10 دانشگاه برتر استرالیا

10 دانشگاه برتر استرالیا


آشنایی با برترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در سال 2022

در سال 2022 تعداد 37 دانشگاه برتر استرالیا در لیست دانشگاههای برتر QS قرار گرفتند، که 15 دانشگاه از این تعداد در بین 250 دانشگاه برتر جهان جای دارند. هر دانشگاه براساس شش شاخص اصلی رده بندی می شود؛ از جمله شهرت آن در میان دانشگاهیان و کارفرمایان و فارغ‌التحصیلان و همچنین تاثیر پژوهشی آن در جامعه علمی کشور. برای بررسی دقیق تر دانشگاه‌های برتر سال 2022 ، نگاه کاملی به 10 دانشگاه برتر استرالیا کرده ایم:

10- دانشگاه نیوکاسل

دانشگاه نیوکاسل در سال 1965 تاسیس شد و همواره جز 10 رتبه برتر دانشگاههای استرالیا قرار گرفته است. پردیس اصلی این دانشگاه در حومه کالجان نیوکاسل، نیو ساوت ولز قرار دارد و در مجموع 26615 دانشجو در 6 پردیس آن از جمله یک پردیس در نیوکاسل مشغول به تحصیل هستند.

9-دانشگاه تکنولوژی، سیدنی (UTS)

دانشگاه تکنولوژی سیدنی، امسال رتبه جهانی خود را بهبود بخشید و با چندین پله صعود همتراز با دانشگاه بازل سوئیس قرار گرفت. UTS یکی از جوانترین دانشگاههای استرالیا است که در سال 1988 تاسیس شد.

8- دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید به دلیل نوآوریهای خود در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی توسط موسسه Excellence in Research Australia (ERA)، یک چارچوب ارزیابی تحقیقاتی ملی که توسط شورای تحقیقات استرالیا (ARC) برگزار شده است، در سال 2019 رتبه 114 جهانی را به خود اختصاص داده است.

7- دانشگاه استرالیای غربی (UWA)

از جمله دانشگاه هایی که پیشرفت بسیار سریعی در سال اخیر داشته و به سرعت خود را به جمع 10 دانشگاه برتر استرالیا رسانده است. ارتباطات بین المللی قوی این دانشگاه از جمله امتیازات آن به شمار می رود.

 

 

6-دانشگاه موناش

دانشگاه موناش در رتبه 50 جهان همراه با دانشگاه شانگهای جیائو تونگ قرار دارد. دانشگاه موناش در ملبورن مستقر است اما دارای شعبه هایی در ایالت ویکتوریا و در خارج از کشور در مالزی و آفریقای جنوبی می باشد.

بیشتر بخوانید:  دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در سال 2024/205 (جدیدترین آپدیت)

5-دانشگاه کوئینزلند (UQ)

یکی از دانشگاههای برتر در سال 2019 در استرالیا دانشگاه UQ است که در رتبه 48 جهانی قرار دارد. این دانشگاه به علت نوآوری های خود به خصوص در زمینه علم پزشکی (مثلا کشف واکسن سرطان رحم) مشهور شده است.

4- دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)

این دانشگاه که در سیدنی قرار دارد، در رتبه 45 دانشگاه های برتر جهان قرار دارد و عضو موسس گروه هشت، که ائتلافی از دانشگاههای تحقیقاتی برتر استرالیا می باشد، بوده است.

3- دانشگاه سیدنی

این دانشگاه در سیدنی در سال 2019 با 8 رتبه صعود در مکان 42 جهان قرار گرفته است و یکی از قدیمیترین دانشگاههای جهان بوده است. در سال 1850 تاسیس شده است. این دانشگاه بالاترین رتبه را در رتبه بندی تحصیلات تکمیلی در سال 2018 را کسب کرده و در رتبه چهارم قرار گرفته است.

2- دانشگاه ملبورن

این دانشگاه معتبر با دو پله صعود در سال جاری، در رتبه 39 جهانی قرار گرفته است. دانشگاه ملبورن از نظر دانشجویی بسیار متنوع است و تقریبا بیش از چهل درصد از 50270 دانشجوی آن از خارج از استرالیا هستند.

1- دانشگاه ملی استرالیا (ANU)

دانشگاه ملی استرالیا با پیشرفت چشمگیر خود در میان دانشگاههای برتر جهان در سال 2022 در رتبه 11 قرار گرفته و یکی از بالاترین نمرات کشور را در حوزه تحقیقات (استناد به اعضای هیئت علمی) و درصد شاخصهای بین‌المللی دانشجویان را به خود اختصاص داده است.

منبع: سایت تاپ یونی ور سیتی

5/5 - (7 امتیاز)

بدون پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.