرنامه
  • مدرک آیلتس
  • نامه اثبات عدم سو پیشینه
  • نامه سلامت بدنی و پزشکی
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • ارائه مدارک مربوط به دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا
  • نامه بانکی در خصوص اثبات تمکن مالی در صورت نداشتن بورسیه تحصیلی

همچنین می توانید لیست کامل بورسیه های کشور استرالیا در سایت بورسیه پلاس در این لینک به صورت روزانه بررسی نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

2 پرسش و پاسخ

    • بله تمامی این بورسیه هایی که در این صفحه درج شدند برای ایرانیان نیست و برخی از این ها برای ایرانی ها ارایه شده است ولی ما سعی کردیم در این مقاله همه بورسیه های استرالیا رو لیست کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.